fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

ב.מ.וו R1200GS: ריקול חמור למתלה הטללבר

ב.מ.וו R1200GS: ריקול חמור למתלה הטללבר

אביעד רייס

מקורות הכתבה וצילום

שמועות, רחשים ודיבורים רבים נשמעו באחרונה (אין הוכחות רשמיות שהתאונה בה נהרג קווין אש בהשקה של ה- GS בדרום אפריקה אכן קשורה לריקול הנוכחי) לגבי כשל בפרונט של האדוונצ'ר הגדול. רוכבים רבים מספרים כי חוו, תאונות התרחשו, וב.מ.וו סירבה לקחת אחריות רשמית עד עכשיו, ובעיקר בעקבות לחץ כבד במדיות החברתיות – פייסבוק, יוטיוב וכו' – החברה למעשה מצהירה כי קיימת בעיה בטיחותית – כשל במתלה הקדמי של דגמי ה- R1200GS ודגמי האדוונצ'ר, שיוצרו בין נובמבר 2013 ליוני 2017. 

מה קורה בעצם?
ב.מ.וו טוענים כי מדובר בכשל שנגרם מ"לחץ רגעי וגבוה", שנוצר כנראה בכניסה לבורות, תעלות ושאר מכשולים – ומכאן הסיבה שהמקרים האלו מתרחשים בעיקר ברכיבת שטח. צינור הבלם אטום בחלקו העליון בסוג של "כובע" שיושב בלחץ ומכוסה בחלקו בגומייה, והבעיה נובעת מכך שאחרי כמה זעזועים לא קלים, הכובע הזה פשוט נוטש את הספינה, מתנתק לחלוטין מהצינור עצמו, והתוצאה קטסטרופלית – פרונט קורס לחלוטין. באופנועים שכבר עברו כמה זעזועים בשטח, ייתכן ונוצר רווח בין הכובע האוטם והצינור (עד 0.2 מ"מ רווח מותרים).

מההודעה הרשמית של ב.מ.וו, שפורסמה בדף הפייסבוק שלה, ניתן ללמוד כי החברה מכנה את המצב כ-"Service Campaign", ובמילים אחרות – נמנעת מלהכריז על ריקול רשמי, מה שיחייב אותה להשבית לחלוטין מעל 150,000 אופנועי R1200GS שנמכרו בין השנים הנ"ל – לא דבר של מה בכך, במיוחד שכרוכות במהלך שכזה הוצאות כספיות אסטרונומיות, ופגיעה קשה במוניטין של כלי  אהוב וחברה מכובדת. 

נחכה ונראה לאן זה יתפתח. בינתיים נמליץ לכל בעלי האופנועים הרלוונטיים לגשת למוסך בהקדם האפשרי.

 

גלריה

18 תגובות ל ב.מ.וו R1200GS: ריקול חמור למתלה הטללבר

  1. זבל אירופאי?? הקונה הוא שפן הניסיון??. אנשים גדולים יודעים לקחת אחריות על טעויות!

  2. בדיוק כמו שבים יש דגים בטנכנולוגיה יש אפשרות לתקלות.
    נקווה שאף אחד לא נפגע עד עתה.
    וגם אם כן… אף אחד לא הבטיח לאף אדם שאם הוא עולה על רכב כלשהו הוא יחזור הביתה בשלום.

  3. גם לחברות טובות כולל היפנים יש ריקולים.
    למרות שגם אני לא אוהב את האופנועים שלהם.

  4. אנני חובב של המותג הנ"ל ,אבל עם עובדות ומככירות אי אפשר להתווכח ,(גם לקאווסקי נשברו שילדות על ימין ועל שמאל)
    זבל זה לא ,ולטעמי הפריזו בעניין פה ,מי שרכב אלפי קילומטרים רק בכביש(לטעמי הרוב)…
    אז זה לא "קפץ"החוצה…

  5. טעויות לכולם יכול לקרות אבל צריך לדעת לשאת בתוצאות ופה מדובר על ניסיון התנערות והסתרה של הדבר מעיני הלקוחות מדובר פה בריקול רציני וביטיחותי וזה קורה בתדירות גבוה מאוד לכל האירופאים ובמיוחד ל B.M.W בשנים האחרונות. אצל היפנים אם ישנם ריקולים והם מינורים ותמיד יש אבא ואמא!

  6. אין שום סיבה נראית לעין להוציא לשוק אופנוע ששוקל 240 קג ולהצהיר עליו שהוא אופנוע שטח .זה לא לשטח וכל ההילה הזו של ראלי נשמע רומנטי ומצטלם טוב אבל לא לעניין.

  7. לא מדויק !למרבית הרוכבים זהו אכן אינו אופנוע שטח, אך ישנם רוכבים שבהחלט מסוגלים לקחת אופנוע כזה לשטחים מאתגרים, עדיין זהו אינו אופנוע אנדורו ועדיין כשל כזה לא היה אמור לקרות לחברה כמו במוו וכשאני כותב לא היה אמור לקרות ,אני מתכוון להסתרה ואי תיקון הכשל משנת 2013, עת הושק הדגם האחרון והנוכחי של הgs (מתיחת הפנים הקלה ל2017 אינה נחשבת) אותו כשל שכנראה הרג את בכיר עיתונאי הדו גלגלי בעולם.

  8. אני רוכב על f800gs כלי נהדר הרבה אנשים כולל אותי היו מעוניינים "בזבל אירופאי" כזה והם כן יודעים לקחת אחריות מניסיון אישי. אמירה שאינה במקומה לדעתי.

  9. אז זהו שהם לא !!!כשל הנדסי יכול לקרות לכולם, אבל אי תיקונו המידי והסתרתו משנת 2013 ,מעידים על בעיה רצינית מאוד והאמירה בהחלט במקומה!!! מדובר כאן על חיים עניין של חיים ומוות.

  10. רמי, בוא נחכה שקוואסקי יקחו אחריות כלשהי על קריסת השסתומים בER6. בתור אחד שהלך לו מנוע שכזה, אני רק יכול לדמיין כמה תאונות נגרמו בגלל כשל ההנדסי הזה. כאמור, במוו מתנהגים פה יותר טוב מקוואסקי.

  11. K.T.M = קניתי.תיקנתי.מכרתי.?? גרמני ואוסטרי אחד נבלה והשני סופר נבלה??

  12. ארז אני מקווה שאתה מאמין לשטויות שאתה מדבר כי אתה לא מספיק משכנע…

  13. רמי, ראשית, חבל על השפה.
    קצת לינקים, כדי שיהיה שמח. https://tinyurl.com/ybtcz8po https://www.google.com/search?q=er6f+valve+problem
    ושוב, לי הלך מנוע כזה, על 140 קמ״ש. במזל המנוע לא נתפס לגמרי, חוויה לא סימפטית בעליל. האופנוע היה באחריות וקיבלתי מנוע חדש.
    לעומת זאת, לחבר הלך מנוע בer6f מחוץ לתקופת האחריות, כל הז#@.

  14. אם כך לא הבנת את מהות הבעיה?! זאת לא בעיה בבודדים אלא בעיה בכולם ולכן עושים ריקול. זה שישנה בעיה בכולם לא אומר שכולם מגיעים לכשל ,אך את כולם צריכים לסדר כי אם מישהו מחליט לעשות שטח עם האופנוע שלו ,ישנו סיכוי שהכשל התממש !למרבה המזל ,רוב רוכשי הבימרים הללו לא יורדים איתם מהאספלט, כך שהסכוי להתממשות הכשל נמוך בהרבה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל