מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
מוטוליין עפולה
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
KTM עליון קוביה
לרט
תמוז
לרט
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה
סטומפ
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו רכב | MG ZS EV במבחן דרכים

מוטו רכב | MG ZS EV במבחן דרכים

כתב: אסף לביא | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב, אסף לביא | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: ה-ZS EV ממלא מקום של הרבה כלי רכב שלא זמינים בינתיים בגרסה חשמלית וישמש כרכב משפחתי או רכב פנאי נהדר – כל עוד טווח של כ-200 ק"מ מספיק לכם.

כל חובבי הרכב יכולים לזעום ולרטון למראה רכב חשמלי חדש, אבל מוטב יהיה אם ינסו אותו, אז הם יגלו ממה אנחנו כל כך מתלהבים. תחום הרכב החשמלי רק מתחיל בישראל וכבר צובר שונאים שחרדים מהעתיד, הם אומרים שזה לא מרגש כמו מנוע בעירה פנימית – אבל יש פה יותר מנוע וכוח משיש ברוב כלי הרכב שהם נהגו בהם מימיהם, הם מפחדים על המסורת ומתרפקים על נוסטלגיה בעוד הם לא מבינים שהנינים שלהם לא יבינו למה היה צריך להדפיס עיתון, למה אוכל היה צריך לבשל ובחייאת, אם כל כך מעניינת אתכם המסורת אז למה אתם לא רוכבים על סוס או חמור? לסבא-רבא שלכם לא הייתה קורולה. אבל הנסיון הנואש ביותר, הכדור האחרון במחסנית שלהם – הוא בכלל כדור סרק "ואם אני רוצה לנסוע לאילת?!" הם יורים, אבל אין פגיעה, נו באמת, כמה פעמים בשנה הם נוסעים דוך לאילת, בלי 5 עצירות בנות חצי שעה לפיפי וחטיפים, נסיעה שבסופה הם נשבעים שפעם הבאה יבואו בטיסה?

בזמן שחלק מהאנשים מפחדים פחדי פאנטום מהרכב החשמלי, אחרים כבר נהנים מכל היתרונות שלו, ביניהם רוכשי אאודי אי-טרון, יגואר i-Pace, ניסן ליף, רנו זואי וה-MG לשמו נתכנסנו, יחד הם מגיעים ליותר מ-1,000 נהגים שנתנו צ'אנס למשהו חדש.

עכשיו לפחדים האמיתיים: הטווח עדיין קצר, אם ברכב רגיל אנחנו נוסעים 300 ק"מ, נכנסים לתחנת דלק ותוך כמה דקות יוצאים עם מספיק אנרגיה ל-300 נוספים, כאן הסיפור שונה; ברכב חשמלי הטעינה איטית יותר, ופזורה בנקודות מעטות יותר, כ-1,100 תחנות דלק פרוסות במדינת ישראל, זה אומר תחנה אחת לכל בערך 20 קמ"ר, לעומת פחות מ-500 עמדות ציבוריות* בהן הטעינה יכולה להיות כל זמן בין 30 דקות ל-4 שעות – תלוי ברכב, בעמדה ובכמות האנרגיה הנצרכת. ברגע שמבינים את המגבלה אפשר לדעת איך לחיות איתה, אנחנו מקדימים את המאוחר אבל – לא נתקענו עם הרכב, לא איחרנו לשום מקום ולא הרגשנו מוגבלים.

ה-ZS EV מצויד בכל אביזרי הבטיחות האפשריים, מערכת שמירה על נתיב, התראות שטח מת, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שיוט בעומס תנועה, והכי משביע רצון שכל המערכות האלו עובדות נהדר, אחרי שהתרגלנו לתפעול המערכות כמעט ולא נגענו בדוושות לצורך האצה או האטה, גם לא בעומס תנועה, דחיפת ידית, לחיצה על כפתור – והרכב מתקדם ובולם בעצמו, שומר מרחק מהרכב שלפניו ומאיץ בהתאם. יש לרכב שלושה מצבי נסיעה – אקו, נורמל וספורט – אלו משנים את תגובת הרכב לפקודות הנהג, תאוצה מהירה יותר או מתונה יותר, כשההבדל בין המצבים מורגש מאוד דווקא בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, אז חוזר הרכב למהירות הנבחרת תוך כדי שמירה על הסוללה – או להפך – ברגע שמתאפשר לו.

סביבת הנהג בסיסית, עם מסך מגע גדול לשליטה במדיה ומיזוג, מתחתיו כפתורים לשליטה ידנית, בורר הילוכים נוח מאוד עם שלושה מצבים – סיבוב חוגה ימינה לרוורס, סיבוב חוגה שמאלה לדרייב, לחיצה על החוגה לפארקינג. מול החוגה שלושה כפתורים, אחד לבחירת מצב נהיגה, השני לעידון או ביטול מלא של הבלימה הרגנרטיבית, ועוד אחד שמציג על לוח השעונים בגדול את הטווח שנשאר עד לפריקה של הסוללה. הרכב מצוייד גם בבלם יד אוטומטי לעמידה ברמזור.

לוח השעונים עמוס אינפורמציה שלא מפוזרת בצורה נכונה, התצוגה הדיגיטלית שבין שני המדים האנלוגיים – שמאלי למהירות, ימני לניצולת סוללה – קטן מדי ומצריך תקופת התרגלות ארוכה. מערכת המולטימדיה מקורית ולא ניתנת להחלפה בהתקנה מקומית, גם קודן לא ניתן להרכיב ברכב החשמלי, זאת עפ"י הוראת היצרן שלא לגעת במערכות, המערכת הגיבה לאט לפקודות מגלגל ההגה, מהצג וגם מהסלולרי, וגם היה חסר לנו מעט ווליום.
מבחינת מנוע אין צורך להרחיב – מנוע חשמלי, מומנט מלא מהשניה הראשונה, כ-140 כ"ס שמתורגמים לתאוצה חזקה עם סבסוב גלגלים קטן ביציאה, גם מתונה, מהמקום. הקסם האמיתי נמצא בתאוצות הביניים אליהן משתווה רק רכב טורבו דיזל עוצמתי, אבל הוא מפסיד בסעיף שבו החשמל מנצח – שקט, תאוצות חרישיות מהירות וממכרות, תחושה שקשה לא לאהוב.

תא הנוסעים מרווח גם מקדימה וגם מאחור, המושבים נוחים והחלון הפנורמי מכסה כמעט את כל הגג ונפתח עד חציו, עם כמה שהחלון הזה כייפי ומוסיף רבות לתחושה, הוא גורע מבידוד הרעשים, בעיקר בגשם. לנוסעים מאחור יש שקע טעינה אבל אין אור, שידליקו פנס בטלפון.

לגבי התנהגות אין מה להרחיב, מי שהנושא הזה מעניין אותו הפסיק לקרוא בתשבוחת השנייה שנתנו לרכב חשמלי, אבל אם בטעות הוא שרד עד כאן, הוא יכול לשחרר קצת אוויר – ה-ZS מתנהג בדיוק כמו שציפינו מג'יפון ללא סמלי R או S או GT וכו' – הוא קצת כבד, ההגה מפתיע ויחסית מתקשר, אם כי קצת כבד, הבולמים קשיחים ובתחלואי אספלט קלים עד בינוניים הם לא מרסנים במיוחד, אבל הכל עובר על הצד הקל.

ולדבר הכי חשוב – הטווח והטעינה. אז כך, יצאנו משורק כשהרכב טעון לחלוטין, המשכנו לסיבוב בכרך וגמענו בערך 30% מהסוללה בכשעתיים של סיבובים בעיר, אחר כך נסענו לחפש עמדת טעינה וקצת הסתבכנו, הנסיעה גם לא הייתה חסכונית ועם רגל כבדה על הדוושה ירדו לנו עוד כ-20% סוללה עד שהגענו – לגמרי בטעות – למשרדי Gnrgy ברמת גן, הכתובת שלהם פתאום הופיעה באפליקציה תחת תגית של טעינה מהירה, כשהגענו לשם סיפר לנו מנכ"ל החברה שזאת בכלל לא עמדת טעינה ושהכתובת הופיעה בדיוק לכמה דקות בשביל לבדוק משהו באפליקציה שלהם, ואכן כשהגענו לשם היא כבר לא הופיעה, למרות זאת הוא ניתק את הרכב שלו וחיבר אותנו לעמדה במקומו, עמדה מהירה של 60KW, הכין לנו קפה שחור ואחרי חצי שעה שבה הוא הותיר אותנו מאוהבים בו, יצאנו עם 100% סוללה. משם יצאנו לצפונה כשאנחנו מנסים – ולא תמיד מצליחים – לשמור על נסיעה אקונומית ככל הניתן, בסופה גמענו 150 ק"מ בשימוש של 70% מהסוללה. בלילה הרכב חובר לטעינה משקע ביתי, טעינה שאמורה לקחת 17 שעות, אנחנו לא היינו ממליצים להסתמך עליה, ורוכשי הרכב לא צריכים – עמדת טעינה של ג'ינרג'י כלולה במחיר הרכב. בבוקר גילינו שהטעינה פסקה במהלך הלילה ואת הדרך חזרה למרכז נאלצנו לעשות עם 50% סוללה, כלומר להיתקע בדרך – וזה גם היה המצב אם לא הייתה עמדת טעינה מהירה בקניון M הדרך, אליו הגענו על 10% סוללה וממנו יצאנו שעה לאחר מכן, אחרי ארוחת בוקר, עם סוללה מלאה.

אם אתם יודעים מה טווח הנסיעות שלכם, יכולים לתכנן את הנסיעה ולא נוסעים פעמיים בשבוע קריית שמונה-אשקלון, יכול להיות שאתם לא חייבים לחכות לעליית טווחי הנסיעה של הרכב החשמלי. כשעה בעמדת טעינה הביאה אותנו ל-100% בכל פעם שהיינו צריכים, לפעמים כשהיה לנו סידור חיפשנו עמדת טעינה קרובה, שמנו שם את הרכב ובסוף הפגישה או התור חזרנו לרכב מלא, כך גם עשינו בשאר הימים שנסענו ברכב, וכמו שכבר אמרנו – לא נתקענו ולא איחרנו לשום מקום. ישנן עמדות טעינה בכל הארץ, ממג'דל שמס בצפון ועד לאילת ובדרך גם בק"מ ה-101, ועמדות טעינה חדשות ממשיכות להיות מותקנות בכל הארץ, עד שבעתיד הלא רחוק יהיו זמינות כמעט בכל עיר.

כשהחזרנו את הרכב לאולם התצוגה שמענו זוג שהגיע לרכוש את הגרסת הבנזין של ה-ZS שעולה כ-40,000 ש"ח פחות מהחשמלית שעולה 141,000 ש"ח, אבל הם ישבו שם וחישבו כמה באמת הם נוסעים ברכב, מה החיסכון בעלויות ובסוף הזמינו את ה-EV. וזה מה שאנחנו ממליצים לכולם לעשות, מיום ליום יש בישראל יותר ויותר רכבים חשמליים, אם הנהג הישראלי ישתחרר מההרגלים שלו, ישב עם מחשבון ויבדוק את האפשרות ברצינות, אולי יוכל לחסוך כמה שקלים וגם להפוך את הכביש לשקט יותר ומחניק פחות.

שוק הרכב הישראלי – במצבו הנוכחי – הופך את ה-ZS EV לכלי שממלא את מקומם של רכבים אחרים שעדיין אינם חשמליים, מתחתיו יש כלי רכב משפחתיים קומפקטיים חשמליים, מעליו רכבי יוקרה חשמליים, גדולים ו… יקרים, בינתיים הוא תופס את המשבצת של "כל השאר", שאמורה להכיל הכל – בין קורולה חשמלית ועד לספורטאז' חשמלי, אם היו כאלו. זה כבר יתרון אדיר מבחינתו. גם ללא היתרון הזה ה-ZS EV אמור להיות להיט, הוא ג'יפון עירוני מרווח, נעים לנהיגה, מאובזר, שקט, חזק דיו, בטיחותי וגם נעים למראה – טוב – אולי חוץ מהג'אנטים.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

 

מנוע: חשמלי

 

מצבר: ליתיום-יון 45.6 קוט"ש

 

הספק / מומנט: 143 כ"ס / 35.6 קג"מ

 

אורך: 431.4 ס"מ

 

רוחב: 180.9 ס"מ

 

גובה: 164.4 ס"מ

 

בסיס גלגלים: 257.9 ס"מ

 

משקל: 1,607 ק"ג

 

נפח תא מטען: 448 ליטר

 

100-0 קמ"ש: 8.2 שניות

 

מהירות מרבית: 140 קמ"ש

 

מחיר רכב מבחן (בסיס): 141 אלף שקל

 

כריות אוויר: 6

 

דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים

 

* לפי חישוב גס שלנו, לא יכולנו לקבל מספר מדוייק בשל ריבוי מפעילים.

5 תגובות ל מוטו רכב | MG ZS EV במבחן דרכים

  1. רכב זה כבר ממזמן לא אמצעי תחבורה נטו, זה סמל סטטוס. באיברידים יש סטטוס כי הם מצד אחד יקרים מאוד, מצד שני יש להם בנזין לגיבוי. לקנות רק חשמלי זה מטומטם, כי משלמים מחיר מלא למכונית נחה שכל הזמן צריכה חישובי טעינה, וגם כשהחישובים מצליחים היא מושבתת לשעה, ובצבירת השעות זה אומר שהכלי היקר מושבת לימים רבים. עד שסוללה חשמלית לא תתפקד כמו מיכל דלק בנזין לא תהיה תוחלת לרכב חשמלי פרטי(פרט לאופניים החשמליים שהוכיחו יעילות בטווחים הסופר קצרים). בעתיד תחבורה ציבורית חשמלית תהיה הפתרון לגודש והרכבים הפרטיים, חשמליים או לא חשמליים, צפויים להיכחד מהמרחב העירוני לחלוטין.

    • כבעלים של הרכב המדובר אני יכול להגיד בביטחון מלא שכל מה שכתבת שטויות!
      אין על חשמלי מלא!
      כל נסיעה תענוג ועניין הטעינה בכלל לא רלוונטי היות והרכב נטען בלילה ולא "מושבת".

  2. צודק .. העתיד שייך לתחבורה ציבורית בדמות אוטובוסים שאטלים וטוקטוקים חשמליים עם נהיגה אוטונומית !
    הכלים האלה יאספו נוסעים ויורידו אותם לפי הזמנה מאפליקציה וימשיכו לדרכם, הרכבים האלה יתקשרו אחד עם השני , לא יהיה אישור לבני אדם לנהוג ותכלס לא יהיה צורך בכלי רכב פרטיים שדורשים חנייה ..כל הכלים יהיו חשמליים ויהיו להם עמדות טעינה ומוסכים מרכזיים, אבל את הנוסעים זה לא יעניין
    לא צריך לימודי נהיגה, תאוריות וטסטים, חניות , ביטוחים בתי דין לתעבורה ומשטרת תנועה, ובגלל שהכלים האלה יהיו סופר יעילים מבחינת ניצול הכביש, ואם ידעו לפצל את שעות העומס באמצעות תמריצים כלכליים לעובדים ולמעסיקים, לא נצטרך גם לסלול כבישים חדשים.

  3. רכשתי רכב חשמלי מלובינסקי mg zs ev ואני ממש מרוצה. אין שום סיכוי שבעולם שאעבור לרכב בנזין יהיה הרכב אשר יהיה. בין אפס ל 100 אני מרוצה 100 אחוז. נוחות, טכנולוגיה ובעיקר חסכון בהוצאות הדלק החודשיות שלי שעמדו על כ 2500 ש"ח
    אני משלם היום כמעט "0" בגין טעינת הרכב כמעט הכוונה שכאשר אני מטעין בטעינה מהירה ברחבי הארץ עולה לי במקסימום 30 ש"ח,מה גם בביתי יש מערכת סולארית ולא משלם חשמל ואף מקבל החזר.
    בנורבגיה נמסרו כ 50 אחוז רכבים חשמליים מכלל המסירות.
    אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לשם ואי אפשר לעצור את הטכנולוגיה הנפלאה הזו.

  4. מה העלות על טעינה מלאה?
    וכל כמה טעינות צריך להחליף סוללה?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל