fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

סובארו BRZ במבחן דרכים

סובארו BRZ במבחן דרכים

כתב: רון לב | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב | צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: הנעה אחורית יפנית טהורה שלא דורשת מבעליה להוציא הון

 

שיתוף הפעולה של סובארו וטויוטה בשנת 2012 לייצר רכב ספורטיבי עם הנאה – סליחה – הנעה אחורית, הצליח – ובגדול. אחרי כמעט 8 שנים שה-BRZ נמצאת איתנו היא מצליחה לעמוד בכל היעדים שסובארו וטויוטה הציבו לה, שהם בעיקר: פאן, פוזה, פאן ו… פוזה, במיוחד לאחר מתיחת הפנים שנגעה בעיקר במחלקת הפוזה.

לאחר שסובארו החליטה שתהיה מכונית אחת בליין הדגמים הנוכחי שלה שתהיה בעלת הנעה אחורית, הוחלט להעניק לה מראה תוקפני אשר בשילוב הספוילר והג'אנטים, לא משאיר מקום להתבלבל.
אנחנו קיבלנו למבחן את ה-BRZ בצבע אדום פרארי שמושך את עיני הסובבים בצורה יוצאת דופן; פנסי הלד המעוצבים, הזנב הקרבי והמבט האגרסיבי נותנים למתבונן תחושה שמדובר במכונה מושחזת למירוצים שכדאי להיזהר ממנה. מה שהמראה החיצוני לא מגלה הוא שכוחו של המנוע נשלח היישר לאזור האחורי, וכאן מתחיל סעיף הפאן להשתלב.

אחוריים סקסיים, חלון ללא מסגרת, אי אפשר לטעות – זאת סובארו.

כניסה לתא הנוסעים מתקבלת בחיבוק טוב ועוטף ממושבי הספורט. העיצוב מינימלי ומשדר ספורטיביות בעזרת תפרים אדומים-שחורים המפוזרים על ההגה, ידית ההילוכים ושאר תא הנוסעים. יחד עם זאת- הטכנולוגיה והאבזור מינימליים, מערכת הסאונד לא מהמצטיינות ששמענו, מאחור אין מקום למבוגרים, תא המטען קטנטן בהתאם, לוח השעונים ללא טכנולוגיה מיותרת וההרגשה הכללית מינימלית. בסעיף התמורה למחיר היינו מצפים ליותר מרכב עדכני במחיר כזה.

ה-BRZ שמה את הקלפים על השולחן ומדברת תכל'ס: אני מכונת נהיגה, אל תז**ן ת'שכל, תנהג! וזה מה שעשינו. תחושות ראשוניות מתחילת נסיעה משדרות שהרכב הזה מרגיש טוב; השלדה זריזה, ההגה מתקשר ומהלך ידית ההילוכים קצר ומדויק. פשוט כיף לנהוג בה, אם כי היא לא מכונית לנהג המתחיל: היא חדה ועלולה לנשוך כשדוחקים אותה לפינה.
200 כ"ס אמנם לא נשמעים המון, אבל הם ישמעו קצת יותר כשהם מגיעים לגלגלים האחוריים ומוציאים את הזנב לטיול מהר מאוד.

שתי היצרניות החליטו לאחר מבחנים רבים שהמנוע המתאים ביותר למשימה הוא מנוע בוקסר בנפח 2,000 סמ"ק המפיק 200 כ"ס ו-20.9 קג"מ. המספרים לא הכי גבוהים על הדף וכך גם גילינו במבחן עצמו: אל תצפו לשיגור של חללית ולשיכרון חושים, אם כי לא חסר ל-BRZ החביבה כוח. היא אמנם מגיעה ל- 100 קמ"ש ב- 7.6 שניות (ולמהירות מרבית של 226 קמ"ש) אבל תאוצות מסחררות הן לא הייעוד שלה. למה להתעסק במספרים ברכב שנועד לנהיגה טהורה?

יחידת הנעה בריאה וכייפית, לא מתחרה בלמבורגיני, אבל לא פורד פיאסטה.

מערכת המתלים מספקת נוחות נסיעה טובה ביחס לקטגוריה. ה-BRZ מצליחה לספוג את מהמורות הכביש הישראלי באופן טוב מאוד בייחוד לרכב ספורטיבי, וגם מספקת קשיחות רצויה כשנכנסים לפנייה ומתגרזנים.
בסופו של דבר נהנינו מאוד לנהוג ב-BRZ. היא גורמת לנהג לחייך בכל פיתול ובכל פנייה, וזה בדיוק סוד הקסם שלה – היא לא דורשת מהירות גבוהה כדי להנות ממנה, אלא מספקת את האדרנלין החל ממהירויות עירוניות. במחיר של 200 אש"ח לגרסה הידנית ו-210 לגרסה האוטומטית אי אפשר לבקש חווית נהיגה טובה יותר, בעיקר לנהג חובב דריפטים. באופן מפתיע שמחנו לגלות שהחיוך נשמר גם בתחנת הדלק, עם נתון צריכה של כמעט 9 ק"מ לליטר תחת לחץ כבד.

וכמובן איך אפשר שלא לדבר על המתחרה הישירה- המאזדה MX5. בתוספת של 50 אש"ח המיאטה מספקת חבילה שלמה יותר, עם מערכות בטיחות אקטיביות (שדפקו ברז לסובארו), תוספות נחשקות וגג נפתח. האם היא שווה את תוספת המחיר? את זה אתם תחליטו.

 

Subaru BRZ

 

נפח מנוע: 1,998 סמ"ק

 

הנעה: אחורית

 

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

 

הספק: 200 כ"ס

 

סל"ד להספק מרבי: 7,000 סל"ד

 

מומנט: 20.9 קג"מ

 

סל"ד למומנט מרבי: 6,600 סל"ד

 

0-100 קמ"ש: 7.6 שניות

 

מהירות מרבית: 226 קמ"ש

 

אורך: 424 ס"מ

 

רוחב: 177 ס"מ

 

גובה: 132 ס"מ

 

בסיס גלגלים: 257 ס"מ

 

משקל עצמי: 1,261 ק"ג

 

מידת צמיגים: 215/45-17

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל