מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
קונה אופנוע
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטומפ
אוגוסטה קוביה הכי עליון
סטפן
תמוז
רוית דדוש עליון
KTM שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
פרפקט קוביה שמאל
מתלה לקסדה
HJC
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל

מיצובישי אאוטלנדר במבחן

מיצובישי אאוטלנדר במבחן

יובל לוי

המיצובישי אאוטלנדר שומר על קו העיצוב המוכר לנו מהדורות הקודמים, שהראשון שבהם, הגיע לישראל בשנת 2004. לא מעט אאוטלנדרים עלו על כבישי ארצנו בשנים האחרונות. הרבה בזכות האופציה לרכב עם הנעה כפולה, יכולות שטח סבירות ואפשרות לשבעה מושבים שארוזים במחיר אטרקטיבי יחסית. גרסת ה-PHEV אינה כוללת אפשרות לשבעה מושבים, וזאת בעקבות המערכת החשמלית אשר חלקה נמצא מתחת לתא המטען, דבר שמגביה את רצפת הרכב.

עיצוב הפנים שמרני אך החומרים בתא הנוסעים בגרסה אותה בחנו (Luxury), הכוללים עור בהיר במושבים, בידית בין המושבים ובדלתות וגם פלסטיק רך יחסית ופלסטיק דמוי קארבון (לספקנים נוכל לספר שהוא נראה ומשתלב לא רע בכלל באופן מפתיע), מייצרים תחושה יוקרתית ונעימה. זוג המושבים הקדמיים מחוממים אך הכפתורים להפעלת החימום פוגעים בתחושת האיכות ומזכירים את המתגים במיצובישי ASX אותה בחנו בעבר. כנ"ל לגבי מתגי תאורת הפנים.

מסך המגע שבקונסולה המרכזית כולל אפליקציות מובנות כגון וויז, עמוד ענן (לניווט בשטח), רדיו אינטרנטי ועוד. מערכת ההפעלה אמנם בעברית אך חסרונה הוא שהיא מתפקדת כמערכת נפרדת שאינה מחוברת לשאר מערכות הרכב. נתונים בנוגע לרכב תמצאו על צג קטן בלוח השעונים אשר נמצא בין מד המהירות ובין מד ה… ניצול ואגירת אנרגיה (מד סל"ד לא תמצאו בגרסת ה-PHEV). אחרי שכיוונו את מושב הנהג (באופן חשמלי) והתלוננו על חוסר יכולת לכוון את המושב באזור הגב התחתון, מבט מעלה חשף גג שמש מהקטנים שנתקלנו בהם לאחרונה. היושבים מאחור יהנו ממרווח רגליים וכתפיים נאה ומפתחי מיזוג. תא המטען רחב, אך רצפתו כאמור גבוהה. הוא כולל שקע 12V לטובת המשפחות המטיילות.

לחיצה על מתג ההתנעה ורק נורות חיווי ירמזו לנו כי הרכב מונע. כל עוד אגור חשמל בסוללות, המיצובישי יסע על חשמל ויחסוך לכם כסף. כמה כסף? טעינה מלאה עולה קצת פחות משבעה שקלים ונהג מתון יצליח להגיע ל-50 קילומטר לפני שמנוע הבנזין יתחיל לזהם את הסביבה. 50 ק"מ במנוע בנזין יעלו כ-30 שקלים של דלק, ולא הזכרנו עדיין את העלויות הכרוכות בבלאי של מנוע בעירה פנימית לעומת מנוע חשמלי. שילובו של מנוע הבנזין אגב, שקט לחלוטין וכמעט ואינו מורגש. תיבת ההילוכים הרציפה פועלת באופן חלק. הנהג הממהר יוכל להעביר למצב "ספורט" בו התיבה משנה את יחסי העברה מהר יותר כתגובה לרגל ימין כבדה יותר. רעשי רוח נשמעו במהירות של 120-130 קמ"ש ואילך.

למיצובישי הספק משולב מכובד של 224 כ"ס המאיצים את 1.9 הטונות של האאוטלנדר בקלילות. היציאה מהמקום גם היא זריזה באמצעות מנוע החשמל המפיק את ההספק באופן מיידי. כאשר מתרוקנים המצברים, המיצובישי איטי יותר אך עדיין לא מורגש חוסר בכח. מאחורי ההגה תמצאו שני משוטים ואם תהיתם ושאלתם מה תפקידם ברכב עם תיבת הילוכים רציפה, שאלתכם היתה במקום – תפקידם הוא לקבוע את עוצמת הטעינה בעזיבת דוושת התאוצה. בטעינה חזקה, "בלימת המנוע" תהיה משמעותית עד כדי כך שניתן לנהוג באמצעות דוושת התאוצה בלבד גם לטובת בלימות. נהג שמתכנן את הנסיעה באופן חכם, יוכל לסחוט עוד לא מעט קילומטרים בזכות דוושות אלו (וגם יחסוך בבלאי לבלמים כבונוס).

המתלים של המיצובישי מכויילים באופן רך ונוחות הנסיעה טובה. לחובה רשמנו לנו שבפניות מהירות או בלימות חזקות יורגשו זוויות גלגול אך מנגד בשבילים משובשים הנוחות תהיה טובה באופן יחסי. המיצובישי אינו רכב שטח קשוח אך העבירות טובה יחסית וההנעה הכפולה עוזרת במעברים בהם האחיזה נמוכה (חול רך/בוץ וכו').
לטובת נוחות ובטיחות הנוסעים האאוטלנדר מצוייד במספר רב של מערכות: בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת נפלא, פנסי לד המאירים דרכים חשוכות באופן נפלא, מצלמת רברס, התראה על תנועה חוצה ביציאה מהחניה ברוורס, בלימה אוטונומית ועוד. קצת חסרה לנו מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב, שקיימת בדר"כ ברכבים ברמת המחיר של האאוטלנדר.

לסיכום:
האאוטלנדר, בגרסת ה-PHEV הינו רכב מרווח, חזק וחסכוני מאד בדלק (לנהג שנוסע טווחים קצרים וטוען את הסוללות בין נסיעה לנסיעה) ועם נוחות נסיעה טובה. למרות ההספק הגבוה יחסית, לא מדובר ברכב דינאמי במיוחד עקב מתלים רכים ותיבת הילוכים עצלה יחסית. כך או כך, במחיר התחלתי של 189,900 ש"ח, לאאוטלנדר PHEV אין ממש תחרות הודות למערכת הפלאג אין הייבריד הייחודית לו בסגמנט הזה.

מיצובישי אאוטלנדר – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין אטמוספרי + חשמלי

מספר בוכנות: 4

נפח מנוע: 2,360 סמ"ק

הספק מרבי: 224 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 4,500 סל"ד

מונט מרבי: 21.5 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 4,500

0-100 קמ"ש: 10.5 שניות

מהירות מרבית: 170 קמ"ש

כריות אוויר: 7

אורך: 4.70 מטר

רוחב: 1.80 מטר

גובה: 1.71 מטר

בסיס גלגלים: 2.67 מטר

נפח תא מטען: 463 ליטר

משקל עצמי: 1,880 ק"ג

מידות צמיגים: 225-55-18

נפח מיכל דלק: 45 ליטר

מרווח גחון: 19 ס"מ

זווית גישה: 21 מעלות

זווית נטישה: 23 מעלות

מחיר: 189,900 (לגרסת הבסיס)

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל