fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

כשאדם בלנגה פגש את הרלי סטריט גלייד

כשאדם בלנגה פגש את הרלי סטריט גלייד

אדם בלנגה

מתוך הבנה שרוב מי שקורא מבחני דרכים רגיל למצוא נתונים כמו הספק המנוע, גודל המנוע, כמות המומנט והמשקל הבלתי מבוטל של הבהמה הזאת – אבל אם אילו הדברים שמעניינים אתכם כאשר אתם מתכננים לקנות אופנוע חדש ב-2015 הרי שהאופנוע הזה כל כך לא רלוונטי אליכם שזה כמעט מצחיק.

 

אתה לא צעיר מדי לאופנוע הזה?

סליחה כמה הוא שוקל תזכיר לי? אני שואל בפחד את הבחור החייכן שעמד מאחורי דלפק זכוכית מלא בדברים שכתוב עליהם הארלי דווידסון ועשויים עור. "אני מאמין שקצת יותר מ-400 קילוגרמים" ענה לי המוכר בטון מהורהר כאילו שהדבר מובן מאליו, ושאני, אני שואל שאלה שאינה לגיטימית כלל. התקרבנו לכיוון האופנוע, ואני פתאום קולט צג מגע גדול באמצע ומשהו כמו מיליון כפתורים על הכידון, זה בטח יקר אני חושב לעצמי, אבל אפילו לא הייתי צריך לשאול, ישר קיבלתי את התשובה: 204 אלף שקלים חדשים, וזה כמובן לפני שיפורים, פינוקים ושאר ירקות ע"פ טעמך האישי.

 

"אל תדאג לגבי המשקל, מחוץ להעיר הכל מסתדר!" זרק לי המוכר מהדלפק, אמרתי לו תודה רבה באמת בטון ציני מתגלגל והרמתי טלפון לחבר שגר איי שם בדרום הרחוק, החבר דאג לציין את זה שיש לי בכלל קטנוע ואני גר בתל אביב ואין לי באמת מה לחפש באופקים. אמרתי לו שמדובר בהארלי סטריט גלייד – "אז אין בעיה, זה אופנוע שיכול להגיע גם לירח בלי הפסקות למנוחה או תדלוק", אמר החבר והזמין אותי לארוחת צהריים.

 

אני נוסע על הבהמה הזאת, ועולה על כביש 4 לכיוון דרום, משחק קצת עם הרדיו, מעביר שירים מהאייפוד, מגביר ומנמיך את המוסיקה בהתאם למצב הרוח בו אני חושב שאני נמצא וחושב שבסך הכל מדובר פה במהות החלום האמריקאי, גדול, מפנק וכמובן! יש לו קרוז קונטרול שעובד לא פחות ממצוין.

 

לאופקים המנומנמת אני נכנס בקול תרועה עם גלי צה"ל ברדיו, לא חושב שיש מישהו אחד שראה אותי ולא חשב לעצמו "ממה לעזאזל האידיוט הזה כל כך מרוצה?!", אבל מה שכן, כולם חייכו אליי. 

 

הטיול הזה תפס אותי מאוד לא מוכן, באמת, לא אכלתי ארוחת בוקר. ישבנו באיזה מקום שמגיש משהו לא ברור, טעים – אבל באמת? שאתה עם אופנוע כזה אתה לא מבזבז זמן על שטויות כמו אוכל. המשכנו דרומה, אחד על זד 800 ואחד מחייך על הארלי.
 
שיא הסיפור

נסענו לפארק חבלים, בדרך לשם לא היו שום בעיות עם האופנוע, כל עוד שומרים אותו בקצב נורמאלי (חוקי פלוס מע"מ), לא מדובר פה באופנוע איטי במיוחד, המנוע הגדול יכול לעלות בסל"ד, אבל בשביל מה? כל-כך נעים לו שהוא עובד בנחת שכמעט מרגיש לא נכון להפריע אותו ממנוחתו. כל פנייה עם מאסה של 400 קילו מתחלקת לכמה חלקים – בהתחלה חיפוש קו, כמו כל אופנוע. זה ממשיך עם כיוון הכידון הכבד להחריד שלו, הורדת הילוך תוך סחיטת הקלאץ הכבד גם ככה של האופנוע הזה ובסוף, אתה מתמלא אושר שהצלחת לעבור את כל זה בשלום. 

 

הגענו לפארק חבלים, נעמדנו לכמה תמונות, תייגנו את מי שצריך לתייג בפייסבוק ואז הגיע הרגע לצלם תמונות תנועה. מסתבר, באופן מפתיע לחלוטין, שרדיוס הסיבוב של האופנוע הזה בערך בגודל של חצי ירח, כשאתה צריך לעשות את אותו הפס הלוך חזור, מדובר בלא פחות ממטלה רצינית, אה כן, היה כמעט 40 מעלות… 

וזה מכה בי לאט לאט, אני מחבב את המגודל הזה, אני לא מפסיק להתאמץ בכל פנייה, הכל קשה איתו פרט למתי שאתה על כביש מהיר בשיוט ועדיין, פאק איזה אופנוע מגניב. לרגע בזמן שאתה מוצא את עצמך באזורים הפחות מאוכלסים של המדינה, בזמן שאתה נוסע בערך רק עם עצמך עם המשאית הזאת, ובמקרה לרדיו קופץ איזה ברוס ספרינגסטין אתה ממש חושב שאתה נמצא במקום אחר, ממש במכתש ההוא בנבדה.
 
התפכחות

למרות שתנוחת הרכיבה על האופנוע הזה טובה מאוד (כמובן במובן של הארלי), ועל הכיסא האחורי תוכל להרכיב עוד שלושה אנשים בנוחות והאופנוע מצידו? לא ירגיש דבר. אבל בתוך העיר, הוא בלתי אפשרי כמעט, כל תמרון חנייה דורש ממך בדיקה של השיפועים באזור קודם לכן כדי לוודא (כי את האופנוע לא תוכל לדחוף אחורה בעליה) כיוון. 

 

האמת? הייתי מוכן להחנות אותו בשני מקומות, הראשון חנייה פרטית סגורה ואילו השני הינו מחוץ לבית הקפה בו אני יושב במהלך כתיבת שורות אילו. אבל…

 

אני מסתכל על המבחן הזה כמו על סטוץ עם הבחורה הכי שווה בשכבה, היא מטורפת, יפה, מגניבה ובעלת יכולות שאתה לעולם לא תצליח להבין בדיוק מה לעשות איתם. אבל עדיין, היא סטוץ ושניכם יודעים את זה. אני יודע שיש לאופנוע הזה קהל יעד, בדיוק כמו למלכת השכבה. אבל בעיני את הרומן הזה עם הארלי אני אשאיר מבחינתי כסטוץ. כי המספרים פה לא מצליחים להסתדר לי בראש. 400 קילו, למעלה מ-200 אלף שקל מדובר פה בפאר היצירה מבית המותג האמריקאי הזה.
 
נ"ב
אבל כנראה, שאם הייתם קהל היעד של המכונה המופלאה הזאת –  לא הייתם מבזבזים זמן בקריאת רומנים של עיתונאים כאלה ואחרים. הייתם הולכים וקונים אחד כזה לעצמכם. ואת הרומן אתם שואלים? יכתבו בשבלכם. אחריי הכל שילמת 204 אלף שקל על אופנוע.

 

 
 
הרלי סטריט גלייד טורינג – מי אתה?

"גלייד" באנגלית זה לגלוש, בתרגום לאופנועים זה רכיבה חלקה ונוחה על מתלים סופגים ורכים ו.. גולשים. בהיסטוריה האדירה של הרלי דייוידסון המונח "גלייד" מלווה את החברה מאז 1949 אז הופיעה ההידרה גלייד, ההרלי הראשון עם מזלג טלסקופי; עשר שנים אחר כך מופיע דואו גלייד, ההרלי הראשון עם מתלה אחורי משוכך הידראוליקה. מאז הוצמד המונח גלייד לאופנועי התיור של הרלי, מבטא את המתלים המנעימים את הנסיעה. 

 

בשנת 1984 הופיע הסטריט גלייד הראשון, דגם תיור כבד, מאובזר, עם פיירינג חזית ענק שהפך לסמלו של הדגם יחד עם סט התיקים העצום מאחור, נפח המנוע עמד אז על 1,337 סמ"ק. הדגם היה לרב מכר, פאר את ליין הרלי לאורך השנים, עבר אינספור עדכונים והגדלות מנוע, אך סמליו המסחריים, פיירינג החזית, התיקים והממדים האדירים, נשמרו. העדכון המשמעותי האחרון הוכנס ב-2011 עת קיבל הסטריט גלייד את מנוע 1,690 סמ"ק (103 ק"א), וכוח המנוע עלה ל-14 קג"מ, מהחזקים בליין הביג טווין.


כראוי לדגם תיור מוביל בליין הרלי, מאובזר הסטריט גלייד בכול טוב, מומלץ להיכנס לדף הנתונים של הדגם באתר הרלי – אם המפרטים של רוב האופנועים עוסקים במידות בוכנה הרי בסטריט גלייד עוסק דף הנתונים בעוצמת מערכת השמע, התאמת ה-USB, פירוט מערכות המולטימדיה…

 

הנדסת האנוש של הגלייד עושה אותו לנוח בצורה בלתי רגילה לתיור למרחקים ארוכים, מי שיבקר בארה"ב יראה אותם בכמויות גדולות חורשים כול כביש נידח או שמורת טבע. אם תמיד דמיינו את הרלי דייוידסון כצ'ופרים קשוחים ועליהם מקועקעים ואלימים – המציאות מוכיחה שהרלי היא הרבה יותר סטריט גלייד וזוגות על זוגות של רוכבים מטיילים בנעימים ונהנים מהחיים. 
 
 

תעודת זהות

הרלי סטריט גלייד

מחיר
208,600 ש"ח

רשיון: A

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

נתונים טכניים

מנוע: וי 2 קירור אוויר עם מצנן שמן משולב

גל זיזים עילי כפול

נפח:  103 אינץ' מעוקב – 1,690 סמ"ק

מומנט מירבי: 138 ניוטון מטר ב-3500 סל"ד

גלגלים / צמיגים:
חזית: 19"/Dunlop® D408F 130
אחור: 16"/Dunlop® D407T 180

מדידות

אורך: 2,450 מ"מ
גובה הכיסא: 695 מ"מ
משקל יבש: 356 ק"ג
נפח מיכל דלק: 22.7 ליטר

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):

(המחירים כוללים מע"מ ועבודה)

טיפול        עלות 
1,600       1,023 שקלים
8,000       816 שקלים
16,000     1,042 שקלים
24,000     816 שקלים

32,000     1,072 שקלים
40,000     963 שקלים
48,000     1,826 שקלים
56,000     816 שקלים
64,000     1,072 שקלים
72,000     816 שקלים
80,000     2,770 שקלים

 

 

אל תדאג לגבי המשקל, מחוץ להעיר הכל מסתדר!" זרק לי המוכר מהדלפק, אמרתי לו תודה רבה באמת בטון ציני מתגלגל והרמתי טלפון לחבר שגר איי שם בדרום הרחוק, החבר דאג לציין את זה שיש לי בכלל קטנוע ואני גר בתל אביב ואין לי באמת מה לחפש באופקים. אמרתי לו שמדובר בהארלי סטריט גלייד – "אז אין בעיה, זה אופנוע שיכול להגיע גם לירח בלי הפסקות למנוחה או תדלוק", אמר החבר והזמין אותי לארוחת צהריים.
                                                                                                              
פאק איזה אופנוע מגניב. לרגע בזמן שאתה מוצא את עצמך באזורים הפחות מאוכלסים של המדינה, בזמן שאתה נוסע בערך רק עם עצמך עם המשאית הזאת, ובמקרה לרדיו קופץ איזה ברוס ספרינגסטין אתה ממש חושב שאתה נמצא במקום אחר, ממש במכתש ההוא בנבדה.
                                     

 

 

16 תגובות ל כשאדם בלנגה פגש את הרלי סטריט גלייד

  1. From experience it's one heck of a bike , when you ride it you'll feel like you're on top of the world.

  2. כמו שאמרתה הוא לא מתאים לכל אחד כלכלית וגם חזותית זה לא אופנוע בשביל להסתובב בעיר בשביל זה יש אופניים חשמליים,תעשה סיבוב על הפאט בוי ותבין איך באמת מגיעים לסיפוק
    לפחות אני

  3. נדמה לי שלקחו טרקטור וחצו אותו. זה התיאור הכי טוב שאני יכול לחשוב עליו. לא נוח, כבד, לא מהיר ולא נעים לרכיבה

  4. שנים אני עם הארלי בארצינו הקטנטונת. ההארלי שלי הוא ספורטסטר אבל רק בגלל שעוד לא הרשתי לעצמי את התענוג הזה. כלי מדהים עם נוחות נסיעה מדהימה ועוצמות שהופכות כל פסיכולוג למיותר.

    לא פחות חשוב, זוף סוף יש בארץ סוכנות הארלי ראויה לשמה אחרי שנים של יובש. הייתי אצליהם לפני שבועיים וקיבלתי הצעה הוגנת לחלוטין לטרייד על הספורטסטר שלי. אז נכון שלא עשיתי כי עדיין היה כבד לי ההפרש אבל ההצעה שלהם הייתה טובה.

    בקרוב אגיע רחוק 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל