fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

מוטו בוחן: מרצדס CLA 35 AMG – מונית ועצבנית

מוטו בוחן: מרצדס CLA 35 AMG – מונית ועצבנית

כתב: רון לב | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מרצדס ספורטיבית ויוקרתית על כל המשתמע מכך, אפשר גם במחיר הזה.

אם אינכם חובבי רכב מושבעים האותיות שבכותרת כאן למעלה לא אומרות לכם כלום, אז נסביר… מרצדס לקחו את סדרת ה-A הקטנה, האריכו אותה וקיפלו מעט לקראת הסוף או בקיצור – קופה – ויצרו סדרה חדשה לגמרי, סדרה זו נקראת בשם – CLA: Coupe Light A-Class. בטח אתם שואלים את עצמכם למה שהם יעשו דבר כזה? הסדרה שנוצרה באה להציע את דגמי הכניסה של מרצדס עם כל היוקרה המוכרת והיופי המסנוור במחיר מעט יותר 'עממי' וכיום היא אחת מהסדרות הנמכרות ביותר של המותג.

שילוב האותיות הבא גם כן זר למי שאינו חובב רכב מושבע, אך מי שכן, ידע לומר ש-AMG פירושן אופרכט, מייקר וגרוסאספאך, שמות שני המקימים ושל עיר הולדתו של אחד מהם. בשנת 1967 שני המהנדסים ממפעל מרצדס הקימו את סדנת השיפורים שאחראית על הרבה נצחונות של רכבי מרצדס באליפויות, שני עשורים עבדה הסדנה באופן עצמאי בשיתוף עם מרצדס – אבל לא רק – עד שבשנות ה-90 נחתם הסכם בין AMG למרצדס לשיתוף פעולה בלעדי, בסוף העשור הופכת הסדנה לחלק מחברת מרצדס. כך הפך סמל ה-AMG לתו תקן של ריגוש ועוצמה, כל רכב "קונבנציונלי" של מרצדס, אפשר לומר מבלי שמץ של קלישאה – גם אלו שמשמשים לרוב נהגי מוניות, בעזרת מקצה שיפורים AMG'ים הופך למכונה מהנה לנהיגה.

הכל מתחיל בעיצוב החיצוני של ה-CLA, עם מראה שאי אפשר להתעלם ממנו, בטח לא כשהיא מגיעה צבועה בצהוב בוהק וזרחני, מצוידת בחישוקי 19 אינץ' שחורים, עם קווי מתאר אגרסיביים, פנסי לד שמסתכלים עמוק בעיניים וצמד מפלטים שעושים היטב את עבודתם. בואו נגיד שלא הצלחנו להסוות את עצמנו ואנשים דיברו איתנו ברמזורים בלי סוף, המון.

העיצוב היה לטעמו של כל עובר אורח שדיבר איתנו, עזבו רגע בצד את הצבע המטמטם הזה ואת רעש המנוע. קווי המתאר החדים של העידן החדש מושכים כל כך הרבה עיניים, גם את שלנו בסוכנות אגב, ואנחנו אוהבים את הקופה הזה שעולם היוקרה הולך אליו. הפאר ממשיך גם בתא הנוסעים, שמצטיין בעיקר בזכות איכות חומרים והרכבה גבוהות. פתחי אוורור מתכתיים ונעימים לשימוש, מסך בולט במרכז הדשבורד, בקרה נפרדת לכל מערכת שקיימת ברכב הזה ושליטה על התפריטים השונים במסך באמצעות משטח טאץ' שמונח ליד משענת היד של הנהג – כפי שנהוג בדגמי מרצדס. מבט מעלה יגלה גג פנורמי ופתיחת דלת תחשוף את האותיות AMG מוארות שגם בלילה לא תשכחו במה אתם נוהגים.

בראש הקונסולה המרכזית עומד מסך המולטימדיה הגדול – 10″ ועוד אחד אשר נמצא מול הנהג. עקב שפע המערכות מרצדס השתדלו לא ליצור עומס של מתגים וכפתורים, ולכן השליטה על מרבית האופציות נעשית על ידי משטח המגע שבין המושבים עם תפריטים המוצגים על המסך המרכזי.

גם על ההגה אין הרבה מתגים ועומס, אם כי מאחוריו נמצאת ידית ההילוכים כמו בשאר דגמי מרצדס, למי שלא מכיר יקח קצת זמן להתרגל לתפעול.

בצד מערכות הבטיחות והאבזור הכולל אם נציין כל מערכת שנמצאת ברכב הזה תצטרכו לקבל שיעור בכיתה עם לוח. כידוע, בגרסאות AMG כל מערכות הבטיחות קיימות כמובן וכך גם האבזור – אין סופי וכולל כל פינוק שאתם יכולים לחשוב עליו, משליטה במיזוג ע"י פקודות קוליות ועד לעיסוי בגב הנהג. ראינו שההתייחסות לנהג ב-CLA הזו היא מעל הכל, מסתבר שזה ממש לא רע להיות עשיר… אל תדאגו לרווחת הנוסעים, מרצדס לא מקפחת אף אחד וגם להם היה נוח, כן, כן, גם לאלה שישבו מאחור – רמות הפינוק תואמות את מחיר הרכב.

לעת עתה ה-CLA 35 AMG ממוקמת בין ה-CLA 200 הבורגנית ל-CLA 45 AMG הקיצונית יותר.

היא מצוידת במנוע 2 ליטר טורבו שמספק 306 כ"ס ו- 40.8 קג"מ שזמינים לנהג כבר מ-3,000 סל"ד. מי שירצה יותר מזה יקבל בעד עוד כ-100,000 ₪ את 421 כ"ס של גרסת ה-45.

האופי הספורטיבי של משפחת ה-AMG מתעורר הישר עם הנעת המנוע, כאשר ההתנעה מלווה בגרגור המזכיר שאגת אריה. מעבר למצב ספורט+ מייצר סאונד דמוי ספורטיבי במערכת השמע של הרכב שמקפיץ את האנדרלין בכמה רמות קדימה. המנוע מספק מומנט אדיר מסל"ד נמוך עם רצועת כוח רחבה. הוא דוחף לאורך כלל הרצועה עד שחרור דוושת הגז אשר מלווה בשריקת טורבו משכרת.

תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת 7 הילוכים, מתוצרת מרצדס והיא עובדת עם יחידת ההנעה באופן מצוין. המנופים מאחורי ההגה מאפשרים לעבור לתפעול ידני בכל עת, אבל ברוב המקרים תיבת ההילוכים תהיה מספיק מהירה כדי לבצע עקיפה זריזה. במצב הידני התיבה תאפשר למשוך את ההילוכים עד לקו האדום ללא התערבות, אם כי לא תמיד יש בכך צורך ממשי. בפועל, עם כל כך הרבה מומנט זמין גם כשהתיבה נמצאת בהילוך אחד גבוה מידי יש די והותר כוח. העברת ההילוכים נעימה במצב קומפורט. כשעוברים למצב ספורט+ ההגה מתחדד, יחידת ההנעה מושכת לקצה והגיר כמובן מתחדד גם הוא, ובין הילוך להילוך תרגישו חבטה קלה. מה לעשות – כשצריך לעשות את זה מהר החלטי ואגרסיבי ה-CLA נותנת את מה שביקשת במלוא הברוטליות שלה.

בכל הקשור לחיסכון בדלק ה-CLA הצליחה להפתיע. אמנם בנהיגה אגרסיבית מנוע הטורבו הופך להיות צמא, ודורש ליטר על כל 6 ק"מ, אך בשיוט במהירויות גבוהות מחשב הדרך יראה צריכה של 10-11 ק"מ לליטר. צריכת הדלק במבחן התובעני עמדה על 8 ק"מ לליטר, תוצאה לא רעה בכלל.

מערכת המתלים של ה-CLA זוכה לכיול בולמים קשיח. המתלים מרגישים מוצקים והדוקים ומספקים ריסון מעולה גם בכבישים גליים. על אף הנטייה לקשיחות יחסית של הבולמים, ספיגת הזעזועים טובה, כאשר האופי המוצק הזה משתלם ובא לידי ביטוי בנהיגה דינמית. אפשר לצלוח איתה כבישים מפותלים בקצב גבוה וביעילות ותצטרכו לעבוד קשה כדי להזיז אותה מחוץ לקו אותו בחרתם לקחת . כיוון שמדובר כאן בהנעה כפולה, ה-CLA יציבה בכל מצב, ובכל פניה, תכונה אשר נותנת לנהג תחושת ביטחון ויציבות.

כמו שכבר כתבנו לפני מרצדס נותנת לנהג להרגיש כאן כאילו הכל נוצר רק בשבילו, ההגה נעים למגע, המושב חובק את הגב והפקדים והתצוגות נמצאים בול במקום.

גם בנסיעה ארוכה וגם בסידורי העיר מצאנו את ה-CLA עמיתה לדרך, בסוף יום ארוך הגב לא התלונן ואף החמיא על הטיפוח בו, עם חומרים יוקרתיים ועיסוי בפקקים של תל אביב לא הייתה לו הזכות.

למרות היכולת הדינמית הגבוהה, ה-CLA תבלה את מרבית זמנה בשיוט נינוח – וגם את זה היא עושה מעולה. השקט בתא הנוסעים מופתי, למעט רעשי רוח במהירויות גבוהות שגרמו לנו לחשוב שאחד החלונות לא סגור עד הסוף.

במחיר של 469,900 ₪ ה-CLA 35 AMG מספקת חבילת נהיגה ודינאמיות מושלמת לנהג, גם לאחד ללא רקע ספורטיבי כשהיא נכנסת מושלם למשבצת החסרה בין ה-CLA200 ל-45 הקיצונית. תג המחיר שלה והתמורה לאגרה תלויים בעיקר ברוחב הכיס של הנהג, אנחנו רק יכולים להגיד שכשהחזרנו אותה לסוכנות הצביטה בלב נמשכה קצת יותר מהממוצע.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל