מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
ברקום שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
rok-straps רצועות קשירה 140
מתלה לקסדה
HJC
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

לחשמל את הונדה MSX125 גרום

לחשמל את הונדה MSX125 גרום

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

הונדה MSX125 גרום, אופנוע קטן עם מנוע קטן, וזו בדיוק הסיבה שהביאה את קול מישלר מעצב חברת זירו, יצרנית האופנועים החשמליים המובילה בעולם, לבחור בו להשתלת מנוע חשמלי – ההבדל יהיה סופר משמעותי להבדיל ממנוע בנזין גדול וחזק באופנוע כבד.

מלאכת השתלת המנוע החשמלי לא הייתה מסובכת מדי, חייבה ריתוך מסגרת מתכת קטנה לצינור השילדה, כאשר צמת החשמל כמובן חדשה לגמרי. הסוללה נלקחה מאופנוע זירו FX, מספקת  3.6 קילווואט/שעה, הותקנה במקום מיכל הדלק. המתלה הקדמי הוחלף לאוהלינס הפוך, מאחור בולם אחורי אוהלינס.

והתוצאה פסיכית. הגרום החשמלי שיצר קול, מכונה Grom Reaper (משחק מילים על כינויו של מלאך המוות, ה-Grim Reaper), מייצר 27 כוח סוס, יותר מכפול ממנוע הבנזין 125 סמ"ק המקורי, כאשר המומנט עולה בלא פחות מ-800%, מקצת יותר מ-1 קג"מ במנוע הבנזין ל-11.6 קג"מ שמייצר המנוע החשמלי, כמעט כמו מנוע הארלי דווידסון ספורטסטר 1200… וכל זאת במחיר של עליה מזערית של 3.6 קילו במשקל. התוצאה היא תאוצה חולנית, ומהירות מרבית של 106 קמ"ש, אפילו אחרי הגדלת גלגל השיניים האחורי ל-55 שיניים.

מבחן רכיבה שבצעו עיתונאים בארה"ב על הגרום החשמלי הלהיב וריגש, חבילה קטנה ומחשמלת הם כותבים, המומנט האדיר על אופנוע קטן כזה מייצר פאן "ברמה הגבוהה ביותר שחווינו מבלי להוריד את הבגדים…".

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל