מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
1 על 1
סטומפ
KTM עליון קוביה
תמוז
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
HJC

פיג'ו 108 במבחן דרכים – הלביא השואג

פיג'ו 108 במבחן דרכים – הלביא השואג

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: עיצוב נאה, תיבת הילוכים קצת מאכזבת, נוחות נסיעה טובה ומערכות בטיחות מקוריות.

המשפחתיות הגדולות (או בעברית: "רכבי המנהלים") של פיג'ו מעולם לא זכו להצלחה גדולה. הצלחתו של היצרן הצרפתי בעבר ובהווה הונעה ומונעת מהרכבים הקטנים. הקטן שבחבורה הוא ה-108, אח תאום של הסיטרואן C1 ושל הטויוטה אייגו, אשר בחנו בעבר. אספנו את ה-108 ממתחם לובינסקי שבשורק, רגע לפני מתיחת הפנים. העיצוב החיצוני עדיין נראה רענן. עם הכיתוב Peugeot מעל השבכה הקדמית – בסגנון רטרו, סמל האריה על מכסה המנוע, הפנסים הקדמיים הנמשכים לאחור לעבר קו המוביל אליהם מכיוון קורת ה-A ודלת תא המטען המשולבת כיחידה אחת עם השמשה האחורית. העיצוב משתלב טוב בנוף העירוני וקורץ לקהל היעד – צעירים בתחילת דרכם התחבורתית.

הפיג'ו הקטנה משווקת במספר רמות גימור כאשר רמת הגימור הגבוהה כוללת גם גג פנורמי נפתח. אנחנו קיבלנו את הגרסה הבסיסית שתשאיר לכם עודף של עשרה שקלים מ-70,000 ש"ח. על מנת לקנות רכב עם תיבת הילוכים אוטומטית (או רובוטית במקרה זה, עליה נרחיב בהמשך) במחיר הנ"ל, יאלץ הקונה לוותר על מספר תוספות שברכבים היקרים יותר מגיעות כסטנדרט ואפילו לא מוגדרות כתוספות אבזור. בין החוסרים מצאנו שכיוון המראות מתבצע בצורה ידנית, החלונות האחוריים ידניים ונפתחים מהדופן האחורית הצידה – כחרך אוורור צר בלבד, החלונות הקדמיים חשמליים אך אינם יורדים אוטומטית בלחיצה עמוקה, מערכת המולטימדיה אינה כוללת מערכת הפעלה ו/או אפליקציות מובנות, דיפוני הדלתות אינם מלאים וכוללים פח חשוף בצבע הרכב, המיזוג פשוט ומכני ללא בקרת אקלים דיגיטלית, משענות הראש הקדמיות הן חלק אינטגרלי מהמושב ואינן ניתנות לכיוון, את חישוקי הרכב מכסות "טסות", פתח המיזוג המרכזי נמצא על גבי הדשבורד ואינו ניתן לכיוון, את חלון הנהג מנקה מגב אחד (אם כי שטח הכיסוי שלו מספק לחלוטין) ובאופן כללי הפלסטיק בפנים הרכב זול למגע. רשימה לא קצרה, אך ככל הנראה לא באמת הכרחית למי שמחפש רכב זול להתניידות עירונית. בין התוספות מצאנו מסך מגע גדול ונוח לשימוש, סאב וופר המקנה צליל באס נעים, הגה עטוף עור עם שליטה על מערכת השמע והדיבורית, משוטים להעברת הילוכים מאחורי ההגה ומצלמה אחורית.

"עולה את הקסטל?"
לפיג'ו הקטנה יש מנוע קטן בנפח ליטר אחד. בעולם של מנועים מוגדשים, מנוע בנפח ליטר לא בהכרח מאיים על הקונה הישראלי, אך כאן מדובר במנוע אטמוספרי הנושם באופן עצמוני. המשמעות היא 72 כוחות סוס ומומנט של 9.5 קג"מ בלבד. על הנייר לא מדובר בהרבה כח אך חשוב לזכור כי הקטנה של פיג'ו לא תפחה משמעותית עם השנים ועוצרת את המשקל על 860 קילוגרמים בלבד. המשמעות של המשקל הנמוך היא שה-108 זריזה מספיק להתניידות בתנועה עירונית וגם, באופן מפתיע, להתיידות מחוץ לעיר. נתון התאוצה, המאכזב יש לומר, של 15.7 שניות ל-100 קמ"ש נובע בעיקרו מהגיר הרובוטי. לגיר יש רק חמישה יחסי העברה והם קצרים (100 קמ"ש בהילוך חמישי מתורגמים ל-3,000 סל"ד) ולכן לא שם טמונה הבעיה. הבעיה נובעת מהעברת הילוכים איטית אשר לא תפריע לנהג בנסיעה מנהלתית אך תהווה מכשול במידה ויהיה מעוניין הנהג לנצח בקרבות הרמזורים את המתחרות האחרות, ה"חמושות" במנועי ליטר ותיבה אוטומטית. אופי פעולת התיבה (תיבה אוטומטית שבסיסה הוא ידני) מצריך הסתגלות קלה ואנו ממליצים לצאת לנסיעת מבחן לפני הקניה. שני דברים טובים מצאנו ראויים לציון בנוגע לתיבת ההילוכים: הדבר הראשון נוגע להורדת הילוכים בבלימה המתבצעת באופן חלק ונעים הודות ל"גז ביניים" שניתן על ידי מחשב הרכב, באופן אוטומטי. הדבר השני נוגע ל"יציאה מהמקום" – כאשר ילחץ הנהג לעומק את דוושת התאוצה במצב עמידה, יורה מחשב התיבה לקלאץ' לחבר בין הגיר למנוע רק אחרי שיעלה סל"ד המנוע – פעולה המדמה נהיגה בגיר ידני ומייצרת יציאה מהירה מהמקום.

כאשר החלו הכבישים להתפתל, שמחנו לראות כי פיג'ו עדיין מייצרים רכבים מהנים לנהיגה. יש לה, ל-108, על אף שאינה מתיימרת להיות ספורטיבית, יכולת לייצר חיוכים בכבישים מפותלים ולספק לנהג חווית נהיגה טובה. גם בכבישים המשובשים ומעל פסי ההאטה הקשוחים ביותר, גילתה הפיג'ו יכולת שיכוך מהמורות טובה, במיוחד ביחס לרכבים קטנים אשר בדרך כלל "מקפצים" בין שבר כביש אחד לשני.

עוד נקודה חיובית מצאנו בתחום הבטיחות. עם עודף מ-70 אלף שקל תוכלו למצוא מערכת בלימה אוטונומית מצילה חיים. עוד תמצאו מערכות מקוריות הנדרשות על פי חוק, כאלו שלא מצאנו אפילו בחלק מהרכבים שעולים מאות אלפי שקלים ושצויידו במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

לסיכום
פרט לתלונות על התיבה, שומר הלביא של פיג'ו על נוסחת הקסם – מחיר זול, אבזור פשוט יחסית ונוחות נסיעה טובה. תוסיפו לזה מערכות בטיחות מקוריות והנה לכם חלופה מעניינת ששווה לשקול בקניית רכב מיני עם תקציב מוגבל.

פיג'ו 108 – נתונים טכניים:

סוג מנוע: אטמוספרי, 3 צילינדרים

נפח מנוע: 998 סמ"ק

הספק מרבי: 72 כ"ס ב-6,000 סל"ד

מומנט מרבי: 9.5 קג"מ ב-4,400 סל"ד

הילוכים: רובוטי, 5 הילוכים

0-100 קמ"ש: 15.7 שניות

מהירות מרבית: 160 קמ"ש

משקל: 860 ק"ג

אורך: 3.45 מטרים

רוחב: 1.62 מטרים

גובה: 1.46 מטרים

בסיס גלגלים: 2.34 מטרים

נפח תא מטען: 196 ליטרים

צמיגים: 165-65-14

כריות אוויר: 6

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל