מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
לנד רובר מציגה גרסת פלאג-אין הייבריד לוולאר
אסף לביא
צילום: יצרן
אחרי הריינג' רובר הגדול והדיפנדר, גם הוולאר המעוצב מקבל יחידת הנעה משולבת חשמל, דגם ה-P400e עם מנוע בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי 105KW, המייצרים הספק משולב של 400 כ"ס, 65 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 ב-5.4 שניות – אותה היחידה שמניעה את הריינג' רובר והדיפנדר ההיברידיים. סוללת הליתיום בקיבולת של 17.1kWh מותקנת ברצפת תא המטען ומקטינה את נפחו בכ-160 ליטר, מערכת ההנעה ההיברידית גם מעלה את משקל הרכב בכ-300 ק"ג. טעינה לכ-80% עורכת ב-30 דקות בעמדת טעינה מהירה, או שעה ו-40 דקות בטעינה ביתית, טווח הנסיעה החשמלי עומד על 53 ק"מ ובנסיעה משולבת תצרוכת הדלק עומדת על כ-45 קמ"ל.
בנוסף מוצעות יחידות הנעה עם טכנולוגיית MHEV (או mild hybrid electric vehicle) המסייעת בשמירה על תצרוכת דלק נמוכה ע"י כיבוי המנוע בתאוטה וטעינת בלימה רגנרטיבית ושחרור האנרגיה הנצברת בזמן תאוצה. היצע המנועים כולל מנועי שישה צילינדרים בשורה בנפח 3.0 ליטר, כשמנוע הבנזין עם הספק של 340 ו-400 כ"ס והדיזל בהספק של 300 כ"ס.
ל-2021 משודרג עיצובו הפנימי של הוולאר, עם הגה חדש, מערכת ניהול הרכב PIVI משודרגת גם היא, עם כל מערכות הבטיחות שכבר מוכרות לנו מהוולאר. מערכת בידוד הרעשים משתדרגת עם סינון רעשים מתקדם הפועל ע"י רמקולים המשמיעים צליל מנוגד לרעש החיצוני ובכך מבטלים אותו, מערכת סינון אוויר חדשה ועוד. הוולאר מציע גם את הדור השני של מערכת ה-Activity Key, המחליפה את השלט המסורתי בשעון חכם.
הוולאר החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2021.