fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

עכשיו זה רשמי: אודי רוכשת את דוקאטי

עכשיו זה רשמי: אודי רוכשת את דוקאטי

אופיר דואק

צילום: יצרן

לפני כחודשיים התפרסמו ידיעות בתקשורת הכלכלית לפיהן יצרנית האופנועים האיטלקית דוקאטי עומדת למכירה. הידיעות הגיעו בעקבות ראיון של אנדראה בונומי, יושב ראש קרן ההשקעות בונומי שהחזיקה בדוקאטי, בו אמר שעל מנת להמשיך את תנופת הפיתוח דוקאטי זקוקה לשותף עם גב כלכלי חזק שיהיה מוכן להשקיע ממון בחברה.
זמן קצר לאחר הראיון יצאה ההודעה הרשמית שדוקאטי מוצעת למכירה ואז החל קרב השמועות לגבי הקונים הפוטנציאלים. שלא במפתיע, רוב המועמדים הפוטנציאלים באו מעולם הרכב. נטען שיצרנית הרכב ההודית טאטא הביעה התעניינות בחברה הבולונזית ולאור שיתוף הפעולה בין דוקאטי ל-AMG, חטיבת הביצועים של מרצדס, החברה משוטוטגארט היא המועמדת המועדפת למרות שראשיה מיהרו להכחיש את הדבר. מי שהייתה המועמדת הפוטנציאלית נוספת היא פולקסווגן ששיתוף הפעולה שלה עם סוזוקי עלה על שרטון לפני כחצי שנה ויושב הראש המיתולוגי שלה, פרדיננד פייך, הוא חובב דוקאטי מושבע. לבסוף רחשו השמועות שדווקא אודי, הנמצאת בבעלות פולקסווגן, היא זו המתיימרת לרכוש את דוקאטי. לפני מספר ימים זכו השמועות לאישור על ידי סוכנות הידיעות רויטרס שפרסמה כי אודי תבצע את הרכישה אך היום, יום רביעי, יצאה ההודעה הרשמית על השלמת העסקה.

במסגרת העסקה תשלם אודי 860 מיליון יורו (כ-1.1 מיליארד דולר) עבור דוקאטי. כיום דוקאטי מעסיקה למעלה מ-1,100 עובדים ובשנת 2011 מכרה 42,200 אופנועים וסיימה את השנה עם הכנסות של 480 מיליון יורו. לדברי רופרט סטדלר, יו"ר מועצת המנהלים של אודי, היותה של דוקאטי אחת מיצרניות האופנועים הרווחיות ביותר בעולם הופכת את ההשקעה של אודי לעסקה משתלמת במיוחד.
דוקאטי אכן נהנית מתדמית חזקה, בין היתר הודות להצלחה אותה היא קוצרת על מסלולי המרוצים אך היא יצרנית נישה בעלת טווח רווחיות מוגבל. המשבר הכלכלי שפוקד את אירופה שהיא שוק היעד העיקרי של דוקאטי הצריך את החברה להעריך לתקופה של האטה במכירות וצמצום עלויות (כמו למשל הפרישה מפעילות רשמית באליפות הסופרבייק). מבחינה עסקית ניתן להגיד שקרן בונומי עשתה את המהלך הנכון בזמן הנכון. לקרן אין יכולת להשקיע סכומי ענק הנדרשים במחקר ופיתוח, על אחת כמה וכמה על סף של משבר כלכלי, לכן זה היה הזמן הטוב למכור את דוקאטי כשהיא בשיא הרווחיות שלה.

השאלה הנשאלת היא מדוע אודי צריכה את דוקאטי? קונצרן פולקסווגן הוא אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם ותחתיו נמצאים מגוון רחב של מותגים בכל קשת המשקל ממאן וסקניה באגף המשאיות, דרך בנטלי ובוגאטי בתחום האולטרה יוקרתי ועד לסיאט וסקודה העממיות. פולקסווגן מתעניינת בתחום הדו-גלגלי כפי שעלהמשיתוף הפעולה הכושל עם סוזוקי ומקונספט לקטנוע חשמלי אותו הציגה בתערוכת שנחאי. אם פולקסווגן (מכונית העם) רוצה דריסה בשוק האופנועים דוקאטי הנישתית היא לא הבחירה המתאימה. אך עבור אודי שהיא מותג יוקרתי הנהנה מהילה של ספורט מוטורי וטכנולוגיה מתקדמת דוקאטי מתאימה מאד מבחינה תדמיתית. בכל מקרה העניין ההדדי של שני הצדדים, דוקאטי הזקוקה לגב ופולקסווגן בעלת השאיפה הגלובלית, הוא שהביא לחתימה המהירה על העסקה. סביר להניח שעצם הרכישה הוא גם כשליחת איתות לב.מ.וו, יריבה מושבעת של אודי בפלח היוקרתי. אגב, בתוך קונצרן VAG אודי נהנית ממעמד ייחודי. היא לא רק חטיבת היוקרה של הקונצרן אלא משויכת לאגף ה"דינאמי" של הקונצרן שכולל בין היתר את סיאט אך יותר מעניין מכך, אודי היא גם בעלת הבית של למבורגיני.

קונצרן פולקסווגן מחזיק גם בבעלות על סדנת איטלדיזיין שהוקמה על ידי אחד ממעצבי הרכב הגדולים בכל הזמנים ג'יורג'טו ג'יוג'ארו שאחראי לכמה מהמכוניות היפות והמתקדמות בעיצובן של תעשיית הרכב (אלפא 159, סובארו SVX, הדור הראשון של פולקסווגן גולף ושירוקו). אמנם העיצוב הוא אחד הקלפים החזקים של דוקאטי אך יהיה מעניין לראות אם וכיצד יוכל לבוא לידי ביטוי הניסיון של סדנת העיצוב המהוללת בעיצוב של אופנועי דוקאטי.
מעבר לכך קשה להעריך כיצד יכולה לבוא לידי ביטוי המעורבות של אודי בדוקאטי מעבר לגב הפיננסי. מהדורות מיוחדות לדגמים קיימים בדומה למה שנעשה בשיתוף הפעולה של דוקאטי עם AMG הוא אפשרי אבל בשביל זה לא רוכשים חברה ב-860 מיליון יורו. מעבר לשיתוף הפעולה ברמת המוצרים דוקאטי יכולה להסתמך על רשת ההפצה הנרחבת של אודי הפרושה ברחבי העולם. ימים יגידו מה תניב העסקה אבל דבר אחד ברור: הפוטנציאל שטומן בעסקה הוא גדול ויתכן שאנו עומדים בפני עידן חדש שלא הכרנו מהיצרן האדום מבולוניה.

18 תגובות ל עכשיו זה רשמי: אודי רוכשת את דוקאטי

  1. הידעת? דוקאטי מורכב מ-90% נשמה ו-10% אזיקונים

  2. הזרקה ישירה, שימוש נרחב באלומיניום, אולי גם הנעת קוואטרו ? 🙂

  3. יעבור לצ'מפיון מוטורס? רק שלא ישחטו את הקונים במוסכים כמו שרק הם יודעים

  4. האמת שחוץ ממותג אין כאן כלום. החברה בקשיים חייבת ים של כסף בטח הבנקים סגרו להם את הברזים. למה הם חושבים שהם יצליחו איפה שדוקאטי נכשלו.

  5. בטח לאחר ההצלחה הענקית שלהם וכשיש לך ים של מזומנים בקופה. אז אתה יוצא לקניות.מקווה שיצליחו איפה שהאחרים נכשלו.

  6. אולי נראה קצת מזה עכשיו במכוניות האפורות שלהם.

  7. המוצר בכלל עדין קיים. ראיתי תמונה של טל עליו של ליפני הרבה שנים.

  8. אני רק מקווה שהדגם הבא של דוקטי לא יהיה מבוסס על פלטפורמה של גולף…

  9. ואנחנו, הלקוחות נקבל התייחסות עניינית לשירות, מבלי שנהיה שבויים בידיים של יבואן / סוכן / מכונאי אחד שמרקיע מחירים ואינו טוב במיוחד. הגיע הזמן לפתח את שוק הדוקאטי בכיוון מקצועי יותר, להביא מנהל שירות וטיפול בלקוחות נורמלי, אחד שמבין עניין ודואג לא רק לכיסי היבואן אלא גם ללקוחות.

    צריך להבין שהדרך למכור אופנועים בארץ ובכלל היא לא לעשות מכה על האופנועים ולזלזל בשירות אלא בראש ובראשונה, לתת שירות מעולה ללקוחות. שהרי מדובר במוצר יוקרה, אופנוע מתקדם כמו הדוקאטי.

    אבל לא מספיק שהשירות יהיה היות מקצועי ומנוהל על ידי איש המקצוע הטוב ביותר בארץ (נועם חצור לדוגמה) אלא שצריכות להיות נקודות שירות בצפון, בדרום ובמרכז כך שנוכל להגיע לטיפול לא רק בסוכנות המרכזית. מחירי החלפים צריכים להיות פחות או יותר ברמתם האירופאית ולא השחיטה הגדולה של הסוכנות המקומית כרגע.

    רק עם שירות זמין ומקצועי, ומחירים סבירים יוכל השוק המקומי של דוקאטי לפרוח ולשגשג. רק עם עם סוכנות מקצועית יותר, נוכל להמשיך ולהינות מהאופנועים העומדים בחוד החנית של הפיתוח הטכנולוגי, שלא לדבר על העיצוב המדהים.

    אני מאחל בהצלחה לאודי ומקווה שהם יגיעו לארץ לעשות סדר בסוכנות המקומית ואולי יגיעו למטרה הנכספת, יאחדו כוחות בין נועם לאלי ובא לציון גואל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל