fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

סיטרואן קקטוס החדש במבחן דרכים

סיטרואן קקטוס החדש במבחן דרכים

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

הדבר הראשון שיעלה במוחו של מי שישמע את צמד המילים 'סיטרואן קקטוס' הוא ה-Air Bumps, הבליטות הייחודיות שהותקנו על דלתות הקקטוס. מסוג הדברים שאוהבים – או שונאים. אדישים אי אפשר להשאר כלפיהם והנה, הקקטוס החדש מיוצר ללא אותן בליטות. בסופו של דבר המטרה של כל חברה היא להרוויח וכנראה שהבליטות פגעו במכירות יותר מאשר תרמו להן ולכן לא התאימו כל כך לדוחות האקסל, של אנשי הכספים האפרוריים בסיטרואן. בנוסף, פסי הגגון בעלי העיצוב הייחודי הורדו גם הם. פרט לכך, למעט שינויים קלים, הקקטוס החדש אינה שונה משמעותית מהדגם הקודם ועדיין בעל עיצוב ייחודי ביחס לשאר הרכבים שתמצאו בחניון הבניין שלכם.

הייחודיות וההשראה העיצובית ממשיכים גם בפנים הרכב. עם ידיות פנים לדלתות דמויות רצועות עור, תא כפפות ענק המעוצב כמזוודה (שהצריך להזיז את כרית האוויר של הנוסע לגג), בלם יד בעיצוב "סיטרואני" ועוד. ברמה הפרקטית, ניתן למצוא משענת יד בין המושבים הקדמיים, המכסה תא אכסון (קטן יחסית), כניסה והתנעה ללא מפתח, ידיות פנים לדלתות האחוריות המשולבות עם תאי אכסון, תאי אכסון נוספים בתחתית הדלתות האחוריות, תא אכסון מתחת לתא הכפפות, מראה מרכזית נגד סינוור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומערכת תפעול בעברית הכוללת אפליקציות כגון וויז, פנגו ועוד. על מנת לספק עיצוב ייחודי ונוחות יוצאת דופן (על כך נרחיב בהמשך) במחיר תחרותי, יש צורך לחסוך בתחומים אחרים. חוסרים הורגשו בסך השמש של הנוסע אשר בו לא מצאנו מראה, בגג הרכב – בו לא הותקנו ידיות אחיזה, בחומרי הפלסטיק (במיוחד בדלתות), בקונסולה המרכזית אשר אינה כוללת כפתורי תפעול למערכת בקרת האקלים (השליטה ממסך המגע), בחוסר בפתח מיזוג בצד הנוסע (מפצה על כך פתח מיזוג גדול במרכז), בלוח השעונים שאינו כולל מד סל"ד ובחלונות אחוריים הנפתחים כחרך צר, כמו ברכבי קופה (כפי שהיה גם בגרסה הקודמת).

אבל, וזה אבל גדול, מי שמחפש נוחות בנסיעה ישכח את כל זה ברגע שיתיישב על המושבים הרחבים והנוחים – הכוללים כיוון תמיכה לגב התחתון, להם התווסף עוד בד, לצורך נוחות משופרת מול הגרסה היוצאת. מתניעים (באמצעות כפתור התנעה במיקום תמוה) והתחלת תנועה תחשוף את המתלים החדשים של הקקטוס. שני קפיצים התווספו לבולם הזעזועים. קפיצים אלו משככים את תנועתו בקצוות. כלומר, תנועה רכה בהתחלה וריסון מוגבר בקצוות מהלך הבולם. דוז פואה.

המנוע, 1.2 טורבו, מספק 110 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ומומנט נאה של 20.9 קג"מ בסל"ד נמוך של 1,750. בשקלול המשקל העצמי הנמוך יחסית של 1,165 ק"ג, מקבלים רכב זריז בתנועה עירונית ובמיאוץ למאה קמ"ש שאורך 9.9 שניות בלבד. מעל 100 קמ"ש ההאצה איטית יותר, אם כי לא נרשמו בעיות בהאצות ביניים – לצרכי עקיפה או בעליות לירושלים. תיבת ההילוכים האוטומטית, הכוללת שישה יחסי העברה, נעימה וכוללת אפשרות ידנית ומצב 'ספורט', המעביר הילוכים באופן דינאמי יותר ובסל"ד גבוה יותר. המתלים הרכים יניבו זוויות גלגול בפניות הדוקות אך לא מדובר במשהו שיערער את בטחונו של הנהג.

ואם בבטיחות עסקינן, הקקטוס כולל את כל מערכות הבטיחות הנדרשות על פי חוק ולכן אין בו מערכות עזר בהתקנה מקומית. בין המערכות הקיימות מצאנו מערכת לבלימה אוטונומית, התראה על סטיה מנתיב, התראת עייפות, התראה בפני אי שמירת מרחק על המסך המרכזי (לנהג שבוהה בו ולא מסתכל על הכביש) ועוד.

לסיכום:
סיטרואן שמרו על קו העיצוב הייחודי לקקטוס, אם כי הדגם החדש קצת יותר 'מיינסטרימי' ופחות 'סיטרואני'. קצת חבל לנו באופן אישי, אך ייתכן כי יותר אנשים יעדיפו את העיצוב הנוכחי. חוסרים הורגשו בתחום האבזור, אך פיצו על כך נוחות הישיבה ונוחות הנסיעה המצויינות.
איך קוראים לזה בסיטרואנית? קריאייטיב טכנולוג'י.

 

סיטרואן קקטוס – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין טורבו

נפח מנוע: 1,199 סמ"ק

הספק: 110 כ"ס / 5,500 סל"ד

הנעה: קדמית

תיבת הילוכים: אוטומטית פלנטרית, 6 הילוכים

0-100 קמ"ש: 9.9 שניות

מהירות מרבית: 193 קמ"ש

אורך: 4.17 מטר

רוחב: 1.73 מטר

גובה: 1.54 מטר

בסיס גלגלים: 2.60 מטר

נפח תא מטען: 358 ליטרים

משקל עצמי: 1,165 ק"ג

קיבולת מיכל דלק: 50 ליטר

מידת צמיגים: 205-50-17

מחיר לחבילת שיין פק: 117,990 ש"ח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל