fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אופל קורסה במבחן דרכים

אופל קורסה במבחן דרכים

רון לב

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: צעירה ומזמינה, הקורסה החדשה עושה את כל מה שקודמתה לא הצליחה לעשות ויותר.

בסוף המאה ה-19 החל המותג הגרמני אופל לייצר מכוניות, כש-30 שנים לאחר מכן הוא נמכר לתאגיד GM האמריקאי, תחתיו מיוצרים מאות דגמים שונים של החברה במשך כ-90 שנים. ב-2017 עוברת אופל לידי קבוצת PSA, חברת האם של מותגי פיג'ו וסיטרואן שמתחילה אט אט לחדש את כל דגמי אופל, האחרונה בליין החברה שמקבלת עדכון היא הקורסה, שכעת חולקת את בסיסה עם ה-208 של פיג'ו.

התחרות על ליבם של הצעירים מעולם לא הייתה קלה, בקטגוריית הסופר-מיני היא אפילו קשה. רכב הסופר-מיני המושלם צריך להיות מרווח מבפנים, קטן מבחוץ, עם מספיק כוח, ובעיקר להיות תמורה שווה בעד הפרוטה. עם מתחרים נכבדים על התואר הנכסף שכבר מובילים בטבלאות המכירות שנים רבות, לאופל קורסה החדשה מצפה תחרות קשה במיוחד.

נראה שהמעבר של אופל מקונצרן GM ל-PSA הצרפתית עשה רק טוב, אל הדגם היוצא של הקורסה לא התחברנו, במיוחד עקב פער גדול מדי בין ציפיות לבין מה שהוא באמת הביא עמו אל המגרש. הדגם היוצא פשוט לא היה ראוי להתחרות בקטגוריה המאוד חמה הזו ונראה שאופל הבינו את העוול שנעשה עד כה.
עם המעבר לקבוצת PSA קיבלה הקורסה את כל התוספות והשינויים הנדרשים. הקונסולה, המנוע, תיבת ההילוכים המצוינת, את כל אלו ועוד חולקות בינהן הקורסה ואחותה החורגת, ה-208 מבית פיג'ו. התוצאה היא דגם חדש שטוב בעשרות מונים בכל סעיף מקודמו ואפילו מצליח להיות בחלק מהסעיפים טוב גם מהדגם המקביל של פיג'ו.

את פנינו מקבלת גרסת ה-GS Line בצבע כתום בוהק ועז שמשדר ססגוניות ושוני משאר רכבי הסטנדרט הנעים על איילון. הקורסה משדרת "אני פה, הגעתי ואני שונה". הסאן-רוף היפיפה משתלב מעולה בעיצוב הכללי של הרכב, עם הספוילר השחרחר והחזית הספורטיבית של פנסי הלד נדמה שכל כולה נועדה לעולמם של הצעירים. (או של אלו שרוצים להרגיש כך), באופל זונחים את העיצוב העגלגל שהיה עד כה לקורסה ועוברים לקווי מתאר חדים יותר בהתאם לרוח התקופה שגורמים לה להיראות צעירה וספורטיבית משהייתה אי פעם.

העיצוב הייחודי ממשיך בפנים הרכב עם קו אדום-כתום שנמשך לכל אורך הדשבורד. פנים הרכב די זהה ל-208 המוכרת. הקונסולה המרכזית, הפקדים, ידית ההילוכים וכלל חלקי הרכב שנמצאים כאן מרגישים לנו מאוד 'בבית' מקונצרן PSA. המושבים די נוחים ונראים טוב יחסית, עם תפירה ייחודית שמזכירה לנו מעט את הדור הקודם של הגולף, וגם לאחר נסיעה ארוכה לא נשמעו תלונות מאזור הגב. איכות החומרים בדגם הנבחן מעולה ברוב המקומות, וצבעי האדום-כתום המפוזרים בכל התא תורמים להרגשת פרימיום לא רגילה לקטגוריה. עם זאת מצאנו לא מעט חסרונות בתא הנוסעים. כוונון המושבים מתבצע באמצעות גלגלת שהייתה לא נוחה לטעמנו, צפיפות מאחור שלא תספק מבוגרים ותא אחסון זעיר במשענת היד, כמו גם צפיפות סביב ידית ההילוכים, גרעו מחווית הנסיעה. למזלה של הקורסה היא מפצה על כך בחווית הנהיגה.

בצד האבזור הקורסה לא משאירה מקום לתחרות והיא מגיעה מצוידת בשלל מערכות פנאי ובטיחות. תיקון סטייה מנתיב, בלימה אקטיבית וזיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת ומערך חיישני רוורס קדמיים ואחוריים שמייצרים צילום פנורמי נחמד והופכים את החנייה לקלה ונעימה יותר. בסעיף הפינוקים ניתן למצוא אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים אוטומטית, תאורת מטריקס-לד מצוינת עם 8 יחידות תאורה נפרדות, מנופים להעברת הילוכים, הנעה ללא מפתח ותא מטען נוח בנפח 309 ליטר. שלל מערכות הבטיחות והאבזור נמצאות בקורסה והנהג הצעיר רוצה וצריך אותן ברכב שלו.

נפח המנוע של הקורסה הוא 1.2 ליטר. נשמע צנוע ולכן הציפיות ממנו לא היו גבוהות במיוחד. בגרסת ה-GS Line הוא מגיע עם 130 כ"ס ו-23 קג"מ לעומת 100 כ"ס ו-21 קג"מ בגרסה הסטנדרטית – עם שלושת הצילינדרים שלו הוא מושך את הקורסה חזק קדימה ללא שום מאמץ ומייצר קצב תאוצה טוב מאוד שמוכח גם על הנייר, עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות ומהירות סופית של 208 קמ"ש. הסיבה נעוצה בעיקר במגדש הטורבו שבאמצעותו הצליחו לסחוט מהמנוע הזה 130 כוחות סוס כבר ב-5,500 סל"ד שביחד עם תיבת ההילוכים המצוינת בעלת שמונה יחסי העברה היחידה בקטגוריה, מייצרים המון הנאה בכל לחיצה על דוושת התאוצה. המנוע עובד באופן חלק ולא מורגש שמדובר במנוע בעל שלושה צילינדרים בלבד. מרגיש לנו כאילו אופל ייצרו פה מעין גרסת GT שממקמת את ה-GS Line בין אמצע הדרך לקורסה OPC שאנחנו מכירים מפעם לבין דגם הקורסה היוצא שהיה די אנמי בהתנהגותו.

גם בעיר וגם בנהיגה ספורטיבית הקורסה מרגישה מצוין ומשרה המון ביטחון, גם במהירויות גבוהות וגם בפניות לא הרגשנו היסוסים מיוחדים. תיבת ההילוכים המעולה מתוצרת AISIN היפנית עושה עבודתה על הצד הטוב ביותר ומנצלת את כוחו של המנוע בסל"ד נמוך – בינוני וזהו היתרון העיקרי שלה על המתחרות. מעבר למצב ספורט משנה את תגובות המצערת, תיבת ההילוכים מתחדדת וההגה נעשה קשיח יותר. אפילו הסאונד משתנה וכעת הוא יותר באסי וחזק. השינוי בין מצבי הנהיגה מורגש מאוד כשמצב ספורט מחמיא לקורסה. מהמורות הכרך ופסי ההאטה לא הורגשו בצורה מעיקה אך גם לא נבלמו בריכוך של קרוסאובר מוכר. פניות, האצות וסיבובים נעשו באופן מעורר השראה אל מול המתחרות ומתגלה כאן ספורטיבית לא קטנה שבצד ההתנהגות לא תבייש סמלי GTI ו-RS למיניהם. דינאמיות זו מגיעה בעיקר מהמשקל העצמי הנמוך (1,230 ק"ג), בסיס הגלגלים הקצר וחתך הצמיגים הנמוך. מעט חבל שבסעיף בידוד רעשי הרוח והכביש בתא הנוסעים גלגלי ה-17 אינץ' בעלי החתך הנמוך מחבלים בתחושה, למזלנו הם לא מורגשים באופן קיצוני במיוחד.

אופל נכנסת בחזרה לסגמנט הסופר-מיני, רק שהפעם היא מצויידת דגם חדש לחלוטין, עם מנוע חזק, תיבת הילוכים ייחודית ועוד שלל מאפיינים שמבדילים אותה מהמתחרות, אנחנו יכולים לקבוע שהיא מתמודדת ראויה לקטגוריה. עם תג מחיר של 105,990 ₪ לגרסה הסטנדרטית ועד ל-118,990 ₪ לגרסת ה-GS Line המאובזרת והחזקה, יש לנו תחושה שאם נפגיש בינה לבין המתחרות – תהיה לקורסה הזדמנות טובה לצאת עם ידה על העליונה.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל