מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
באמבלבי 204
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
אופנוסנטר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
רפידו
לרט
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
1 על 1
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מתלה לקסדה
HRP קוביה שמאל
אייפקס
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום שמאל
HJC
הארלי שמאל

טור דעה: לליאור בנאי נמאס מהשרה רגב

טור דעה: לליאור בנאי נמאס מהשרה רגב

צלם: מערכת דוגרי


מי שלא מכיר את ליאור, מעבר לזה שהוא ספורטאי מוטורי, עם עבר ואולי עוד סיכוי לעתיד, הוא פעיל עבור הענף שלנו, הוא רוכב על אופנועי ספורט ושטח, נוהג ברכבים ספורטיבים ויש לו את הג'וק של כולנו. קבלו טור דעה שלו אישי שכתב לשרת הספורט המכהנת הגב' מירי רגב:

09-02-2017

לכבוד:
מירי רגב – שרת הספורט

יוסי שרעבי – מנכ"ל משרד התרבות והספורט
מאת: ליאור בנאי, ספורטאי מוטורי מתוסכל
כשל טוטאלי של הספורט המוטורי בישראל

שלום לשרת הספורט, מירי רגב. שמי ליאור בנאי, ולפני יותר מ-30 שנה היה לי הכבוד והזכות להיות צעיר משתתפי הספורט המוטורי בישראל, אי שם בשנות ה-80 העליזות, ימי מירוצי הראליקרוס באשקלון. אלא שאז החליטה המדינה כי הספורט המוטורי אינו חוקי, ובאחת הפכה את רוכבי ונהגי המירוץ לעבריינים לכל דבר ועניין, מרבית בני הדור שלי אגב, אלה שהמתינו בסבלנות לאותו חוק, בגרו וחלקם כבר לא יהיו ספורטאים מוטוריים.

באותן שנים של שממת מירוצים מקומית, היו בכל זאת מספר התפתחויות חשובות. לפני כ-12 שנה, חייב בג"ץ את המדינה להסדיר חוק ספורט מוטורי, ב-2005 הוא חוקק, תוך מספר שנים גם עבר בכנסת ולפני כ-9 שנים הוקמה אפילו רשות מסודרת, "הרשות לנהיגה ספורטיבית". עם יו"ר ודוברות ופקידים. כמו שצריך, רבים כמוני הניחו שבא לציון גואל…

וכאשר הבן שלי (14.5) בחר בספורט מוטורי מאתגר במקום בכדורגל או כדורסל, הנחתי שהוא לפחות יזכה ליהנות מספורט מוטורי חוקי. כמו כמה מחבריו, גם הוא החליט להיות רוכב מוטוקרוס, ומנסה כבר יותר משנה להשתפר. כמותו יש בארץ כמה מאות צעירים כישרוניים, שמשקיעים המון זמן ואנרגיה כדי להגיע להישגים ברמה הלאומית ואולי אפילו בינלאומית. אז הנחתי…

אבל בפועל, ב-12 שנה שהיו למדינה ולך להוציא את החוק אל הפועל, בתשע השנים שבמשרדך פועלת רשות שזה כל תפקידה עלי אדמות, ולכן בכיריה נהנים ממשכורות נדיבות, "הרשות לנהיגה ספורטיבית", עשתה כלום ושום דבר לקידום אמיתי של הספורט הפופולארי והמשגשג בשאר העולם. תשע שנים בהן אותה רשות לא הכינה שום תשתית. תשע שנים של אחיזת עיניים ובעיקר דחיפת מקלות לגלגלים !
אני מניח שב"רשות" יספרו לך שעשו דווקא המון, אבל כמו שגם את יודעת, מבחן התוצאה הוא זה הקובע, ותשע שנים חלפו מבלי שיהיה היום אפילו מסלול ספורט מוטורי חוקי אחד בישראל. אפילו אחד בודד, לא שטח, לא ראלי, לא כביש, לא למכוניות ולא לאופנועים, לא אנדורו או סופרמוטו או SBS או כל פורמט אחר של מירוצים שנהוג בעולם, כלום, אפס, נאדה, זירו !!!

תשע שנים שאנשי הרשות הזו לא הצליחו לשחרר את הספורטאים המוטוריים מהגדרתם על-ידי המדינה כעבריינים שנוסעים ורוכבים במקומות אסורים, תשע שנים בהן יוסי ניסן, מנהל אותה רשות מצחיקה, דן ונושא ונותן ומתווכח ומתפלפל עם עשרות תקנות בירוקרטיות, בוחנים, אנשי מכס, יועצים, פקידים, פקידות, ניירות, תוכניות, יועצים מטעם עצמם ומומחים אחרים, תשע שנים שבסיומן, באותו מבחן תוצאה, הוא כשל באופן חסר תקדים. כי ספורט מוטורי אין בישראל.

וגם את, כבוד השרה, אינך יוצאת נקייה מהעניין אלא להיפך, הנה סיכום של מה שהספקת לבצע בקדנציה הנוכחית בתחום הספורט המוטורי: מלבד להתמוגג מניצחונות של ספורטאים מוטוריים ישראלים בחו"ל – בשלהי 2015 נסגר ונהרס כליל המסלול היחיד שעוד פעל כאן ללא הפרעה, בכוכב יאיר, מסלול המוטוקרוס בחדרה אותו יזמה יבואנית הונדה נסגר. אפילו מסלול המוטוקרוס הרשמי במכון ווינגייט, סגור כבר כמה חודשים עקב כשלי הרשות, וזו רשימה ממש חלקית !!! 

עכשיו, בואי ונבדוק מה עוד עוללה הרשות הזו בצד הרגולטורי והסטטוטורי עליו היא אמורה להיות אמונה במשך תשע שנים תמימות: מינהל מקרקעי ישראל עדיין אינו יודע כיצד מקצים קרקע ל"ספורט מוטורי", ולכן אין ולא יהיו קרקעות. הרשויות המקומיות עדיין לא יודעות לגבות ארנונה למתקני ספורט מוטורים ולכן כל יוזמה נתקלת בתשלומי סרק של מיליוני שקלים לארנונה, שמונעים הקמת מתקנים, מדוע? כי הרשות לא הסדירה את הנושא מול משרד הפנים. רשויות המיסים והמכס עדיין לא יודעות כיצד לטפל בנושא המיסוי, ואפילו יבואני הכלים הספורטיביים התייאשו מיוסי ניסן ואנשיו, והחזירו כלים ספורטייים לארצות המוצא שלהם, וכל זה בתשע שנים של עבודה בניוטרל. בלתי נתפס, נכון?


צילום: אסף רחמים

וכדי להוסיף חטא על פשע, כל היוזמות שהופנו למשרדך לפתיחת מתקנים מוטורים – והיו רבות וטובות, מי יותר ומי פחות, כולל משקיעים מקומיים ובינלאומיים בעלי יכולת פיננסית אדירה, הושלכו לרחוב במופע של חוסר הבנה לפוטנציאל הגלום בספורט זה, או שמא מטעמים נסתרים אחרים.


ולסיכום, כמו שאת אומרת, קאט דה בולשיט. הספורט המוטורי בישראל מת, אנשי משרדך כשלו באופן מביך. הרשות לנהיגה ספורטיבית עשתה נזק בלתי הפיך והגיע הזמן לחסל אותה. כי כרגע כבר מדובר על הדור הבא, הילדים שלנו, שגם הם עומדים מול שוקת שבורה, וגם הדור שלהם, כמו הדור שלי ושל חבריי המבוגרים בפני החמצת חייהם.

ולכן יש בדיוק שתי אפשרויות – או שהרשות הקיימת תיסגר במיידי, ותיפתח מחדש עם אנשי מקצוע רציניים (רמז, לא מינויים פוליטיים ולא אנשי מרכז ליכוד), שרוצים ויודעים לבצע במקום לבלבל את המוח בתקנות סרק, או שהספורט המוטורי בישראל יעבור לפעול כמו בכל העולם, תחת רגולציית גופים עולמיים כמו ה-FIA, זה קל ופשוט והגיוני, כך למשל עובד הכדורגל בארץ (FIFA), הכדורסל (FIBA) ואינספור ענפי ספורט אחרים, הספורטאים יפעלו בהתאם תחת חוקים ורגולציה מוכרים ונוקשים. ולא, את ההמצאה הישראלית שנקראת על ידינו "החוק למניעת הספורט המוטורי", אפשר יהיה במקרה זה לזרוק לעזאזל.

אולי, רק אולי, אם כך יקרה נהפוך לחלק משאר העולם ולא נשאר עם סטטוס של ילדים חורגים שחייבים להמציא את הגלגל גם אם הוא בכלל לא מסתובב. עם מירוצים צבעוניים, עשרות אלפי צופים מדי סוף שבוע, סיקור טלוויזיוני, ספונסרים, ואולי אפילו תיירות מוטורית.

הצד השני של המטבע הוא אם תבחרי שלא לעשות כלום כדי לשנות את המצב. ואז, גם את תהפכי לחלק אינטגרלי של הכלום הנקרא הרשות לספורט מוטורי. הבחירה בידיך.  

בברכה: ליאור בנאי
ספורטאי מוטורי מתוסכל (בדימוס)
אבא של יובל (14.5), ספורטאי צעיר, מבטיח ומתוסכל.
בשם, מאות ואלפי ספורטאים מוטורים מתוסכלים ושבורים.


צילום:רונן טופלברג

*** אם בכל זאת תרצי לבצע, מצ"ב תוכנית עבודה – לגזור ולבצע ***
1. הקמת 5-6 מתקני קבע ב 5 השנים הקרובות, (השמשת וינגייט + 1 נוסף השנה)

2. טיפול בנושא המכס והשוואתו לעולם (0%, הכלי אינו כלי תחבורה אלא מוצר ספורט)

3. טיפול באישור קרקעות למתקני ספורט מוטורי – ברמת רמ"י וכחלון דרך חקיקה מיידית !

4. טיפול בפטור מארנונה לעשור, או השוואה לארנונה חקלאית עד להסדרתה במשרד הפנים.

5. טיפול ברישוי יבוא ותקינה פשוטים ולא מסורבלים – במיידי. 

6. ע"מ שהתוכנית תצליח – רה ארגון ברשות הנהיגה הספורטיבית והכנסת אנשי מקצוע במקום פקידים – במיידי, וכן טיפול אישי שלך בכשל לאומי – במתכונת פרויקט בעדיפות לאומית.

24 תגובות ל טור דעה: לליאור בנאי נמאס מהשרה רגב

  1. ואגב גם בכדורגל לא יהיה פה כלום
    מדינה מושחטת

  2. זו המראה שלנו… אני בספק אם לגברת יש רשיון לכלי הספורטיבי בו היא נוהגת(במידה ולא אז גם הביטוח לא תופס, אם בכלל יש ביטוח…), הקסדה שלה איננה רכוסה וגם הקסדה של מי שמלווה אותה. צריך לקחת ברצינות את נושא הספורט המוטורי ,כולל בטיחות ואמצעי בטיחות בכדי לשמור על החיים שלנו ולא משנה לצורך העיניין מי הנהג!אז אם אנחנו מזלזלים בעצמינו רק בשביל למצוא חן ולקדם אינטרסים כאלה ואחרים, מה אתה מתפלא שמתיחסים אליך באותו המטבע…

  3. קודם כל ליאור כל הכבוד על היוזמה למרות שאני לא בונה על הגברת רגב שתזיז עבורנו ולו רגב אדמה אחד , אני כמוך אבא לרוכב צעיר וכשרוני ביותר סך הכל בן 6 רוכב מגיל 5 כאמור עבריין צעיר , אסור לנו לוותר על החלום הזה למען הדור הבא צריכים להלחם , תכלס הרשות צריכה ללכת כמו שכתבת הגלגל כבר הומצא ויש סמכויות בינלאומיות שיצתרכו להכנס במקום הרשות למתן משכורות למקורבים .

  4. כל מילה של ליאור היא אמת לאמיתה,
    כל כך חבל שהמדינה שלנו כל כך מאחור ,
    כשכל העולם במקום אחר לגמרי,
    למה בהיי טק אנחנו יכולים להיות כל כך מתקדמים ,
    ובהסדרת הספורט המוטורי כל כך בפיגור,
    מדוע אני שרוכבת בשעות הפנאי שלי רק בשטח צריכה לשלם סכומי עתק על ביטוח האופנוע? ועל מחיר הקנין ז?

  5. מדוע? מה לא ברור? אם לא תשלמי ביטוח איך בעלי ההון ירוויחו עוד יותר כסף? חוץ מקצת הייטק שנוהגים להפריז כאן בערכו ותעשית נשק לא רעה תהכל כאן מאחור אפילו תחבורה ציבורית ראויה אין כאן ,המדינה היחידה בעולם המתימרת להיות מתקדמת ללא רכבת תחתית ועוד אין ספור רעות חולות ,אבל הדבר הגרוע ביותר כאן הוא העדר החינוך והתרבות ,כי את קברניטי המדינה כאן מעניין דבר אחד ,לעשות לביתם ולדאוג כאמור לבעלי ההון מסיבות ברורות .

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל