fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

הונדה CBR1000RR – ילד טוב בגוף של ילד רע

הונדה CBR1000RR – ילד טוב בגוף של ילד רע

תומר לשר

צילום: אור גליקמן, יוסי גוזלן

מי לא זוכר, מי לא התאהב, כאשר בשנת 1992 יצא לאוויר העולם לראשונה ה-CBR900RR Fireblade האגדי בעל החזות המאיימת והיה נראה כי לעלות על האופנוע לסיבוב תמים היה בגדר משאלת מוות.  ה-CBR של שנות ה-90' לא רק היה נראה מאיים אלא בפועל  גם נחשב לאקדח בעל הדק רגיש שאצבע לא עדינה תביא לגורל מר וכאוב כשרק מעטים היו בעלי היכולת לשלוט על אותו סוס פרא. בשנת 2012 ציינה הונדה 20 שנה להולדתו של הפיירבלייד והשיקה דגם מעודכן, המתבסס על הדור האחרון של ה-CBR1000RR שהוצג בשנת 2008. הדגם החדש מאופיין בכמה שינויים טכנולוגים מהותיים לצד שינוי וויזואלי קטן הנראה לעין בעיקר במסכת האופנוע  שהתעגלה קלות והפיירינג ששונה למען שיפור יכולת הזרמת אוויר למנוע. השינויים הטכניים המהותיים בדגם של 2012 נעשו במתלים ומערכת ניהול המנוע. הבולמים מלפנים ומאחור שונים לחלוטין מהדגם היוצא כאשר הטכנולוגיה המצויה בהם לקוחה הישר מעולם המרוצים. במזלג הקדמי הונדה משתמשת בטכנולוגיה הנקראת BPF (Big Piston Fork) ואילו מאחור תמצאו גם כן בולם חדש לחלוטין בעל שתי בוכנות פנימיות אשר הטכנולוגיה המצויה בו נקראת "balance free". כמובן שלטענת הונדה המתלים החדשים אמורים לעשות עבודה טובה יותר מבעבר.

כמו שנאמר, שינוי מהותי נוסף נמצא במערכת ניהול המנוע. הונדה משתמשת בדגם הנ"ל במפת הצתה חדשה לחלוטין אשר תפקידה למתן את תגובות המצערת ולהופכן לליניאריות ונשלטות יותר. כיום רוב האופנועים הספורטיביים מגיעים עם שלל מערכות עזר אלקטרוניות הישר מהמפעל כגון בקרת אחיזה, בקרת משיכה, מפות הצתה נשלטות ואפילו בקרת וויליז'. באופן מעניין, מערכת העזר היחידה שתמצאו ב-CBR1000RR לשנת 2012 היא מערכת C-ABS אשר מותאמת לרכיבה ספורטיבית ובעיקר לרכיבה יום יומית מנהלתית. למעשה אומרים בהונדה "אנחנו לא רואים לנכון להיות חלק מהעדר ולהיות כמו כולם". לדעתי, בקרות אחיזה מצילות חיים לא פחות ממערכת ABS על פי כמה וכמה באופנועים המיועדים לרכיבה בה בודקים בצורה מובהקת את מגבלות האחיזה. ניתן להניח שהיעדר מערכות עזר כאלו נובע כיוון שבמסגרת האבולוציה של ה-CBR1000RR הדגם הנוכחי הוא "עדכון ביניים" וככל הנראה מערכות עזר אלקטרוניות יופיעו בדור הבא של הפיירבלייד שיוצג בעוד כשנתיים.
בדו"גרי לקחנו לתשומת ליבנו כי מדובר באופנוע הזקוק לתשומת לב מיוחדת ולכן הזעקנו לעזרתנו את סטפן אבנדיצ'י, רוכב מחונן אשר ידוע כבעל יכולות האבחנה וההבחנה המדויקת ביותר.

השורה התחתונה
ה-CBR1000RR לשנת 2012 מביא איתו שלל שינויים מהדגם היוצא ומציע חבילה דיי מאוזנת בין אופנוע יום יום לאופנוע לרכיבה ספורטיבית. אחרי הכול, זו האג'נדה שהונדה מאמינה בה. המנוע לא חזק באופן מאיים בסל"ד נמוך ויאפשר רכיבה בתנאי אחיזה ירודים ואילו בסל"ד הגבוה משתחררים להם 175 סוסים שהופכים את הילד הטוב הזה לחיה רעה שיודעת לשגר אתכם בליניאריות מדהימה אל הפניה הבאה. מבחינה וויזואלית, אין ספק כי מדובר באחד האופנועים היותר מיוחדים ויפים שנראו בכביש ארצנו. אסטטי ואלגנטי מצד אחד וספורטיבי מאידך. ביום יום התנהגות האופנוע נעימה והמתלים יודעים לעשות עבודה מסונכרנת וטובה בכבישים פתוחים ועקלתונים מהירים. ברכיבה ספורטיבית ה-CBR מתנהל לא רע אך זקוק לכוונים קלים במתלים על מנת להתאימו יותר לאופי הרכיבה הנדרש. בסך הכל ה-CBR החדש הוא אופנוע שקל לאהוב ואני אישית מאוד אהבתי מכל הבחינות. קשה מאד למצוא דברים שליליים להגיד על הפיירבלייד החדש. ילד טוב בגוף של ילד רע.

מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע במהדורת 2012 לא שונה מהותית מזו של שנת 2008 ועדיין בעל אותם נתונים.  999.8 סמ"ק המפיקים 175.6 כ"ס ב-12,000 סל"ד ו-11.4 קג"מ ב=8,500 סל"ד. המנוע קיבל מערכת ניהול מנוע חדשה לחלוטין שתפקידה למתן  את תגובות המצערת ולהופכן לליניאריות ונשלטות יותר ואכן, כך גם בפועל. עד 5,000 סל"ד ה-CBR די "ישן בעמידה", לא מאיים ומאפשר רכיבה מנהלתית אפילו בתנאי אחיזה ירודים. החל מ-7,000 סל"ד וצפונה מתעורר לו שד טזמני המזמין בידיים פתוחות לחגיגה גדולה שעל פניו לא נגמרת. שיא ההספק נמצא גבוה אבל לרכיבה מהירה וספורטיבית מרגיש כי אין צורך להגיע לטווח הסל"ד שבו מושג ההספק המרבי וניתן לעוף קדימה גם במשחק בין 8-10 אלף סל"ד.

בעת יציאה מפניות האופנוע מרגיש חזק אבל לא מאיים ברמה של איבוד אחיזה כתוצאה מהאצות חזקות. עם זאת, מומלץ לבצע האצות אלו תמיד בצורה ליניארית ולא ברוטאלית. הרי אף אחד לא רוצה באמת לבדוק גבולות ולהתגרות בגורל.  ההזרקה ב-CBR מעולה ועושה עבודה טובה מאוד בשינוי קצב ללא תחושות חריפות של ON/OFF.
התמסורת ב-CBR חלקה ומדויקת כיאה לאופנוע ספורט מהשורה ואילו יחסי העברה לא ארוכים כאופייני לאופנועים בקטגוריה הזו. ברכיבה ספורטיבית ה- CBR דיי מאפשר ואפילו מבקש משחק עם ההילוכים מה שאישית אני מאוד אוהב מעולם אופנועי ה-600 הספורטיביים

מתלים, בלמים, התנהגות
כמו שנכתב בתחילת הכתבה, אחד השינויים המהותיים מהדגם היוצא הוא מתלים שונים לחלוטין מתוצרת Showa. המזלג הקדמי מתבסס על טכנולוגיה הנקראת BPF (Big Piston Fork) שמטרתה לגרום לבולם לשפר את יכולת הספיגה ולשפר את התנהגות הכביש תחת עומסי בלימה ועומסי צד חזקים. ברכיבה מאומצת הייתה תחושה כי המזלג התקשה להתמודד עם תוואי הכביש (בערד) ודרש תשומת לב על מנת להשאיר את האופנוע באותו קו בו בחרנו בכניסה לסיבוב. ביום השני למבחן לאחר כוונון של הפרונט הגענו לסט-אפ בו הפרונט עבד טוב יותר ועזר לו להישאר בקו הרצוי עם יציבות מעולה מבלי לחסוך מהפידבק המתקבל מהכביש. מאחור הבולם הוא חדש לחלוטין וגם הוא בטכנולוגיה חדשה בעלת שתי בוכנות פנימיות שמטרתה העיקרית לאפשר לבולם להצמיד את הגלגל האחורי לכביש בצורה כזו שיעקוב אחרי התוואי בצורה מושלמת וכך תתקבל מקסימום אחיזה. בהונדה טוענים שבבולם בדגם היוצא הייתה נקודה מתה בעת מעבר מכיווץ לפתיחת הבולם וההפך, אך כיום בעזרת הטכנולוגיה החדשה בעיה זו נפתרה. בהטיות האופנוע נותן תחושה שהוא בבית, מעניק ביטחון מלא להישאר בזוויות הטיה מכובדת וללא כל התרגשות מצידו.

ברכיבה בין-עירונית מהירה המתלים היו מסונכרנים היטב ונתנו הרגשה מעולה גם בעקלתונים מהירים מאוד, עדיין עם יכולת ספיגה מרשימה מבלי לזעזע את האופנוע משמעותית. זווית הצידוד של הכידון נדיבה יחסית לאופנוע ספורט ומאפשרת התנהלות יום יומית קלה. ביחס  לאופנוע ליטר בעל בסיס גלגלים של 1,407 מ"מ ה CBR מרגיש זריז ולא דורש יותר מדיי כוח  ובנוסף לכך מרגיש יציב בעת שינוי כוון אגרסיביים. מושב הרוכב מרווח ומאפשר שינוי מיקום הגוף בהתאם לרכיבה באופן נדיב במיוחד.

על הבלימה ב-CBR מופקדת מערכת הנקראת C-ABS  כאשר מלפנים צמד דיסקים בקוטר של 320 מ"מ ומאחור 220 מ"מ. כן כן, האופנוע מגיע עם מערכת ABS שלא ניתן לנטרל. המערכת בנויה כך שרק הבלם האחורי מחובר לבלם הקדמי ולא ההפך, כלומר, כאשר מפעילים את הבלם האחורי הוא מרסן קלות גם את הקדמי על מנת להשאיר את חלוקת המשקל מאוזנת ככל הניתן ובכך לא לגרום להחלקה של הצמיג האחורי עקב מעבר של רוב המשקל קדימה ולקצר מרחקי בלימה. יש לציין שאפילו כשבלמתי עם האחורי בצורה חריפה המערכת מיתנה את הבלימה בצורה מאוד ליניארית ואפילו לא גרמה לקרטועים או גמגומים מהמנוע. בעת בלימות עם הקדמי, מורגש כי מערכת ה C-ABS מתערבת על יתר המידה בבלימות ברכיבה חזקה, כאילו ישנה "יד" מהצד השני של ידית הבלם שדוחפת חזרה את ידית הבלם, ממתנת את עוצמת הבלימה ולא קוטעת את הבלימה כמו שאנחנו רגילים להרגיש במערכות ABS רגילות. הנשיכה ראשונית אומנם חזקה אבל נפסקת עם ההגעה לבלימה המקסימאלית  ומתמתנת בצורה הדרגתית. אין ספק שמערכת כזו יכולה להיות מועילה ללא מעט מהרוכבים שלא מתאמנים באופן יום יומי על הכרת גבולות מערכת הבלימה ויכולתה. בנוסף לכך, גובה ידית הבלם משתנה באופן עצמאי מפעם לפעם ברכיבה עירונית מנהלתית. אומנם זה נמדד במילימטרים בודדים אך זה הורגש בהחלט ולא מובן מדוע. ברכיבה חזקה אני משתדל כמעט ולא להשתמש בבלמים אלא רק להתאמת קצב בכניסה לפניה ולא למטרת בלימה לתוך הפניה, לכן לי העניין פחות הפריע.

עיצוב, נוחות, שימושיות
כמו ששמים לב ה-CBR החדש דיי דומה לדגם היוצא מלבד מסכת החזית שקבילה עיניים יותר מלוכסנות. בנוסף, הפיירינג עבר שינוי וכרגע הוא בנוי בצורה הדרגתית המאפשרת זרימה של אויר לקרבי המנוע ובכך לעזור בקירור המנוע בעת מאמץ או רכיבה מהירה. ה-CBR מרגיש קטן, צר, קומפקטי וכייפי, דבר שלא אופייני תמיד לאופנועי ליטר כדוגמת ה YZF-R1  של ימאהה שמאוד רחב באזור מיכל הדלק והפרונט. מיכל הדלק צר וקל לחביקה ואפילו מזמין את מפרקי הידיים בהתכנסות מתחת לחופה בעת רכיבה מהירה. לוח השעונים חדש לחלוטין והוא מעוצב בהשראתו של זה המותקן של אופנוע ה-RC213V, אופנוע ה-MOTOGP  של הונדה. בלוח השעונים נוסף בורר מד הילוכים ומד הקפות. יש לציין כי לוח השעונים הורגש שימושי וקל לקריאה אפילו ברכיבה ספורטיבית. מושב הרוכב מרווח מאוד ומאפשר שינוי מיקום הגוף לפי הצורך. שלא, כמו ברוב האופנועים הספורטיביים, כיסא המורכב קטן הוא נוח ולא מרגיש שבא לצאת ידי חובה. מתחת לאותו כסא יש מעט מקום לאחסון מסמכים או ארנק ולא יותר מכך. עוד שינוי בגרסה החדשה הוא חישוקים בעלי 12 חישורים לעומת 3 בדגם הקודם, דבר העוזר בחיזוק החישור ויציבות האופנוע.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה-CBR1000RR הוא 129,900 ש"ח, מחיר הזהה לשאר מתחריו מיפן הימאהה R1, קאוואסאקי ZX10R והסוזוקי GSX-R1000 כך שאין ממש התלבטות כלכלית בין הארבעה. מאירופה מגיעים לא מעט מתחרים לקטגוריית הההיפרספורט אך כולם יקרים משמעותית. האפריליה RSV4 APRC והב.מ.וו S1000RRיקרים בכ-13 אלף ש"ח, עבור הק.ט.מ RC8R  תצטרכו להוסיף 32 אלף ש"ח ואילו הדוקאטי 1199 פאניגאלה האקזוטי דורש כבר תוספת של 45 אלף ש"ח עבור גרסתו הבסיסית.
מרווח הטיפולים של ה-CBR עומד על אחת ל-6,000 ק"מ כשבחלק מהטיפולים (6, 30 ו-42 אלף ק"מ) מדובר רק בבדיקת האופנוע בעלות מזערית. אחת ל-24 אלף ק"מ יש לבצע כיוון שסתומים ובנוסף נבדק גם הצורך בהחלפת המצתים שעלותם כ-1,000 ש"ח. עלויות הטיפולי ל-24 אלף הק"מ הראשונים עומדת על כ-5,500 ש"ח ללא החלפת המצתים. ה-CBR1000RR מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

מילה של סטפן

היום אין אופנועים, בעיקר של חברות ותיקות ומוכרות, שהם ממש גרועים בתחום מסוים. שלדות? ברמה גבוהה ביותר. מנועים? מפלצתיים מצד אחד ואמינים מצד שני. מתלים? רובם המכריע לא פחות ממדהימים. התנהגות כביש? לרוב מצוינת וגם ניתנת עוד לשיפור. בקיצור, מי שכיסו מספיק עמוק בימים אלה, יכול ליהנות מהשפע הקיים בעולם הדו גלגלי.
גם בדגם הנוכחי של ה-CBR1000RR אין ממש חסרונות ומלבד עירפול קל מאחור ומעט חוסר פידבק מהבלם הקדמי (שני דברים הקיימים בסט-אפ המקורי ובקלות ניתן לפתור) הכל עובד מצויין. כמו בימאהה R1 שהפך השנה לנוח יותר ו"עגול" יותר בתחושות, גם בפיירבלייד מגמת השינוי מהדגם הקודם דומה אך יחד עם זאת, שופרה גם היכולת האתלטית.
הונדה הכניסו בדגם החדש כמה שיפורים מעניינים בהשוואה לדגם הקודם, אך אני בוחר לא להתעכב עליהם אלא להעביר תחושות, כי בסוף זה מה שקובע.  

ה-CBR1000RR זריז מספיק לאופנוע ליטר, חזק מאוד בסל"ד הגבוה ובאופן כללי אינו מאיים. ברכיבה בכביש כמו ערד המתלים חייבים להיות מכויילים באופן מושלם כדי לפתח קצב מהיר בנינוחות.
לאחר כיווני מתלים קלים, ה-CBR הזה משרה בטחון ברכיבה, אך במיוחד הוא משרה בטחון באמצע הפניה. יש שיפור גם במערכת הזרקת הדלק אך עדיין יש עוד דרך לשלמות.

משנה לשנה, אופנועי הליטר הופכים לטובים יותר בכל פרמטר אפשרי ולאט לאט מתרחקים עוד ועוד מיכולתם הממוצעת של הרוכבים בכביש הציבורי. תוסיפו לזה את מגמת הגדילה בכמות התנועה בכבישים בעולם ומזה אני מסיק לעתיד שהיצרנים יעבירו לאט לאט את כובד משקלם בשיפור דגמי ה-600 סמ"ק הספורטיביים (איזה כיף) ופחות באופנועי הליטר.

היום, כדי ליהנות מהכלים המפלצתיים האלה, צריך להשקיע יותר באופן משמעותי ברמת הרכיבה שלנו, שאם לא כן, קניית כלים בקטגוריה זו, כאילו בזבוז כסף!

הונדה CBR1000RR – עלויות טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 675 ש"ח
טיפול 6,000 175 ש"ח
טיפול 12,000 860 ש"ח
טיפול 18,000 1,527 ש"ח
טיפול 24,000  2,290 ש"ח
טיפול 30,000 176 ש"ח
טיפול 36,000 2,085 ש"ח
טיפול 42,000  161 ש"ח
טיפול 48,000 2,305 ש"ח

תודה ליוסי גוזלן ואור גליקמן על הצילומים ותודה לחברת 'כלמוביל' שהעמידה לרשותנו את היונדאי i30 החדשה כרכב סיוע למבחן. 

תעודת זהות

הונדה CBR1000RR
מחיר: 129,900 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 999.8 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 175.6 כ"ס ב-12,000 סל"ד
מומנט: 11.4 קג"מ ב-8,500 סל"ד
קדחXמהלך: 55.1X76 מ"מ
יחס דחיסה: 12.3:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 46 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, BPF, כיון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ/החזרה, מהלך 120 מ"מ

אחורי – מונושוק, בולם גז עם שתי בוכנות פנימיות, כיוון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ/החזרה, מהלך 138.2 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 320 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 220 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 190/50-17
בסיס גלגלים: 1,407 מ"מ
גובה מושב: 820 מ"מ
מיכל דלק: 17.7 ליטר
משקל: 200 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק (מבחן): 13.8 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 244 ק"מ

תודה לחברת 'כלמוביל' יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס לישראל שהעמידה לרשותנו את היונדאי i30 החדשה כרכב סיוע למבחן

28 תגובות ל הונדה CBR1000RR – ילד טוב בגוף של ילד רע

  1. לא צריך לקרוא כל כך הרבה מלהבין את השורה התחתונה – פשוט התערבותך בטקסט הפכה את הכתבה הזאת לטובה שבטובים.

  2. ניכר לראות שנהנתם מאוד זהו לדעתי המלך החדש רק שכמו שבטפן רשם – חייבים להתשפר בנהיגה ולקחת את זה רחוק על מנת למקסם את הכלי

  3. אבל בשל מחירו הגבוה, יתכן שעכשיו אני אתקדם להונדה פיירבלייד. יתרון נוסף הוא הסחירות בעוד שנה פלוס.

  4. סטפן עם כל הכבוד להסקה שלך ולאהבה שלך לאופנועי 600CC
    אני לא רואה סיבה מדוע יצרנים ישקיעו ב 600 סמ"ק עדיין הקטגוריה המוביליה היא SBK ליטר לכן היצרנים ישקיעו משאבים רבים יותר בפיתוח ליטרים. לנו כאזרחים מהשורה,עדיפות לכביש הציבורי הוא ליטר מהסיבה שאין צורך להכנס לאטרף בכביש הציבורי,הכנס להילוך שני ושכח מההילוכים בעוד ה 600 מצריך עבודה רבה יותר עם ההילוכים וסל"דים מטורפים.

  5. ההסקה של סטפן?????
    לא ידעתי שהוא עדיין מחמם מים באמצעות הסקה.
    כבר מזמן הייתי בטוח שהוא רכש דוד שמש.

  6. מי לא נתן לך ארוחת ערב יום שישי שאתה מתוסכל מהמבחן או מהתוצאה ? מה הקטע? אני לא ראיתי בשום מגזין או אתר את המבחן על הCBR1000RR וכה מקצועי, עם כל כך הרבה השקעה ותמונות.

  7. תכניסו את הלשון שלכם,ותתחילו לקבל גם דעות שליליות,והערות בונות.סטפן ידוע במקצועיותו וגם יש הערכה אליו יחד עם זאת, הוא עדיין לא "דאלי למה" או "גורו על" שאי אפשר לחלוק על דעתו. אז סעו לשלום 🙂

  8. מעניין איך זה משעמם ?
    מה זה גוייריד/מובי/קלנועית?
    הלו.. כלי פסיכי חלומי. תתעורר

  9. האמת. אבל האמת….החלפת כבר את ה 50-DT שלך ? לדעתי הRV 50 יהייה תפור עליך אש..

  10. לא 1000 ולא 600. ה600 קצת מעייף אותי עם החלפת ההילוכים וה100 מעט כבד. ולכן ה750 תפור בדיוק למידות שלי.

  11. עם הרוכב בחליפה הלבנה והניידת? מישהו נפל?

  12. רציתי לשאול האם תוכלו אכן לבחון גם את ה RSV ?

  13. מדוייק, אינפורמטיבי, ממצה. רק חבל שאוםפנועים כלו בקושי נראים בארץ בין היתר בגלל המחיר הטורף

  14. 130 אלף ש"ח + 11 אלף ש"ח ביטוח בשנה + טיפולים בשמיים = צעצוע לעשירים בלבד

  15. עצבני בטרוף עם החישוק 16.5 מלפנים. היה נותן בראש לכולם בביצועים ובזריזות

  16. 130 אלף שקל. ממש קרטל מחירים. עם המחירים האלה לא פלא שמוכרים 2 וחצי אופנועים בשנה

  17. מזכיר לי את מוטו בימים הטובים שכל אופנוע ספורטיבי היה זוכה לניתוח מעמיק מכל כיוון.

  18. מה הקטע לגעת עם הברך ברצפה אם האופנוע בזוית הטיה של 10 מעלות?
    חוץ מזה, שאר התמונות מעולות ורואים שהרוכב מקצועי. תודה על הכתבה.

  19. אחלה כלי אין אופנוע ספורט יותר נוח ממנו רק r1 של יממה יותר יפה דוגרי קניתי cbr בגלל האמינות שלו ויש הכול בebay רק הונדה יש להם אחלה שירות במוסך המרכזי

  20. אני לא צריך לדבר על הכתבה זה כבר דיברו הייתי רוצה לכתוב על המחירים לצערי הרב כבר כמעט ואין אופנועי ליטר ואלו שיש נשמרים בנפטלין לא מבין איך הגיעו למחירים האלו 130 אלף לאופנוע זה ממש מטורף אין פלא שאי אפשר למצוא אותם אני הלכתי ללמוד מכונאות אופנועים ואני מטפל בעצמי באופנועים שלי יש לי 2 בכל אופן שיהיה לכם רכיבה מהנה ותשמרו על עצמכם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל