מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
קונה אופנוע
פרפקט קוביה שמאל
KTM שמאל
סטומפ
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
סטפן
1 על 1
KTM עליון קוביה
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
HJC
ברקום שמאל
אייפקס
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

השקה עולמית: סקודה סקאלה נחשפה אמש בישראל

השקה עולמית: סקודה סקאלה נחשפה אמש בישראל

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: רונן טופלברג, יח"צ

באירוע בינלאומי, נדיר וראשוני שנערך אמש בפתח תקווה, ברנרד מאייר, מנכ"ל סקודה העולמית, חשף מול 300 כתבי רכב מ-22 מדינות שונות – מפורטוגל ועד הודו וכמובן גם מהמדינה המארחת, את הסקודה סקאלה החדשה במקביל לשידור שהועבר למאות אלפי צופים בשידור ישיר באינטרנט. בהתרגשות סיפר על הקשר החם בין סקודה העולמית לבין היבואנית צ'מפיון מוטורס, ואת השותפות עם חברות סטארט-אפ ישראליות המובילות בפיתוח קדמת ההייטק והמערכות המתקדמות. שתבינו כמה אירוע כזה גדול ועוצמתי, הבניה והפירוק ארכו כ-128 שעות ע"י 150 אנשי צוות וההכנות לו החלו כבר לפני 4 חודשים.

בניגוד לחלק מהערכות, סקודה סקאלה גדולה ממידות הפולקסווגן גולף שלפי רעש הקהל כיוונו לאותו קהל היעד, כלומר סגמנט המשפחתית קומפקטית בגודל מלא, רוחב 179.3 ס"מ, גובה הוא 147.1 ס"מ, אורכה עומד על 436.2 ס"מ שמתוכם 264.9 ס"מ בבסיס הגלגלים. – הסקלה חולקת את פלטפורמת ה-MQB A0 של קבוצת פולקסווגן, שמשרתת את סיאט איביזה ופולקסווגן פולו. מאחור המושב מציע מרווח ענקי לשני נוסעים, נוסע שלישי יתמודד עם תעלת הינע, כלומר מותאם יותר למשפחה צעירה. סגנון העיצוב מזכיר את דגמי הסקודה החדישים – עם מעט שינויים ועדכונים, פנסי חזית עם זווית חדה, תאורת לד בחלקם העליון. גג שמש פנוראמי מרשים, כמובן מזכוכית שחורה הנמשכת לאורך החלק האחורי כחלק אחד, עם חיבור לדלת תא מטען עם כיתוב סקודה מרשים לרוחבה.

תא הנוסעים נראה מרשים ומרווח, גימורים דמויי עץ ואלומיניום ושימוש בחומרים איכותיים ורכים יותר לרבות ריפודי עור ואלקנטרה. לוח מחוונים דיגיטלי בולט בגודל 12.25 אינץ' ומסך מגע בגודל 9.2 אינץ' שיציג 4 אפשרויות תצוגה שונות ומתחלפות. גם ברמת אבזור הבטיחות הרשימה ארוכה: תשע כריות אוויר, מערכת סגירת חלונות ומתיחת חגורות בהכנה לקראת תאונה. בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם טווח זיהוי של 70 מטר והתראת שטחים מתים ועוד. האבזור העשיר לא נגמר בזה, חניה אוטומטית, חימום מושבים והגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות ליושבים מאחור ושקעי USB בחיבור טייפ C (מתאם מישהו?). כונן קשיח בנפח 64 ג'יגה וכניסה לכרטיס סים – כלומר שימוש באפליקציות ושליטה מרחוק על נעילת הרכב, ועוד.

גדולה ומפנקת
תא המטען גדול מכל משפחיות ההאצ'בק בנפח של 467 ליטרים (כ-70 ליטרים יותר מהראפיד ספייסבק) ובקיפול מושבים יגיע לנפח של 1,410 ליטרים. עוד כמה פיצרים שאנו כבר מכירים בדגמים המקבילים כגון אופציה לפתיחת באגז' חשמלית, רשתות אחסון והפרדת תאים שונים, הרצפה משתנה בהתאם לגובה בחירה, שקע 12V, ווי תליה, וו גרירה נשלף חשמלית (כאופציה) ועוד ים של אקסטרות גם בתא הנוסעים כגון מטריה נשלפת מתוך הדלת, מגשים מתקפלים ועוד.

סוגרת סקאלה?
היצע המנועים של סקודה סקאלה כולל כאמור דגמים מקבילים של קבוצת פולקסווגן, מנוע 1.0 ליטר בהספק 115 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס, עם אפשרות ניתוק שני צילינדרים בזמני רגיעה, משודכים לתיבה ידנית עם 6 הילוכים או דו-מצמדית (DSG) עם 7 הילוכים. כמו כן הסקאלה תוצע בנוסף עם גרסת 95 כ"ס של מנוע הבנזין הקטן, ידנית, 5 הילוכים ומנוע דיזל אחד בנפח 1.6 ליטרים עם הספק של 115 כ"ס, תיבה ידנית 6 הילוכים או DSG עם שבעה הילוכים.

ומתי פה באמת?
הסקודה סקאלה תגיע לאולמות מכירה ברבעון השלישי של 2019. בינתיים הראפיד תמשיך להימכר במקביל ולדברי ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה ביבואנית צ'מפיון מוטורס – רק במהלך השנה יופסק השיווק של סקודה ראפיד ספייסבק, שככול הנראה, תפנה את מקומה לטובת הסקאלה.

תגובה אחת ל השקה עולמית: סקודה סקאלה נחשפה אמש בישראל

  1. נראה רכב מדהים, ובאמת שאפו לזה שהציגו לראשונה בישראל שלא ידועה בתור חלוצית בתחום הרכב.
    כתבה יפה ומושקעת, המשיכו כך!!

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2