fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

טירוף הטנדר החשמלי של טסלה

טירוף הטנדר החשמלי של טסלה

מערכת מוטו

צילום: יצרן

כנראה שמדובר באחד הרכבים השנויים ביותר במחלוקת שהוצגו כאן במאה האחרונה, ואולי מאז ומעולם. קשה לזכור באזז גדול כל כך סביב רכב כמו שיצר הטנדר החשמלי החדש של טסלה ה-Cybertruck, כשכמות ה'ממים' שהוכנו בעבור הרכב היא פשוט בלתי נתפסת ומעידה עד כמה מתקשה הרשת "לעכל" את היציאה הזו של טסלה. 

מאסק אמר בהשקה ש"אנחנו צריכים משהו שונה" – ואין ספק בכלל שזה העניין כאן. הסייברטראק נראה כמו טנדר העתיד שמוכן לעמוד בפני מתקפת זומבים. גוף הרכב עשוי כולו פלדה ומאופיין בעיצוב של קווים ישרים וזוויות חדות והאמת? מזכיר קצת את הדלוריאן. אנחנו לא נהיה מופתעים אם נגלה שמאסק הוא גרופי של הסרט "בחזרה לעתיד". 

בטסלה טוענים שגוף הפלדה של הסייברטראק חזק ועמיד במיוחד – אפילו בפני חדירה של קליעי 9 מ"מ. לצורך ההמחשה עלה פרנץ וול הולזנהאוסן המעצב הראשי של טסלה לבימת ההשקה עם פטיש כבד, והחל לדפוק על הרכב. בטסלה טענו גם שהחלונות המשוריינים של הסייברטראק בלתי שבירים, אך כדור כבד שנזרק על החלונות וסדק שניים מהם יצר פדיחה כפולה והביא למבוכה רבה על הבמה. יש מצב שמישהו יצטרך לחפש לעצמו ג'וב חדש. 


אבל החלונות הם ממש לא האישיו פה. העיצוב מטורף ובטסלה אומרים שהכוונה הייתה ליצור טנדר קשוח, אבל קשוח באמת, שולחים עקיצה קטנה אל עבר יצרניות הטנדרים הקלאסיות וכמה שעות אח"כ, פרסמו גם סרטון של פורד F-150 'מקבל בראש' כשסייברטראק גורר אותו כאילו היה פיאסטה. 

אם אתה רוצה לשבות את לבו של השוק האמריקני, כדאי שתציג טנדר, ואחד שיש לו ביצועים ראויים – וטסלה מציעה את הסייברטראק בשלוש גרסאות: 

גרסת הנעה אחורית עם מנוע אחד וטווח נסיעה של כ-400 ק"מ, גרסת הנעה כפולה עם שני מנועים וטווח של כ-480 ק"מ וגרסת הנעה כפולה עם שלושה מנועים וטווח של כ-800 ק"מ. לכל הגרסאות יש מתלי אוויר אדפטיביים ומתכווננים (10 ס"מ), זווית גישה של 35 מעלות, זווית נטישה של 28 מעלות ומרווח גחון של עד 40 ס"מ. הארגז האחורי של הסייברטראק בגודל של 1.98 מטר וכדי להדגים את יעילותו חשפה טסלה 'על הדרך' גם טרקטורון חשמלי ומסקרן – סייברקוואד שמו. לארגז תריס נעילה חשמלי מובנה וננעל שנפתח בלחיצת כפתור. מגניב ביותר. 

המחירים נעים מ-39,900 דולר עד 69,000 דולר לגרסה היקרה ביותר – מחירים תחרותיים בהחלט ומעניין לראות אם וכמה לקוחות יצליח הסייברטראק "לגנוב" לשאר יצרניות הרכב שמוכרות הרבה טנדרים. הגרסה היקרה בעלת כושר גרירה של מעל ל-6 טונות ותאיץ מ-0 ל-100 בפחות מ-3 שניות. על פי מאסק, גרסה זו תהיה זמינה לציבור לא לפני שנת 2022. 

הסייברטראק נטען בטעינה מהירה וכולל עיצוב סופר מינימליסטי שמתחיל כאמור בחוץ ונמשך אל תוך תא הנוסעים שם ניתן למצוא ששה מושבים, הגה בעיצוב עתידני ומסך תצוגה מרכזי וגדול בקוטר "17. העיקר שיהיה מספיק מקום לשים את כוסות הקולה ממקדונלד'ס. נראה שטסלה תציע קטלוג תוספות עשיר שיכלול לא מעט אביזרים משלימים לסייברטראק כמו למשל אוהל לארגז האחורי וסט מטבח "שטח" כפי שמוצג באחת התמונות. 

ההזמנות כאמור לא עוצרות לרגע והן מתבצעות דרך האתר של טסלה – כל מה שתצטרכו כדי לשריין לעצמכם סייברטראק אותו תקבלו בשנת 2021 הם בסך הכל 100 דולרים – אותם גם ניתן לקבל בחזרה במקרה שתתחרטו. באתר גם מופיעה אופציה לרכישה של חבילת FULL SELF-DRIVING בעלות של 7,000 דולר – אך נאמר כי כרגע היא עדיין לא מהווה תחליף לנהג אנושי וניתן כבר לשריין ליום שטכנולוגיה זו כן תקבל את האישור, במידה ואתם חוששים שפיצ'ר זה יאזל מהמדפים. 

המתחרה הישיר של הסייברטראק של טסלה הוא כמובן ה-r1t – הטנדר החשמלי של Rivian האמריקנית שמיוצר באילינוי. הריביאן, שעיצובו כבר הרבה יותר סטנדרטי מציע טווח של כ-700 ק"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בכ-3 שניות, הספק של עד 750 כ"ס וזמין להזמנה מראש במחיר של 69,000 דולר. 

הטנדר החשמלי של Rivian

בתחילת החודש דיווחנו כאן שטסלה בדרכה לישראל. האם זה אומר שנזכה לראות כאן את הסייברטראק ואם כן – באיזה מחיר? עדיין לא ידוע. אנחנו ממשיכים לעקוב.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל