fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

ק.ט.מ 250EXC-F – שיטת מצליח

ק.ט.מ 250EXC-F – שיטת מצליח

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

בכל שנה, לפני הצגת הכלים לשנתון החדש, אני מחכה לראות במה ק.ט.מ תפתיע הפעם. ק.ט.מ היא ללא ספק חברה בעלת תעוזה שרגילה להעניק את מספר החידושים הרב ביותר בכל קטגוריה. במהלך העשור האחרון ביססה את עצמה ק.ט.מ בצמרת העולמית כמעט בכל קטגוריה אפשרית. ה-EXC250 הארבע פעימתי הוא תוצאה של התמדה ושל תהליך אבולוציה מתמיד. גם בארץ ההתמדה עזרה לק.ט.מ לעשות חיל ולשלוט ללא עוררין בשוק המקומי גם לאחר שנכנסו בשנים מותגי שטח נוספים לארץ שמנסים לנגוס בשליטתה.

מנוע, ביצועים
מנוע הק.ט.מ הרגיש חזק ורציף ותודות למהנדסי ק.ט.מ הכוח מגיע מסל"ד נמוך מאוד ומטפס כלפי מעלה. באמצע קשת הסל"ד המנוע מרגיש הכי בבית למרות שיש תחושה של בור בין הילוך שני לשלישי. תגובת מצערת נהדרת ונקודתי ובלימת המנוע מעולה. זהו מנוע חזק במידה ולינארי שלא יאיים גם על רוכבים פחות מנוסים.

מתלים, התנהגות, בלמים
כל האופנוע הרגיש רך מידי והמתלים הקדמיים הרגישו ספוגים מידי בבמפים גדולים. הדבר תקף גם לגבי המתלה האחורי שהרגיש רך מאוד והקשה על הכניסה לסיבובים. דווקא בירידה ועליה מסולעת הרגיש הק.ט.מ בבית ונתן תחושת ביטחון הגורמת לך לרכב מהר יותר באזור מסולע ומחפה על טעויות רוכב. 

הק.ט.מ שומר על כיוון בגזים פתוחים אך הרגיש כבד בסיבובים ולא מדייק מספיק. הק.ט.מ הרגיש הכי "כבד" מבין חמשת הכלים במבחן וכל הבוחנים, בלי יוצא מן הכלל, הרגישו זאת. כידון הפאט בר תורם להרגשה ה"פתוחה" ומי שרגיל לקבל מכות מהכידון בנחיתות גבוהות, בק.ט.מ דאגו לספוג דחוס בכידון לצמצום המכה. הבלמים באופנוע מתפקדים מצוין ואין מילה רעה אחת שאפשר לכתוב עליהם. הקדמי עם רגישות ונקודתי והאחורי כמו שצריך.

נוחות רכיבה, תפעול, גימור
תנוחת הרכיבה של הק.ט.מ מצוינת ופונה לקהל רחב של רוכבים. הוא פשוט מרגיש כמו בחורה בבר שזורמת איתך לאן שתרצה. מי שרגיל לרכב בעמידה הרבה ירגיש בבית על הק.ט.מ.
מבין חמשת האופנועים במבחן הק.ט.מ  הכי מתאים לרוכבים גבוהים, הוא מרגיש ממש גבוה ולעלות עליו הרגשתי כמה גמיש צריך להיות. ישיבה על האופנוע ומרגישים בבית,  האופנוע צר וארוך ומיכל הדלק השקוף מזדקר לו לסיום הישורת, המושב צר והתנועה עליו חופשית וחלקה. הק.ט.מ. מגיע עם לוח מחוונים קטן ומינימאלי וביחס לשאר האופנועים הוא הרגיש הכי איכותי. הכל היה מורכב במקום ועובד כמו שעון.

השורה התחתונה
הק.ט.מ הוא אופנוע שיקלע לציבור רחב של רוכבים. יש בו הכל  וכולם נהנו לרכב עליו. לאחר המבחן הבינו כולם למה הק.ט.מ פונה לכל כך הרבה סוגים של רוכבים. הוא פשוט ידידותי מאד, נוח לתפעול והמנוע לא מאיים ויש לו פוטנציאל גבוה. הרוכב הנכון יוכל להגיע איתו רחוק מאד. לא הטוב מכולם אבל יתאים כמעט לכולם.

מחיר, אחריות, אחזקה
הק.ט.מ הוא הכלי היקר בקטגוריה ומחיר המחירון שלו עומד על 82,500 ש"ח. ה-250EXC-F נדרש לטיפול אחת ל-15 שעות מנוע כשאחת ל-30 שעות מנוע נבדק האם המנוע זקוק לכיוון שסתומים. מחיר טיפול רגיל הינו 705 ש"ח כולל מע"מ ואילו טיפול הדורש כיוון שסתומים מחירו 940 ש"ח כולל מע"מ.

תעודת זהות

ק.ט.מ 250EXC-F
מחיר: 82,500 ש"ח
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע:  צילינדר יחיד, 248.6 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
קדחXמהלך: 54.8X76 מ"מ
יחס דחיסה: 13.2:1
הזנת דלק:הזרקה, גוף מצערת 42 מ"מ
תיבת הילוכים: 6 הילוכים
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך WP 48 מ"מ, כוונון מלא, מהלך 300 מ"מ

אחורי – מונושוק, בולם WP PDS עם כוונון מלא, מהלך 300 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי – דיסק פרפרי 220 מ"מ

צמיגים:
קדמי – 90/90-21
אחורי – 120/90-18

בסיס גלגלים: 1,482 מ"מ
גובה מושב: 970 מ"מ
מיכל דלק: 9.5 ליטר
משקל יבש: 105.7 ק"ג


אורי כרמל:

"זה האופנוע שאני הכי אוהב פה, יש בו הכל"

2 תגובות ל ק.ט.מ 250EXC-F – שיטת מצליח

  1. זה שהוא גבוה זה בכלל יתרון גדול.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל