fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

מבחן דרכים לסיאט איביזה style החדשה

מבחן דרכים לסיאט איביזה style החדשה

כתב: יובל לוי       בוחנים: יובל לוי ואריק רוזנבלום       צילום: יובל לוי, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: זריזה, מעוצבת, עם נפח אכסון מרשים ומגדש טורבו – הליטר החדשה מבית סיאט נראית מבטיחה

שינוי עדין אך מבורך בעיצוב החיצוני מגרסתה הקודמת, מנוע מצויין ותיבת ה- DSG שאנחנו אוהבים. האיביזה בגרסת ה-1 ליטר טורבו ובמחיר הנמוך ממאה אלף שקלים (ומהפאביה והפולו המקבילות) היא בהחלט מכונית אטרקטיבית לסגמנט שלה.

למבחן שלנו קיבלנו את האיביזה בגרסת ה Style. מבחוץ, האיביזה החדשה, שמחליפה את קודמתה הוותיקה אשר מיוצרת כבר 9 שנים, נראית כמו עברה מתיחת פנים קלה. אך למעשה, מדובר ברכב המבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין המספקת משקל נמוך יותר ויחד עם זאת קשיחות גבוהה יותר. מבחינת המידות החיצוניות האיביזה תפחה לרוחב בכ–9 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלה גדל בכ–10 סנטימטרים ואילו גובה הרכב ואורכו לא השתנו באופן משמעותי. נפח תא המטען גדול ביחס לקטגוריה ועומד על 355 ליטר מכובדים. נראה כי סיאט חוזרים לאט לאט לקווים חדים יותר (יחד עם שאר דגמי קונצרן פולקסוואגן) וזונחים את העיצוב העגלגל שאפיינן אותם בשנים האחרונות. העיצוב הכולל נראה משמעותית טוב ו"צעיר" יותר.

מתיישבים:
בפנים הסיפור משתנה וניראה כי העיצוב שונה לחלוטין לעומת הדגם היוצא. הנדסת האנוש טובה ותפעול מסך המגע נוח ואינטואיטיבי. לשלילה נציין כי איכות החומרים מרגישה זולה יחסית. הפלסטיקים קשים ואפילו ההגה, שכולל תפרים פנימיים המדמים הגה מעור, קשה ו"פלסטיקי" למגע. למרות זאת, חשוב לזכור שמדובר ברכב ללא יומרות יוקרתיות. בקונצרן פולקסוואגן מייעדים את הרכב לצעירים. רכבים יוקרתיים יותר בגודל דומה תוכלו למצוא אצל האחות פולו מבית פולקסוואגן או אצל בן הדוד A1 מבית אאודי. פתחי המזגן הרגישו עדינים וניכר כי יש בהם חופש רב מידי שרק יגדל עם השנים. ואם כבר הזכרנו את המזגן נציין כי לגרסה אותה בחנו אין מערכת בקרת אקלים. עוד הרגשנו בחסרונם התמוה של כל ארבעת ידיות האחיזה הפנימיות בגג הרכב.

לחיוב נציין את מסך המגע האינפורמטיבי הכולל שלל מידע ותפרטים, את מצלמת הרברס הכוללת קווי הנחיה דינאמיים, את שני חיבורי ה- USB, חיבור לכרטיס זכרון וחיבור שמע 3.5 מ"מ סטנדרטי.

מתניעים:
ליטר אחד. זהו נפח המנוע של האיביזה שבחנו. ליטר. בסך הכל כמו הנפח של קרטון החלב שנמצא במקרר שלי. נשמע צנום ולכן הציפיות שלי לא היו גבוהות במיוחד אבל המנוע שמשודך לאיביזה, עם שלושת הצילינדרים שלו, מושך אותה חזק קדימה ללא שום מאמץ. הסיבה נעוצה במגדש הטורבו (ראה הרחבה במסגרת) שבאמצעותו ניתן לסחוט מהמנוע 115 כוחות סוס כבר ב – 5,000 סל"ד ובתיבת ה-DSG המהירה בעלת שבעה יחסי העברה. כיף ללחוץ על דוושת התאוצה באיביזה הזו, להרגיש כיצד הגיר מעביר הילוכים במהירות כזו שמחט הסל"ד מנסה לעמוד בקצב על מנת לספק קריאה נכונה. המנוע עובד באופן חלק ולא מורגש שמדובר במנוע בעל שלושה צילינדרים בלבד.
בנהיגה אגרסיבית, האיביזה, כמו רוב הרכבים המודרניים, מרגישה קצת מנותקת מהכביש מבחינת התחושות וההיזון החוזר אך היא משרה בטחון גם במהירויות גבוהות והמשקל העצמי הנמוך (1,160 ק"ג) תורם להנאה.

לאיביזה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת להתאים באופן אוטומטי את מהירות הרכב בהתאם לקצב הרכב שנמצא מלפנים. המערכת עובדת באופן משביע רצון. פחות אהבנו את מערכת ההתראה לשמירת מרחק שהתריעה מעט מידי ומאוחר מידי גם כאשר שינינו את הרגישות שלה בהגדרות מחשב הדרך. ציפינו מהמערכת להתערב ביותר מקרים ובשלב מוקדם יותר. הרגשנו בחסרונה של מערכת לשמירה על סטיה מנתיב. מערכת זו כבר נחשבות לזולה מספיק בכדי שתהיה חלק מובנה ברכב שעלותו כמאה אלף שקלים. צריכת הדלק במבחן שכלל נהיגה משולבת בעיר, מחוץ לעיר וקטעי נהיגה מאומצים היתה טובה ועמדה על כ- 15.4 קילומטר לליטר.

לסיכום:
האיביזה החדשה נותנת פייט למתחרות. במחיר אטרקטיבי יחסית מקבלים רכב עם מנוע וגיר מצויינים, מרחב פנימי סביר פלוס, תא מטען מהגדולים בקטגוריה ועיצוב צעיר ודינאמי.


קצת על הטורבו:

יותר ויותר רכבים מודרניים מצויידים היום במגדש טורבו (חלקם אפילו ביותר ממגדש אחד) בעוד שבעבר צויידו בו רק רכבים ספורטיביים (רכבים אלו דאגו להבהיר זאת לשכנים בגאווה על ידי הכיתוב Turbo באחורי הרכב). מהו בעצם מגדש טורבו? מה היתרונות שלו ומה החסרונות? ננסה להסביר ולענות בקצרה:

על מנת לייצר תנועה המנוע זקוק לשלושה דברים: דלק, אוויר וניצוץ. לכאורה, ככל שיכנס למנוע יותר דלק, כך הוא יוכל להפיק הספק גבוה יותר. על מנת שהמנוע יעבוד בצורה אופטימלית יש צורך לשמור על יחס קבוע של אוויר ודלק ולכן, כדי להכניס יותר דלק נצטרך להכניס גם יותר אוויר. מנוע אטמוספרי (ללא מגדש טורבו) מכניס אוויר לתוכו באמצעות יניקה כאשר הבוכנה זזה כלפי מטה ושסתום היניקה פתוח. דרך אחת להכניס יותר אוויר היא להגדיל את מהלך הבוכנה או את הקוטר שלה וכך בעצם נגדיל את נפח המנוע. דרך אחרת להכניס יותר אוויר היא לשמור על אותו נפח מנוע אך לדחוס אוויר בכח פנימה ואת זה עושה מגדש הטורבו. מגדש טורבו הינו בעצם משאבה ששואבת אוויר מבחוץ ודוחסת אותו פנימה לתוך הצילינדר. המשאבה עושה זאת באמצעות גזי הפליטה. גזים אלו, בדרכם לאגזוז, מסובבים טורבינה קטנה שמחוברת בציר לטורבינה ששהזכרנו קודם לכן. זו שדוחסת אוויר למנוע. הטורבו בעצם מנצל את האנרגיה של גזי הפליטה כדי לדחוס יותר אוויר לנפח נתון של צילינדר. על מנת לשמור על יחס אוויר \ דלק אופטימלי, מנועי טורבו ישתמשו במזרקי דלק ובמשאבות דלק בעלי ספיקה גדולה יותר. זה על קצה המזלג.

היתרונות העיקריים הם כמובן הספק גבוה יותר למנוע בנפח קטן באופן יחסי מה שמאפשר משקל נמוך יותר, תא מנוע קטן יותר וצריכת דלק נמוכה יותר בנסיעה לא מאומצת מכיוון שמשקל החלקים הנעים נמוך יותר. החסרונות הם אמינות נמוכה יותר לטווח ארוך עקב ניצול גבוה יותר של המנוע, החום הגבוה יותר ששורר בתא המנוע, ותוספת חלקים שלא קיימים במנוע אטמוספרי העלולים להתקלקל.

 

 

הנעה: קדמית

 

תיבת הילוכים: DSG, שבעה הילוכים

 

מנוע: בנזין, טורבו, 3 בוכנות

 

נפח: 1 ליטר

 

הספק מירבי (כ"ס \ סל"ד ): 115 \ 5,000

 

מומנט מירבי (קג"מ \ סל"ד): 20.3 \ 2,000

 

תאוצה 0-100 (שניות): 9.5

 

מהירות מירבית: 193 קמ"ש

 

צריכת דלק (ק"מ לליטר, מבחן): 15.4

 

כריות אוויר: 6

 

אורך: 409 ס"מ

 

רוחב: 178 ס"מ

 

גובה: 144 ס"מ

 

נפח תא מטען (ליטרים): 355

 

משקל עצמי (קילוגרם): 1,160

 

מידת צמיגים: 185-65-15

 

נפח מיכל דלק (ליטרים): 40

מחיר: 97,000 ש"ח

 

תגובה אחת ל מבחן דרכים לסיאט איביזה style החדשה

  1. תמיד מעדיף ספרדיה חמה על איזו יפנית של חנונים או זקנים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל