מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
KTM עליון קוביה
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוליין עפולה
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
סטפן
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטומפ
מתלה לקסדה
HJC
מונדיאל קוביה

יונדאי i10 החדשה במבחן דרכים

יונדאי i10 החדשה במבחן דרכים

כתב: רון לב | צילום: אדם בלנגה

שורה תחתונה: יפה יותר, מרווחת יותר, נוחה יותר ובטיחותית יותר מקודמתה. אבל למה דווקא הגיר הזה?

כשה-i10 הגיעה לארץ לראשונה ב-2008 היא הציעה חבילה שווה תמורת הפרוטה – עם מגוון דגמים, מנועים ועיצוב נאה זכתה להיות בראש חבורת המיני – בעיקר אם זוכרים מי היו המתמודדות בהתחלה.

עד הגעת הפיקנטו – האחות / מתחרה מבית קיה – הבאז על הפיקנטו דחק את היונדאי הצידה והיא כבר לא הצליחה להתבלט בשוק, לפיקנטו היה מראה צעיר יותר מה-i10 שעזר לה מאוד. באותו רגע יונדאי הבינה מהר מאוד שיש מה לתקן, ועבדה על כך במלוא המרץ, ובכך יצרה את הדור השני של המיני, כשהיא שמה דגש רב על נוחות הנסיעה וצימצום רעשים מיותרים, מה שגרם לה לחזור לתחרות ולצמצם מעט את הפער.

כיום, 7 שנים מאז הגיעה אלינו ה-i10 דור שני אנחנו מקבלים בזרועות פתוחות וציפייה רבה את הדור השלישי שמציע היום הרבה טכנולוגיה, חדשנות ומערכות בטיחות עדכניות תוך שמירה על הערכים אותם פיתחה לעצמה יונדאי בדור הקודם, התוצאה לפניכם.

אם נהיה שטחיים לרגע ונתחיל לבחון אותה רק עם העיניים נשים לב שהמראה החיצוני מקבל מטעמים יוקרתיים יותר, עם יחידות תאורה חדשות, חישוקי 16" וקווי מתאר חדים יותר. היא מצליחה להישאר מעודכנת לזמננו ויפיפייה אמיתית תוך כדי שמירה על קווי דימיון (איפה שצריך) עם ה-i10 המקורית, על כך אין לנו תלונות.

בתא הנוסעים המצב אפילו טוב יותר, ה-i10 החדשה מציעה סביבת נהג יוקרתית למדי לקטגוריית המיני וב-84,000 ₪ (לגרסת ה-Supreme שבחנו) לא הייתם מעלים על דעתכם שזה מה שתקבלו. דאשבורד דו-גוני באיכות הרכבה טובה וטקסטורה יוקרתית, בסביבת הנהג נמצאים גם צג מגע בגודל 8″ עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, משענת יד מתכווננת, ומספיק תאי אחסון לקפה של הבוקר, למפתחות, לארנק, למסיכת הפנים ולטלפון.

מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביותר לעומת התא המוחלף. האיכות עלתה, ומרגישים את זה בהגה, במתגים השונים ובכל מקום בו נוגעים, למרות שעדיין לא מדובר בסופר מיני או יוקרה. המרווח מקדימה יתאים מאוד גם לגבוהים או לרחבים שבנהגים עם מושבים רכים ונוחים גם לנסיעה ממושכת.
ה-i10 גדלה במידותיה לעומת הדור היוצא וסביבת הנהג לא מרגישה 'מיני', יותר לכיוון משפחתית קטנה. מאחור, כמו בכל מיני, אפשר להושיב מבוגרים- אך רצוי שלא לאורך זמן ושהם לא יהיו מאוד גדולים… נפח תא המטען נשאר די זהה לקודמו עם 252 ליטר שמספקים את הסטנדרט בקטגוריה הנוכחית.

לפני שנפרט על מערכות הבטיחות שהן גולת הכותרת של הרכב הזה לטעמנו, נפתח בכמה מילים על מערכת ההנעה. ה-i10 מצוידת במנוע 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר בעל 84 כ"ס עם תיבה רובוטית חד מצמדית או ידנית לבחירתכם. והוא אכן עושה את עבודתו נאמנה, עם נתון האצה של 15.8 שניות ל-100 ו-12 קג"מ המנוע מעט איטי אך מספק את הנדרש ועושה זאת בצורה נעימה ושקטה ללא רעשים מיותרים.

ומה עם התיבה הרובוטית? טוב תודה. התיבה שונתה לטובת צריכת דלק וייעול וכעת פעולתה מעט שונה – גם אם עדיין מעט איטית. יונדאי מצהירים כי תיבת ההילוכים חסכונית יותר ואיבוד הכוח צומצם משמעותית לעומת תיבת ההילוכים הפלנטרית של הדור היוצא. בהילוך ראשון וביציאה מהמקום ה-i10 מגיבה די מהר לדוושת הגז ומזנקת קדימה ללא היסוס כשהיא מפתיעה לטובה ביכולתה לנצל פרצות קטנות בתנועה העירונית. גם בנסיעה בין עירונית אין שום בעיה לנסוע מהר (יחסית), בזכות בידוד רעשים וחלוקה טובה של יחסי ההעברה המאפשרים שיוט נעים למדי כל זמן שהמנוע אינו נדרש למאמץ מיוחד. לנהג הממוצע ומעבר זה יהיה פחות משמעותי, אך לחובבי הנהיגה ובביצועים חסרונה של התיבה בא לידי ביטוי בהשהיה שבין הילוך להילוך וההבדל יורגש בעיקר לנהג שבא מתיבות דו-מצמדיות. חשוב לזכור שאין בתיבה הילוך P רק R, D ו-N לכן חשוב להרים את בלם היד כשההילוך במצב N, אחרת…
את היתרון הגדול של שילוב מנוע צנוע נפח עם תיבה רובוטית תגלו בתחנת דלק, בסוף יום מבחן הסתכמה צריכת הדלק ב-15 ק"מ לליטר, כשבנסיעה בין עירונית תוכלו לראות גם 17 קילומטר לליטר ואף יותר תלוי במצב רוח.

בצד האבזור והבטיחות, ה-i10 מציבה סטנדרט חדש בקטגוריה, יונדאי החליטה שהפעם היא משקיעה רבות במערכות חדשות וישנות ומכניסה הכל ל-i10 הקטנה. בלימה אוטנומית במצבי חירום, בקרת שמירה על נתיב אקטיבית, מערכת התראה על עייפות נהג, מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך, התראה על תחילת נסיעה של רכב מלפנים, תאורה עוקבת פנייה (בגרסת סופרים) ועוד. גם בצד האבזור מרגישים שיפור, עם המסך הנפלא הזה שבעזרת מערכות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו מקפיץ את איכות הנסיעה, איכות השמע במערכת המולטימדיה טובה גם היא ולרגע קשה להבחין שאנחנו ברכב מיני.

אם בנוחות נסיעה עסקינן נספר גם שה-i10 תסיע אתכם ברחבי העיר (ואף מחוצה לה) בנוחות משופרת מבעבר, ההגה רך ונעים וקוטר הסיבוב מדהים – לא פחות. את הגרסה הנבחנת אצלנו אנחנו מקבלים עם גלגלי 16″ בחתך נמוך, מה שמעט פוגם ביכולתה לרסן מהמורות, אך היא עדיין שומרת על שפיות ואיתנה על הקרקע, היציבות הטובה תגרום לכם לשכוח מהר מאוד שאתם נוהגים ברכב קטנטן. בידוד הרעשים מצוין לקטגוריה והשקט היחסי שאופף את הקבינה של האוטו הזה בשיוט של 120 קמ"ש פשוט מדהים ומעל לכל מה שהייתם מצפים מרכב עירוני. נכון, זה אוטו קטן, וככזה הוא תמיד יהיה פחות מושך לטיולים ארוכים, אבל משהו בשקט, מערכת מולטימדיה המפותחת ומערכות הבטיחות גרמו לנו לנצל את השבת ולצאת לטייל בחלק הצפוני של ארצנו.

דווקא שם, במקום בו לא ציפינו שתצטיין ה-i10, סלחנו על הגיר הקופצני. הכל בבחינה של עלות מול תועלת, והגיר הרובוטי הוא עניין של אילוצי מחיר. אנחנו משערים שאם יונדאי הייתה שמה שם גיר אחר, אולי כפול מצמד, המחיר היה מאמיר לכדי סופר מיני, ומצד שני אולי אם הייתה משאירה גיר טוב יותר תמורת איכות חומרים ושקט בקבינה, לא הייינו יכולים לנסוע ברכב הזה כל-כך הרבה. אז בעינינו הבחירה היא ברורה. איכות חומרים, מערכת מולטימדיה טובה ומערכות בטיחות עדכניות תמורת גיר בינוני.

ה-i10 נמצאת במקום גבוה במדד שלנו, היא יפה ומודרנית, בטיחותית ומאובזרת וממש לא מרגישה כמו מיני – לא באיכות החומרים ולא בנוחות ולא במרחב הפנימי, אם לא עניין התיבה – שבתכלס, מפריע לנו, עיתונאי רכב ביקורתיים וממש לא קהל היעד – היינו גם מרחיקים ומכתירים את ה-i10 למיני הטובה ביותר בישראל, וזאת עוד לפני הגעת הגרסה החדשה של המתחרה החזקה ביותר שלה – הפיקנטו; כשתגיע יהיה מעניין, אבל ה-i10 החדשה יכולה לתת פייט אמיתי ולחזור לראש טבלת המכירות.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

2 תגובות ל יונדאי i10 החדשה במבחן דרכים

  1. כתבה מעניינת ומתמקדת אף בפרטים הקטנים ובהחלט תהווה שיקול נכבד בבחירת המיני הבאה שלי..תודה לעושים במלאכה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל