מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
מונדיאל MENU
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
שרקו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רפידו
1 על 1
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM שמאל
תמוז
סטומפ
KTM עליון קוביה
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
HJC
מונדיאל קוביה
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה

פרארי מציגה את הרומא

פרארי מציגה את הרומא

מערכת מוטו

צילום: יצרן

בכל שנות פעילותה משחקת פרארי בשני מגרשים עיקריים: מגרש רכבי הספורט מהסגמנט האקזוטי-קיצוני – מכוניות ביצועים טהורות בהם כל גרם משקל שנחסך הוא משמעותי, מסוג המכוניות שלא בטוח שתרצו לנהוג בהן בכביש הציבורי, ומכוניות GT שמספקות את החוויה של פרארי אבל בצורה הרבה יותר אלגנטית וידידותית. בשנים האחרונות היה בלבול מסוים בקרב היצרנית האיטלקית כאשר שני התחומים האלו קצת התערבבו אך עם הצגתה של הרומא החדשה פרארי מנסה לעשות קצת סדר בבלאגן. 

הרומא נקראת על שמה של בירת ארץ המגף – שם מחייב בהחלט. בחלק הקדמי של מכונית הקופה החדשה של פרארי שוכן לו מנוע V8 מוגדש שמפיק כ-620 כ"ס עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית בעלת 8 הילוכים ועם מומנט של 77.5 קג"מ. תא הנוסעים מאופיין בחומרים יוקרתיים: מושבי עור, פלדה מוברשת והרבה קרבון. יש גם שלושה מסכי תצוגה – לנהג, בקונסולה המרכזית וגם מסך לנוסע. הרומא מבוססת אמנם על דגם הפורטופינו אבל לדברי פרארי מעל ל-70% ממרכיביה חדשים. 

"אנחנו צריכים אלגנטיות, זה ברור?" אומר המעצב שהוביל את פרויקט הרומא, פלאביו מנציוני. ואכן, הרומא היא פרארי אלגנטית במיוחד. העיצוב לא צעקני ומתאפיין בקוים זורמים, כולל מבנה קדמי מוארך ואחוריים קצרים ומחמיאים. מי שיקנה את הרומא ודאי עבר כבר את השלב בחיים בו הוא צריך להוכיח משהו למישהו ולאו דווקא מחפש את ה'שופוני' ו'להראות לכולם שאני פה ויש לי פרארי'. לא כל מי שיפגוש את הרומא יחשוב שמדובר בפרארי, אבל המחזיק בהגה ומביני עניין לבטח ידעו לזהות שמדובר מכונית מיוחדת. 

הרומא צפויה להגיע גם לישראל, והערכות המחיר מדברות על 1.75 מיליון שקלים שידרשו בשביל ל'העמיד' אותה בחנייה. אם לשפוט לפי עשרות דגמי הפרארי שעלו על הכבישים בישראל בשנים האחרונות, אנחנו בטוחים שנראה גם כמה יחידות מהרומא עם מספר צהוב. 

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל