fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קיה Optima Hybrid במבחן דרכים

קיה Optima Hybrid במבחן דרכים

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קיה מפתיעה ומפגינה גינוני כביש גרמניים בהתנהגותה, נוחות, צריכת דלק ומחיר אטרקטיבי.

ליל קיץ מפתיע בקרירותו. אני פותח את הדלת ומתיישב בקלילות על מושב העור המוסט לאחור, לוחץ על כפתור ההתנעה והמושב החשמלי (הכולל זכרונות) נע קדימה כלפי ההגה, באופן אוטומטי, על מנת להחזיר אותי לתנוחת הנהיגה בה עזבתי את הרכב בפעם האחרונה. אמנם קיץ, אבל קריר – אז למה לא להפעיל את החימום במושבים? הפעלתי. יודעים מה, למה שכפות הידיים תישארנה קרות? נפעיל את החימום בגלגל ההגה המצופה עור. שגם להן יהיה נעים.

מכוון את בקרת האקלים המפוצלת לטמפרטורה שנוחה לי ואילו אישתי מכוונת את שלה לכ- 1,500 מעלות יותר. שגם לה יהיה נעים. מדליק את האורות ותאורת הלד מאירה באופן מוחלט את העלטה מסביבי. שילוב להילוך אחורי כדי לצאת מהחניה ומראת הצד זזה כלפי מטה, באופן אוטומטי, על מנת שאוכל לראות את שפת המדרכה ולא אשרוט חלילה את חישוקי ה-"17 המורכבים על הרכב. על מסך המגע מופיעה תמונה מהמצלמה האחורית, המסונכרנת עם ההגה ומציגה על גבי התמונה קווי הנחיה דינמיים, בהתאם לזווית בה נמצאים הגלגלים הקדמיים. משלב להילוך קדמי, לוחץ על דוושת הגז – שיוצאת מהרצפה – כמקובל ברכבים גרמניים ו-193 סוסים מושכים את 1,655 הקילוגרמים (או כ- 1,800 קילוגרם כולל אותנו!)) בכח קדימה.

 

 

לא, לא מדובר בב.מ.וו, או אאודי. מדובר בקיה. יצרן קוריאני שלפני כעשר שנים, פחות או יותר, היה הרחק מאחור מבחינת איכות וטכנולוגיה – ביחס ליצרנים מגרמניה והיום מעז להסתכל עליהם בגובה העיניים.
מעבר לפינוקים, איכות החומרים הטובה וההרכבה המצויינת, הקיה אופטימה Hybrid בגרסת ה-Premium,עמוסה בשלל מערכות בטיחות שהעיקריות שבהן הן 7 כריות אויר, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת התראה בעת בלימת חרום, מערכת סיוע לבלימת חרום, מערכת התראה למניעת התנגשות קדמית, מערכת התראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת חיונית מאד המתריעה, באמצעות צפצוף וחיווי על המראות, ברגע שמנסים לעבור נתיב שיש בו רכב הנוסע לצידך.

לאופטימה מנוע חשמלי המספק 50 כוחות סוס ומאפשר לה לנסוע נסיעות קצרות בשכונה במהירות נמוכה, גם ללא התנעת מנוע הבנזין. כאשר משתלב מנוע הבנזין בנסיעה, נעשה השילוב באופן חלק וכמעט שאינו מורגש.
מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל "7 – הכולל אפשרות להתקין אפליקציות כגון Waze, Pango ועוד. ביום שמשי נעים ניתן לפתוח את גג השמש הכפול. אם השמש חזקה מידי ניתן להפעיל את המיזוג במושבים הקדמיים, היוצא מבעד לנקבוביות קטנות במושב. הנוסעים מאחור יוכלו להפעיל את המיזוג מאחור ולסגור את הוילונות המובנים בדלתות האחוריות – למניעת סינוור.

בנסיעה מרגישה הקיה יציבה ונותנת בטחון לאוחז בהגה גם במהירויות גבוהות. בפיתולים הרכב מרגיש מאוזן אך המשקל העצמי הגבוה (הנובע מהמערכת ההיברידית) מורגש בהעברות המשקל. הגיר כולל שישה יחסי העברה ופעולתו נעימה. שיכוך המהמורות משביע רצון והרכב מרגיש מהודק ואיכותי. את מד הסל"ד החליף מחוון המראה את צריכת האנרגיה של המנוע החשמלי.

 

צילום: יובל לוי

 

אם נמשיך בקו המשווה את הקיה לרכבים הגרמניים, נראה שבתחום אחד היא נופלת באופן מובהק. בעיצוב. עיצובה של הקיה אנמי יחסית ואינו רחוק מאחותה הקטנה, הפורטה. יש שיעדיפו את העיצוב הסולידי ויש שיעדיפו משהו קצת יותר מוחצן ברכב שעולה כ-175 אלף ש"ח.

לסיכום:
הקיה אופטימה Hybrid, בגרסת ה-Premium, משדרת יוקרה שלא ראינו בקיה עד היום. עם שלל פינוקים ומערכות בטיחות, מסתכלת קיה ליצרני הפרימיום היישר בעיניים, עם צריכת דלק של 23 קמ"ל ובמחיר כזה, זו יכולה להיות אלטרנטיבה במחיר שפוי – יחסית לשאר המתחרות בשוק שברובו חצה כבר מזמן את רף 200 אלף השקלים.

נפח מנוע: 2 ליטר

מנוע: היברידי (בנזין \ חשמל)

מספר בוכנות: 4

הספק משולב: 192 כ"ס

סל"ד להספק מירבי: 6,000

מומנט משולב : 37.4 קג"מ

סל"ד למומט מירבי: 1,770

תיבת הילוכים: אוטומטית – טיפטרוניק

מספר הילוכים: 6

תאוצה 0 – 100: 9.4 שניות

מהירות מירבית: 192 קמ"ש

צריכת דלק (מבחן): 23 קמ"ל

הנעה: קדמית

כריות אוויר: 7

משקל עצמי: 1,655 ק"ג

צמיגים: 215/55-17

קיבולת מיכל דלק: 60 ליטר

מחיר: 174,900 ש"ח

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל