fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

גולף GTI פרפורמנס במבחן

גולף GTI פרפורמנס במבחן

יובל לוי, אריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

קצת היסטוריה:
אם צמד המילים "השילוש הקדוש" גורם לכם לחשוב על האותיות GTI, אתם נמצאים במקום הנכון. למרות שמזראטי היתה הראשונה להשתמש בשלושת האותיות בשנת 1961, ולכן מדובר בראשי תיבות למילים איטלקיות (Gran Turismo Iniezione או באנגלית – Grand Tourer Injection), רבים דווקא מזהים את פולקסוואגן כמובילת הז'אנר עם הגולף GTI שיצאה לאוויר העולם בשנת 1976, ומאז סחפה יצרנים נוספים לעולם ה GTI כגון פיג'ו עם ה- 205 GTI, סיטרואן עם ה- BX GTI, סיאט עם האיביזה GTI, סוזוקי עם הסוויפט GTI ועוד.
המתכון פשוט – רכב פרקטי להתנהלות במשימות היום-יומיות עם יכולת דינאמית משובחת לסופי השבוע. השוק אהב את המתכון הזה ומאז הכל היסטוריה.

מה נשתנה:
הדור השביעי של הגולף בגרסת הפרפורמנס חזר עם מספר שינויים, שהעיקריים שבהם הם מנוע חזק יותר עם 245 כוחות סוס (לעומת 230 בדגם היוצא) ו- 37.7 קג"מ (לעומת 35.7 בדגם היוצא), תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה. שינויים נוספים באבזור כוללים מושבי עור (מושב הנהג מתכוונן חשמלית), לוח שעונים דיגיטאלי ומערכות בטיחות מקוריות הנדרשות על פי החוק.

מבחוץ:
העיצוב החיצוני דואג להבהיר לשכנים בבניין, באמצעות תגי ה-GTI בכל אחת מארבעה צידי הרכב, כי קניתם את הגרסה המהירה של הגולף. פס אדום בגריל, המשתלב באופן נפלא לתוך זוג הפנסים הקדמיים, קאליפרים גדולים הצבועים באדום וזוג מפלטים מאחור, ידאגו לעורר את תאבונו של כל מי שבמקרה פספס את סמלי ה- GTI. את עיצוב הגלגלים של גרסה זו, שהיקפם צבוע באדום, פחות אהבנו אך לא מדובר במשהו צורם מידי. בסך הכל הגולף GTI נראית מצויין וצבעו של רכב המבחן החמיא לה מאד.

מבפנים:
הגולף ממשיכה גם בדור הנוכחי להיות הסמן הימני בכל הנוגע לאיכות. ביטוי לכך ניתן למשל בפרטים הקטנים כגון הציפוי הנעים בחלקו הפנימי של תא הכפפות (שכולל אגב מיזוג, תאורה פנימית וכונן תקליטורים) או מצלמת הרברס שחבויה בסמל האחורי ונפתחת רק בשילוב לרברס לטובת מראה "נקי", ובפרטים יותר חשובים כגון מערכת השמע המעולה. מושבי העור בגרסת הפרפורמנס, הכוללים גם חימום, מעצימים את התחושה. לא ממש 'מכונית העם' (תרגום לעברית של פולקסוואגן). בדגם ה- GTI ציפינו לעיצוב קצת יותר ספורטיבי שילחץ על בלוטות החשק, אך פרט לכיתוב GTI על ההגה הקטום והמושבים בעלי התמיכה הצידית המעולה, לא מצאנו סממנים לכך. הנ"ל מרמז לבאות בחלק הדינאמי ובכלל באריזה הכוללת של הגולף GTI שעם השנים הפכה לרכב מאד איכותי ומהיר אבל פחות מרגש. את הצד הזה השאירו בקונצרן פולקסוואגן-אודי לסיאט ולמותג הקופרה שהושק לאחרונה. לוח המחוונים, שהפך מלוח אנלוגי לדיגיטאלי, סתם את הגולל למי שעדיין קיווה להחזיר עטרה ליושנה.


על הכביש:

ה-GTI בגרסת הפרפורמנס הפכה למהירה יותר ושקטה יותר. לגולף קשה להוריד את הכח לכביש בשני ההילוכים הראשונים ותאוצות הביניים, כל עוד מחט הסל"ד הדיגיטאלית חוצה את קו ה 2,500 סל"ד, מרשימות ביותר. בעמידה ניתן אמנם לשמוע צליל באס מצמד המפלטים, אך העברות ההילוכים תחת גז נעוץ ברצפה כבר לא כוללות את הצליל המכוון של שאריות הדלק הנשרות באגזוז המכונה בשפת העם 'DSG Fart'. לא כולם אהבו את הצליל הזה אבל כל מי ששמע אותו ידע מיד כי מדובר ברכב ספורטיבי מקבוצת פולקסוואגן אודי.

מתלי ה- GTI גם פחות קשים משאר ההוט-האצ' שנמכרות היום. מצויין ליום יום אך פחות טוב למסלול המרוצים. עם זוויות גלגול ורכב המכוייל לתת היגוי, רק פרובוקציה קיצונית שלחה את הזנב לטיול וגם הוא היה קצר ביותר. הכיול הזה מספק המון בטחון לנהג אבל מעלה פחות חיוכים. פרט למצב 'ספורט' בתיבת ההילוכים, ל- GTI אין מצבי נהיגה שונים. מצב הספורט יבצע הורדות הילוך תכופות יותר, ישמור על סל"ד המנוע גבוה ויעמיד את הסל"ד בסרק על קצת מעל 1,000 סל"ד לטובת יציאה זריזה יותר מהמקום ובעיקר עבור צליל בולט יותר ממפלטי הרכב. את ההילוכים אגב, ניתן להעביר ידנית ממשוטים בצידו האחורי של ההגה או מידית ההילוכים, כיאה לרכב ספורטיבי. במהירות גבוהה נרשמו באופן מפתיע רעשי רוח גבוהים מהמצופה. כיפרו על כך הקאליפרים האדומים, שכוללים גם הם כיתוב GTI, אשר בלמו את האוטו באופן משביע רצון.



הולכים על בטוח:

לנהג השפוי, שהוא אגב הקונה הפוטנציאלי, נוכל לספר כי מדובר בחבילה מצויינת שכוללת מספר רב של מערכות בטיחות. הוא כנראה לא יחפש היגוי יתר (ולא בטוח שידע מה זה בכלל), אבל הוא כן יחפש וימצא בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת מצויין גם בפקקים, מערכת בטיחות לתיקון סטיה מנתיב שעובדת גם היא על הצד הטוב ביותר, בקרות אחיזה שמתערבות באלגנטיות, פנסי לד מעולים "עוקבי פניה" ועוד.

לסיכום:
פעם, GTI היה נחשב רכב קיצוני ומסוכן. ההורים שלנו סלדו ממנו כמעט כמו שסלדו מאופנועים. והיום? היום זה ממש לא המצב. נגמרה תקופה. ה- GTI הוא רכב מהיר מאד אך צפוי ובטוח. מערכת ה-Start Stop מסמלת את זה הכי טוב. הרי איזה GTI, שאמור להפיק צליל נוכח מהמפלט, כבה אוטומטית בעמידה ברמזור? האם בעידן הפוליטיקלי קורקט ה- GTI הפך לרמת גימור גבוהה ומנוע חזק? כנראה שכן.

לגבי חוסר האפשרות לבחור בין מצבי נהיגה שונים אוכל לספר כי כשחבר טוב שלי מזמין סטייק במסעדה והמלצר שואל אותו באיזו מידת עשיה להכין לו את הסטייק, הוא מיד עונה: "בדיוק במידה שהשף התכוון". הוא צודק. השף יודע הרבה יותר טוב מאיתנו כיצד סטייק צריך להיות מוגש. אז נכון שלגולף אין אפשרות לשליטה ידנית על המתלים, תגובת המצערת, תגבור ההגה, צליל מערכת הפליטה ועוד. את כל אלו קבעו המהנדסים של פולקסוואגן עבורנו. ואתם יודעים מה? אולי הגרמנים הם לא בשלנים גדולים אבל רכבים הם יודעים לתכנן וליצר הרבה יותר טוב מאיתנו.

2 תגובות ל גולף GTI פרפורמנס במבחן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל