חיפוש כללי

דף הבית  >>  דו"גרי פלוס >> הונדה
הונדה ויז'ן - חזון עם פאסון הונדה ויז'ן - חזון עם פאסון
  בועז בר    צילום:   מערכת דוגרי
הונדה שוב מסתערת על פלח השוק הזול של קטנועי ה-125 סמ"ק. האם הויז'ן החדש והמעוצב יצליח היכן שכשלו קודמיו?
תעודת זהות

הונדה ויז'ן
מחיר: 13,400 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם:2011
דרגת רשיון:A2





נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 108 סמ"ק, 4 פעימות, 2 שסתומים, קירור אוויר, הזרקת דלק
הספק מרבי: 8.5 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 0.86 קג"מ ב-6,500 סל"ד
בלמים: קדמי - דיסק 220 מ"מ, אחורי - תוף. מערכת בלימה משולבת
צמיגים: קדמי - 80/90-14 , אחורי- 90/90-14
גובה מושב: 775 מ"מ
מיכל דלק: 5.5 ליטר
משקל: 102 ק"ג
מרווח טיפולים: 4,000 ק"מ
עלות תחזוקה ל-24 אלף ק"מ: 3,918 ש"ח


מדידות
מהירות מרבית מעשית: 85 קמ"ש
זיוף מד מהירות: 6%+
צריכת דלק ממוצעת: 30 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 165 ק"מ

מבחני דרכים נוספים של הונדה:
SW-400
CBR250R
ויז'ן


הונדה, ענק הדו"ג העולמי, מיוצג בשוק המקומי שלנו בצורה מינורית בהשוואה לשווקים זרים. למעשה, לאורך כ-15 שנות יבוא קטנועים לארץ, היה להונדה להיט מכירות אמיתי אחד ויחיד. מדובר  ב-CH250 שהגיע לכאן בין השנים 1996-2000 וכבר אז הוא נחשב מיושן למדי. בשוק הנשלט ללא עוררין על ידי המותגים הטייוואנים, הענק היפני מוצא עצמו משתרך אחריהם בטבלת המכירות בפער גדול, בעיקר בגלל תמחור גבוה של מוצריו. להיטי המכירות של השוק האיטלקי, דגמי ה-SH גדולי הגלגלים, מיובאים לארץ לאורך שנים, זוכים להערכה במבחני הדרכים אבל מדשדשים בשולי טבלת המכירות. ב-2004 יובא הליד 100 במחיר אטרקטיבי למדי ומיד אחריו נכנס דגם משופר, 'ניו-ליד 110'  מוגדל נפח, מוזרק ומקורר-נוזל, אבל גם מוגבל מהירות. למרות איכות, אמינות, חסכוניות ומחיר סביר, הליד לא זכה לממש את שמו ולהוביל את השוק. לפני כשנה שלפה הונדה קלף חזק שנקרא PCX, קטנוע 125 פרמיום, סטייליסטי ומתקדם. לפני חודשיים נשלף קלף נוסף שמכוון הפעם אל הצד הזול יותר של השוק. קוראים לו ויז'ן (VISION) והחזון שלו הוא לתפוס נתח מכירות משמעותי בפלח הגדול ביותר של השוק הדו-גלגלי בישראל –  שוק קטנועי ה-125. הויז'ן מיוצר במפעלי הונדה בסין, מה שמאפשר תג מחיר הגיוני, אבל מחויב לאיכויות של חברת האם ביפן.

השורה התחתונה
הויז'ן הוא קטנוע קטן עם מכניקה פשוטה ובסיסית, אבל עם זאת איכותית ובעלת פעולה חלקה. המתלים יעילים והתנהגות הכביש מצוינת. המימדים הקטנים והעיצוב האופנתי יקסמו למי שצריך משנע עירוני יעיל ואיכותי. לשליח הממוצע הוא יהיה פחות שימושי מקטנועי העבודה האפרוריים בגלל מדרס קטן ותא אחסון מצומצם. תנוחת הישיבה זקופה ומרווחת, מתאימה לנמוכים וגם לגבוהים. המהירות המרבית נמוכה יחסית לכן כדאי להוציא מתפריט השימוש רכיבות בינעירוניות, למעט רכיבות קצרות בשעות העומס כשהתנועה איטית. בתוך העיר הויז'ן מככב בגדול. הוא משתחל בכל רווח קטנטן, מאיץ טוב, בולם מצוין ורדיוס הסיבוב שלו קטנטן. הויז'ן מעוצב מקסים, מתנהג נהדר, בנוי איכותי ונותן תמורה מצויינת למחיר.

מנוע וביצועים
עם נפח מנוע של 108 סמ"ק, מתחיל הויז'ן את המבחן בנקודת פתיחה נחותה לכאורה יחסית למתחרים, אבל מחפה על כך עם משקל עצמי נמוך של 102 ק"ג בלבד. הקטנוע מוזרק דלק אבל המכניקה בסיסית: קירור-אויר ו- 2 שסתומים שמניבים הספק צנוע למדי של 8.5 כ"ס. ההתנעה עם הלחיצה על הכפתור מיידית ופעולת המנוע בסרק חרישית. התמסורת מכויילת סולידי, עם השהיה קצרצרה בתחילת התנועה ומיד אח"כ מספקת משיכה אחידה, חלקה והחלטית עד כ-80 קמ"ש. אם הכביש מישורי, עוד כמה שניות ומחוג המהירות יצביע על המספר 90. בירידה או ברכינה ניתן גם להצפין משם, אבל 90 קמ"ש היא בהחלט המהירות המרבית הריאלית. הנתונים על הנייר לא מרשימים במיוחד, אבל על הכביש אין לו שום רגשי נחיתות מול מתחריו לקטגוריה. סטיית מד המהירות קטנה (6%) לכן לעתים הוא אפילו יהיה מהיר יותר מקטנועים אחרים שמראים עוד כמה קמ"ש על מד-המהירות. הזינוק ותאוצות הביניים דומים לאלה של קטנועי ה-125 הבסיסיים, בהחלט מספק במרחב העירוני. המנוע בעל פעולה חלקה מאוד, שקט בכל מצב וכמעט שלא מייצר ויברציות כשהסל"ד עולה.

נוחות והתנהגות
המתלים מכויילים מעט קשיח אבל עושים עבודה מצויינת. מספר פעמים הרמתי את הישבן מהמושב בעקבות מעבר על בור או מהמורה בכביש כי ציפיתי לחבטה סוגרת מתלים, אבל הויז'ן ספג יפה מאוד גם מפגעי תשתית רציניים. כאן גם ניכרת איכות החלקים וההרכבה –  אפס קרקושים. בדומה ל-PCX היקר והיוקרתי יותר, גם בויז'ן הגלגלים הם בקוטר 14" לא שגרתי מלפנים ומאחור. לפן הזה יש בונוס כפול: היגוי יציב ובטוח בדומה לקטנוע ה-16" הגדולים וכושר תמרון וזריזות היגוי שאופייניים לקטנועים בעלי גלגלים קטנים יותר. הצמיגים הצרים יחסית מתוצרת צ'נג-שן הסינית נדבקים לאספלט בצורה מעוררת התפעלות ומגבים התנהגות כביש משובחת ויוצאת דופן. הויז'ן ממש מזמין להיכנס לפניות ללא חשש וקוטר הצמיגים הגדול מאפשר מרווח הטיה מצוין. כושר התמרון שלו מעולה וזוית צידוד הכידון מאפשר פניות פרסה כמעט על המקום. היציבות נשמרת גם במהירות איטית מאוד ויחד עם המימדים הפיזיים הקטנים, הויז'ן הוא מלך פקקי התנועה. פשוט תענוג לצלוח איתו את העיר הצפופה.
מערכת הבלמים המשולבת כוללת דיסק מלפנים ובלם תוף מאחור. הקדמי עוצר מעולה, האחורי מעט חלש, אבל הבלימה בסה"כ מצויינת ובטוחה. גובה המושב הוא 75.5 ס"מ והוא צר מספיק כדי שגם רוכבים מתחת ל-1.60 מ' יגיעו עם שתי רגליים בטוחות לקרקע. מצד שני, תנוחת הישיבה הזקופה מרווחת מספיק גם לרוכב גבוה. המושב עצמו נוח למדי ומרווח דיו כדי לשאת בנוחות סבירה גם שני רוכבים לא קטנים.



ביום-יום
הויז'ן מעוצב באופן מודרני, נקי וזורם. הקוים מאחור ומלפנים מקבילים ומשלימים זה את זה, והפרופורציות נכונה. מניפת הצבעים בהם הוא מוצע כוללת לבן, שחור, כסוף, אדום וכחול. קטנוע המבחן הלבן משך מבטים ברמזורים ובחניה, גרר התעניינות וסימפטיה וגם את התגובה "וואלה?! " שבאה אחרי ה"כמה עולה?" השגרתי.
במחיר של 13,400 ₪ הויז'ן  נשמע שיש כאן חבילה מנצחת, אבל ישנם גם כמה מינוסים בתחום השימושי. תא המטען תחת המושב יכול אמנם להכיל קסדה מלאה, אבל שום דבר מעבר לזה. וו התליה מעוצב יפה, אבל קטן ופתוח כך שיכולת הקליטה שלו קטנה. המדרס שטוח אבל קטן מאוד, הרגליים תופסות את רובו ונשאר מעט מרווח שיספיק אולי לתיק קטן. משני צידי וו התליה בחזית המדרס ישנם עוד שני תאי אחסון פתוחים שיכולים להכיל בקבוק שתיה קטן. פתיחת המושב דורשת שליפת המפתח ותקיעתו בירכתי הקטנוע, במקום נמוך ולא נוח. מיכל הדלק ממוקם תחת המושב ומכיל 5.5 ליטר. קטן, אבל יחד עם צריכת דלק נמוכה (נתוני היצרן הם 52 ק"מ לליטר, בתנאי המבחן הקשים הושגה תוצאה של 30 ק"מ לליטר) טווח הנסיעה בין תדלוקים יהיה כ- 150-200 ק"מ סבירים למדי. המראות ממוקמות נהדר, נותנות שדה ראיה מצוין לאחור והמיקום שלהן מעט גבוה מאלה של הפחית הממוצעת, כך שהן לא מפריעות להשתחל בפקק צפוף. פנס החזית הבודד מסתובב עם הכידון ומספק תאורה טובה. רגליות המורכב הנשלפות נוחות מאוד. יש ג'ק צד בנוסף למרכזי וסבל מובנה משולב עם ידיות האחיזה למורכב, שיתאים לארגז קטן המתבקש עקב תא האחסון המוגבל. לשליחים מוצע סבל גדול יותר שמותקן בחלקו מעל מושב המורכב וכולל ציר שמאפשר הטיה שלו לאחור לטובת פתיחת המושב וגישה לתא האחסון ולמיכל הדלק. כמו בעוד כמה דגמי הונדה עכשויים, מיקום לחצני האיתות והצופר הפוך מהמקובל. הצופר חזק למדי ופעולת האיתות מלווה בתקתוק. לוח המחוונים קריא וברור, אבל בסיסי מאוד  וכולל רק מד מהירות, מד דלק ומספר נורות חיווי.

אחזקה, מחיר, אחריות
מחירו של הויז'ן כאמור הוא 13,400 ש"ח כולל אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, אבל לא כולל הוצאות רישוי של כ-600 ש"ח. הויז'ן מטווח אל לב הקטגוריה של הקטנועים הזולים. ישנם כמה דגמים שזולים ממנו משמעותית, אבל נחותים מבחינת האיכות הכללית וחוויית הרכיבה. ברמת המחיר שלו, ניצבים מול הויז'ן כמה דגמים ותיקים ומוכחים כמו קימקו מובי וסאניאנג VS,  לצד כאלה שמוכרים קצת פחות כמו פיאג'ו טייפון החדש וימאהה BW's. מרווחי הטיפולים הם כל 4000 ק"מ כשטיפול גדול נעשה כל 16 אלף ק"מ. עלות הטיפולים המצטברת ל-24  אלף ק"מ היא 3918 ₪ לפי מחירון המוסך המרכזי של היבואן.

הויז'ן מעוצב בקווים מודרניים וזורמים
 
החישוקים הגדולים והמתלים הקשיחים משרים ביטחון בפניות
 
לוח המחוונים מציע את המינימום ההכרחי
 
הבלמים יעילים ומערכת הבלימה המשולבת היא תוספת מבורכת
 
תא המטען מכיל קסדה ו... זהו
 
 


 
תגובות 
הוסף תגובה
  •  11/09/2011 אחלה מבחן / בני1.
    יפה מאוד, כלי פרקטי לגמרי.
  •  11/09/2011 למה מגבילים אותם? /  רועייי2.
    איך מבטלים את ההגבלה?
  •  11/09/2011 נראה חמוד מאוד / רואית3.
    יש בוורוד
  •  11/09/2011 נראה מעניין / רוני4.
    נראה מגניב, עושה רושם שיכול לתת מענה למי שלא בעד הקיימים בשוק
  •  11/09/2011 יותר מידי כסף בשביל צעצוע / אורן גוטנג5.
    בקושי 85 קמ"ש זה אומר שהוא מוגבל מאד בתנועה. עם ביצועים וממדים כאלה הוא צריך לעלות 10 אלף ש"ח
  •  11/09/2011 אחלה כתבה / יושימורה6.
    נראה אחלה קטנוע. סוף סוף הונדה הביאו כלי טוב במחיר טוב. תמורה מצויינת למחיר
  •  12/09/2011 בשביל העיר לא צריך יותר מזה / פרדי7.
    קטן, זריז, חסכוני ובטח יותר איכותית מהאשפה הסינית הלא מזוהה
  •  12/09/2011 יפה מאוד / בועז8.
    נראה שהכלי כלי.
  •  12/09/2011 תמונה ענקית עם האצבע לכיוון מעלה / שירי9.
    יפה מאוד.
  •  12/09/2011 מי צריך יותר מזה...? / רענן10.
    נראה כלי קטן חסכוני וזריז.
  •  12/09/2011 הכל טוב ויפה, רק חבל / יהודה11.
    שמחירי הביטוח יקרים כלכך לקטנועים האלו, וגם המחיר לקטנוע של עובר ת'90 קמ"ש לא זול בכלל, נראה לי שהונדה יקבלו ו'יזן אחר עם התג מחיר הזה
  •  12/09/2011 אחד היפים  / קונפינו12.
    הבעיה זה המחיר מתי מאיר יבין את זה
  •  12/09/2011 קטנועי הונדה הם מעולים. / מוטי13.
    היה לי וניהנתי איתו לכל אורך התקופה.
  •  12/09/2011 כלי מינימלסטי ומרשים / אמנון14.
    אחלה מבחן ותמונות. תודה לכם על המשך דרכו של האחד והיחיד.
  •  12/09/2011 אחלה כתבה / תמיר15.
    עכשיו מתלבט בין כזה חדש או בין גוייריד נפח גדול אבל בן שנה.
  •  12/09/2011 אף פעם לא נפלתי בהונדה / אברי16.
    החברה המקצועית נקודה.
  •  12/09/2011 תודה על המבחן / ישי לב17.
    יפה מאוד אהבתי התמונה שהבחור מצביע למעלה..
  •  12/09/2011 כתבה יפה וקולעת / צ דרור18.
    ירבו כתבות וסקירות כאלה.
  •  13/09/2011 כתבה ממצא / רונן בר-דור19.
    כרוכב "מווי" של קימקו עלי לציין כי הכלי יכול להיות מעניין מבחינת מחיר ובטח עצם היותו ...הונדה. תודה.
  •  13/09/2011 נחמד ביותר ומלמד / דורון20.
  •  13/09/2011 במציאות שלנו, אין עיר או בינעירוני, יש מרחב אורבני / י.י.א.21.
    אחד גדול במרכז הארץ, קטנוע שמוגבל ל 85-90 לא יכול לשרת רוכב סביר שנוסע בתוך מרחב זה , חבל שהונדה לא מפנימה זאת..
  •  13/09/2011 אהבתי / ציצקו22.
    אחלה כלי ואחלה תצלומים
  •  13/09/2011 נראה לחמניה חזקה בשוק / דני23.
  •  15/09/2011 רוצה כזה / איילת24.
    , מאוד.....
  •  15/09/2011 כתוב באופן שעושה חשק / bonita25.
    לאחד כזה. יש באדום?
  •  16/09/2011 מחיר האחזקה / חביב26.
    מדוע אחזקה של קטנוע בעל בוכנה אחת צריך להיות כל כך יקר? בחישוב כולל של עלות אחזקה דלק וביטוח נראה לי שיותר זול להחזיק רכב בארץ וחבל. ב95 שילמתי על אוברול תחתון בXR250(שיפוץ גל ארכובה חריטה ובוכנה,לא נגעו בראש מנוע) יותר ממה ששילמתי על החלפת מנוע ברנו קליאו ב2003. אולי הגיע הזמן למהפכה חברתית גם בתחום הזה.
  •  23/09/2011 עטיפה יפה של חרא בצלופן / א27.
    השווק של הונדה מטורף בפועל כלים סיניים פלצאניים שאין שום קשר בין המחיר למוצר
  •  31/03/2015 היה לי אותו 4 שנים והוא עדיין בועט / רועי28.
    נסיעות ראשל'צ ת'א , סוגר 98 לעומת כל ההנפצות שראיתי פה. בירידה קלה סוגר 101 אבל לא מומלץ להגיע לשם.