חיפוש כללי

דף הבית  >>  דו"גרי פלוס >> הונדה
בובה של בובר – הונדה Rebel 500 במבחן בכורה בישראל בובה של בובר – הונדה Rebel 500 במבחן בכורה בישראל
  אסף לביא
ההונדה רבל החדש מגיע לחזק קטגוריה שכמעט ונעלמה, קרוזרים בנפח בינוני עם המון סטייל ומחיר נמוך
תעודת זהות
הונדה -רבל 500

מחיר: 45,900 ₪
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

אחריות:
 שנתיים ללא הגבלת ק"מ

לפי מחירון 01/17 


דרגת רישיון: A1


דרגת זיהום אויר: 2 


נתונים טכניים
מנוע: טווין מקבילי, מקורר מים, מוזרק דלק 

נפח מנוע: 471 ס"מ

הספק:
45 כ"ס ב-8,500 סל"ד

גיר: 6 הילוכים

מתלה קדמי: מזלגות טלסקופיים בקוטר 41 מ"מ

מתלה אחורי: Showa עם מערכת פרו-לינק

צמיג קדמי: ‎130/90-16M/C 67H

צמיג אחורי: ‎150/80-16M/C 71H




מדידות
גובה מושב: 690 מ"מ

מרווח גחון: 136 מ"מ

בסיס גלגלים: 1,488 מ"מ

משקל יבש: 185 ק"ג

קיבולת מכל דלק: 11.2 ל'

צריכת דלק מבחן: 37 ק"מ/ל'



מחירון טיפולים (עבודה + חלפים):
(המחירים לא כוללים מע"מ) 

טיפול        עלות 

1,000 ק"מ    534 שקל

12,000 ק"מ  403 שקל

24,000 ק"מ  1,203 שקל

36,000 ק"מ  403 שקל
48,000 ק"מ  1,203 שקל






זה אופנוע- כפי שהגדיר סטפן- "חמוד" או "מותק". המנוע לא פראייר, הוא קל לרכיבה וזריז. הגיר והקלאץ', המושב ומרכז הכובד הנמוכים, הכל כאן ידידותי. הרבל יתאים למגוון רוכבים, החל מרוכבים נמוכים או מתחילים, דרך רוכבים מנוסים שמחפשים אופנוע קרוזר קטן, זול ושימושי, ועד לרוכבים מבוגרים שמחפשים אופנוע קרוזר- אך לא רוצים או יכולים לרכב על אופנוע ששוקל כמו מכונית קטנה..
                                                                                                                
















CMX500 Rebel

בוחנים: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום, עודד גביש, אסף לביא
צילום: אדם בלנגה / רוזנבלום


שורה תחתונה: הרבל מעוצב בסגנון בובר מינימליסטי, ביחד עם מנוע נעים וגמיש, מקסימום קלות תפעול ותג מחיר נמוך. הרבל 500 הוא אופנוע מעולה למתחילים, אך לא רק. 


מי מאיתנו לא מכיר את האופנועים של חברת הארלי דיווידסון? גם מי שלא רכב מעולם על אופנוע יוכל לזהות כזה ברחוב. טוב, לא בדיוק – כי מבחינת האזרח הפשוט, כל אופנוע קרוזר- או "קאסטום " כפי שנקרא בלשון העם- הוא הארלי. ההונדה CMX500 רבל לא כזה. הוא מעוצב באופן מינימליסטי ששומר על ערכי הליבה של הקטגוריה אך לא מתהדר בנוצות לא לו; אין כאן ניקלים או מנוע וי-טווין גדול, לא החביאו את הרדיאטור או יצרו צלעות קירור לרושם וחיקוי המקור האמריקאי. לשפת העיצוב שלו קוראים "בובר", סגנון מינימליסטי שמקדש את חוסר הפרופורציות עם גלגלים שמנים, כנפיים קצוצות, רגליות שלא נשלחות קדימה, כידון ישר או גבוה. ניקלים כמעט לא תמצאו שם, צבע מט כהה- דווקא כן. האופנוע הזה לא מתבייש להיות קרוזר יפני, אך כזה החף מיומרות "הארליסטיות", לא כמו בימי הויראגו העליזים אז היה לכל יצרן יפני "חיקוי הארלי" מעוצב, במידות XXL ולרוב גם עם תג מחיר גבוה.




בשנים האחרונות סבלה קטגוריית הקרוזרים היפנים בנפח הבינוני מפגיעה במכירות שנבעה בין היתר משינוי דרגות הרישיון, צמצום ליין הדגמים מהיצרנים והמשבר הכלכלי שהכריח רוכבים רבים ללכת עם המוח ולא הלב. מי שכן הרוויחו היו היצרנים מסין וקוריאה שהציעו עיצוב מרשים ותג מחיר זול. הרבל מציע את אותו השילוב בין הרגש לשכל- אך בתוספת אמינות יפנית והנדסת אנוש נכונה. מצד אחד, אופנוע קרוזר מעוצב, מסובב מבטים ואוזניים עם הצליל הנכון ואפשרויות קסטומיזציה רבות, ומצד שני אופנוע עירוני נוח, קל ונעים לרכיבה שמכוון לכל רוכב, עם תג מחיר נמוך של 45,900₪.

לרבל מנוע טווין מקבילי בנפח 471 סמ"ק, מקורר מים ומוזרק דלק, המספק 45 כ"ס ב- 8,500 סל"ד ו- 4.5 קג"מ ב- 6,000 סל"ד, ומגיע מסדרת ה- 500 של הונדה אך מכוון לספק יותר כוח בסל"ד הנמוך, שם הוא מרגיש משמעותית חזק יותר. תיבת ההילוכים בת 6 הילוכים, מדויקת ורכה, ומחולקת מצוין לתנועה עירונית. כאופנוע קרוזר בינוני מתברג הרבל למשפחת דגמים שכבר כוללת אופנוע אדוונצ'ר, אופנוע ערום ואופנוע ספורטיבי, ומעט מזכיר לנו נשכחות מלפני 20 שנה כשגם לקוואסאקי הייתה משפחה כזאת, גם היא בנפח 500 סמ"ק. 




למנוע יש המון כוח בסל"ד נמוך ובינוני, ובכבישים צפופים הוא מרגיש חי, עם גיר מדויק שעובד נהדר. ההילוך הראשון קצר ונגמר מוקדם, וגם בהילוכים שבאים אחריו המנוע עולה מהר בסל"ד ומרגיש נעים מאוד במהירות שיוט של 120 קמ"ש, שם גם החוסר במיגון רוח לא מורגש במיוחד, כאשר מעבר למהירות הזאת הרוח כבר עושה את שלה. להונדה ישנו משקף קצר מקורי שניתן להוסיף לאופנוע ולא פוגם כל כך בעיצובו. 

האופנוע הזה מרגיש כמעט קטן מדי עם מימדיו הצנועים: בסיס הגלגלים עומד על 1,488 מ"מ, מעט ארוך מה- CBR500R, ממנו הוא גם קל בכ- 10 ק"ג ושוקל 185 ק"ג. המושב מצוין למי שלא התברך בגובה רב ורחוק מהקרקע ב- 690 מ"מ, ולמרות זאת הוא מאכלס בנדיבות גם רוכבים גדולים יותר, ויעיד על כך כתבנו אדם בלנגה שגובהו 179 ס"מ... המושב עושה עבודה מספקת בתוך העיר, אך מחוצה לה מגלים כי הוא דל בריפוד ולא מיועד לרכיבות ארוכות ללא מנוחה. 
תנוחת הרכיבה מוזרה כפי שציין סטפן, הכידון משוך קדימה, המושב נמוך, הרגליות קרובות לרוכב ומעט גבוהות מדי, לא תנוחה אידיאלית ברכיבה מאומצת מחוץ לעיר, גם מכסה הקלאץ' הבולט בצידו הימני של המנוע לא משפר את הנוחות על האופנוע. 

רגלית הבלם האחורי נמצאת במיקום טוב מבחינה ארגונומית והבלם הקדמי חזק ונושך. בהחלט אפשר לומר שמערכת הבלימה עושה עבודה מעולה, וכשמערכת ה- ABS מתערבת היא זאת במידה ובזמן הנכון. מקדימה ישנו דיסק יחיד בקוטר 296 מ"מ ומאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. 




הגלגלים הרחבים- במידות 130/90-16 מקדימה ו- 150/80-16 מאחור- מוסיפים המון, וחוץ מהפן העיצובי הם גם מרסנים את רוב תחלואי האספלט, אך מייצרים מעט תחושת ערפול וכבדות מהפרונט. למרות התחושה הזו, ההיגוי זריז גם במהירויות גבוהות והאופנוע משנה כיוון בקלות. בכבישים מפותלים האופנוע מרגיש כמעט ספורטיבי, בשינוי כיוון מהירים הוא יורד בפניות מרגלית לרגלית, ואם תרצו- הוא גם יצא בהחלקת זנב נשלטת תחת גז בצורה שרוב אופנועי הקרוזר לא מכירים.

את האופנוע 
לקחנו לסביבת המחייה העירונית, שם יבלה כנראה את רוב חייו. המתג הראשי נמצא בצידו השמאלי של האופנוע מתחת לכידון. בסיבובי סרק צליל האופנוע עמוק ומזכיר מעט מנוע וי-טווין. מראות האופנוע קצרות ולא בולטות מעבר לכידון, וזהו פלוס גדול בנסיעה בעיר. לוח המחוונים קריא אך דל במידע: תמצאו שם מד מהירות, מד מרחק מתאפס, שעון ומד דלק, אך בולטים בחסרונם מד סל"ד, מד חום מנוע, מחשב תצרוכת דלק ומחוון הילוכים, מדדים שניתן למצוא בהרבה אופנועי הונדה ואת רובם בסדרת ה- 500. 




מיכל הדלק מכיל 11 ליטרים ובמהלך המבחן נמדדה תצרוכת דלק של 37 קמ"ל, משמע מרחק תדלוקים של כ- 400 ק"מ. המתלים עושים עבודה טובה בריסון מהמורות כל עוד קצב הרכיבה לא גבוה. המתלה הקדמי בקוטר 41 מ"מ, עם זוג משולשים רחבים ומהלך של 230 מ"מ, זוג הבולמים האחוריים היו רכים אך ניתן להעלות עומס קפיץ ולהקשיח אותם. זה אופנוע- כפי שהגדיר סטפן- "חמוד" או "מותק". המנוע לא פראייר, הוא קל לרכיבה וזריז. הגיר והקלאץ', המושב ומרכז הכובד הנמוכים, הכל כאן ידידותי. הרבל יתאים למגוון רוכבים, החל מרוכבים נמוכים או מתחילים, דרך רוכבים מנוסים שמחפשים אופנוע קרוזר קטן, זול ושימושי, ועד לרוכבים מבוגרים שמחפשים אופנוע קרוזר- אך לא רוצים או יכולים לרכב על אופנוע ששוקל כמו מכונית קטנה.

לאחר שיצאנו מהעיר גילינו את סביבת מחייתו השנייה של הרבל. הרבל הוא פרטנר ראוי לכבישי הפרברים, ומשהו בשילוב הנוף הפסטורלי והכבישים המתפתלים משתלב טוב עם הרבל- החל מכבישי אזור השרון והשפלה ועד לנגב והגליל. כל עוד הכבישים מפותלים ומוגבלים עד למהירות של כ- 100 קמ"ש הרבל משדר את הוויב הנכון ומבצע כל פעולה שיידרש: שינוי כיוון מהיר, רכיבה על שביל סלול, לרדת בכל פניה עד לרגליות, נסיעה מהירה או בקצב רגוע. בכבישים מהירים יותר הרבל לא מבריק, כאשר השילוב של תנוחת הרכיבה הלא אידיאלית והחוסר במיגון הרוח פוגעים ביכולותיו לרכיבה ארוכה על כבישים מהירים בתדירות ומהירות גבוהה, אך ניתן לפתור זאת בקלות ע"י צלילה לקטלוג האביזרים של הונדה. הצביעה סולידית ונעימה לעין והאופנוע קטן אך מסובב ראשים ומושך שאלות- בעיקר מרוכבים, וכל זאת עוד לפני כל אפשרויות האבזור של האופנוע שעוד לפני הגעתו לארץ הוצג בהמון תערוכות כבסיס לאופנועי קסטום רבים.

מתחריו של הרבל הם הקוואסאקי וולקן 650 וההארלי דיווידסון סטריט 750, שניהם גדולים ממנו בנפח ובמידות. הוולקן מוצע כעת במחיר קרוב לרבל 500, ההארלי יקר יותר, ושלושתם בדרגת רישוי A1. נשמח להפגיש ביניהם במבחן השוואתי.




סיכום:
הרבל 500 נבנה על בסיס ה- CBR500R ועוצב בסגנון בובר. משקלו ומידותיו לא מאיימים, ובשילוב הגיר והקלאץ' המדויקים, הרבל מהווה פרטנר מושלם לצליחת מטרופולין גדול או פרברים. בכביש מפותל האופנוע מתנהג לא פחות טוב מאיך שהוא נראה, ובעיר הוא לא יעייף את הרוכב. כמו רוב הקרוזרים, רכיבה בין עירונית ארוכה באופן יום יומי היא לא כוס התה של הרבל, אך ניתן לשנות זאת ע"י אבזור נכון. הרבל הוא בשורה בשוק הקרוזרים, מהווה את אחד מהאופנועים היפנים היחידים בקטגוריה, ויכול בקלות למשוך רוכבים רבים שחיפשו קרוזר בינוני ואיכותי במחיר השווה לכל נפש.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
טכני. תמונה: יצרן
 
טכני, תמונה: יצרן
 
טכני, תמונה: יצרן
 


 
תגובות 
הוסף תגובה
  •  18/05/2017 פיגוז של כלי, קאסטום ויפני / אבישי1.
  •  18/05/2017 הוא פשוט בוןבון / חיים2.
  •  18/05/2017 למה אתם מוציאים את בעלי מהכלים? / יעל3.
  •  18/05/2017 האם יש לנסיעת מבחן? מחר שישי על הבוקר אני בהונדה / דודי4.
  •  18/05/2017 הארלי או זה? / זיו5.
  •  18/05/2017 למה לא מביאים לארץ 300 סמ"ק?  / מנשה6.
  •  18/05/2017 ואתם רצים לקנות הרלי. / נאור7.
    כל החבורה של הזקנים הטמבלים האלו.
  •  18/05/2017 הרלי. / ארז8.
    לאן עפתם ? הקשר בין האופנוע הזה להרלי משול לקשר בין cbr1000 לאופניים חשמליות.
  •  18/05/2017 אם כבר באותו מחיר הוולקן יותר אופנוע בפחות כסף. / דוד9.
  •  18/05/2017 למה עפו? ארז, הארלי זה אופנוע או שיש לך משהו לספר לנו? / צבי10.
  •  18/05/2017 נראה אדיר! / מיקי 11.
    אחלה אופנוע באחלה מחיר (וצריכת דלק של 1:37? אתם בטוחים שלא התבלבלתם? זה כמו של PCX) היה מושלם אם לא היה לו מראה קצת "מעוך"
  •  18/05/2017 V7  / טליי12.
    האותנטי היחיד מוטוגוצי v7 מערכות מתקדמות אופנוע מקורי עם נשמה(ואני לא קשור לחברה)
  •  19/05/2017 טליי... אולי אותנטי אבל בהונדה את רגועה החל מהאמינות ועד לסחירות / עדי13.
  •  19/05/2017 מה מחיר הקסדה שבתמונה הראשית?  / גל14.
  •  19/05/2017 הייתי לוקח את הרבל ואת הבחורה המקסימה ביחד / און15.
  •  21/05/2017 למספר 8  / ערן16.
    הקשר זה שיש לשניהם שני גלגלים והם דומים . אבל רק שהונדה בחיים לא יתקע והרלי. חחח.
  •  29/05/2017 הייתי בסיבוב שם עליו, צדקתם. הוא ממש מיוחד / פיני17.
  •  01/06/2017 איבזור / שמוליק18.
    מישהו קנה ואיבזר? מגן מנוע ארגזי צד? איפה כמה?
  •  06/06/2017 rebel 500 / רוני vfr 19.
    אופנוע מגניב ויפה במחיר שפוי. הבנו לפי התמונות שבנות המערכת נאות- לזכור שזה לא ירחון בלייזר
  •  07/06/2017 קיוסקי וולקאן פחות כסף ויותר כיף!! ויותר יפה בנוי מדהים / חיים20.
  •  08/06/2017 קיוסקי וולקאן פחות כסף ויותר כיף!! ויותר יפה בנוי מדהים / חיים21.
    1
  •  08/06/2017 קיוסקי וולקאן פחות כסף ויותר כיף!! ויותר יפה בנוי מדהים / חיים22.
    1
  •  14/06/2017 ל20-22 / הונדאיסט23.
    וגם ביטוח יותר יקר וגם אוכל יותר דלק וגם טיפול כל 6,000 ולא כל 12,000 כמו כל הקוואסאקים. וגם בשורה התחתונה אלו שני אופנועים בסגנון שונה, זה בובר והקוואסאקי קאסטום יפני טיפוסי.