fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC

השקה מקומית: קיה סלטוס – ה-SUV החמישי

השקה מקומית: קיה סלטוס – ה-SUV החמישי

אדם בלנגה

צילום: רונן טופלברג

שוק הג'יפונים (SUV או קרוסאובר, אם ממש חורה לכם השימוש במותג רכבי השטח מוצמד לסיומת 'ון') מהווה היום החלק הארי של השוק הרכב הפרטי בישראל, עם נתח של 47% מהשוק, נמכרו יותר קרוסאוברים מאשר מכוניות הסאדן הקלאסיות. קיה מהווה שחקן מרכזי בשוק הישראלי עם מגוון רחב מאוד של רכבי SUV או "קרוסאוברים עירוניים", במסיבת העיתונאים נאמר לנו שאחד מכל חמישה קרוסאוברים שנמכר הוא מתוצרת קיה. המגמה הזו לא מראה סימני החלשות ועם שלושה מאפיינים מרכזיים – גודל, עיצוב ונוחות – הצליחו הקרוסאוברים הקטנים והעירוניים לכבוש את ליבו של הלקוח הישראלי.

כרגע מציג שוק הרכב הישראלי קיטון של 20% לעומת שנת 2019, שגם היא לא נסגרה בעלייה לעומת קודמתה, וזאת ככל הנראה בגלל מכה חזקה שחטף המשק הישראלי בגלל הסגר ומשבר הקורונה. למרות כל אילו – ואולי בזכות – בחודש יולי האחרון חווה השוק עליה קטנה, ובהנהלת קיה מציגים אופטימיות לגבי המשך השנה וממשיכה לעמוד בתוכניתה הנוגעת לשמירה על שליטה בכ-13% מהשוק ובנוסף מציגה מה שנראה כמו גידול בשוק הקרוסאוברים, עם עליה מנתח של 16% בשנת 2019 לתחזית של 20% לשנת 2020.

רכבי המבחן מחכים לעיתונאים

הסלטוס הוא קרוסאובר מעוצב ויחסית גדול, שנמצא במקום המרכזי ביותר בליין של קיה, קצת מתחת לספורטז' וקצת מעל הנירו – ככזה, הסלטוס מכוון לבטן של השוק, קרוסאובר בגודל בינוני ומעוצב. הסלטוס שם דגש חזק מאוד על עיצוב מוחצן ומודרני (המוחצן הפך להיות הסטנדרט החדש), החל מגימורי כרום, בכל רמות האבזור צביעת שני צבעים וגלגלי 17 אינץ׳. מבחינת גודל ושטח – הסלטוס בדיוק במרכז הקטגוריה, עם זווית גישה טובה מלפנים ומרווח גחון מכובד.

מבפנים, הסלטוס מציג מגוון רחב מאוד של פיצ׳רים ותוספות, זאת כנהוג בשוק האמריקאי. מערכת השמע בעלת קישוריות מלאה של Apple CarPlay ו-Android Auto, ועוד מערכות רבות בפנים – בגדול? כל מה שהיינו מצפים למצוא מרכב ברמת הגימור הזאת, בגזרת מערכות הבטיחות והעזר לנהג בלטה בחסרונה מערכת קרוז קונטרול אדפטיבית, זאת למרות שיש מערכת למניעת סטייה מנתיב, בלימת אוטונומית, ומערכת לשמירה על ערנות הנהג, בין היתר.

אין אופציות רבות או מבחר מנועים לסטלוס, למעשה הוא מוצע עם יחידת הנעה אחת – מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי עם הספק של 147 כ"ס משודרך תבית הילוכים רציפה בעלת תגבור חשמלי שמדמה חלוקה ל-8 הילוכים. מנהיגת ההתרשמות קיבלנו תחושה טובה מהתיבה בנהיגה בין עירונית פקוקה של יום ההשקה.

ההתרשמות מהרכב בהשקה הייתה קצרה וחיובית, מבחן מלא בקרוב

בצד של ההבדלים בין רמות הגימור הסלטוס עושה לכולנו חיים קלים ומציע רק שתי רמות, בשתיהן אות המנוע, אותן מערכות בטיחות וצביעה דו-גוונית, הבסיסית עולה 133,900 ₪ בעוד במחיר של 140,900 ₪ מקבלים גם מערכת שמע משודרגת, התנעה מרחוק וללא מפתח, בלם יד חשמלי, פתחי מיזוג אוויר מאחור ועוד.

בנהיגת ההתרשמות קיבלנו את הדגם המאובזר ביותר – כנהוג בהשקות לעיתונאים. ההתרשמות הכללית מהנסיעה היחסית קצרה טובה, רכב מהודק ונעים עם איכות חומרים טובה ואבזור רב, תנוחת הנהיגה גבוהה ומרווחת ואין ספק שעם כל זה יחד עם תג המחיר התחרותי הוא יכול להיות להיט מכירות. בקרוב ניקח את הסלטוס למבחן מלא.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל השקה מקומית: קיה סלטוס – ה-SUV החמישי

  1. חלאס נמאסתם, כמה דגמים?????????? ככה משתלטים לאט לאט על השוק.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל