fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

שפיות זמנית: סוזוקי GSR 750

שפיות זמנית: סוזוקי GSR 750
בחנו: תומר לשר, סטפן אבנדיץ', טל סולומון
צילום: תומר לשר, הדס לוי

 


כמו כל אופנוע בעולם, גם ה-GSR750 החל את דרכו אי-שם בתוך חדר ישיבות במפקדת סוזוקי בהממטסו. מאז הטלטלה שספגה היצרנית היפנית כתוצאה מהמשבר הכלכלי היא התקשתה לפתח דגמים חדשים ולסחוף את ההמונים אחר אופנוע פורץ דרך. בפני צוות הפיתוח והשיווק עמד אתגר חדש – לתכנן אופנוע שעלויות הייצור שלו יהיו כמה שיותר נמוכות ואילו הכנסותיו יהיו כמה שיותר גבוהות.

המגמה העולמית מושכת מזה כמה שנים אל נייקדים עירוניים בנפח הביניים ובסוזוקי החליטו לדבוק במרכיבים של רבי המכר באירופה – הונדה הורנט, קאוואסאקי Z750 וגם הימאהה פייזר 8 הרענן של ימאהה. כאשר החלקים (או השרטוטים ליתר דיוק) כבר נמצאים בארון, עניין ההעברה מהכוח לפועל הופך להיות פשוט יותר.
בשנה שעברה, בתערוכת קלן, נחשף והוצג האופנוע החדש במלוא הדרו. למרות היותו אופנוע תקציב הוא מתהדר בכמה מכלולים מרשימים, עליהם נספר בהמשך. בניגוד לאח הקטן, GSR 600, בחרו בעופר אבניר כן לייבאו לישראל ואנחנו תמיד מברכים כניסתם של דגמים חדשים לשוק הישראלי. הרי שאלו מגדילים את ההיצע ומוסיפים צבע לסצנה, במיוחד כשהם בעלי מראה שובה כשל ה-GSR 750.
השורה התחתונה ****
ה-GSR750 הוא אופנוע נייקד בנפח בינוני, עם מנוע 750 סמ"ק. פעולתו של המנוע חלקה מאוד והוא ידידותי לרוכבים מתחילים שעושים את צעדיהם הראשונים על גבי אופנוע המתאים לדרגת הרשיון הגבוהה. העיצוב של ה-GSR 750 נקי וחד עם אלמנטים מעולם המירוצים. עקב אכילס שלו הוא מחירו בישראל – מעט גבוה ממתחריו.
מנוע וביצועים ****
מנועו של ה-GSR 750, 4 בשורה, נלקח ישירות מה-GSX R750 שנת 2010 ועבר מקצה שינויים להורדת ההספק ופעולה חלקה יותר. זווית השסתומים צרה מאוד כדי להגדיל את הדחיסות בתא השריפה על מנת להקנות לו את אופיו. קוטר שסתומי היניקה עומד על 27.2 מ"מ ושסתומי הפליטה על 22 מ"מ. יחס הדחיסה הנו 12.3:1.
סוזוקי מצהירים על יחס הספק-משקל של 120 כ"ס ל-190 ק"ג (יבשים) כאשר שיא ההספק מתקבל ב-11,500 סל"ד. בפועל הכוח מתקבל בצורה ליניארית מאוד, מרגע פתיחת המצערת ועד לניתוק ההצתה. פעולת המנוע ידידותית מאוד ונשלטת גם כאשר רוכבים עליו במגבלות. בסל"ד הנמוך המנוע מעביר תחושה אנמית מעט וצריך לשמור אותו בטווח הביניים של קשת הסל"ד כדי לקבל את מנת הכוח הרצויה.
נוחות והתנהגות ***
הישיבה הראשונה על גבי ה-GSR 750 גורמת לתחושה מעט מוזרה. זווית המושב שולחת את הרוכב קדימה והגוף נמצא בתנוחת "סטופי" עם הברכיים שלוחות קדימה ולמטה כאשר הן חובקות את מיכל הדלק. לאחר הקילומטרים הראשונים מתרגלים לכך ומרגישים בבית.
גובה המושב סטנדרטי – 810 מ"מ ולא נרשמו בעיות בעצירה או בתחילת רכיבה. מלפנים נמצא מזלג הפוך של קאיבה עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ ומאחור בולם יחיד ופשוט גם הוא מתוצרת קאיבה. בפועל החלק הקדמי עובד טוב ונותן את הפידבק הרצוי. החלק האחורי לוקה מעט בחסר גם כאשר האופנוע עומד בעומס בינוני. ההרגשה המתקבלת היא שהבולם רך מדי ואינו נותן את הפידבק הרצוי. משקלו הקל ומידותיו של האופנוע מקנות לו התנהגות חדה וזריזה ומערכת הבלמים אינה נושכת כמו באופנועי הספורט.
מיקום הרגליות ביחס למושב הוא מצויין ודורש כיפוף הגיוני של הברכיים. הכידון מעט צר לטעמנו ואנו משערים שרוכשיו של ה-GSR 750 יפרדו ממנו כבר בתחילת הדרך.
כשיוצאים לתקוף פניות עם ה-GSR חשוב לזכור שהוא אינו אופנוע ספורטיבי, למרות שמראהו ומכלוליו מעט מטעים. האופנוע סולח על טעויות שנעשות על ידי ידיים לא מיומנות אך כדי להפיק ממנו את מירב ההנאה יש לבצע תכנון נכון של הכניסה והיציאה מהפניות בצורה חלקה. בלימה חזקה מדי אל תוך הפנייה תניב שקיעה לא רצויה של החלק הקדמי. כך גם להיפך, פתיחת מצערת בצורה אגרסיבית מדי תגרום לחלק האחורי לטלטל את האופנוע ביציאה מהפנייה.
ביום-יום ****
כאופנוע שפוי ה-GSR750 מתאים מאוד לשימוש יומיומי. אופי המנוע יחד עם קלילותו הופכים אותו ל"אולראונדר", כלומר אופנוע רב-משימתי, שייקח את רוכבו אל העבודה, לטיולי סופ"ש וגם לבית הקפה בשדרה. לוח השעונים בעל מראה מעט מיושן אך מציג את כל האינפורמציה הרצויה עם מד מהירות דיגיטלי. בסיס הדלדלים עומד על 1,450 מ"מ סטנדרטיים, אך היעדר פלסטיקה ומשקל מיותר מקנים תחושה שהאופנוע קצר יותר והוא מתנהל בקלילות בתוך העיר הצפופה.
היעדר מגון הרוח מקשה על רכיבה במהירות גבוהה, אליה ה-GSR מגיע בקלילות. מעל 140 קמ"ש הרוח מתחילה להעיב על חוויית הרכיבה ולעתים טוב שכך.
מחיר, אחזקה, אחריות ***
ה-GSR 750 הוא אופנוע שטומן בחובו הגיון רב, מחירו מוריד מכך מעט כשנקבע על 74,195 שקלים. בעולם הוא מתומחר כמעט זהה למתחרה הישיר של השכנים מקאואסאקי (Z750) ואילו כאן מחירו גבוהה מעט. מחיר אחזקתו ל-24,000 הק"מ הראשונים עומד על כ-6,000 שקלים ואחריות היבואן תכסה את הרוכש לשנתיים ללא הגבלת מרחק.

סטפן אבנדיץ' על ה-GSR 750
הסוזוקי הזה לוקח את ה-Z750 ואת ההורנט ומשלב בין שניהם. המתלים שלו טובים יותר מה-Z והוא מרגיש קל וזריז כמו ההונדה אך עם מנוע 750. בסך הכל הוא בנוי כך שהביצועים מתאימים ליעודו ככלי ביניים.
הדבר היחידי שמעט הפריע לי זה שהכידון כאן לא מספיק רחב וזהו לטעמי הפספוס היחידי בכלי הזה. אפשר תמורת כמה מאות שקלים להחליף כידון ואז הוא יהפוך לכלי מגניב שבא לרכוב עליו כל הזמן.
מנועי סוזוקי תמיד הרגישו לי מעט מחוספסים וגם ב-GSR זה אותו הסיפור. מצד שני היתרון במנועי ה-750 של השנים האחרונות הוא האמינות הכמעט אבסולוטית שלהם.
לגבי תגובות המצערת:
למדתי שכאשר האופנוע קר, קשה לרכוב עליו בצורה חלקה מפאת תזזיתיות יתר של המצערת אך כאשר המנוע מתחמם, העסק פשוט תענוג.
בסה"כ החבילה כאן היא די מאוזנת ואני חושב שעם שיווק נכון של "אבניר", אין סיבה שלא יצליח.
 
 

תעודת זהות

סוזוקי GSR 750

מחיר: 74,195 שקלים
אחריות: שנתיים ללא הגבלה
שנת דגם: 2011
דרגת רשיון: A

 

בעד: ידידותי מאוד, קל משקל, מנוע בעל אופי חלק
נגד: מחיר מעט גבוה

 

נתונים טכניים

מנוע: נפח 749 סמ"ק, 4 בשורה, קירור מים
כ"ס/סל"ד : 11,500/106
קג"מ/סל"ד: 9,000/8
הילוכים: 6
צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 180/55-17
מיכל דלק: 17 ל'
משקל יבש: 190 ק"ג
בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ
גובה מושב: 815 מ"מ

 

24 תגובות ל שפיות זמנית: סוזוקי GSR 750

  1. אחלה תמונות, מבחן מצוין, נהנתי לקרוא

  2. כל השנים תמיד אהבתי את ה750
    נראה מדהים

  3. מאוד מרוצה, צודק לגבי המשקף.. אבל התרגלתי.

  4. סוזוקי משחררים דברים מדהימים לאחרונה, תמשיכו ככה!

  5. ככה לפחות היינו רואים אותו מול מתחרה.
    אני מחפש כלי בתחום וזה היה עוזר לי לצמצם את הבחירות

  6. ועוד ללא הגבלת ק"מ?
    אשכרה השוק הזה מתחיל להתקדם לעבר שנות ה 2000

    יופי לנו 🙂

  7. גם אני ליאט כהן…או ליאת כוהן…..או אפילו ליאת כהן….
    רכבתי על האופנוע(ברור שבחלום) ואני חושבת שכדאי לכם לקנות אוטו…או אותו….בקיצור..שתדעו אני אורחת דין…נו לא יודעת מה…
    כהנליאט

  8. אחלה כתבה… ובאמת מבחן השוואתי יכול להיות נחמד

  9. ואמשיך. מבחן מוציא את הכלי בסדר גמור, נראה שאני אאמץ את שינוי הכידון לדברי המומחה.

  10. אחלה מבחן
    מאוד חושש מאישתי.. אבל זה החלום שלי.

  11. מנוע R750 , התנהגות ספורטיבית..
    יש כל כך הרבה בחירה היום שממש קשה להחליט.
    ארני

  12. נתן למצוא את REVIT ב איי.די.מוטורספרט

  13. תזהר ממנה , שופטים אוהבים אותה בגלל שהיא לא מתלהמת והיא מתלבשת מאוד יפה.

  14. נותן לו בראש עם ABS, בולמים מתכווננים ומחיר שפוי יותר

  15. עכשיו שוב מדגדג לי בין הרגליים 🙂

  16. לא הבנתי כידון צר,מה להחליף לכידון של וי סטרום.יש אפשרות להתקין מישקף,ואם הוא יהיה אפקתיבי,כי הוא לא מקורי.

  17. האופנוע פשוט כייפי. כידון נוח התנהגות קלילה מנוע גמיש. קחו בחשבון שאני לא רוכב מקצועי ורוכב על בנדיט ביום יום.אבל ניהנתי מאוד.

  18. יכול ללכת מאוד אם ייצאו במבצע מכירות במחיר 71,000 (אנו חמישה שמחכים)

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל