חיפוש כללי

דף הבית  >>  דו"גרי פלוס >> אפריליה
אפריליה שיבר 750 GT - טירמיסו אפריליה שיבר 750 GT - טירמיסו
  כפיר לוין    צילום:   טל שביט
השיבר GT של אפריליה מנסה לשלב בין אופנוע עירום, יכולת תיור ואופי ספורטיבי. כפיר לוין יצא לבדוק אם יצא לאפריליה טירמיסו
תעודת זהות

אפריליה שיבר 750 GT
מחיר:
77,980 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2011
דרגת רשיון: A


נתונים טכניים

מנוע: V-טווין, 750 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק, קירור מים
הספק מרבי: 95 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט: 8.25 קג"מ ב-7,000 סל"ד
בלמים: קדמי - דיסק כפול 320 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות אחורי - דיסק 240 מ"מ
צמיגים: קדמי - 120/70-17 , אחורי - 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,440 מ"מ
גובה מושב: 810 מ"מ
מיכל דלק: 16 ליטר
משקל: 189 ק"ג (יבש)
עלות טיפולים ל-24 אלף ק"מ: 3,081 ש"ח


מדידות









הגבר המושלם: לא שותה, לא מעשן, לא מהמר, לא בוגד, לא משקר, לא קיים!
שיבר 750 GT


האפריליה שיבר 750 GT הוא גרסת ספורט-תיור לשיבר הרגיל (שנקרא SL750) שהוא למעשה הנציג של אפריליה בקטגוריית אופנועי הנייקד בנפח בינוני. מולו ניצבים ה'עירומים' מיפן, ימאהה פייזר, סוזוקי SV וגלדיוס והונדה הורנט. יחד עם זאת, קשה לראותם מתמודדים ראש בראש, מאחר והארומה האיטלקית שעולה מכל פינה ובורג שלו, מציבה מולו פנס מול פנס את עמיתו מבית – הדוקאטי מונסטר, שמוביל עליו בטבלת המכירות באירופה. השיבר הרגיל, למרות התאמתו על הנייר לשוק הישראלי – לא הגיע אלינו. מי שכן הגיע הוא הדורסודורו, אופנוע היפרמוטו שמבוסס על השיבר וכעת, גירסת ה-GT שאמורה לספק חוויית תיור נינוחה, אך מבלי לאבד את היכולת לספק את הרוכב כשבא לו לתת גז בכבישים מפותלים.

השורה התחתונה
איך אומרים ספורט-תיור באיטלקית? גז-גז-גז! ככה בדיוק מרגיש השיבר GT של אפריליה. בגדול מדובר באופנוע שבסופו של דבר ממש כיף לרכב עליו,אבל יש לו גם כמה נקודות חולשה. חבילת ההתנהגות מצוינת, עם שלדה ומתלים החוברים להיגוי מדויק ונשלט, מנוע שמושך היטב כבר מהתחתית אבל מעט חלש למעלה. המכלולים ההיקפיים מרשימים ומתחברים לעיצוב נחמד, אבל לא כזה שמשאיר את עוברי האורח פעורי פה, כמצופה מהיצרן האיטלקי.
בקיצור: אופנוע מעולה למביני עניין אבל הבעיה שאלה מחפשים בדרך כלל דברים אחרים... למה אם כן לקחת אותו בחשבון? כי בכל זאת השיבר GT הוא אופנוע איטלקי ייחודי המספק חויית רכיבה טובה ומעניינת.

מנוע, ביצועים
עם 95 כ"ס המגיעים ב- 9,000 סל"ד ממנוע וי טווין בנפח 750 סמ"ק ציפיתי למעט יותר מהירות תגובה. מחד יש מומנט זמין בסל"ד נמוך, מאידך, הזינוקים למהירויות גבוהות עצלים מעט ואין הרבה אוויר למנוע בשליש האחרון של קשת מד הסל"ד.
ביצועי המנוע מתוגברים באלקטרוניקה אופיינית. המצערת חשמלית וישנן שלוש מפות הצתה לשליטה בעוצמת המנוע ובמידת האגרסיביות בה יורד הכוח לכביש: R לגשם, T לתיור ו-S לספורט. במהלך המבחן מפת ה-S הרגישה לי הכי נכונה לשימוש, אבל אני מעריך שרוכבים מתחילים יעריכו גם את האופי הרגוע יותר שמספק מצב ה-Tיור. כאמור, גם במצב החופשי ביותר (S בלוח הבקרה) לא תגיע לירח. לא בטעות בכל אופן...

נוחות, התנהגות
חבילת השלדה-מתלים עומדת בסטנדרט האיטלקי. מחממת את הלב, חובטת קלות בישבן ומלטפת ברכות את האגו של הרוכב. השלדה קשיחה ומעבירה אינפוט מדויק ומהיר יחד עם מתלים מעט ארוכי מהלך אך קשיחים באופיים. החבילה שמתקבלת - מאוזנת, יציבה ומאוד מהירה בפיתולים. מרווח ההטיה לעומת זאת אינו כשל אופנוע סופר-ספורט אך לכביש הציבורי המפותל מדובר בחבר נאמן ומהיר דיו.
מהצד התיורי של הדברים, למרות מושב מרופד בנדיבות, קשה לומר על השיבר GT שהוא אופנוע נוח למרחקים ארוכים. התלונה מופנית בעיקר כלפי קשיחות המתלים - אשר יודעים לספק נוחות כאשר הכביש סלול היטב, אך מתקשים לסנן כאשר מדובר באיכות הממוצעת של מע"צ. ברור שהמהנדסים העדיפו ביצועי פניה על פני יכולת ספיגת אספלט משובש. עניין של טעם כנראה. מערכת הבלימה כוללת שני דיסקים רדיאליים בקוטר 320 מ"מ מלפנים שנושכים ברמה של אופנוע ספורט ומאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ. התפקוד של המערכת כולה – מעולה!



ביום יום
הרושם הראשוני שהאופנוע הותיר בי לאחר סיבוב קצר לא התברג לראש רשימת החוויות הטובות שלי. הנוקשות במיתלים, הקלאץ' הכבד מדי ברכיבה עירונית (מיותר ולא במקום בימינו – לחצתם לאחרונה על קלאץ' של מונסטר?), תנוחת הרכיבה קצת לא טבעית וזוית הצידוד של הכידון ממש מוגבלת. מנוע וי-טווין מוזרק גם הוא לא בדיוק הדבר הכי חלק במעברי גז סגור-פתוח עירוניים טיפוסיים. האופי התיורי נפגע מעט, לפחות בתקופת הקיץ, בגלל המפלט הממוקם תחת המושב ומבשל היטב את איברי הרביה והשוקיים של המורכב/ת. מחוץ לעיר הוא מפגין אופי איטלקי חם מזג ולא ממש מככב בשיוט מהיר ונינוח. לוח המחוונים יפה ואינפורמטיבי, אבל חסר מד-דלק מתבקש. מיגון הרוח בינוני למדי.



מחיר, אחריות
מחירו של האפריליה שיבר 750 GT עומד על 77,980 ₪, זהה למחירו של הדוקאטי מונסטר הבסיסי שמציע לא פחות פאן אבל נעדר יכולת תיור. בהשוואה לנייקדים היפניים מחירו זהה לזה של ההונדה הורנט אך הוא יקר ב-7,000 ₪ ביחס לפייזר 8 כאשר מול העירומים של קאוואסאקי וסוזוקי הפער עומד על יותר מעשרת אלפים שקלים. השיבר מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הטיפול הראשון לשיבר נעשה כעבור 1,000 ק"מ ומחירו 602 ש"ח כולל עבודה וחלפים. מרווח הטיפולים של השיבר הוא 10,000 ק"מ בין טיפול לטיפול. סה"כ עלות הטיפולים ב-24 אלף הק"מ הראשונים היא 3,081 ש"ח.


 
 
השיבר מפגין אופי ספורטיבי
 
המנוע שופע מומנט אך לא במיטבו בסל"ד גבוה מאד
 
לוח המחוונים אינפורמטיבי למעט מחסור תמוה במד דלק
 
הבלמים מתפקדים מעולה בכל מצב
 
המושב נוח אך לא מצליח לפצות על קשיחות המתלים
 


 
תגובות 
הוסף תגובה
  •  27/09/2011 כתבה לפנים / דורון1.
    יפה עשיתם. תותחים.
  •  27/09/2011 יאללה פרו-ריידינג / mao2.
    כיף לקבל דעה מקצועית וטובה, תן לי עוד!
  •  27/09/2011 בתמונה רואים את טל.... / רענן3.
    אתם עושים יפה.. רק שתצליחו להתמיד. שנה טובה
  •  27/09/2011 כלי כלי / ליאור4.
  •  27/09/2011 טל שביט / חיים5.
    איזה צלם דגול הוא היה.
  •  27/09/2011 פשוט מרגש לראות את התמונות שלו במבחן / ZZR6.
  •  27/09/2011 שווה את המחיר ! / איציק7.
  •  28/09/2011 איטלקי זה הכי / שרול8.
  •  28/09/2011 נראה כלי מגניב לגמרי / עייני9.
  •  30/09/2011 great bike - a dream. / fanny10.
    love the pix amazing man he was
  •  02/10/2011 כפיר / אבי11.
    כפיר יפה מאוד
  •  29/06/2012 אפריליה שיבר 750 / חגי12.
    קניתי ורוכב כמעט שנה. כלי חזק ומדליק. יתוש על סטרואידים. תחושה שונה מרכיבה על אופנוע יפני. כלי עבודה נוח ביום יום עם יכולת תגובת מנוע מרשימה.
  •  31/08/2012 כתבה מצויינת  / יואב13.
    והרבה געגועים לאיש אחד מיוחד טל"ש ...
  •  14/08/2014 שיבר 750 חוות דעת / אלי14.
  •  14/08/2014 אפשר חוות דעת על הכלי? / אלי15.
    מאנשים שרכבו על כזה ? אמינות ? בעיות מיוחדות ? איך הוא ביום יום ?