fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאדילק XT5 במבחן דרכים

קאדילק XT5 במבחן דרכים

יובל לוי, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: המון עור בפנים, נוכחות בחוץ ולא מעט כוח מתחת למכסה המנוע. הקאדילק XT5 הוא SUV פרימיום שמשחק באותה הליגה של יצרני הפרימיום מאירופה.

גודל, נוכחות וכוח. אם היה צריך לסכם את ה XT5 בשלוש מילים, אלו המילים שנבחר להשתמש בהן. מילים שמאפיינות מאד את הקאדילק XT5 וגם את קהל היעד שלו. העיצוב החיצוני של רכב הפנאי-שטח הזה שומר על הקו הנוכחי של דגמי קאדילק, עם קו דלתות גבוה יחסית המשאיר חלונות צרים, קווי מרכב חדים ופנסים קדמיים ואחוריים מאורכים כשבחלק האחורי מבצבצים שני מפלטים מרובעים, כמו בכל קאדילק. אפשר להתווכח על היופי אך לא ניתן להתווכח על הייחודיות ועל הקו המזוהה בו בחרה קאדילק לעצב את רכביה. בגרסה אותה בחנו (גרסת הבסיס) פרופורציות הגלגלים היו קטנות מידי לטעמנו ביחס למרכב. קצת מאבד מאפקט ה"בלינג בלינג" שהרכב משדר (במיוחד בצבע השחור).

מטפסים פנימה
המון עור. מלא עור. בכל פינה. חוץ מבתקרה ששם מותקן גג פנורמי ענק שחציו הקדמי נפתח. עיצוב הפנים "נקי" והקאדילק לא מלאה בעודף של כפתורים, רוב השליטה נעשית באמצעות מסך המגע. גם בדגם הזה, כמו בשאר דגמי קאדילק, כפתור עוצמת השמע אינו עגול ומסתובב או לחילופין לחיץ. זהו כפתור טאץ' שמצריך התרגלות. לטלפון הנייד יש כיס קטן הנמצא בין המושבים, בהחלט שימושי ונוח. והמאפרות? הו המאפרות… המאפרות צועקות "קאדילק". מעוטרות במכסה מתכתי מאסיבי שנותן ביטוי במשקל שלהן. כמה כבדות המאפרות? הן שוקלות בערך כמו הפיאט 500 של הבת של השכן.

המושבים כמובן מחוממים ומתכווננים באופן חשמלי. גם ההגה מחומם ומתכוונן חשמלית והקאדילק יזכור מספר מצבי ישיבה כדי להקל על הנהגים השונים. כיבוי הקאדילק יזיז את המושב לאחור, על מנת שההגה לא יפריע לבטן לצאת החוצה.
המושב האחורי נע לפנים ולאחור לטובת מרווח רגלים / מקום בתא המטען (שענק מלכתחילה). אם זה נהוג ברכבים זולים אז למה לא ברכבי היוקרה? פשוט וחכם. ואם כבר בתא המטען עסקינן – קאדילק ציידו את תא המטען במחיצה נאה הנעה על גבי מסילה – על מנת שהציוד לא יעוף לכל עבר.

מתניעים
לקאדילק הזה יש מנוע. כמה מנוע? 3.6 ליטר מנוע. עם שישה צילינדרים. מנוע שנושם בלי טורבו. מנוע שעושה צליל נעים של V6 ומושך אותך חזק קדימה בכל סל"ד. כמה חזק? 310 כוחות סוס. ובתרגום לאספלט? יציאה מהמקום עם דוושה לחוצה באגרסיביות מתונה תניב סחרור גלגלים צווחני שימשוך מבטים מגדרה עד חדרה פחות או יותר. כמו שהבנתם, קיבלנו את הגרסה ה"זולה" המצויידת בהנעה קדמית בלבד. לרוכשים הפוטנציאליים אנו מציעים לשקול לרכוש את הגרסה מפוארת יותר, המצויידת בהנעה כפולה. לא לטובת ירידה לשטח חלילה, אלא לטובת יכולת להעביר את כל הכח הזה לכביש. במיוחד אם הוא רטוב.

העליה בסל"ד תייצר כח משכר שעולה עוד ועוד יחד עם סיבובי המנוע עד לקו האדום. תחושה שונה לחלוטין ממנועי הטורבו הקטנים שמותקנים ברכבים מסביב שהולכים ונהיים קטנים לאט לאט במראה האחורית.
תיבת ההילוכים של הקאדילק מצויידת בשמונה יחסי העברה. זה מאפשר הילוך שמיני ארוך. ארוך כמעט כמו הקאדילק הזה. 1,500 סל"ד בלבד במאה קמ"ש ליתר דיוק. מאד נוח לשיוטים ארוכים על Route 66 (או כביש 6 שלנו…). השיוט אגב, יתבצע בשקט מופתי ורעשי רוח יתחילו להשמע במהירות של כ- 140 קמ"ש. שתי תלונות על השיוט מהצד שלנו – בקרת השיוט אינה אדפטיבית וחבל. תלונה שניה בנוגע למערכת תיקון הסטיה מנתיב שקצת "זרקה" אותנו מצד אחד לצד השני של הנתיב וחוזר חלילה. בהחלט לא מתיימרת להיות סמי, רבע, או שמינית אוטונומית. לקאדילק משוטים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, אהבנו אותם מאד ב-ATS אך לא בטוח שהם יהיו בשימוש הרוכשים של הדגם הזה.

על בטיחות הנוסעים הופקדו מספר מערכות, בהן התראה על גבי המראות מפני רכבים ב"שטח מת", התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, פנסי לד איכותיים המאירים נפלא בלילה, התראה ברטט המושב ובהקרנה על השמשה הקדמית במצבים בהם לא שמרנו על מרחק מספק מהרכב שמלפנים. הרטט במושב אגב, ילווה אותנו גם בתמרוני החניה, באמצעות חיישנים קדמיים ואחוריים.


לסיכום:

ה-XT5 פונה לקהל יעד מסויים. כזה שאוהב גודל, נוכחות וכוח. אותו קהל יעד ישמח לגלות שאת שלושת הדברים האלו הקאדילק הזה עושה מצויין.

 

מנוע: V6, בנפח 3,600 סמ"ק, אטמוספרי

 

הספק מרבי: 310 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 6,700 סל"ד

 

מומנט מרבי: 37.6 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 5,000 סל"ד

 

הנעה: קדמית

 

תיבת הילוכים: אוטומטי, פלנטרי

 

מספר יחסי העברה: 8

 

0-100 קמ"ש: 6.7 שניות

 

מהירות מרבית: 209 קמ"ש

 

אורך: 4.81 מטרים

 

רוחב: 1.9 מטרים

 

גובה: 1.68 מטרים

 

בסיס גלגלים: 2.86 מטרים

 

נפח תא מטען: 849 ליטר

 

נפח מיכל דלק: 72 ליטר

 

משקל עצמי: 1,842 ק"ג

 

מידות צמיגים: 235-65-18

 

מחיר לגרסה הנבחנת: לקצ'רי 339,990 ש"ח

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל