fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

נהיגה ראשונה: קאוואסאקי KRX 1000

נהיגה ראשונה: קאוואסאקי KRX 1000

מערכת מוטו

צילום: ניר עמוס

בזמן שיצרנים כמו פולריס, קאן-אם ואפילו מותגים סיניים כמו CF מוטו נמצאים כבר עמוק עמוק בתחום עם הבנה וניסיון מצטבר של שנים, היצרנים היפניים צפו מהצד. הטאלון של הונדה החל להימכר בחו"ל רק בתחילת השנה שעברה, הימאהה YXZ עם הגיר הידני נמצא רק ברקע ולא נחל הצלחה כמו המכונות האוטומטיות של פולריס וקאן-אם ואילו סוזוקי בחרה להישאר רק עם טרקטורונים. בקאוואסאקי הציעו אמנם במשך השנים רכבי שטח ארבע-גלגליים קלים, אבל התמקדו בסגמנט העבודה-יוטיליטי, עם המיול הוותיק על גרסאותיו השונות ואח"כ גם עם ה-TERYX.

זה לקח להם רק 11 שנים (מאז הוצג ה-RZR הראשון ב-2008) ולקראת 2020, החליטו הירוקים להסיר את הכפפות ולהביא למשחק SBS ספורטיבי אמיתי – הכירו את ה-TERYX KRX 1000 שהוצג לקראת סוף 2019 ועכשיו מגיע גם לישראל. ה-KRX מציע אינטרפרטציה קצת שונה בתוך טרפת הטורבו שיצרו פולריס וקאן-אם, זו שמחייבת אותם להציג כלי חדש יותר, חזק ועוצמתי יותר כמעט כל שנה, במסגרת מרוץ החימוש בו הן משמשות שתי השחקניות העיקריות.

ה-KRX בעל מנוע טווין מקבילי בנפח 999 סמ"ק, עם הספק של כ-114 כ"ס. אבל מעבר לנתון היבש שהוא חשוב בפני עצמו, יש פה גם אמירה – אנחנו לא מציעים כלי טורבו, אנחנו רוצים להישאר 'שפויים'. אלו המסרים שאנחנו שומעים מאנשי מטרו, שמביאה ה-KRX לישראל ומצחי כפרי, נהג מרוצים ברכבי SBS, בעל חברת טיולי שטח בארץ ובחו"ל ואחת הדמויות הכי מוכרות בסצנה. כפרי גויס על ידי מטרו בכדי לתת ללקוח שירות נוסף לאחר הרכישה, ובהתאם לכך הכריזו מטרו בהשקה על הקמת מועדון לקוחות עם לו"ז, טיולים ופעילויות בארץ ובחו"ל.

כפרי מביא ניסיון של שנים ארוכות שרכש בנהיגה בכלי הטורבו של פולריס וקאן-אם, ומסביר לנו קצת לפני שאנחנו יוצאים לשטח שכבודם של כלי הטורבו במקומו מונח – אלו כלים שנועדו למי שרוצה לצאת לשטח ולהדביק את הדוושה עד למטה, כלים חזקים שמקומם בעיקר במסלול המרוצים. הקאוואסאקי KRX הוא שונה, הוא בא כדי להחזיר את אהבת השטח והטיולים.

אבל אל תחשבו לרגע שזה אומר שהוא פראייר, כי זה ממש לא הסיפור כאן. עם רוחב של 173 ס"מ (185 ס"מ בגרסה הבכירה של המאבריק של קאן-אם, ה-X3 XRC טורבו RR), מרווח גחון של 36 ס"מ (קצת פחות מ-40 ס"מ במאבריק) ומערכת מתלים של FOX מדגם פודיום 2.5, ה-KRX 1000 מציג מפרט קרבי יותר מזה של מתחריו הישירים (כמו לדוגמא הפולריס RZR XP 1000) ולמרות ההבדל בהספקים, לא מתבייש גם להסתכל עמוק לתוך פנסי ה-LED של מכונות הטורבו שמובילות את הסגמנט – ובלי להשפיל מבט.

כדי להמשיך את הקו השפוי שמתאים יותר לטיולים מאשר לפירוק גזים, קאוואסאקי מטפלת באחת מנקודות התורפה הגדולות של רכבי ה-SBS, וזה אורך חיי הרצועה – נושא כאוב שבעלי הכלים, ובמיוחד כלי הטורבו מכירים טוב מאוד. בכלים האלו, שמסוגלים לדהור בשטח למרחקים במהירויות תלת ספרתיות תוך קפיצות ושאר ירקות, הרצועות נוטות להתחמם וכשהן לא יכולות עוד לשאת את החום, הן נקרעות ומשביתות את הכלי. לא רק שזה לא כיף כשזה קורה בשטח באמצע הטיול, זה גם עולה לא מעט כסף במוסך. בקאוואסאקי מצהירים על וריאטור גדול במיוחד, שמסייע לפיזור חום יעיל יותר ובכך תורם להגדלת אורך החיים של הרצועה, וזה לא הכל – יש גם חיווי טמפרטורה בלוח התצוגה – כך שהנהג יכול לעקוב אחרי התחממות הרצועה ולדעת מתי הגיע הזמן להוריד את הרגל מהגז. הפיצ'ר החשוב הזה נלקח מעולם המרוצים, שם מוסיפים הנהגים בצורה עצמאית עזרים שמאפשרים להם לעקוב אחרי הטמפרטורה. פיזור טוב יותר של החום ומעקב אחרי טמפרטורת הרצועה שווה מבחינת קאוואסאקי יותר אמינות ושווה ללקוחות פחות תחזוקה ופחות כסף מבוזבז.

ה-KRX מעוצב יפה ונראה גדול ומרשים, וכיף סוף סוף לראות SBS בצבע הירוק (יש גם לבן). כבר מרגע הכניסה לכלי מרגישים שה-KRX נוצר כדי להעניק את חווית הנהיגה הטובה ולא פחות חשוב – הנוחה ביותר, למשתמש. הגישה לכלי מעט גבוהה, אבל במידה ואתם בגובה ממוצע של 1.70 מ' ומעלה לא אמור להיות לכם שום קושי לטפס פנימה. ה-KRX הוא כלי ה-SBS הראשון שנותן הרגשה "כמו בבית" כל כך מהר, מבין כל הכלים שבחנו עד היום. המושבים נוחים מאוד, ונראה שבקאוואסאקי הבינו שאם מדובר בכלי שאמור לשמש לטיולים ולא למרוצי באחה (אצל 90% מהלקוחות), אין שום סיבה לצייד אותו במושבי מרוצים קשוחים עם חגורות 4 נקודות – זה אולי נראה פחות אקזוטי על הנייר, אבל זה הרבה יותר יעיל. וזה גם ממש לא אומר שהוא פחות בטוח – בקאוואסאקי דואגים לצייד את ה-KRX בכלוב התהפכות מחוזק בטכנולוגיית ROPS, שמספק הגנה משופרת בעת (לא עלינו) התהפכות.

מי שעוקב קצת אחרי המבחנים שביצענו במוטו לרכבי SBS, ימצא שם כמעט תמיד תלונות על חגורות הבטיחות, אבל כאן אין תלונות – החגורה זהה לזו שיש לכם בקרוסאובר המשפחתי, הכיסא מתכוונן קדימה ואחורה וההגה למעלה ולמטה, ומהר מאוד מצאנו את תנוחת הישיבה המיטבית עבורנו.

מבחינת אלקטרוניקה, יש כאן בחירה בין מצבי 2WD ו-4WD, כולל אפשרות לנעילת הדיפרנציאל הקדמי בלחיצת כפתור, כמו גם בחירה בין שני מצבי נהיגה – Power mode ו-Economy. בורר ידני מאפשר לעבור בין מצב נסיעה, הילוך סרק, רוורס והילוך Low קשוח, אבל באמת שכמעט ולא תצטרכו להשתמש בו. ה-KRX מגיע מאובזר בגג מקורי, מערכת שמע ועוד,למרות שהכלים שבהם אנחנו נוהגים הגיעו חדשים לגמרי וערומים, אבל זה לא ממש מפריע לנו לתת בגז. מתחילים בנסיעה רגועה כדי להכיר את הכלי, המנוע מפיק פמפום טוויני נעים לאוזן, החיבור מהיר ומיידי, תגובת המנוע צפויה ונשלטת. מגיעים לתעלה וה-KRX מגהץ אותה כאילו הייתה מדרכה עירונית – כמעט בלי לגעת בגז, במצב 2WD. הישיבה גבוהה ומעבר לכך שהיא מספקת מבט מלמעלה על השטח וזיהוי של מכשולים בצד, היא מאפשרת גם להציץ על פעילותם של חישוקי הבידלוק הממוגנים, שעטופים בצמיגי מקסיס קרניבור "31 אימתניים.

בנסיעה בשבילים החוליים המהירים שוכחים מהר מאוד שאין כאן טורבו, ובזכות המבנה הרחב יחד עם מערכת המתלים המופלאה של FOX, ה-KRX נותן עבודה כאילו היה טרופי-טראק קטן. המתלים מתכווננים – עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ מלא ולא פחות מ-24 מצבים שונים לכיוון שיכוך-כיווץ, חלק בצורה ידנית וחלק במוסך. הבלמים היו קצת חלשים ולא הגיבו הכי טוב ללחיצה חזקה לפני חריץ שאליו הגענו במהירות די גבוהה, אך התגובה ה'חלבית' היא בעיקר בגלל שהם חדשים לחלוטין.

מגיעים ל'גן שעשועים' קטן, אחד מיני עשרות שיש באזור השרון: שיפועים חזקים, עליות, חריצים ענקיים – וכל דבר אחר שתחשבו עליו – כפרי שמוביל את השיירה, רוצה להדגים לנו קצת את היכולות. זה בהחלט לא כלי ה-SBS הראשון שאנחנו בוחנים, אבל זה מפתיע כל פעם לגלות מחדש עד כמה שהכלים האלו 'שקרניים'. מכשולים אימתניים שעם ג'יפ היו מצריכים כמה כוונים קרקעיים, יכולים להיכבש כאן עם יד אחת על ההגה, כשביד השנייה כוס קפה שחור. ה-KRX פשוט לא סופר שום אתגר שתציבו בפניו, גם בשיפוע צד של 45 מעלות. במצב Low ועם דיפרנציאל קדמי נעול בכלל שום דבר לא מהווה אתגר בפניו של ה-KRX… חריצים רחבים ועמוקים נבלעים כאילו מדובר באספלט של כביש ראשי. אנחנו שואלים את צחי אם יהיה בהמשך גם משהו אתגרי – הוא צוחק, כאילו שלא עברנו כרגע מכשולים שרק נהגי ג'יפים קשוחים היו מנסים. הגודל, הרוחב וגם הגובה משרים המון ביטחון, וזה מורגש אפילו יותר מבכלים אחרים מהסגמנט בהם נהגנו.

זהו בעצם סוד הקסם של הכלים האלו – הם פשוט עוברים הכל, בלי מאמץ, בכלל. הנהגים כמעט שלא צריכים ניסיון או הכשרה מוקדמת וזה, בנוסף לבטיחות הגבוהה שהם מציעים, בטח יחסית לטרקטורונים שמסוכנים מהם הרבה יותר, מה שהפך את הסגמנט הזה ללהיט מכירות שרץ ולא עוצר כבר יותר מ-10 שנים. אז נכון, כלי ה-SBS יקרים, אבל הם באמת יקרים רק אם מסתכלים עליהם בהשוואה לטרקטורונים או אופנועי שטח, כי 130,000 ש"ח זה לא מעט כסף, אבל כמה עולה ג'יפ? מבחינת מי שמחפש את חווית השטח וחושב על ג'יפ ויכול להסתפק רק בשני מקומות (למרות שבהמשך בטח גם נראה את ה-KRX בגרסה משפחתית עם 4 מושבים) וגם בעבור מי שרוצה להיכנס לתחום אבל טרקטורון או אופנוע נראים לו קצת יותר מידי מסוכנים, רכבי SBS ובמיוחד ה-KRX יכולים להתאים מאוד.

במטרו מבינים שתחביב השטח הוא תחביב קהילתי, ולא מעט אנשים נכנסים אליו בהשראת חבר או קונים כלי במטרה להכיר אנשים חדשים ולהצטרף לקבוצה שאיתה אפשר להעביר את שעות הפנאי בנעימים. הקמת המועדון לכלי יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון. בהשקה אנחנו מקבלים עדכון כי 20 כלים כבר נמכרו במכירה מוקדמת, ולפי התוכניות, הצפי הוא ל-3 טיולי מועדון בחודש, בתחילה בארץ, ואח"כ כאמור גם בחו"ל.

את הנהיגה הראשונה שלנו על ה-KRX אנחנו מסכמים לטובה. למרות שנהג ה-SBS הישראלי נהר בהמוניו אל רכבי הטורבו ולגדול והחזק ביותר, יש כאן בהחלט שחקן חדש ששווה לשקול ברצינות, כזה שיכול להתאים לקהל גדול מאוד שלא באמת צריך את ההכי מהיר וההכי חזק. אם במטרו יצליחו לגבש קהילה גדולה סביב אהבת השטח והטיולים, זה יהיה רווח נקי גם לשאר השחקנים.

14 תגובות ל נהיגה ראשונה: קאוואסאקי KRX 1000

  1. כל התחביב הזה הוא לעשירים בלבד סתם מוציאים לנו את העיניים ולוחצים על הלב

    • מי יכול להרשות לעצמו:
      – ערסים עם חנויות בגדים
      – מושבניקים עם כסף
      – מנכ"לים שעשו פרק ב' ורוצים להרשים את הפרגית

    • צודק לחלוטין כלי שהוא צעצוע בלבד במחיר כזה זה באמת לעשירים.

  2. עוד כלי לילדים קקות להורים נובורישים שמוכנים לעשות הכל בשביל הוכרת תודה מהמתבגרים שלהם.
    רעננה מלאה בכאלה.

  3. כלים מגעילים לאנשים מגעילים
    טונות של רעש מהמנוע
    ״מוזיקה״ מזרחית בפול ווליום
    ובנוסף לכל צופרים אחד לשני
    נוסעים שמונים קמ״ש בדרכי עפר סכנה אמיתית
    לרוכבי אופניים ורצים בשטח
    אין אכיפה
    אסון מובהק

    • אוי ארצי מולדתי
      את הולכת פייפן
      היה לנו חלום ועכשיו הוא איננו

  4. הכתיבה מרגישה ״מוזמנת״. גם אם יש פה ושם ביקורת שלילית היא מרוככת עם ״אבל״ כלשהו. בפועל, הכלי נופל כמעט בכל פרמטר דינמי מהמתחרים שלו, אך זה לא מונע מהכתב להציגו כעדיף.
    הפרמטר היחידי בו יש באמת יתרון לכלי הזה הוא כנראה אמינות, אבל זה לא מרגש – זה המינימום המתבקש מאחד מבכירי היצרנים היפניים. הבעיה האמיתית היא היבואן – אנשי מכירות ערסים (בהתאם לקהל שלהם), ושודדים בכל מה שקשור לחלפים/תוספות/טיפולים.

    • אם אתה אומר שהכלי הזה נופל מהתחרים שלו אתה כנראה עובד אצל המתחרים או שאתה פשוט לא מבין בתחום,
      ההפף הוא הנכון הכלי הזה עולה בכל פרמטר על המתחרים החל מבולמי פוקס פודיום 2.5 אינטש , מהלכי מתלה, מרווח גחון ,מרחק גלגלים, רוחב הכלי ,מכלולים מחוזקים כמו מוטות רדיוס משולשים זרועות וכו…הנדסת אנוש …
      טווח טיפולים הטוב בקטגוריה כל 100 שעות טיפול

    • הסיפור של הכלים האלו שמתלהבים המון לזמן קצר מאוד. אחר כך הכלי נח במחסן ונמכר לפראייר הבא. מניסיון רב. מזל שאני עשיר מספיק לזה

  5. למה זה משמש,איזה רשיון צריך והאם מותר רק בשטח?

  6. כל הכלים האלו מיותרים, מסוכנים למטיילים ועוברי אורח ובעיקר מרעישים … יש לאסור יבוא שלהם, או לחלופין להגדיר מסלולים יעודיים שרק שם הם יכולים לסוע. ובטח לא למכור כלי כזה לעברייני תנועה…

  7. עוד חבר במשפחת כלי הרכב עוכרי השלווה. אל לאופנעי הים, חתולי השלג, הטרקטורונים ומצנחי הקליפה הממונעים. הלוואי שהיו מוציאים את כולם מחוץ לחוק.

  8. הייתי רוצה לראות אחד כזה עם ילד משוגע שחושב שכבר למד לנהוג יותר טוב מסבתא שלו פוגש ב 60 קמ"ש, לא יותר, בסילבראדו בסיבוב עיוור בדרך בוץ ביער…

  9. כמה קנאים וגזענים עלובים יש כאן כאן בתגובות תתקדמו בחיים יא עלובים פתאטים או שתחזרו תורשה יא בני עגלונים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל