fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

דאצ'יה דאטסר 4X2 במבחן

דאצ'יה דאטסר 4X2 במבחן

יובל לוי

צילום: מערכת מוטו

שורה תחתונה: פרקטיות גבוהה, בטיחות נמוכה ומנוע דיזל שלא מתאים לכל אחד. כל זה עטוף בתמחור הוגן לחלוטין. התוצאות מדברות בעד עצמן ואנו רואים לא מעט דאסטרים על הכביש. לראייה, בשנת 2017 נמסרו 1,351 דאסטרים. קצת פחות ממסירות רכבי פנאי שטח של רנו, הונדה וסובארו שמסרו כ- 1,500 יחידות כל אחת.

 

את הדאצ'יה קיבלנו בגרסה המפוארת אך עם הנעה בסרן הקדמי בלבד. עיצובה החיצוני של הדאסטר אחרי מתיחת הפנים נשאר בעיקרו נאמן למקור. בתי גלגלים גדולים, גריל גדול וישיבה "גבוהה" המשווים לרכב מראה של ג'יפון. מראה השונה במקצת בנוף רכבי הפנאי שמקיפים אותנו.

פנים הרכב משדר פרקטיות. אין פה נסיון לשדר יוקרה כמו שמנסה היצרנית מהמזרח (MG). מתחת למושב הנוסע יש תא שימושי, תא המטען עמוק וגדול בנפח 445 ליטר, יש גגון מובנה בגג הרכב, מרווח הרגליים מאחור מספק גם נוסעים גבוהים, בקרת האקלים נשלטת באמצעות כפתורים גדולים וברורים, ההגה מתכוונן גם קדימה ואחורה, תא הכפפות גדול ועמוק וכיסי הדלתות גדולים ועמוקים גם הם. בדאסטר פרקטיות היא שם המשחק.

דאצ'יה ציידו את הגרסה הזו בארבע מצלמות. מצלמה קדמית, מצלמה אחורית ועוד זוג בצדדים. אופציה שימושית לתמרונים צרים וחניות. עוד מצאנו כי לדאסטר יש בקרת שיוט. הבקרה אינה אדפטיבית ולכן פחות שימושית בכבישי ארצנו. כשפתחנו את דלת הדאסטר בלילה קיבלו את פנינו ספי דלתות מוארים. אופציה שהיינו מוותרים עליה לטובת השלמת חוסרים המפורטים בהמשך.

פרט לאיכות החומרים וההרכבה שלא עומדת בקנה אחד עם רכבי פנאי שטח אחרים אותם בחנו (היקרים בעשרות אחוזים…), מצאנו כי מערכת הבקרה (בשפה העברית) לא מספקת חווית משתמש "עדכנית" ונראה שהיא פותחה לפני לא מעט שנים. עוד מצאנו כי בלם היד הידני מרגיש זול למגע ושהשליטה על מערכת השמע מתבצעת ממנוף ליד מנוף השליטה במגבי הרכב ולא מגלגל ההגה כמקובל – דבר שמצריך התרגלות. חסכון נוסף הגיע בדמות הידית שבין המושבים הקיימת רק עבור הנהג. הנוסע שלידו מקופח. גם התא בין המושבים אינו תא סגור אלא תא פתוח. טריקת דלת הנהג תהיה שם בכל כניסה לרכב ותזכיר לנו כי קיבלנו עודף ממאה אלף שקלים כשנשמע את הרעשים הבוקעים ממנה.

דינאמי?
ובכן, הדאסטר מצויידת במנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים המפיק 109 כוחות סוס ומומנט של 26.5 קג"מ. למרות שמדובר במנוע דיזל, המנוע עצמו נעים יחסית ולא רועש מידי בתוך תא הנוסעים (אם כי מבחוץ ברור לכולם שהרכב הזה לוגם דיזל). בעמידה בסרק לא הורגשו רעידות קיצוניות. למנוע משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, בעלת שישה יחסי העברה הניתנים לשליטה ידנית באמצעות ידית ההילוכים. התיבה עובדת באופן משביע רצון אך לא בקנה אחד מול תיבת ה- DSG של קונצרן פולקסוואגן מבחינת אופי הפעולה ומהירות העברת ההילוכים. בהתחלת נסיעה בעליה הדאצ'יה תתדרדר לאחור (אלא אם כן נעבוד עם בלם היד). פתרון פשוט וזול יחסית בדמות מערכת בקרת זינוק בעליה הנמצאת ברכבים במחירים האלו יכולה היתה להיות שימושית. מערכת זו משהה את הלחיצה על הבלם לאחר עזיבתו בעליות למשך כ-2   שניות או עד התחלת נסיעה. מערכת הבלימה מספקת.

לסיכום:
אין הפתעות. יש משפט באנגלית שאומר You get what you pay for וזה מיושם הלכה למעשה בתמחורה של הדאסטר. היתרון העיקרי של הדאסטר מעבר לפרקטיות שלה הוא במחיר שבהחלט כמעט חסר תחרות. החיסרון העיקרי לטעמנו הוא באבזור הבטיחות הדל ובתוצאות מבחני הריסוק – 3 כוכבי בטיחות בלבד. במבחן הבא שנערוך נקבל את הגרסה כפולת ההנעה המעניינת ונוכל לספר לכם כיצד היא מתמודדת עם השטח ביחס למתחרות היקרות ממנה בעשרות מונים.

.

נתונים טכניים – דאצ'יה דאטסר 4X2:

מנוע: טורבו דיזל

 

נפח מנוע: 1,461 סמ"ק

 

הספק מרבי: 109 כ"ס

 

סל"ד להספק מרבי: 4,000 סל"ד

 

מומנט מרבי: 26.5 קג"מ

 

סל"ד למומנט מרבי: 1,750 סל"ד

 

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים

 

מספר הילוכים: 6

 

0-100 קמ"ש: 11.8 שניות

 

מהירות מרבית : 171 קמ"ש

 

אורך: 434 ס"מ

 

רוחב: 180 ס"מ

 

גובה: 169 ס"מ

 

בסיס גלגלים: 267 ס"מ

 

נפח תא מטען: 445 ליטר

 

משקל עצמי: 1,379 ק"ג

 

צמיגים: 215-60-17

 

מיכל דלק: 50 ליטר

 

מחיר לגרסת הבסיס: 89,990 ש"ח

 

מחיר לגרסת המבחן: 111,990 ש"ח

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל