fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אופל אינסיגניה 2.0 ליטר במבחן דרכים

אופל אינסיגניה 2.0 ליטר במבחן דרכים

יובל לוי, אריק רוזנבלום | צילום: עדי בראון

אחרי כל כך הרבה שנות נישואין, לא נותרה בחיי הזוגיות שלנו הרבה רומנטיקה. אחת המחוות הבודדות שנשארו מתרחשת כאשר חוזרת אישתי מאוחר מהעבודה. בשיא הגבריות, אני יוצא לקראתה, מסמן לה שאין לה מה לדאוג ומחנה את הרכב במקומה. ככה, בשקט מופתי, בלי לומר הרבה, אני מפגין את אחת היכולות הבודדות שלי בהן אני מתעלה עליה. וכך, באותו שקט מופתי, עלתה האופל אינסיגניה החדשה לארץ ובחוצפתה מעזה לחנות את עצמה לבד. גם במקביל וגם במאונך.
 
גרסת ה-Innovation Premium אותה בחנו עולה קצת פחות מ 1,000 שקלים לכח סוס ומצויידת במנוע בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו והספק גבוה של 260 כוחות סוס, גיר אוטומטי בעל שמונה יחסי העברה והנעה כפולה (עם חלוקת יחסי כח משתנה). מכלולי ההנעה האלו מאיצים את כל 1,733 הקילוגרמים ששוקלת האופל למאה קמ"ש ב-7.3 שניות, בדרך למהירות מירבית של 250 קמ"ש, ועל ההאטה מופקדים בלמי Brembo איכותיים וגדולים. אז חוץ מלנסוע מהר מאד ולחנות לבד, לאופל יש עוד מספר מאפיינים טכנולוגיים מתקדמים שהופכים אותה לרכב שמסתכל לגרמניות הפרימיום האחרות בעיניים וביניהם – שלל מערכות בטיחות (פירוט בהמשך), מצלמות סביב הרכב המייצרות תמונת "Bird Eye" (מבט מלמעלה) המסייעת לחניה ותמרונים במקומות צפופים, חומרי פנים איכותיים, מושבי עור קדמיים ממוזגים ומחוממים עם זכרונות למושב הנהג, מושבים אחוריים מחוממים, מצב ספורט המקשיח את המתלים ומקטין משמעותית את זוויות הגלגול בפניה, מראה שמכהה את עצמה באופן אוטומטי למניעת סינוור, תצוגת נתונים נבחרים לנהג על גבי השמשה הקדמית, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולארי, מערכת שמע איכותית עם רמקולים של Bose, תאורת לד לרצפה בפתיחת הדלתות הקדמיות ועוד. 


 
נהננו לנהוג באופל וללחוץ על דוושת הגז. בסל"ד נמוך המנוע אינו מרגיש חזק במיוחד אך בלחיצת דוושה, כאשר מחט הסל"ד חוצה את קו 3,500 הסל"ד, מתחילה החגיגה והמנוע מושך חזק קדימה. מערכת ההנעה הכפולה מסייעת בהורדת הכח לכביש, ביציאה חזקה מהמקום ובנהיגה חזקה בפיתולים ועם שמונה יחסי ההעברה, תמיד מצאנו כח זמין להאצה גם אם רצועת הכח מרגישה צרה יחסית למנועי טורבו מודרניים.  
 
ואם כבר בתנועה עסקינן, האינסיגניה משדרת נוחות נסיעה סבירה באווירת נוחות ונינוחות  ולא רק בגלל עבודת מתלים מצוינת, תא נוסעים מבודד, ומושבים מלטפים. האופל נועלת נעלים במידת: 245-45-18, מתגברת וסופגת את השיבושים ברוב הכבישים הטובים והטובים פחות בהם אנו נוסעים ביום יום שלנו ככה שאין לנו יותר מידי תלונות כל עוד תשמרו על מהירות שפויה וחוקית, מה שקשה לעשות באוטו הנמרץ הזה שדוחף אתכם להנות ולהראות. פרט לכך, הפריעו לנו מעט רעשי רוח במהירויות גבוהות.
הנדסת האנוש באופל טובה וכל המתגים והחומרים מרגישים איכותיים מאד. נראה כי מדובר בקפיצת מדרגה של ממש ואופל מישירה מבט ליצרניות הפרימיום.


 
מערכות הבטיחות של האינסיגניה בגרסה אותה בחנו כוללות מערכת להתרעה מפני תאונה, בלימת חירום אוטומטית (במהירות נמוכה מ-40 קמ"ש), מערכת דינאמית לתיקון סטיה מנתיב, מערכת בקרת שיוט דינאמית המתאימה את מהירות הנסיעה למהירות הרכב מלפנים ומערכת לזיהוי והצגת תמרורים. מיותר לציין כי מערכת למניעת נעילת גלגלים בזמן בלימה ומערכת לבקרת החלקה כלולות גם הן. 
 
חיפשנו גם דברים שליליים לכתוב על האופל. האמת היא שהתאמצנו למצוא. אבל תמיד צריך למצוא משהו לקטר עליו. נכון? הרי אם לא נמצא אז נרגיש שלא עשינו את עבודתנו כראוי. אז הנה – כבר ציינו שהמנוע מייצר כח סביר בלבד בסל"ד נמוך. עוד מצאנו כי מערכת הניווט אינה כוללת את השפה העברית (תרימו גבה, אבל נראה אתכם מנסים לנווט לרחוב דיזינגוף פינת ארלוזורוב באנגלית…), העיצוב מאד סולידי ולא בטוח שהשכנים ישימו לב שנפרדתם בסוכנות אופל מרבע מליון שקלים (אם כי יש לא מעט אנשים שיראו זאת כיתרון), גג השמש קטן וצריכת הדלק לא ממש תזכה את אופל בתואר הרכב החסכוני של השנה (כ-8.5 קילומטר לליטר במבחן שערכנו). 


 
לסיכום
אופל ממציאה את עצמה מחדש עם האינסיגניה. במיוחד בגרסת ה-Innovation Premium, עם עיצוב מוקפד וסולידי, שלל מערכות בטיחות וטכנולוגיות מתקדמות, המון כח במנוע ואיכות בתא הנוסעים. היא מתאימה למנהלים שמחפשים איכות גרמנית עם סמל אחר בחזית.

אופל אינסיגניה: נתונים טכניים
מחיר: 249,900 ש"ח
 
הנעה: לכל הגלגלים – קבועה
 
תיבת הילוכים: אוטומטית – טיפטרוניק
 
מספר הילוכים: 8
 
מנוע: בנזין טורבו, 4 בוכנות
 
נפח: 1998 סמ"ק
 
הספק: 260 כ"ס
 
סל"ד להספק מרבי: 5,300
 
מומנט מרבי: 40.8 קג"מ
 
סל"ד למומנט מרבי: 2,500
 
תאוצה: 0-100: 7.3 שניות
 
מהירות מרבית: 250 קמ"ש
 
צריכת דלק (מבחן): 8.5 קמ"ל
 
כריות אוויר: 6
 
אורך: 489 ס"מ
 
רוחב: 186 ס"מ
 
גובה: 145 ס"מ
 
נפח תא מטען: 490 ליטר
 
מידת צמיגים: 245-45-18
 

קיבולת מיכל דלק: 62 ליטר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל