fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

פולאריס מעדכנת את הרייזר XP

פולאריס מעדכנת את הרייזר XP

אופיר דואק

צילום: יצרן

לרייזר של פולאריס שמור מקום של כבוד בהתפתחות טרקטורוני ה-Side By Side (כגון הקאוואסאקי מיול ודומיו) שנחשבו על להגעתו לכלים אפרוריים למדי. הרייזר לקח את הקטגוריה למחוזות האקסטרים עם פחות מקום למטען, יותר כוח ומרווח גחון משופר והיה למעשה מעין מיני באגי. בפועל נוצרה נישה חדשה של כלי פנאי כאשר יצרנים נוספים הציגו כלים תואמים וניסו מידי שנה להביא רעיונות חדשים לקטגוריה שזה עתה נולדה. בתגובה לקאן אם שהציגה את הקומנדר הפתיעה פולאריס ב-2010 עם רייזר 4 מושבי. שנה לאחר מכן הוציאה את הרייזר 900 עבור מי שחיפש יותר כוח אך זה איבד את תואר הבריון של הקטגוריה לפני מספר חודשים לארקטיק קאט ווילדקאט.

כעת, בפתח 2012 מציגה פולאריס את החידושים שלה במשפחת הרייזר שכוללת עדכוני מתלים לרייזר 900 (המכונה XP) והוספת גרסת 4 מושבים שהייתה קיימת עד כה רק בגרסת ה-800 סמ"ק. מקצה השיפורים של הרייזר הבכיר מינורי יחסית ועיקרו מתלה קדמי חדש בעל זרועות ארוכות יותר, בולמי FoX הניתנים לכוונון ללא כלי עבודה וחישוקים חדשים.
גרסת ה-4 מושבים של הרייזר 900 שנוספה השנה גדולה בהשוואה לגרסת ה-4 מושבים של הרייזר 800. השינוי בא לידי ביטוי בתוספת של 11 ס"מ לבסיס הגלגלים (ולאורך הכללי) ו-9 ס"מ לממד הגובה. כפיצוי על כך ובהתאם לאופי הקרבי יותר, מרווח הגחון גדל ב-2.5 ס"מ ל-31.7 ס"מ בסך הכל (1.5 ס"מ פחות מהגרסה הדו- מושבית) ומהלך המתלים גדל ב-4 ס"מ מלפנים ו-5 ס"מ מאחור. נתון המשקל עלה בלא פחות מ-61 ק"ג.
לאור מרוץ החימוש בתחום הטרקטורנים ורכבי ה-SBS ציפו לראות מה תהיה התגובה של פולאריס לארקטיק קאט ווילדקאט אך בינתיים העדיפו בפולאריס לא לערוך שינוים ביחידת ההנעה הקיימת. זו נותרה יחידה דו-צילינדרית מוזרקת בנפח 875 סמ"ק עם הספק של 88 כ"ס.  מחירו של הרייזר 900 הבסיסי עומד על 16 אלף דולר ואילו גרסת ה-4 מושבים יקרה ב-2,000 דולר.

האם הרייזר 900 יגיע ארצה? לאור הצלחה לה זכה הרייזר בארץ ניתן להניח שכך יהיה הדבר אבל,  גרסת ה-4 מושבים לא תוכל לעשות עליה כלל מכיוון שלפי הגדרות משרד התחבורה טרקטורון משא 4 מושבי הוא חיה לא חוקית. לעומת זאת הרייזר 900 הדו-מושבי ממתין לאישור תקנות יבוא רכבים ספורטיביים אז יוכל להגיע ולקבל מספר רישוי אפור שלא יאפשר לו תנועה על הכביש. מצד אחד זה ימנע ממנו להפוך ללהיט החדש בקרב הנוער בעל הממון אך מהצד שני זה יאפשר לו להימכר במחיר מופחת לחובבי ספורט מוטורי. אנחנו מחכים.

  רייזר 900XP רייזר 4 900XP
מנוע 2 צילינדרים, 875 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק 2 צילינדרים, 875 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק
הספק 88 כ"ס 88 כ"ס
תמסורת רציפה, הילוך כוח רציפה, הילוך כוח
הנעה 2X4, 4X4 2X4, 4X4
מתלים קדמי- עצמות עצה, מהלך 34.3 ס"מ
אחורי – זרועות עוקבות, מהלך 35.6 ס"מ
קדמי- עצמות עצה, מהלך 34.3 ס"מ
אחורי – זרועות עוקבות, מהלך 35.6 ס"מ
בסיס גלגלים  206.8 ס"מ  272.8 ס"מ
אXרXג 185.4X162.6X275.3 ס"מ 195.6X162.6X341.4 ס"מ
מיכל דלק 27.4 ליטר 27.4 ליטר
משקל 540 ק"ג (יבש)  632 ק"ג (יבש)

גלריה

14 תגובות ל פולאריס מעדכנת את הרייזר XP

  1. נראה כמו חיית שטח. והרייזר גם כביש וגם שטח.

  2. 632 ק"ג על 875 סמ"ק. אבל מצד שני: 88 כ"ס- סה"כ נשמע סביר.

  3. כל עוד הפולאריס לא באו להילחם בארקטיק, אלא בנו את מה שבנו לא מתוך תחרות, התוצאה מראה על מקצועיות מצטברת ושיפור המודלים הקודמים.

  4. חבל מאוד מאוד שלא יאפשרו להביא את דגם ארבעת המושבים המרווח הזה. אולי רוכבי הטרקטורונים יעלו לכנסת בשיירת רייזרים ויעשו סיבובים לח"כים בחניון. לשר כץ כבר עשו סיבוב בגיבורים קטנים. כבוד השר! נכון נהנית? ספר לחבריך.

  5. אצלנו בשכונה אין ממש חוקים, כולל ימאהה ספורטיביים נטו. ואיזה רעש, שומו שמיים. והם הכי אוהבים לקפוץ ממדרכות כשהילדים מסיימים יום לימודים בצהרים.

  6. רשיון טרקטור בגיל 15.5 בחנייה ליד התיכון.

  7. בתמונה המרכזית- ארבעה גלגלים באוויר…אמיתי או מבויים?

  8. ארקטיקאט: 976 סמ"ק- 85 כ"ס 50 ק"ג יותר. והרייזר: 875 סמ"ק- 88 כ"ס. אם הם יתומחרו שווה בערך 115-120000 ש"ח שווה שתי סוזוקי אלטו ופיקנטו כעודף…

  9. האמינו לי, תישארו ב xp- יש אאוטלוק-אקספרס. בומבה של מערכת הפעלה. ליבואן פולאריס: תעשה מחיר, בכל אופן אתם כבר למעלה משלוש שנים בארץ…

  10. הדבר הזה לוקח כל דבר. עובר כל מכשול. פשוט כלי מדהים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל