מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ב.מ.וו R nine T במבחן: עשה זאת בעצמך
צילום: אדם בלנגה/אריק רוזנבלום
שורה תחתונה: רטרו עם נגיעה של ספורט, גם קאסטום שאתה יוצר בעצמך – וגם אופנוע שימושי.
המספר 90 צרוב בתולדות ב.מ.וו לתפארה. בצירוף לאות הקסומה R (בוקסר כמובן) זהו שמו של דגם מהחשובים בתולדות היצרן הוותיק, R90S, יש המכנים אותו הסופרבייק הראשון בזכות הניצחון בעונת הסופרבייק הראשונה של ה-AMA האמריקני בשנת 1976. עוד בשנת 1973 הציג הדגם עיצוב אגרסיבי ושטוח, עם זנב קצוץ ומחודד, שני דיסקים בגלגל הקדמי ופיירינג חזית (אלמנטים שלא קיימים עדיין באופנועים סדרתיים אחרים), הספק נאה ללפני 40 שנה של 67 כוח סוס – והעיקר על משקל זעום של 212 קילו רטוב – אופנוע מירוץ צנום ואתלטי שיוצר שלוש שנים בלבד אולם הציב את ב.מ.וו כיריב שקול גם מבחינת מירוצים לאיטלקים שליטי הספורט דאז והיפנים שרק החלו להרים ראש.
לכן טבעי שב.מ.וו שמחים להזדמנות להוקיר את ה-R90S, ואם ביצירת דגם הרטרו אפשר להשיג מטרות נוספות מה טוב. זה מה שקרה עם ה-R Nine T. בשיתוף פעולה עם מעצב האופנועים האמריקני רולנד סנדס השיגו ב.מ.וו אופנוע בעיצוב קלאסי אך ספורטיבי ואפילו אגרסיבי (תשוו אותו לעירום ה"רגיל" של ב.מ.וו R1200R), רודסטר כוחני הרחוק מאוד מלהיות עוד אופנוע עירום קיטשי ומוסיף לייחודיות באפשרות לבעלים ליצור למעשה אופנוע אחד ויחיד עבור עצמו וזאת מתוך הקטלוג העצום של אבזרים ותוספות. התוצאה היא ב.מ.וו עם אופי ואישיות וההפך הגמור משטאנציות שאוהבים לייחס לגרמנים. עם הצלחה כזו לקבץ מספר מטרות באופנוע יחיד הרי שהמחיר, 135,000 שקל, מתקבל ביתר הבנה.
מבחינה מכאנית, מנוע הבוקסר בגרסה המקוררת אוויר/שמן לטובת מראה הרטרו עם 110 כוח סוס ויותר רלוונטי 12 קג"מ בסל"ד שימושי מאוד, כמקובל אצל הבוקסרים הבווארים המנוע הוא גם השילדה אליו מחוברים הרכיבים האחרים אם כי טללבר קדמי אין כאן אלא מלפנים מזלג הפוך קרבי מאחור מתלה ב.מ.וו פראלבר, גלגלים במידות ספורטיביות על חישוקי "17 ומשקל רטוב של 222 קילו.
מסקנות ותחושות
לוח השעונים מציג שני שעונים גדולים וראויים כמו שצריך במקום צג LCD גדול כפי שהמגמה דורשת כיום, רק מחשב דרך קטן קיים בצג ביניהם והוא מציג צריכת דלק ממוצעת לפי ליטרים ל-100 ק"מ או לחילופין צריכת דלק בפועל, פלוס שני מדי מרחק מתאפסים ושעון זמן דיגיטלי רגיל.
שילוב להילוך מרגיש יותר חמאה ממחמאה, רך כמו עגל רך, קלאק לא הרגשת וההילוך משולב, כל המכלולים עובדים בדייקנות גרמנית איכותית ואין חלקים לא גמורים בסביבת התפעול של האופנוע, הנדסת האנוש ברכיבה מצויינת.
שתי הבוכנות הענקיות מלאות כוח ומומנט בכל סל"ד, אבל כל סל"ד, אם נאט ונגיע למצב של 1500 סל"ד אז אפשרי לא להוריד הילוך, להתחיל להבריג את המצערת וזה פשוט יעבוד בלי בוגה-בוגה מהמנוע, התגובה תגיע והמכונה תתמודד לבד עם הסל"ד הנמוך.
גל ההינע האחורי משאיר את הזרוע נקייה והחור בציר הגלגל האחורי, איפה שבטנדרים בא הדיפרנציאל, פשוט סקסי בטירוף, המתלים טובים והרכיבה נעימה ונוחה הותקשתי למצוא פגמים.
הבנתי שהתאהבתי באופנוע בשבת בבוקר סופית כשהתחלתי לשיר שירים בקסדה עם חיוך אווילי מרוח מצד לצד.
חבר שאל אותי בוואטסאפ "מה דעתי על האופנוע?" סיכמתי את זה באמירה הכי פשוטה והגיונית שיכולתי באותו הרגע: "אם היה כסף, הייתי קונה את האופנוע". אני חושב שאחרי אמירה כזו אי אפשר להתבלבל יותר.
באופן אישי/שניר גל
בבסיס של כל אופנוע שאנו שוקלים לרכוש צריך להיות פקטור אחד חשוב – פאן! ה-Rnine T כולו אטיטיוד ומספק הרבה פאן לאלו שלא מחפשים את הקצה כי הוא פשוט לא שם. הוא עושה הכל בצורה שהיא מעל לממוצע.
גיר: חלק וקל לתפעול ולא דורש יותר מדי התעסקות כי המנוע מושך בכל סל"ד
היגוי: כל עוד אתם בקטע של טורינג ופחות על הצד, ההיגוי מאוד נח ויש פידבק סביר הרוחב של מנוע הבוקסר מונע כניסה לסיבוב אגרסיבית
בולמים: רכים ונעימים עם קשיחות מעודנת אם יצא ממך החוליגן
ברקסים: קידמי מרגיש קצת חלש ייתכן מאוד בגלל מהלך קצר של הבולמים הקדמיים אבל סך הכל לאופי האופנוע מספקים
נוחות: מאוד מפתיע יחסית למראהו נח למדי, הישיבה זקופה והבולמים משלימים את העבודה עם רכות נעימה
מיגון רוח: לא מומלץ להרוס את הקו העיצובי
אלקטרוניקה: האופנוע מגיע עם ה- ABS המעולה מבית BMW
צריכת דלק: מפתיעה 6 ליטר ל-100 ק"מ הורה המחשב
גודל משקל: מרגיש ונראה קטנטן אבל מתנהג כמו מבוגר אמיתי
מחוץ לעיר: פתח וויז בחר יעד וצא לדרך, כיף אמיתי לשייט איתו ב-120 או עד שהחוסר מיגון יתחיל להטריד
צליל: נעים ואופייני לBMW שמלווה בויברציות חלשות של מנוע הבוקסר בסל"דים הנמוכים
מבחן מעניין, כייפי, תמשיכו להיות הכי מקצועים
לא אוהב ב.מ.וו ובטח לא אוהב אופנוע שנראה כך.
מה קורה היצרנים כבר לא יודעים איך למשוך את הקהל להגיע אליהם למוצרים ומוציאים מוטציות מגעילות.
דיי תעשו אופנועים שמתאימים לתקופה חשמלי עם מנוע בנזין ויציאוץ חכמות מעיין אלו.
מי שלא רואה כאן את היופי והמיוחדות בפוט לא מבין בעיצוב.
אולי תתחיל לרכוב באביב. כי בסתיו זה ממש לא התקופה שלך.
מצטרף לאלו שרואים את המלך ערום.
וכן המלך הוא ערום
אופנוע דוחה.
דבר ראשון שצריך זה כסף ,אחרי זה אופי וחניה סגורה לא חובה אבל רצוי .