fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פיג'ו 5008 – טכנולוגיה ובטיחות בחזית

פיג'ו 5008 – טכנולוגיה ובטיחות בחזית

כתב: יובל לוי  בוחנים: אריק רוזנבלום ויובל לוי. צילום: מערכת מוטו.

שורה תחתונה: צריכים 7 מקומות? עם עיצוב בולט, מספר רב של מערכות בטיחות וגאדג'טים לשימושו של הנהג, ה- 5008 של פיג'ו היא אחת מה-SUV הבודדים בשוק עם מנוע דיזל חסכוני ו- 7 מקומות ישיבה שאינו חוצה את רף ה- 200 אלף השקלים.

מכוניות גדולות מעולם לא היו הצד החזק של פיג'ו. עם מספר כשלונות בשנים האחרונות כגון פיג'ו 607 ש"זכתה" לחוות דעת שליליות מכל עבר, נראה כי פיג'ו ממציאה את עצמה מחדש בתחום ה – SUV ומשווקת כיום במקביל שלושה רכבי SUV בשלושה גדלים. ה- 2008, ה- 3008 וה- 5008. לקחנו את האחות הגדולה בגרסת הפרימיום למבחן.

זה לא סוד שסדרה X07 של פיג'ו לא היתה מוצלחת. פיג'ו איבדה בסדרה זו את הייחודיות שהיתה לה לעומת היצרניות האחרות והלקוחות הצביעו ברגליים. גם בהנהלת פיג'ו הבינו את זה ולכן הוחלפה כל ההנהלה הבכירה שהיתה אחראית על סדרה זו. בסדרה X08 פיג'ו מנסה להחזיר עטרה ליושנה, לבדלה משאר היצרניות ולהמציא את עצמה מחדש וה- 5008 היא דוגמה טובה לכך.

העיצוב החיצוני מרשים. ל- 5008 קווים נאים ועיצוב ייחודי יחסית בנוף ה- SUV שניתן למצוא כיום בחניוני הליסינג. העיצוב הייחודי מורכב מצללית בעלת קווים ישרים המייצרת מראה "קופסתי", אך מבעד לצללית קווי העיצוב מעדנים את המראה ומייצרים רכב נאה וייחודי. עם גריל בולט בזווית שונה מהפנסים, מכסה מנוע גבוה יחסית, הרבה שטחי חלונות, ספויילר אחורי ופס שחור מבריק המחבר בין שני הפנסים האחוריים פיג'ו יצרה SUV נאה למראה. אהבנו.

העיצוב הייחודי ממשיך בפנים הרכב כאשר לוח השעונים דיגיטאלי לחלוטין וכולל מספר רק של מצבי תצוגה והגדרות שונות. גאדג'ט חביב לאוהבי הטכנולוגיה. אל לוח השעונים הייחודי מסתכל הנהג מעל ההגה הקטן (ולא דרך ההגה כמו ברוב הרכבים). ל- 5008 מסך מגע הבולט מעל קו הדשבורד וכולל מספר אפליקציות כגון Waze, Pango  ועוד. מתחת למסך, במרכז הקונסולה, ניתן למצוא מספר כפתורים מעוצבים להפליא השולטים בפונקציות השונות. עוד ניתן למצוא בתא הנוסעים מספר מאפיינים הנותנים ל- 5008 אופי וערך מוסף לנהג הרכב וליושבים בו כגון טעינה אלחוטית, מגשים על גב משענות המושבים הקדמיים לטובת היושבים מאחור, גג שמש ענקי (הכולל כיסוי רשת צפופה שאינו אוטם את השמש ב- 100 אחוז), מושב נהג המתכוונן באופן חשמלי, שלושה מושבים נפרדים בספסל האמצעי הניתנים להזזה קדימה / אחורה, מושבים קדמיים מחוממים, הפצת WiFi  בפנים הרכב לטובת הנוסעים, תא ענק בין המושבים הקדמיים המסוגל לאכלס בקלות בקבוק שתיה משפחתי בנפח ליטר וחצי ולקרר אותו באמצעות פתחי מיזוג בתא ועוד. זוג המושבים האחוריים יתאימו לילדים או למבוגרים לנסיעות קצרות. הכניסה אליהם לא נוחה במיוחד (כמו בכל רכב 5+2) אך קיפולם (הנוח לתפעול) מספק תא מטען ענק ופונקציונאלי בעל רצפה שטוחה לחלוטין.

פיג'ו מדגישה כי ל- 5008 מספר רב של מערכות ועזרי בטיחות. 19 במספר ליתר דיוק כאשר העיקריות שבהן הן: מערכת התראה על סטיה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, מערכת התראה לשמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בעת הצורך, זיהוי תמרורי תנועה, מערכת התראת עייפות, מצלמות היקפיות, מערכת Blind Spot להתראה על רכב ב"שטח מת" במראות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מראות צד משנות זווית בשילוב להילוך אחורי, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בלם יד חשמלי, מערכת "GRIP Control" לבקרת אחיזה בשטחים שונים ועוד.

 

יחידת ההנעה בגרסה אותה בחנו היא יחידת הדיזל בנפח 1,600 סמ"ק המספקת, בשילוב מגדש טורבו, 120 כוחות סוס. למנוע רעש של טרטור דיזל הנשמע באופן נוכח מחוץ לרכב, אך כאשר יושבים בתוך הרכב הרעש אינו מורגש והמנוע מציג פעולה חלקה ונעימה. מערכת ה- "עצור וסע" שקטה ופעולתה אינה מייצרת רעד משמעותי בתא הנוסעים. המנוע מחובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית (פלנטרית) בעלת שישה יחסי העברה. יחידת הכח הזו, בשילוב תיבת ההילוכים, נעימים לנסיעה אך אינם עומדים בקצב של המתחרות המודרניות בעלות מנועי הבנזין. מצב ספורט יזרז קצת את פעולת החלפת ההילוכים של הגיר אך החיוך האמיתי יעלה לנהג הפיג'ו רק בתחנת הדלק כאשר הפיג'ו תציג צריכת דלק טובה של כ- 16 קילומטר לליטר (במבחן שלנו).

לסיכום:
נראה כי פיג'ו מחזירים עטרה ליושנה ומבדלים את עצמם בעזרת עיצוב פחות שגרתי, מספר רב של מערכות בטיחות ושלל גאדג'טים לשימושו של הנהג. במחיר של 199,990 לגרסת הפרימיום (179,900 לגרסת האקטיב) היא אחד ה- SUV הבודדים בשוק בעל מנוע דיזל ו- 7 מקומות ישיבה שאינו חוצה את רף 200 אלף השקלים. נהגים שאינם זקוקים ל- 7 מקומות ישיבה יוכלו למצוא מספר רב של חלופות שיהיו זולות יותר.

 

 

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל