fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מבחן ארוך טווח: טי.ג'י.בי X-Motion 250

מבחן ארוך טווח: טי.ג'י.בי X-Motion 250

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גבב      בוחן: רן ציוני 

טי.ג'י.בי, יצרן קטנועים ורכיבי קטנועים טאיוואני, נוסד בשנות השישים, מתמחה במערכות תמסורת (וואריאטור) המותקנות ברבים מקטנועי העולם ומייצר דגמים תחת שמו; גם בישראל המותג מוכר ממספר נסיונות מאז שנות התשעים של המאה הקודמת להחדירו לשוק המקומי אשר לא צלחו, הניסיון האחרון נעשה ב-2011 ואף הוא לא האריך ימים. 

כעת נעשה ניסיון נוסף להכניס לישראל את טי.ג'י.בי, וזה נראה יותר רציני מבעבר שכן מדובר ביבואן הגדול והמנוסה ד.ל.ב. הטי.ג'י בי הראשון ביבוא ד.ל.ב שנבחן בדוגרי היה תואם הווספה בלוויטה, וכעת מצטרף  קטנוע המנהלים איקס מושן 250 (יובא בעבר לישראל) אותו לקחנו למבחן מאתגר וארוך טווח, הכולל את ביצועי הכלי, אבזור, נוחות, שימושיות, הוצאות תחזוקה וכו' – בתוספת בדיקת האמינות שתילמד על פני ששת החודשים הקרובים. 

פגישה ראשונה X-Motion 250
הקטנוע איקס מושן 250 (24,400 שקלים) נראה טוב, העיצוב בהשראת ימאהה איקס-מקס, מדרס גדול ונוח אך לא שטוח לחלוטין, רגליות מורכב מתקפלות, מושב מדורג ורחב כאשר מתחתיו שטח אחסון שיכיל שתי קסדות, בנוסף שני תאים לחפצים קטנים ושקע 12v. לוח השעונים דיגיטלי, המשקף גבוה, צמד פנסים מלפנים. המנוע, צילינדר יחיד, 249.4 סמ"ק, מקורר מים עם הזרקת דלק מייצר 24 כוח סוס, הבולמים, מזלג טלסקופי מקדימה ושני בולמי זעזועים מתכווננים לעומס קפיץ מאחור, הבלמים, דיסק מקדימה ומאחור, לקטנוע נעילת בלמים כשג'ק אמצע מורד למניעת נפילה גם אם נדחף קדימה. הגלגלים במידות מודרניות, "14 קדמי ו-"13 אחורי. המשקל 194 קילו, קיבולת מיכל הדלק 11 ליטר וגובה המושב 790 מ"מ. 

עד כאן הצגת הקטנוע, בתוך מספר שבועות נביא התרשמות רכיבה וסקירת התחזוקה והטיפולים שעבר הכלי במסגרת ההרצה ואלף הקילומטרים הראשונים.

יוצאים לדרך!

תעודת זהות

X-MOTION 250 EFI
אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת קילומטר
מחיר: 24,400 ₪

לפי מחירון 01/15 
דרגת רישיון: A1
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, קירור מים, הזנת דלק, הזרקת דלק
נפח:  249.4 (סמ"ק) 
בלמים: קדמי: דיסק – אחורי דיסק
גלגלים: קדמי 120/70-14
אחורי: 140/60-13
בולמים: אחורי- 2 בולמים

מדידות

אורך כללי (מ"מ): 2,155
משקל עצמי (ק"ג): 194
גובה מושב (מ"מ): 790
נפח מיכל דלק: 11 ליטר
קיבולת אחסון: 45 ליטר
(מקום ל-2 קסדות מלאות)

22 תגובות ל מבחן ארוך טווח: טי.ג'י.בי X-Motion 250

  1. רכבתי כמעט שנתיים בעבר ללא כל תקלות. אבל בסוף הכלי לא היה שווה כמעט כסף בגלל שלא היה לו יבואן ולא רצו לקנות אותו.

  2. הבולמים בחזית, באחד יש 2 גומיות ובשני רק אחת???

  3. רון, היבואנים הקטנים כל הזמן חשופים לאיומים וסנקציות של היבואנים הגדולים, ובמבחן התוצאה מי שלא מישר איתם קו נעלם. אם היה מדובר בהעלמות מותג אגב תחרות חופשית והוגנת, סבבה, אבל קרטל זה פלילי. היבואנים הגדולים מתנהגים כמו קרטל כדי לקבוע לך תג מחיר של 25 אלף ש"ח, על קטנוע TGB שמחירו האמיתי לצרכן לא יותר מ 20 אלף ש"ח. היום אתה יכול לקבל סילברבלייד250 של קיוואי תמורת 15 אלף ש"ח, נראה אם היבואן ההוגן הזה יצליח לשרוד בשוק של קרטל על כל המשתמע (איומים ולחצים לא חוקיים). יש רק מילה אחת לתאר בה את המציאות העגומה הזאת "איכס".

  4. יתכן ויש משהו במה שאתה אומר. אבל אני אענה לך ממש בקצרה כי אני לא כל כך אוהב לכתוב ולהגיב.
    הדוגמא שנתת מצויינת. יגיע יבואן שיביא את ה TGB לדבריך ב20 אלף שח ואולי כמה שקלים יותר ואז יעלם כמו שקרה ליוסאנג בזמנו שישאיר אנשים ללא כלי רכב וללא הכסף. ואם אתה לא יודע תברר.
    אז לפעמים כן שווה לשלם כמה שקלים יותר ולקבל כלי שאתה יודע ובטח שיהיו לו אבא ואימא ולא תשאר עם כלי ביד שרכשת ב20 אלף אבל בסוף לא רק שלא היה שווה עשירית אלא גם בעשירית מהעלות לא הצלחת למכור אותו.
    כמוון שזו דעתי ההגינונית בלבד

  5. אם כבר המלומדים לפני הזכירו לפני את היבואן שמביא את הקוואי ארצה כנען אז הוא קיים בענף קצת יותר מהגיל של רוב המגיבים כאן ואני מאמין שבזכות ולא בחסד ואם ימשיך בדרכו בצעד איטי אבל בטוח יחדיר את מרכולתו וכל בר דעת יעשה חושבים.

  6. אם בממשלה חושבים שיש סיכוי שאני צודק, כלומר שיש ראיות לחאורה בסף שמצדיק ברור בנושא כל כך חמור, יתכבדו ויעשו מעשה. אבל כאשר עובדי ציבור עסוקים בבחורות ושאר קומבינות נדל"ניות, אין להם זמן לטפל בדברים אחרים. לידיעתך, זה הקרטל שבשנים האחרונות הביא לנפילת כמה מהיבואנים הקטנים, ולאחרים הוא גרם להפסיק את היבוא. זה הקרטל שאחר כך רץ לעיתונות כדי לספר דרך העיתונאים שלו שלא בטוח לרכוש כלים מיבואנים קטנים. הפרשה נוגעת להתאגדות היבואנים הגדולים כדי לשנות בכנסת(זה אצלך) את תקנות היבוא באופן שמחייב יבואן שחפץ ברישיון יבוא להפקיד סכום אסטרונומי שכלל לא קשור למחזור המכירות שלו. הפרשה פוצצה, הגזרה מותנה, וחלק מהיבואנים הקטנים נשמו לרווחה. מדינת עולם שלישי פראיירית לעומתנו.

  7. אתה יודע שאם קיוואי מצליחים זה למרות הקרטל ולא בזכותו. אצל הקרטל אין קשר לתחרות הוגנת, יש קשר למעשים פלילים שאת חלקם תיאר מגיב 13 (פרשת תקנות הייבוא). דווקא בזכות השנים שחולפות, בשוק בריא יבואן ותיק כמו יבואן קיוואי ממזמן כבר היה פורץ לתודעת הציבור והיה מוכר כלים בכמויות גדולות, אולי יותר גדולות ממטרו-מוטור. אצל הקרטל הגינות לא בסדר החשיבות, אבל זכיה מפוקפקת ב"מכרזים" של מאות קטנועים זה כן, ואז הקרטל יכול לחרבן לא רק על קיוואי אלא גם לחרבן על הלקוחות הפרטיים שלו. פחחח…

  8. לא רוצה לחשוב שאתם המגיבים הם בעלי הבית של קווי.
    שוב סה"כ אמרתי שאני שמח שהפעם ה-TGB מובא ארצה ע"י חברה עם בסיס כלכלי איתן גם אם המחיר מעט גבוה יותר אבל עדיין תמיד יהייה מי שימכור למשתמש חלפים וכן ישאר בארץ לעומת כל מיני יבואנים אחרים שנעלמו גם אם משהו אחר החליף אותם והוא לא בעל יכולת כלכלית חזקה וטובה ויכול גם להעלם.
    ושוב. זו רק דעתי אני לא מבין גדול ומכווה שלא מטעה כאן אף אחד.

  9. תקרא שוב מה כתבתי ועל מה אתה מתרעם לבעיות בהבנת הנקרא יש טיפול וגם להתפרציות ללא סיבה.

  10. תגובה לרמי קוואסקי ולמבקר הממשלה הגיב:

    רמי, 1. אתה לא מכחיש. 2. קראתי שוב את מה שכתבת(תגובה12), ואתה רושם שם כאילו להתמדה ולצעדים האיטיים יש קשר עם הצלחה בטוחה, אתה גם קובע שקיוואי פעיל בשוק הרבה שנים, כלומר לגישתך קיוואי קיים את חלקו במשוואה. אז איפה ההצלחה המובטחת? על כך השבתי שהקרטל מונע תחרות הוגנת וחופשית(הטית מכרזים, שליטה בעיתונות הכתובה, הכתבת מחירים שמונעים תחרות ויתרון ליבואנים הקטנים וכו). כיוון שלהבנתי הקרטל המסריח פוגע גם בך רמי, שאלתי אם אילפו אותך לסתום את האף? אם יש מישהו שצריך טיפול, זה כנראה אתה, באף. אדון מבקר הממשלה, אם אתה נגד תחרות חופשית שמוזילה מחירים ואם אתה נגד יבואנים קטנים, אתה כנראה חבר בקרטל. בו תלמד: זכותו של מותג "יקר" לנפח מחירים, כמו שזכותו של יבואן קטן להוזיל מחירים, כמו שזכותו של הצרכן להחליט אם הוא הולך על היבואן הזול או היקר. אתה רוצה להפעיל את משטרת "המוסר" שלך ולאסור תחרות עם יבואנים קטנים? אם כן, אז אתה פושע(קרטל זה פלילי). תמשיך להציג את עצמך כטמבל שלא יודע, פחחח…

  11. 17-היה כדאי שתדע לא תמיד עסק גדול זה עסק רווחי ויציב ישנם עסקים קטנים ויעילים שמפרנסים לא רע בכלל את בעליהם. ומה לעשות קיוואי עם כל הכבוד עדיין מחוץ לגבולות סין לא שם דבר כמו הונדה סוזוקי ימהה או קאוואסאקי וכן הלאה אז כמובן המכירות בהתאם אך כמו שהבהרתי ליפני עדיף לקנות קטנוע 250 סמ"ק ב-15000 ש"ח לנסוע עם אחריות שנתיים בשקט מחיר הקטנוע החדש הוא לא נושק אפילו לירידת הערך ומחיר השוק של המתחרים לאחר אותה תקופה אז עוד פעם אני אומר חכם עיניו בראשו ואם עדיין אני לא מספיק ברור אז אם אני צריך טיפול באף אתה צריך טיפול יותר מעמיק צופציקון.

  12. עסק גדול לא תמיד רווחי, ועסק קטן יכול להיות יעיל ורווחי. רק שאין קשר לעובדה הזאת כדי לשלול קיומו של קרטל אופנועים בישראל. כולם היום מיצרים בסין, כל הקטנועים בסגמנט הזה הם חיקוי אחד של השני בשינוי מדבקה או עיצוב. האיכות אותה איכות(סבירה פלוס). אם קיוואי יכול למכור ב 15, ואחרים מוכרים ב 25 גם זה בסדר. מה שלא בסדר זה הקרטל שמונע תחרות על ידי שליטה במכרזים לציי-הרכב הגדולים(ככה יבואן קטן אף פעם לא יכול לשבור את תקרת הזכוכית של מכירת מאות כלי רכב), שליטה בעיתונות הכתובה(הפחדת הציבור מהיבואנים הקטנים ובכך מניעת תחרות הוגנת), ושליטה במחירים (לחץ על היבואנים הקטנים לישר קו עם המחירים המופלצים שהקרטל מכתיב, וככה היבואנים הקטנים מאבדים את היתרון שלהם בתחרות על כיסו של הלקוח). רוצה להיתמם סבבה.

  13. הפעם אקצר.
    אני באופן אישי הייתי רוכש קטנוע מחברה כמו לובינסקי יבואנית KTM גם בעשרה אחוז מעל המחיר שחברה כמו קווי ימכרו אפילו אם קיווי ימכרו את אותו המצור בדיוק.
    ואומר אם שתי החברות ימכרו את אותו המוצר אקנה מדלב ולא מהיבואן השני כי שם אני בטוח שאזכה לשקט נפשי לכסף שלי.
    אם אתה עשיר דייך להפסיד את כספך אז זכית.
    אני לא.

  14. 14-17-19 מה קורה מה אתה אוכל שותה או נושם איך הבנתה מדברי את ההפך הגמור שאני בעד קרטלים ההפך אני קורא מכאן בשנית לכל בר דעת לעשות חושבים ליפני שהוא מחליט לשים את כספו אצל יבואן גדול שמתמחר את האופנוע/ קטנוע בעשרות ואף במאות אחוזים ביחס למדינות אחרות ונהורות על הגלובוס הצרכנים בידהם הכוח לשנות ולדעתי קיוואי זו קניה משתלמת במחיר הגון ומוצר סביר [יש לי חבר שרכש] אני רוכב על ZX10R וגם Kawasaki חדש לא מוכרחים לרכוש היום דרך מטרו.

  15. "מבקר המדינה", ככל שאתה אדם פרטי, זכותך לשלם יותר אם אתה סבור, ולדעתי בטעות, שהביטחון שלך עם יבואן גדול הוא שונה מהותית מהביטחון שלי עם יבואן קטן. אם אתה בעל עיתון, אתה כבר חייב להיות מאוזן ואובייקטיבי, וחובתך להסביר לקוראיך על היתרונות של המחיר הזול, לצד הסיכון הנמוך שברכישה מיבואן קטן, אפילו סיכון נמוך מאוד(כי רישיון יבוא ניתן כנגד ערבויות למשרד התחבורה שלא מאפשרות לאדם פרטי לבצע עסקה עם יבואן קטן ובמקרה של אסון להישאר עם התחתונים). אדון "מבקר" אם אתה כבן אדם פרטי ושונא סיכון מוכן לשלם 25 אלף על מוצר שהוא באיכות דומה ונמכר בקיוואי תמורת 15 אלף, סבבה(לדעתי אתה פראייר). זה בדיוק המשמעות של שוק חופשי. אבל הקרטל לא מאפשר שוק חופשי ופוגע אגב כך לא רק ביבואן הקטן, הקרטל פוגע גם בזכויות הצרכן (כפי שהסביר מגיב 19). רמי(21), כאשר אתה כותב לעניין, אין עליך!!!רמי, ברכה והצלחה!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל