חיפוש כללי

דף הבית  >>  דו"גרי פלוס >> הונדה
סיבוב התרשמות- הונדה SW-T400 סיבוב התרשמות- הונדה SW-T400
    צילום:   אריק רוזנבלום
קטנוע התיור-מנהלים של הונדה הוא בדיוק הכלי אתו תרצו לצאת לרכיבה מהבוקר עד הלילה
תעודת זהות
הונדה SW-T400 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר - 3 
מחיר: 59,900 ₪
לפי מחירון 01/16 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת רישיון: A


נתונים טכניים
מנוע: 2 צילינדרים, קירור מים, 8 שסתומים DOHC

נפח: 399 סמ"ק

הספק: 39 כ"ס ב- 8,000 סל"ד

יחס דחיסה: 10.8:1

הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI

התנעה: חשמלית

גיר: אוטומט

מערכת בלימה: משולבת CBS

מתלה קדמי: מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ מהלך מתלה 120 מ"מ

מתלה אחורי: זוג בולמים מתכווננים, 5 מצבי עומס קפיץ, מהלך 115 מ"מ

בלם קדמי: דיסק בקוטר 276 מ"מ, 3 בוכנות לקליפר, ABS

בלם אחורי: דיסק בקוטר 240 מ"מ, ABS

צמיג קדמי: 120/80-14

צמיג אחורי:
150/70-13



מדידות
בסיס גלגלים: 1,600 מ"מ

גובה מושב:
740 מ"מ

מרווח גחון:
135 מ"מ

משקל רטוב:
250 ק"ג

מיכל דלק:
16 ליטר

צריכת דלק (יצרן):
22.4 ק"מ לליטר

מחירון טיפולים:
לפני מע"מ

1,000 ק"מ  - 541 ש"ח
6,000 ק"מ  - 230 ש"ח
12,000 ק"מ  - 849 ש"ח
18,000 ק"מ  - 720 ש"ח
24,000 ק"מ  - 2,141 ש"ח
30,000 ק"מ  - 230 ש"ח
36,000 ק"מ  - 1,570 ש"ח



SW-T400



שורה תחתונה: קטנוע תיור-מנהלים סופר נוח ואיכותי עם מנוע שני צילינדר מעולה ובגאז' של רכב מסחרי. מחיר גבוה. 


את ה- SW-T400 (או בשמו "התנכי" סילבר ווינג 400של הונדה קיבלנו לידנו לטובת השתתפות בטיול ליל הירח של מועדון הונדה שהתרחש לו לא מזמן. הטיול, שכלל רכיבה של מאות קילומטרים ברחבי מדינת ישראל, הצריך אופנוע תיור/ אדוונצ'ר או לחילופין קטנוע גדול אם רציתם לסיים ללא כאבי גב או ישבן. 

למבחן יצאנו עם שני אופנועים ביניהם ה-CBR500 החדש והסילבר או כמו שכינינו אותו ה-"טנדר", בזכות תא המטען הענק שמסוגל להכיל שתי קסדות ועוד ציוד רב בקלות. 



צילום: רונן טופלברג

להונדה סילבר ווינג מנוע חריג בנפח זה בזכות היותו שני צילינדרים וזאת מול המתחרים, סוזוקי בורגמן, ימאהה איקס מקס, הטייוואנים ופיאג'יו, כולם עם צילינדר יחיד, ואכן מנוע ההונדה נהנה מהספק גבוה יותר העומד על 39 כ"ס ב-8,000 סל"ד. על מכלולי השילדה נמנים מקדימה מזלג טלסקופי 41 מ"מ ומאחורה זוג בולמים מתכווננים בעלי 5 מצבי עומס קפיץ שונים, החבילה הזו מספקת חווית רכיבה לא פחות ממעולה המתבטאת בנסיעה חלקה ו- "הונדאית" מאד וגיהוץ של כל כביש אספלט טוב יותר או פחות הנקרה בדרככם. ממפלט הסילבר 400 בוקע אחד הצלילים המקוריים היפים ביותר ששמענו אי פעם, בוודאי מקטנוע. הסילבר ווינג 400 מאיץ מצוין ומגיע למהירות מרבית שעוברת בהרבה את המותר בכל כביש בישראל. לקראת סוף יכולת המהירות שלו, נתקלנו בנדנודים גסים בפרונט- הקטנוע אותת לנו שמבחינתו כאן הגבול. 

מי שמאיץ צריך גם לבלום, ועל כך אחראים דיסק 276 מ"מ מקדימה ו-240 מ"מ מאחורה. במקרי חירום, מערכת ה-ABS תכנס לפעולה.


 

בסיס הגלגלים של הסילבר עומד על 1,600 מ"מ, ואכן מדובר בכלי שמרגיש מאד ארוך ולא רק על הנייר. במשך כל הרכיבה חשבתי כמה נחמד היה עם כל ההתנהגות וחיות המנוע היו מגיעים ארוזים בחבילה קצרה מעט יותר מאוטובוס אגד (אינטגרה מישהו?) מה שהיה הופך בוודאי את הסילבר לחוויה אחרת, מעט יותר ספורטיבית אולי. בגלל האורך והמשקל הרטוב העומד על 247 קילוגרמים, הכלי יציב מאד למעט כאמור בקצה מעטפת המהירות שם בסיס הגלגלים הארוך בשילוב עם שלדה לא מן הקשיחות שראינו מייצים בחלקו הקדמי תחושת ניענוע  ולסוג של מטוטלת, אך זהו לא מקומו הטבעי של הסילבר, עד המהירות המרבית הוא מתנהג מעולה ומשרה בטחון על הרוכב מהרגעים הראשונים. 

באשר לשימוש עירוני, לא היה צריך לרכב בתוך תנועה כבדה כדי לדעת שאין זה הכלי האידיאלי לעיר הצפופה ומי שלא יוצא כלל לכביש המהיר לא צריך להשקיע בקטנוע בינעירוני מעולה ומובהק כמו הסילבר הזה; אולם אם איזו רכיבה בין הפרברים לעיר נמנית על המפרט היומי, אין כלי בנפח 400 סמ"ק שיספק את האיכויות הללו. 

מבחינת אבזור, מציע הסילבר תא ענק שהוא משאת נפשו של כל רוכב דו"ג, ויכול להכיל כמעט כל מה שתרצו. מקדימה, תאי כפפות נוספים לאחסון של חפצים אישיים. 

מיגון הרוח מצוין בסילבר והוא מסוכך על הרוכב ומגן עליו לחלוטין מכל משב. לסילבר מיכל דלק בנפח 16 ליטר, וצריכה של 22.4 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. 



סיכום
במחיר של 59,900 שקל ללא הוצאות רישוי, ההונדה SW-T400 רחוק מלהיות זול, מצד שני אין מתחרה המציע את החבילה בשלמותה ובראש וראשונה מנוע שני צילינדר, כפי שמציע הסילבר. בעבר שווק הסילבר תחת קטגוריית הרישוי A, אך כיום עם העלאת תקרת ההספק של A1 ל-47 כוח סוס הרי שהוא מתאים.

רוכבים שיחפשו את נישת התיור עם מנוע בשרני וחווית רכיבה מצוינת, שימושיות גבוהה הכוללת תא מטען ומושב ענקיים, יכולת לשאת רוכב נוסף בנוחות רבה, תמסורת אוטומטית ואת כל אלו עטופים באריזה המוטבעת בלוגו של הונדה, ימצאו בSW-T400 את שיבקשו. 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
תגובות 
הוסף תגובה
  •  30/12/2016 עיצוב / תמיר1.
    מתי העיצוב של האופנועים שלהם יסתנכרן עם הקטנועים והם יפסיקו לייצר קטנועים מכוערים
  •  30/12/2016 הגיע הזמן לשינוי / Tmax2.
    הדגם הזה כבר קיים מ 2009. קטנוע מעולה ואיכותי אבל הונדה תתעוררו כבר מה עם דגם חדש???
  •  31/12/2016  איזה מחיר מטורף לא בשבילי אני עד 20 אלף ש"ח / אור3.
    מחיר מטורף לקטנוע .
  •  31/12/2016 י ק ר !!  / יניב 4.
    אבל הונדה זה הונדה ויקר זה משתלם
  •  31/12/2016 תמיר זה עיצוב מדהים, זה מה שמיוחד בהונדה, גם בקטנועים יש להם קו נקי ואלגנטי ביותר / גל5.
  •  31/12/2016 שירת אותי נאמנה כמה שנים, 0 תקלות, נוח ביותר, היום על ספורטיבי ותמיד בבין עירוני אני מתגעגע / נתי6.
  •  31/12/2016 כלי מעולה ונוח / אריר7.
    היה לי את הדגם הקודם מ 2008-2012, כלי נוח ברמות, נסיעה לצפון וירידה כמו מפרייבט רק בלי פקקים, בלי כאבי גב בזכות מושב כורסא נוח ותמיכה בגב תחתון. ללא תקלות, למעט צמת חשמל לאורות הקדמיים, טיפולים לא יקרים מדי (לא בחברה) וכוח זמין מתי שצריך
  •  01/01/2017 ימאה, סוזוקי, KTM וכח השאר. / שי ר8.
    הונדה יש רק אחד.
  •  01/01/2017 רוכב על הונד סילוור. כלי מדהים. / צביקה9.
  •  01/01/2017 כלי יצא מהכלל. / זיו10.
    ניסיתי לרכוב על קטנוע מקביל (לא אכנס לשמות) מצאתי את ההונדה מבחינתי כמתאים לי ביותר., לדעתי גם הטיפולים יצאו לי זולים יותר. למרות שאין הנחה במוסך המרכזי. משתמש בשרותים של מוסך מורשה שלא של הונדה. (גם לא אזכיר שמות).
  •  01/01/2017 סוס עבודה. אחרון הקטנועים היפניים האיכותיים / עדי11.
    אין כוונה להונדה לעדכן אותו כי הוא יותר מידי אמין עבורם. זה כלי שלא מת,יש בכביש כאלו עם 300K ועדיין נוסעים. כל הקטנועים של הונדה היום לא מתקרבים לאיכות של הסילבר וחבל. הכלי לא עומד בתקן יורו 4 ולכן גם הייצור יופסק השנה.
  •  01/01/2017 אם היו לו 2 גלגלים מקדימה היה יכול להיות ממש מגניב / גבריאל12.
    אין מה לעשות - אם כבר קטנוע תלת גלגלי משרה אווירה הרבה יותר נינוחה מאשר דו.
  •  17/01/2017 הגזמה פרועה.. למה קטנוע עם מנוע 400 צריך לעלות יותר מרכב??!? / ניר13.
  •  04/02/2017 קטנוע מדהים! שווה כל שקל! / שטמפלר14.
    עברתי כמה תאונות לא קלות עם הסילבר, השילדה המטןרפת שלו ספגה את מלא המכה, אני יצאתי עם חבלות קלות.