fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

האורך קובע

האורך קובע

טל שביט

צילום: טל שביט

הסילוור-ווינג של הונדה מהווה חריג בנוף קטנועי ה-400 סמ"ק בישראל (ובכלל): הוא היחיד בנפח זה עם מנוע דו-צילינדרי. במפתיע, הונדה לא טרחה להתאים את המנוע לקטגוריית הרישוי A1, המוגבלת להספק של 33 כ"ס; ל-SW-T400 הספק המנוע הגבוה ביותר בקטגוריית הנפח שלו, 39 כ"ס – והוא זקוק לסוסים הללו, שכן זהו גם קטנוע ה-400 הגדול והכבד ביותר, "גדלנוע" במלוא מובן המילה. בשל ההספק הגבוה (יחסית), זהו קטנוע ה-400 היחיד בשוק שדורש רשיון-נהיגה בלתי מוגבל. והוא דורש גם כיס עמוק: גם היום, אחרי הורדת-מחיר משמעותית, זהו קטנוע ה-400 סמ"ק היקר ביותר בשוק. נזכיר עוד כי לקטנוע זה אח גדול בנפח 600 סמ"ק המשווק גם הוא בישראל.

שורה תחתונה
אין ספק כי יש יתרונות מהותיים למנוע דו-צילינדרי בהשוואה למנועים חד-צילינדריים כמו שיש לכל מתחריו של ה-SW-T400. הכוונה בעיקר לפעולה חרישית וחלקה במיוחד, גם במהירויות גבוהות, וליכולת שיוט נינוחה ארוכת-טווח שנתמכת בהיות ה-SW-T קטנוע גדול, מרווח ונוח ביותר. למרות כל זאת, לפני הורדת המחיר האחרונה קשה היה למצוא צידוק לרכישת הסילוור-ווינג, שהיה יקר בלמעלה מ-30% ממתחריו היפניים הישירים. במחיר החדש הפער ירד לפחות מ-20% וזה כבר הרבה יותר סביר. זהו עדיין קטנוע שמתאים יותר למרחקים ארוכים ומהירויות גבוהות מאשר ניוד יומיומי בסביבה עירונית, והוא במיטבו כאשר הוא עמוס בשני נוסעים ופניו לעבר האופק. לשימוש שכזה פשוט אין לו מתחרה בקבוצת הנפח שלו – בהנחה שהנך מצוייד ברשיון המתאים, כמובן. הצורך ברשיון A בלתי מוגבל מהווה חסרון אינהרנטי של דגם זה.

מנוע וביצועים. אם הנסיון הקודם שלכם הוא עם קטנועים קטנים יותר (או קטנועי 400 אחרים), הרי שצפויה לכם חויה חדשה ושונה. המנוע פועל חלק ורציף, ללא הפעימות האופיניות לבוכנה בודדת, וגם נשמע אחרת. עם 39 כ"ס, לא מפתיע שפעולת המנוע נמרצת והתגובות חזקות בכל סל"ד; הזינוק מהמקום מיידי ומהיר, וטיפוס לסל"ד גבוה אינו מפר את שלוות המנוע שנשאר חלק ונעים. קשה לבוא בטענות לכלי שמשאיר בקלילות את רוב התנועה הרחק מאחור ויכול לשייט ב-140 קמ"ש (אמיתיים, יותר מזה על השעון) כל היום ללא מאמץ, אבל בכל זאת: הביצועים מאכזבים מעט. בפועל הסילוור-ווינג אינו מרגיש מהיר מדגמי 400 אחרים, ועם יתרון ההספק שלו – על הנייר – ציפינו לקצת יותר. המשקל הגבוה (247 ק"ג, יותר אפילו מפיאג'ו MP3 תלת-גלגלי) הוא מן הסתם חלק מהסיבה. צריכת הדלק סבירה, בהתחשב במשקל ובמהירויות הגבוהות שהכלי מקל עליך להגיע אליהן.

בעיר. לאור הממדים והמשקל, לא מפתיע לגלות שהסילוור-ווינג 400 הוא כלי מסורבל בתנועה עירונית. יציבות כיוונית טובה מקלה על השתחלות בין טורי מכוניות, וכך גם המנוע שתגובותיו לינאריות וצפויות; המושב הנמוך מאפשר גם לרוכבים נמוכים לחוש בטחון על גבו. קוטר הסיבוב יותר מסביר לאור אורכו העצום של הכלי אך בכל זאת ברור כי אין זו הבחירה הטבעית לרוכבי שליחויות. אותו ממד אורך רב גם פוגע בכושר טיפוס מדרכה, שהוא למטה מהממוצע. מצד שני, המיתלים הרכים והנוחים מתמודדים היטב עם רחובות משובשים.

מחוץ לעיר. כאשר הכביש נפתח והמהירויות עולות, המיתלים נותרים רכים ונוחים – אבל מתגלה פן אחר שלהם. הסילוור-ווינג אינו אוהב פניות, ומעביר תחושת היגוי מעורפלת ולא בטוחה. ככל שהפניות מהירות יותר – הקטנוע (והרוכב) ירגישו פחות בנוח, במיוחד אם הכביש אינו סלול היטב. אז יתחיל ה-SW-T400 להתנדנד באופן מטריד. קביעת לחצים אוויר נכונים בצמיגים שיפרה מעט את המצב, אבל הסילוור-ווינג הוא בכל מקרה קטנוע ה-400 הפחות-ספורטיבי בשוק.
נוחות. הצד השני של המטבע הוא תחום הנוחות, בו הסילוור-ווינג מצטיין. בנוסף למיתלים המפנקים, ה-SW-T400 מציע מושב רחב-ידיים, נוח ותומך באופן יוצא דופן – גם ליושב מאחור (שנהנה גם מרגליות אחוריות נשלפות). באופן תמוה עבור כלי כה גדול, המרווח לברכי הרוכב מוגבל מעט ורוכבים גבוהים עלולים למצוא כי הם נתקלים בחיפוי הפלסטיק הפנימי. לכפות הרלגיים אין בעיה כזו ויש להן שפע מקום, כולל גם מדרכי-רגליים קדמיים אלכסוניים. מיגון הרוח של המשקף הרחב והגבוה יעיל מאד.

מדור פרסומי:

בלמים. לא ברור מדוע מסתפקת הונדה בבלם דיסק קדמי יחיד בכלי כה כבד ומהיר, ויש בהחלט כלים עם בלמים חזקיםעם מערכת משולבת מצויינת: הפעלת מנוף הבלם האחורי גורמת גם להפעלת הבלם הקדמי, פעולה המביאה לעצירות בטוחות והחלטיות. הבלם הקדמי אינו מפעיל את האחורי, ועוצמתו לא יותר מבינונית; רצוי בכל מקרה להפעיל את שני המנופים יחד, בודאי לבלימות חירום.

ביום-יום. לסילוור-ווינג לוח מחוונים אנלוגי ברובו, עם שני מחוונים ראשיים גדולים למהירות וסל"ד, ושניים משניים לטמפרטורת מנוע ולמצב הדלק. אנו מוצאים סידור זה כנוח לקריאה ועדיף על פני תצוגות ה-LCD שלעתים קרובות קשה לקראן באור שמש. יש צג LCD עגול קטן, שמשמש לתצוגת השעה ולתצוגת מחשב דרך שימושית. מתחת למושב נמצא תא ענק-ממדים, המכיל זוג קסדות שלמות ללא בעיות. המושב נפתח לפנים ונתמך על ידי זרוע פניאומטית, אך אינו מתרומם די הצורך. חבל גם שאין מיתלה-שקיות. מיכל הדלק מציע תכולה גדולה במיוחד של 16 ל', על הנייר; חבל שבפועל, מד הדלק הראה כי המיכל ריק לחלוטין (המחוג נח על ה-E, מעבר לתחום האדום!) כאשר בפועל ניתן היה לתדלק רק 12.5 ל' – מה שאומר טווח נסיעה מעשי של לא יותר מ-250 ק"מ.

מחיר, אחריות, אחזקה. מחיר הרכישה ירד לאחרונה, כאמור לעיל, ועומד כיום על כ-53,000 ש"ח – פער של כ-8,000 ש"ח לעומת קטנועי ה-400 של ימאהה וסוזוקי. אפשר בהחלט לטעון כי התוספת של עוד צילינדר מצדיקה זאת. הקטנוע מכוסה על ידי אחריות שנתיים, ללא הגבלת ק"מ.

בהתחשב בגודל ובמספר הצילינדרים הכפול, ה-SW-T400 דווקא אינו יקר לאחזקה באופן חריג. טיפול 24,000 ק"מ, הכולל כיוון שסתומים והחלפת רצועת הינע, הוא היקר והכואב בכיס – כ-2,500 ש"ח. העלות המצטברת ל-24,000 ק"מ היא כ-5,2000 ש"ח.

תעודת זהות

מחיר: 52,900 ש"ח
אחריות: שנתיים,
ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2010
דרגת רשיון: A

בעד
מנוע, נוחות (מיתלים ומושב), בלימה משולבת, נפח אחסון, מיגון רוח
נגד ממדים, משקל, תמרון, צריכת דלק, מחיר, רשיון A

נתונים טכניים

 

 

מנוע שני ציל', 8 שס', הזרקת דלק, 399 סמ"ק
הספק מרבי  39 כ"ס ב-8,000 סל"ד
גובה מושב 74 ס"מ
צמיגים
קדמי 120/80-14,
אחורי 150/70-13
בלמים דיסק בודד קדימה ואחורה, מערכת בלימה משולבת
מיכל דלק 16 ל'
משקל רטוב 247 ק"ג
עלות אחזקה ל-24,000 ק"מ כ-5,200 ש"ח

 

מדידות

מהירות מירבית: 152 קמ"ש
זיוף ספידומטר: 5-6%+
צריכת דלק: 20.0 ק"מ/ל'
קוטר סיבוב: 5.40 מ'
טיפוס מדרכה: 16.5 ס"מ

מבחני דרכים נוספים של הונדה:
ויז'ין
CBR250R

גלריה

14 תגובות ל האורך קובע

  1. ללא ספק כלי יפה, פונקציונלי ראוי להיות מחליף ל..

  2. אחלא קטנוע עם יכולות של אופנוע אבל בנוחות מירבית

  3. ללא ספק הקטנועים המשובחים בארץ – חבילה אופטימלית של נוחות אמינות וביצועים .

    כתבה טובה ומקצועית , בהצלחה בהמשך .

  4. היה לי סילבר והיה לי אT-MAX . מקס חביב עלי הרבה יותר משום הוורסטיליות שלו, הגמישות, התגובות והיציבות

  5. יקר!!! לא קונה!!!, סתם תתקנו…
    הסילברווינג הוא הקטנוע הכי זול לטווח הרחוק, ז'תומרת אם אתה רוצה קטנוע להרבה זמן – הסילבר הוא הבחירה הטובה, בזכות חלפים זולים, טיפולים רחוקים, ואמינות גבוה, וכמובן – אין קטנוע נוח ממנו…

  6. לא הבנתי איזה רישון צריךA לא מוגבל או A1? תודה לעזורים

  7. זו בדיוק המטרה של מבחני דרכים באינטרנט
    שהם יהיו מעודכנים
    למה לקרוא ב 2016 מבחן שנעשה לפני מספר שנים
    המחיר כבר לא נכון
    נעשו רפורמות נוספות
    מחיר הביטוח הולך להיות מוזל (סתם…)
    ובכלל רצוי לנער את האבק מהקטנוע הזה שממשיכים לשווק באותה צורה כבר כמה שנים
    לא כי הוא טוב כל כך
    אלא כי היבואן רוצה להרוויח יותר כסף

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל