fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

זמן לפרויקט: זירו FX טראקר

זמן לפרויקט: זירו FX טראקר

אביעד רייס

צילום: יצרן

טוב, זה אחד היפים שראינו בזמן האחרון – קבלו את הזירו FX טראקר של סדנת Claymoto. נכון שאופנועים חשמליים הם העתיד, אבל סאונד מענג הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. אנחנו מודים, אופנוע חשמלי יכול לפעמים להוריד קצת את החשק – אבל לא במקרה של האופנוע הבא! 

Photo: Claymoto

בעליה של סדנת Claymoto, ניק גרבליי, האחראית ל-"Quiet Riot", הוא בריטי לשעבר המתגורר כיום במינכן. גרבליי, מעצב מוכר בתעשייה שביצע פרויקטים רבים עם חברות גדולות כגון TVS והיה גם שותף בפיתוח האופנוע החדש של זירו, ה-ZR/F. גרבליי מחזיק גם בשני פרסי עיצוב נחשקים של "קונספט השנה". את ה-FX טראקר, בנה גרבליי לעצמו. 

הבסיס לפרויקט הוא כאמור ה-FX מבית יצרנית האופנועים החשמליים, זירו. בניית האופנוע לקחה בסביבות ה-80 שעות עבודה, וההשראה, מאופנועי ה"פלאט-טראק" של שנות ה-70 וה-80, כשענף ספורט מוטורי זה היה בתור הזהב שלו. התהליך החל בעיצוב גוף האופנוע בשימוש ב-Clay – חימר קל ששימש בעבר לגיבוש העיצוב הראשוני. בעידן העיצוב הנוכחי, התהליך מתחיל במחשב, ולא בשתי ידיים, אך כאן הלכו על "אולד-סקול" – עם מראה שהוצבה אל מול הגוף המתגבש כדי לראות את הצורה כולה – וברגע שהגיעו לתוצאה מושלמת – נסרקה היצירה והפכה לגוף פלסטיק, ואח"כ לקרבון. 

Photo: Claymoto

ה-FX ממודל 2017 (שהוענק אישית לגרבליי מזירו עצמה), מפיק הספק של 46 כ"ס ומומנט מכובד של 10.8 קג"מ, ביצועים שהוא משחרר כמובן כבר על ההתחלה. גרבליי מספר שהוא חסיד גדול של מינימליסטיות וצמצום איפה שרק אפשר – וכך הסיפור גם כאן, עם גוף הקרבון בבנייה אישית שהותאם במיוחד לשלדה המקורית – ושוקל 2.4 ק"ג בלבד. 

אם כן – השלדה והמנוע נשארו מקוריים – אבל כל השאר ממש לא, ובתוך כך חישוקי SunRims עם צמיגי פלאט-טראק של שינקו, מתלים משודרגים, שרשרת וגג"ש אחורי במקום רצועה (שבדגם הרגיל), פלטות מספר בחזית וצידי האופנוע – כיאה לאופנוע פלאט-טראק אמיתי, תאורה מעוצבת, לוח תצוגה ועוד ועוד – הרשימה ארוכה מכדי לכתוב אותה. 

Photo: Claymoto

האם בזירו ירימו את הכפפה ויהפכו את היצירה המדהימה הזו לדגם ביצור סדרתי? אנחנו חושבים שהיא חייבת. אין לנו הרבה מה להוסיף מעבר לזה, חוץ מהעובדה שאנחנו פשוט חייבים כזה!

גלריה

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

  • Photo: Claymoto

תגובה אחת ל זמן לפרויקט: זירו FX טראקר

  1. אולי אתםמוכנים, אבל אני לא! עיצוב מזוויע. שיתקדם כבר, לא כולם צריכים להיראות אותו דבר. שילמד מההוא עם הדייסון בכתבה אחרת.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל