מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
סטומפ
רפידו
לרט
1 על 1
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רוית דדוש עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
ברקום שמאל

חדשות SBS: קאן-אם משיקה את ה-Maverick ספורט

חדשות SBS: קאן-אם משיקה את ה-Maverick ספורט

מערכת מוטו דוגרי

צילום: יצרן

אם ה-Mavrick Sport החדש נראה לכם קצת מוכר, כנראה שגם אתם זיהיתם שהוא דומה מאד לדגם ה-"שביל" (Trail) של החברה. דגמי Trail, מוצעים ע"י לא מעט יצרניות בסגמנט ה-SBS. הם צרים, ללא מנועי טורבו עתירי כוח, ומשדרים חווית טיולים רגועה המתאימה לכל נהג – ללא קשר לרמת הנהיגה. קאן-אם, פולאריס וגם ארטיק קט – לכולן יש לפחות דגם Trail אחד בארסנל.  

בכל כתבת Side-By-Side אנחנו מספרים על מירוץ החימוש המטורף בו נמצאות היצרניות המובילות בתחום. ספק אם לחבר'ה שהיו אחראים על פרוייקט ה-RZR של פולאריס בשנת 2008 (שהמציא למעשה את הסגמנט), היה מושג כמה גדול התחום הזה הולך להיות.

מצידה של פולאריס, הושקו מאז תחילת 2018 שני דגמים חשובים – ה-RS1 החד מושבי והמסקרן, וגרסה נוספת של ה-XP Turbo DYNAMIX – ה-XP Turbo S. מהצד השני, זה של קאן-אם, העניינים מרגישים טיפה רדומים. מאז השקתו של ה-X3, לא שחררה היצרנית הקנדית שום דגם פורץ דרך, מה שאומר ש-או שה-X3 היה פשוט טוב מידי וקשה לייצר דגם שיתעלה עליו, או שיש תכנון לדגם חדש ומהפכני ל-2019 שיטרוף את כל הקלפים.

בינתיים, ורק כדי לא לצאת מהמשחק, משיקה קאן-אם גרסה ספורטיבית קצת יותר לדגם ה-Trail – שתאפשר גם לאלו שלא רוצים/יכולים לבחור בדגם טורבו קיצוני, ליהנות מכלי טיולים עם ביצועים משופרים. תשובה קצת מאכזבת לבליץ של פולאריס, אך כנראה שכרגע, זה הכי טוב שהקנדים יכולים לעשות.

קאן-אם מציעה את ה-Maverick Sport בשתי גרסאות: גרסה רגילה בעלת מנוע V-Twin מקורר נוזל של Rotax בנפח 976 סמ"ק המפיק 75 כ"ס, וגרסת DPS 1000 עם מנוע בעל הספק זהה לגרסה הרגילה, או 1000R עם אותו מנוע רוטאקס בעל הספק מוגדל של 100 כוחות סוס. שתי הגרסאות מציעות רוחב צר של 60 אינצ'ים – שהם קצת יותר ממטר וחצי – כאמור בדומה לדגמי ה-Trail של Can-Am ושל המתחרים.

ממבט חיצוני ולצידו של ה-X3 האמיתני, ה-Maverick ספורט נראה קצת כמו SBS "תקציב". אך עיון במפרט הטכני מגלה כי מדובר בכלי שטח קשוח החמוש במערך פיצ'רים שלא היה מבייש ג'יפ יוקרתי: מצערת חכמה (ITC) שעובדת בשילוב עם מערכת הזרקת הדלק, ממסרת "תגובה מהירה" (QRS) המסייעת בניצול המומנט ובשיפור הקשר בין פעולות הנהג והמכונה (ועובדת בסנכרון מלא עם הטורבו), מערכת היגוי חשמלי DPS (Dynamic Power Steering) שאמורה לספק דיוק מירבי בפניות ובהתחמקות ממכשולים ומערכת HDC בקרת ירידה במדרון (Hill Decent Control), המגבילה את מהירות הרכב בעזרת שליטה על הבלמים, ומאפשרת לנהג להתרכז בניהוג בלבד. בדרך כלל נמצא את מערכת זו ברכבי SUV יקרים דוגמת ב.מ.וו או ג'יפ.

משלימה את המערך – מערכת ה-Visco-Lok הייחודית ל-Can-Am. דיפרנציאל קדמי חשמלי הננעל בכל מהירות שהיא בצורה אוטומטית לחלוטין, ללא שום צורך בלחיצת כפתור. כאשר אחד מהגלגלים הקדמיים מאבד אחיזה ומתחיל להסתובב במקום – הוא מזוהה ע"י המערכת, שנכנסת לפעולה ומספקת בוסט של כח לגלגל האבוד. ברגע שהכלי התגבר על המכשול – המערכת מתנתקת באופן אוטומטי לחלוטין.

גם במערכת המתלים, קאן-אם לא מאכזבת ומציידת את ה-Maverick ספורט בקרם דה לה קרם – בולמי FOX מסדרת Podium 2.0 (מקדימה ומאחורה). מתלה A-ARM כפול עם מהלך של כמעט 30 ס"מ ומוט מייצב מקדימה, ומתלה TTA עם מהלך של קצת יותר מ-30 ס"מ ומוט מייצב גם מאחורה. נראה שלכלי הזה לא תהיה בעיה להתמודד עם שבילי באמפים מהירים ביעילות רבה.

לטובת מערכת יחסים מוצלחת עם הקרקע, מקבל הכלי חישוקי אלומינום "12, עטופים בצמיגי Maxxis Big Horn 2.0 אימתניים.

הצצה לטבלת המידות מספרת על אורך של 302 ס"מ, רוחב של 152 ס"מ וגובה של 181 ס"מ – קצת יותר מהכל ממה שנמצא באח הרגוע יותר. בסיס הגלגלים עומד 230 ס"מ ומרווח הגחון על 30.5 ס"מ – כ-5 ס"מ יותר מבדגם ה-Trail.

ה-Mavrick ספורט הוא לא חיה קלה, ועם 632.7 הקילוגרמים שלו, הוא עובר בגדול את חצי הטון (וזה ביבש – כן?). במיוחד לאלו שלא יצליחו להשאיר את בהמת ה- 600+ קילוגרמים הזו על ארבעת גלגליה, ציידה Can-Am את ה-Maverick ספורט בכלוב התהפכות מבית Rops – העומד בתקן ISO3471 – מהמחמירים בתחום.

חובבי הטיולים וודאי ישמחו לשמוע על מיכל דלק בעל קיבולת של 38 ליטרים ונפח של 136 קילוגרים בתאי האחסנה, אליהם מצטרפים עוד קצת יותר מ-40 קילוגרים של נפח הטענה בתאי האחסון השונים. אבזור תא הנהג כולל לוח מחוונים דיגיטלי המציג את המהירות, הקילומטראז', המרחק והשעה, ובנוסף לכך אינפורמציה על מצבי ה-Trip השונים, על הדלק, ההילוכים, על מצבי Sport/Eco ואפילו אינדיקטור על חגורות הבטיחות.

יש גם שקעי מצת להטענת מכשירים שונים, תאורת LED מקדימה ומאחורה, גלגל הגה הניתן לכיוון, פגוש קדמי, מיגון גחון ייעודי ומובנה, "חצי" דלתות ומיגוני בוץ.

מחיר הכלי בארה"ב עומד על 16,500 דולרים, שהם בתרגום חופשי 57,750 ש"ח. אם נכפיל ב-2 במטרה להגיע למחיר ישראלי ריאלי יצא לנו פחות או יותר להגיע ל-115,500 שקלים – כנראה המחיר שנצטרך לשלם על גרסת ה-DPS היוקרתית יותר, כאשר מהצד היקר עומד ה-Polaris RZR 900S EPS במחיר של 124,000 שקלים ומהצד הזול עומד ה-CF-Moto Z-Force EX8 במחיר של 81,950 שקלים (אם כי מדובר ברמה אחרת לגמרי של אבזור ויכולות)

נכון לכתיבת שורות אלו, אין בידינו מידע לגבי הגעתו של ה-Maverick Sport ארצה, אם בכלל. אם תשכיל חברת עופר אבניר יבואנית Can-Am לישראל לעשות כן, הרי שהיא מכניסה מתחרה חם ואטרקטיבי ביותר לקטגוריות רכבי הטיולים הספורטיביים.

התגובות סגורות לפוסט זה.

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2