fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מדד האטרף | מה, זה 900?

מדד האטרף | מה, זה 900?

משה שחם

צילום: עדי בראון

אז מה בעצם יש לנו כאן? – קאוואסאקי לוקחת את סדרת ה-Z המוכרת, ועושה איזה שינוי שעל פניו לא מרגש בהתחלה; בממדים הפיזיים, אם נשווה אותו לדגם היוצא, ה-Z800, הוא מרגיש קל יותר. הוא קטן יותר וגם הנתונים מאוששים את ההרגשה. המשקל צנח ב-17 קילו, גובה המושב ירד בכמעט 4 ס"מ, ההספק עלה ב-12 כ"ס והמומנט עלה ב-1.5 קג"מ, מה שבעצם פותח דלת להנאות הקטנות; זה לא של-Z800 היה חסר הפאן פקטור אבל ב-Z900 מעניין הרבה יותר. אישית, בדיוק כמו באח הקטן, הייתי מעיף את המקל הזה מקדימה ומתקין כידון FATBAR – זה היה משנה כבר את כל התנוחה על האופנוע, וזה משהו חזר שוב ושוב לאורך המבחן.
עם 'כל' ה-1.70 מ' שלי, הרגשתי נוח מאד להתיישב והופתעתי מהנוחות שסיפק הכסא; למעלה משעה וחצי של רכיבה – לא הרגשתי לרגע אחד אי נעימות או תחושה של כאב.
למעט הכידון, קל מאד לתפעל ולשלוט בירוק הזה ואפילו ממש כיף ולא אכחיש שנדלקתי עליו.

בתחום האסור הוא מספק כיף בכל רגע נתון, גם בהילוך שלישי, למשל, הוא ישמח להתרומם ודי בקלות, הסיבה העיקרית נעוצה בשינויים; 12 כ"ס יותר, עם משקל נמוך יותר ועלייה של 1.5 קג"מ עושים את העבודה לקלה ומהנה יותר. אחרי שנגמרו לעדי ה'פילימ'ים' במצלמה ומצבר הרחפן התרוקן, זרק לי אריק – " לך תעשה איזה פס, תגיד מה אתה חושב". האמת, אני אוהב את הכביש הטכני הזה אבל די צפוף שם והתנועה לא שקטה אז אמרתי לו – "טוב, אבל קצר וחוזר". אחרי בערך 45 דקות מסמן לי אסף לעצור ואומר לי – "אריק דואג כי לא חזרת, אמרת סיבוב אחד ואתה חוזר"…
– מה לעשות שאחרי פס אחד חייכתי בקסדה… במבחן ל-Z650 צחקנו, סטפן ואני, כמה שהאופנוע הזה מתנהג יפה ביחס לאופנוע תקציב. האמת, ה-Z900 הפתיע אותי הרבה יותר. מצאתי את עצמי דוחק אותו עוד קצת בכל פניה ומגלה שהבחור משתף פעולה.
בשום שלב לא הרגשתי איזה איתות מצידו שאני מגזים, גם לא כאשר נדבקתי לכלים רציניים יותר; הם מצידם גם התפלאו איך נייקד כזה מסוגל לשמור קו כל כך מדויק וקרוב.
כל פתיחת מצערת מתורגמת מייד, והקצב עולה, אחרי 45 דקות הרגשתי כל כך מחובר שהרשתי לעצמי להעיז יותר – ועדיין אין כלום, עד שבסוף הרגליות כבר התחילו לרמוז לי ושם עצרתי.
בתמחור שלו הוא ללא ספק בחירה מאוד, מאוד שפויה ונכונה.

מה הפריע לי באופנוע הזה? האמת שכמעט כלום, ואם אני צריך להתעקש – אז הפריעה לי (וייתכן שקשור רק לאופנוע המבחן) קפיצה לניוטרל, בזמן מעבר בין שני לשלישי, בזמן עומס, בעיקר כאשר מתבצע במהירות. אבל כאמור – ייתכן וזו תקלה ספציפית לאופנוע המבחן.

 

במדד האטרף הוא זוכה לציון 9 – וזה בגלל ה-ABS שקצת מסרס.

אני נהנתי, עכשיו תורכם.

עוד באותו הנושא: מבחן דרכים –  קאוואסאקי Z900

 

גלריה

4 תגובות ל מדד האטרף | מה, זה 900?

  1. אהבתי את הכותרת מדד האטרף כי נחמד קצת לקרוא מעבר לכמה אופנוע שימושי ופרקטי וכיף לראות שאתם נהנים
    אפשר להצטרף פעם ????

  2. משה הוא לא רק נותן שירות מס 1 בחנות שלו אלא גם רוכב אלוף. כבוד מושיקו.

  3. מרענן לקרוא קצת דברים לא מסובכים ועמוקים
    למרות שאני אנטי דברים כאלו כי החיים יקרים זה נראה אדרנלין מטורף
    מקנא בכם שאפו חברים

  4. חחח … אין כזה דבר תקלה "ספציפית" בגיר – או שהגיר לא מושלם או שאין לך רגל מספיק נחושה …

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל