fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

14.6 כ"ס – משמעותו של החופש

14.6 כ"ס – משמעותו של החופש

צח כנען

טרום חג הפסח, מדי שנה, אני משתדל לדאוג לכמה שיותר אנשים לחגוג את ליל הסדר בכבוד, בביטוי אמונתם ושמירת המסורת. במסגרת הכנותיי הפרטיות לחג אני מגיע לכלא ניצן על 900 תושביו שהינו קומפלקס של משולב של כלא מעשיהו, גבעון ונווה-תרצה לנשים. כל זאת לאחר בדיקות קפדניות ומשלוח צילום מוקדם של תעודת הזהות כבר בחודש פברואר למחלקת הדוברות של השב"ס.
ראשית אני חולק כבוד לסוהר המתקן, הצוער ג'לאל ביסאן ז"ל, שניסה כנגד כל הסיכויים להציל את חבריו באסון תבערת הכרמל, נלחם על חייהם וחייו ונפטר בייסורים. אני פוסע לכיוון הספריה ומרכז הלמידה באגף שלוש עם חוברות אופנועים מהארץ ומחו"ל. התלמידים בכתה הנאבקים בעקשנות עם החומר הנלמד, נאבקים מדי יום במבצע קשה הרבה יותר: שמירה על סדר יום קבוע- ועושים הכל כדי ללכת לישון מוקדם כדי להגיע לכתה בבוקר. לפני הגיעם לכלא, הייתה שעת ההשכמה הפרטית שלהם בארבע אחה"צ.
השנה הבאתי משקל רב של מגזינים, פרוספקטים מנייר כרומו עבה של מיטב היבואנים שלנו. החלטתי שאפרד מדגמים מסוימים עם שמות המוכרים בארץ, שכנראה כבר לא יבקרו אותנו שוב כגון: PGO, MBK, בטא, דרבי, מאלגוטי, ליפאן ועוד. כמו כן, אני משתדל לגרד הרבה חומר על העתיד החשמלי הקרב בצעדי ענק. אני מניח את החבילה בצד אטלס עטוף בכבוד וספרים מוכרים ועובר לבקר באגף ארבע.

מאחורי הדלת הראשונה באגף מרוכז ציוד הרתע המשמש את לוחמי יחידת מצדה למצבי השתלטות במקרה של התפרעות. כשרק להם ניתנת האפשרות הם פורצים בשניות לאגף עם נשק אל-הרג בעוד הסוהרים מצוידים באלה, גז מדמיע ולחצן מצוקה בדש החולצה. בסוף מסדרון האגף מוצב שלט בולט בפתח המכבסה האוסר על הוצאת קולבים.

אני עובר דרך אזור הקליטה דרכו עובר כל אסיר שחזר מנסיעה. כ-300 נסיעות יוצאות מהכלא מדי יום לדיוני בית-משפט, כולן מלוות על-ידי יחידת נחשון. חולף על פני בית הכנסת וחדר הקבוצות בו נערכות קבוצות טיפוליות בהנחיית העובדות הסוציאליות וקבוצה מיוחדת לתומכים. בכל תא קיים אסיר אחד בתפקיד התומך, הוא מדווח בבוקר לצוות הסוהרים על מצב-הרוח של דרי התא. בתפקידו הוא אחראי על המשמעת בתא כמו סידור המצעים במיטות ופתרון מחלוקות קטנות. ביטויי המוטיבציה שלו משפרים את תנאיו מבחינת ביקורי משפחות ולוועדת ניכוי השליש הוא מגיע עם חוות דעת חיובית וסיכוי גבוה לשחרור מוקדם. 
כשמגיע אסיר שפוט לוועדה כזו בפני מפקד הכלא, מוצגים כל הדוחות אודותיו ורק בסמכות שופט לקבוע את תוצאת הוועדה, כמו גם בנוגע להארכת מעצר או החלטה משמעותית להצבת מצלמה בפינת המקלחת או השירותים מתוך דאגה לחיי האסיר תוך הקפדה על צנעת הפרט.

בספירת הבוקר מחפשים הסוהרים כל תזוזה זעירה של הארון, מגבת תלויה או כל מה שיכול להעיד על ניסיון לניסור סורג. עגלת המזון הטרי הענקית מתגלגלת חרישית במסדרון. אסירי העבודה מתכוננים ליציאה מהתא לעבודות תחזוקה בשטח הכלא ועובדי מפעל הייצור השיקומי מתארגנים אף הם. שעת טיול, שעת טלפון. הטלכרדים מסופקים עלידי בני המשפחה ולכל אסיר חשבון בבנק הדואר. אסור להחזיק כסף בכלא אך כמובן ניתן לרכוש בקנטינה את כל מה שנחוץ. אני עובר לאגף טעוני ההגנה, לוחץ ידיים, טופח על שכמם של נערים שהפכו למבוגרים בין לילה. בארון המאולתר: שמפו, קורנפלקס, נס קפה ושימורי טונה. שואל מה נשמע וחג שמח. ויוצא לבקר באזור אימון כלבי השמירה הענקיים וחדר הצוות של יחידת דרור.

השב"ס בפיקודו של רב גונדר אהרון פרנקו חווה הרבה טלטלות בשנים האחרונות ונאלץ להיערך באופן שונה לסוגי עבירות חדשות (המתקשרות בעקיפין לימאהה טימקס). סף הקבלה לתפקיד סוהר גבוה למדי וישנו ביקוש מתמיד ומתגבר להשתלבות בתפקיד. מבחינת שכרם ותנאיהם. כמובן שיש מה לשפר. לא רחוק משם נמצא אגף האסירים הביטחוניים. שמספרם פחת השנה ב-477 כלואים. במשך יותר משלוש שנים צוות סוהרי האגף חוו תחושות אישיות מאוד מאוד קשות. מאפיית הפיתות המאולתרת באגף הזכירה להם מדיי יום כי גלעד לא חי לפי שום חוק מדינה, אין לו תקציב לקנטינה והוא אינו מגיש בג"ץ או עולה לוועדת שליש.

ביציאה מהאגף חלפתי על פני שער אולם הביקורים. בעבר הפריד בין בני המשפחה סורג מתכת וכיום גם לוח פרספקס קשיח והשיחה מתבצעת באמצעות שפופרות טלפון, בדיוק כמו בסרטים המוכרים. באותה שעה היה ביקור פתוח. הילדים הקטנים הורשו להיכנס להתחבק עם אבא. ולאורכו של ספסל הבטון הארוך, במשך דקות ספורות, נגעו אנשים בחירותם האישית הכלואה לעד.

גלעדי. אתה בבית

11 תגובות ל 14.6 כ"ס – משמעותו של החופש

  1. אך הקשר שלה לעולם הדו״ג,קלוש עד לא קיים.

    חג שמח שיהיה לנו בכל מקרה.

    טוב שאתה בבית,גלעד.

  2. שמח שגלעד בבית אבל בתכלס.. הסיפור הזה מאוד כואב. עסקה טעונה מאוד.

  3. חג חירות שמח. אמנם אין קשר לאופנועים אבל כולנו מברכים על שובו של גלעד שליט לחיק משפחתו.

  4. גלעד שלום. ברוך השב, חג שמח, כל מועדון אופנועים בארץ יישמח לצרף אותך לטיול ברחבי הנופים שלנו.

  5. שלום וחג שמח. קראתי פעמים. רק בפעם השנייה הבנתי את הפואנטה: עזה היא לא מלון חמישה כוכבים. העיקר שגלעד בבית, אמן.

  6. מרגש, מחזק, גלעד בבית – זה העיקר. אפילו מספרים שהוא העלה כמה קילו ומרגיש טוב. מי יודע מה עובר לו בראש.

  7. כתבה מעניינת. להיות בכלא זה כנראה הפוך לגמרי מנסוע על אופנוע בכבישים.

  8. צו 8, וינדוס 7 , כביש 6 , אייפון 5 , תמי 4 , מאזדה 3 , יד 2 , אחד אלוקינו אלוקינו אלוקינו שבשמים ובארץ..

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל