fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

שברולט קמארו במבחן – Make Camero great again

שברולט קמארו במבחן – Make Camero great again

צילום: בלנגה/שיוביץ/רוזנבלום/רייס

השורה התחתונה: לשברולט קמארו יש פוזה שממגנטת מבטים, כוח שמלווה בצליל V6 בריא (למה לא V8?), המון גודל מבחוץ ותא נוסעים קטנטן מבפנים, ולמרבה ההפתעה- גם לא מעט יכולת בסיבובים. במחיר של 333,900 ש"ח יש הרבה אלטרנטיבות מעניינות, אבל אי אפשר להתעלם מהאפיל של השבי. אפשר כזו ידנית בבקשה?…

עולמות מתנגשים
שברולט קמארו. זהו שם מיתולוגי בהיסטוריה המוטורית שיגרום לכל חובב רכב לאחת משתי תגובות אפשריות: הראשונה- עיקום אף עילאי ומתנשא המלווה בסינון מתחת לשפם של המשפט "מה האמריקאים מבינים מהחיים שלהם? רק כוח ובלי מוח". השניה- אישונים מורחבים, הזלת ריר מסוימת וכניסה לוויברציות קלות-עד-בינוניות (ויברציות קשות מתקבלות רק מהקורבט), יחד עם המשפט "תן סיבוב באמא'שך!" בקצב של 10 פעמים בדקה.

אני השתייכתי לאסכולה הראשונה. את השרירים שלי אני מעדיף לקבל ארוזים באריזה קומפקטית ולא מתבלטת (יחסית) המספקת פרקטיות שלא תעניש ביום-יום, ואם אפשר- אז רק מתוצרת אירופאית, מקסימום יפנית.

השתייכתי, בלשון עבר? ובכן, התשובה היא כן- ולא. בקיצור- בערך… הקמארו הציגה יכולות משכנעות ומרשימות ביותר, והצליחה לנער את הציניקן שבי (תרתי משמע… המתלים קשיחים!) ולגרום לו להבין שיש חיים מוטורים ראויים גם ביבשת החדשה. מצד שני- לא התאהבתי בה עד מעל האוזניים כמו העורך הראשי שלנו, שניצל כל דקה פנויה לעוד סיבוב ועוד נסיעה ועוד רגע אחד מתוק של אהבה אסורה (ויקרה…).

Beauty is in the eye of the beholder
היופי הוא בעיניי המתבונן, או בעברית- על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. במקרה של הקמארו, דווקא לא היה שום ויכוח. שברולט השכילו לשמור על מראה הרטרו שכל-כך מזוהה עם הקמארו ולעדכנו לתקופתנו, ולא הסתמכו רק על המידות הענקיות שיסנוורו את המתבונן; זה מתחיל מהחזית המפוסלת בעלת כונס אוויר ענקי עם פנסים צרים ורשעים שיוצרים מראה של כריש משחר לטרף, ממשיך למכסה מנוע ארווווווך, גג נמוך, חלונות המזכירים חרכי ירי בסופה ממוגנת, ונגמר בניפוחי הכנפיים האדירים מאחור. דבר אחד בטוח: אם אתם מהטיפוסים הצנועים והמופנמים- הקאמרו ממש, אבל ממש, לא בשבילכם.

Take a bow
יש כאלה שקדים קידה מפאת כבוד- או מפאת פחד, ושתי הסיבות האלה רלוונטיות במקרה של הקמארו. ישנה סיבה שלישית, והיא- כדי להיכנס לתא הנוסעים יש להתכופף- וליפול לתוך המושבים העמוקים והנמוכים. תא הנוסעים מתגלה כחוויה בפני עצמה, עם מנהרת תמסורת ע-נ-ק-י-ת ורחבה, הרבה מתגים מפוזרים (שחלקם מוכרים מדגמי שברולט אחרים), ולוח שעונים שיודע לשנות את התצוגה ולהקרין צורות שונות של שעונים- כולל מד G… מתוך הרכב מתגלה העובדה כי הראות החוצה מוגבלת במידה כזו או אחרת, ולא קיימת בחלק מהמקרים (כמו בנסיעה לאחור. מזל שיש מצלמת רוורס טובה). מה לעשות, הישיבה הנמוכה והחלונות הצרים גובים את שלהם. המושבים עצמם נוחים וחובקים באופן מפתיע, ומצוינים גם לנסיעות ארוכות וגם לתקיפת פיתולים.

הקמארו מגיעה עם הרבה אבזור סטנדרטי: מושבים חשמליים מחוממים ומקוררים, תצוגה עילית, מערכת שמע טובה עם מסך 8" (שממוקם בזווית מעט מוזרה), תומכת אפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו (עדיין לא בארץ), תאורת אווירה ניתנת לשינוי, התנעה מרחוק, ועוד. נקודה נוספת לזכות השבי היא איכות היצור הגבוהה. גם אחרי 40,000 ק"מ קשים מנשוא של רכב ההדגמה, לא נרשמו ציוצים או קירקושים, והכל פעל בדיוק כמו שהוא אמור לפעול. למרות שפע האבזור והעור שמכסה את התא, קשה להתעלם מהעובדה שאין לקמארו ניחוח פרימיום שמתבקש מהמחיר הגבוה, וזה ניכר בפלסטיקים הפשוטים וברושם הכללי.

זוכרים את פרק הפרקטיות? הוא מסתיים מעבר למושבים הקדמיים. ליושבים מלפנים יש מספיק מקום מחייה (והיינו שמחים לעוד קצת תאי אחסון, שברולט! אפילו בטווינגו אפשר לשים בקבוקים בדלתות…), אבל אם מדובר ביותר משני אנשים שאמורים לנסוע בקמארו- אז Houston, we have a problem. כי אמנם יש מושב אחורי, אבל הוא לא ראוי למאכל אדם מעל גובה של מטר, וזה צורם במיוחד כשזוכרים שמדובר ברכב באורך של מיניוואן או SUV מגודל.

תא המטען ממשיך את מגמת הביזאר ומציע נפח של כ- 258 ליטרים בלבד, בערך כמו סופר מיני ממוצעת. וכן, אני יודע שאת רוכשי הקמארו זה לא כל כך יעניין, בעיקר אם זוכרים את שוק היעד המקורי.

Hit the road Jack
קדימה ג'ק, יש לך V6 בשרני מתחת למכסה המנוע, אז תניע את הקמארו (מרחוק!), תקשיב לאגזוזים הנוהמים ושים גז אל עבר השקיעה…

כן ג'ק, יש לך "רק" V6 ולא V8, אבל זה מספיק לגמרי. מדובר במנוע שפותח במיוחד לקמארו בנפח 3.6 ליטרים, ומוציא 335 כ"ס ב- 6800 סל"ד גבוהים מאוד ומומנט של 39 קג"מ בסל"ד אטמוספרי של 5300 סיבובים. בקיצור- זה המנוע הכי לא אמריקאי שיש… אין עתודות מומנט מ- 0 סל"ד, אין חנק בסיבובים גבוהים, יש יכולת נשימה מעולה גם בקו האדום שנמצא ב- 7000 סל"ד (!!), ויש הרבה שמחה כתוצאה מדחיקתו אל גבהים אלה. מזל שהצליל נשאר אמריקאי למהדרין, בעיקר אם נבחר מצב הספורט. תענוג. בדיוק כמו עם אופנוע ספורטיבי- כל הרחוב ישמע אתכם מניעים בבוקר או חוזרים הביתה בערב, תרצו או לא תרצו. זה לא רכב למופנמים, זוכרים?

המנוע מעביר את כוחו לגלגלים האחוריים (הללויה!) דרך תיבה אוטומטית (לא הללויה…) בעלת 8 הילוכים. מדובר בתיבה טובה מאוד, אבל יחסי ההעברה הא-ר-ו-כ-י-ם מעט מקלקלים. שיוט במהירות של 100 קמ"ש מתבצע בכ- 1600 סל"ד, כאשר ההילוך הראשון מגיע אל מעבר ל- 70 קמ"ש! מזל שצליל המנוע יותר ממפצה על כך, וגורם לנהג להרגיש מהיר מאוד- גם כשהוא לא ממש. למרות משקל עצמי שנושק ל- 1600 ק"ג ויחסי העברה ארוכים כאורך הגלות, המנוע הגיבור מעיף את האמריקאית המגודלת הזו ל- 100 בתוך 5.1 ש' בלבד, אבל אתם תאלצו לעבוד בשביל זה ע"י דחיקת המנוע אל עבר הקו האדום, כיוון שרק שם תקבלו את הדחיפה המשמעותית בגב יחד עם צבירת מהירות החלטית. השמועות מספרות ששיוט ב- 200 קמ"ש מעולם לא היה יותר קל.

באופן מוזר לאופי הרכב ולסטיגמות האמריקאיות, הקמארו מצליחה לצרוך את הנוזל היקר באופן הגיוני ביותר, ובשיוט ראינו גם 14 קמ"ל. כמובן שתחת עומס התוצאה יורדת לאיזור ה- 6 קמ"ל ומטה, אך מיכל דלק של 70 ליטר יאפשר לכם טווח מכובד בין עצירות התדלוק.

חפש אותי בסיבוב
כולם מכירים את הסטיגמות המוצדקות על אמריקאיות ו(חוסר) יכולת תקיפת סיבובים. כולם כבר גם יודעים שהיום זה לא מה שהיה פעם, אבל קשה להוציא סטיגמות מהראש. ספויילר אלרט- הקמארו מפתיעה לטובה בסיבובים.

אבל רגע. לפני ששמים גז ותוקפים את הפיתולים צריך לוודא שנמצאים במצב הנהיגה המתאים, מתוך שלוש אפשרויות: tour, sport, או snow/ice. המצב הראשון הוא לנהיגה רגועה, והמחשב אף יודע לנתק שניים מתוך ששת הצילינדרים כאשר המנוע פועל בעומס נמוך בשיוט (יחד עם הדלקת סימון V4 ירוק ומשעשע בלוח המחוונים), דבר התורם לצריכת הדלק. מצב השלג/קרח אקטואלי מאוד לארצנו לכן לא נתייחס אליו. מצב הספורט מקשיח את ההגה, פותח ממברנה במערכת הפליטה שתורמת לתרועת הטרומבונים הבוקעת מהאגזוזים, ומכניס את תיבת ההילוכים למוד "אטרף לגמרי" עם העברת הילוכים אגרסיביות, הורדות הילוכים מהירות לתוך הקו האדום, ותחושה שכל האוטו נכנס לג'ננה.

האוטו אולי נכנס לג'ננה, אבל סתם להכנס לג'ננה כמו ישראלי מצוי שעקפו אותו בפקק זו לא חכמה גדולה, נכון? צריך גם לדעת איפה ומתי ונגד מי. כל זה נאמר כיוון שהשבי הזו פשוט ענקית. היא פשוט לא מתאימה לכבישים צרים ומפותלים שהם הטריטוריה האולטימטיבית של כל מיני הוט-האצ'ים למינהן. כוונו את חרטומה המרושע אל עבר כביש סדום ערד, והיא תזרח. מה-זה תזרח, היא תפתיע אתכם בכל פניה: ההגה הכבד משתף פעולה עם יכולת תקשורת מבורכת וטרן-אין מהיר ועצבני, המתלים שומרים על הרכב מאוזן ודבוק לכביש, העברות משקל מתבצעות במופתיות ללא הפחדות מיותרות, והקמארו תופרת את הפיתולים המהירים כאילו היא דוברת גרמנית שוטפת, לא פחות. רוצים להתנהג כסתם רד-נק אמריקאי? נתקו את הבקרות, שימו גז, והזנב יצא לסחיפות מענגות ונשלטות למדי. את התמונה הוורודה קלקלו הבלמים, אשר למרות הקאליפרים המשכנעים של ברמבו- היו חסרי נשיכה ועוצמה ופשוט הרסו לנו את החוויה והביטחון, אך נזקוף זאת לחובת עברו הקשה של רכב ההדגמה ולא לחובתה של הקמארו.
אז איך אומרים "קבלו ח"ח" באמריקאית?

שברולט קאמרו – נתונים טכניים:
מנוע: בנזין 3.6 ל', V6

הספק (סל"ד/ כ"ס): 335/6800

תיבת הילוכים: אוטו', 8 הילוכים

האצה: 0-100: 5.1 ש'

הנעה: אחורית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 478.3/ 134.9/ 189.7

בסיס גלגלים (ס"מ): 281.2

משקל (ק"ג): 1597

מיכל דלק (ליטר): 70

נפח תא מטען (ליטר): 257.7

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): בינעירוני 11.9 קמ"ל, עירוני 8 קמ"ל

מחיר: 333,900 ש"ח, רכב המבחן 353,900 ש"ח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל