fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

F1: ריקארדו מנצח בבאקו במרוץ משופע בארועים

F1: ריקארדו מנצח בבאקו במרוץ משופע בארועים

צילום: יח"צ

כתב: מיקי כהן

זינוק חזק של כל ארבעת הראשונים, פניה ראשונה עוברת כמעט ללא ארועים מלבד קוויט שמאבד את פניה חוזר למסלול, מבהיל את סיינז שמסבסב את המכונית, פניה שניה ובוטס לוקח אותה לא נכון, עולה על אבן השפה ועף ישירות אל רייקונן, גורם לעצמו נזק בכנף הקדמית ותקר ושולח את רייקונן לקיר שמצליח להתאושש.


הקפה 3 וורשטפן מעדכן כי רסיסים מהמגע בין רייקונן לבוטס פגעו לו ברכב. רייקונן מעדכן כי מכוניתו נפגעה אך אינו יודע היכן.

 

סוף שבוע קשה עובר על הרנו של פלמר, אחרי שאתמול עלה המנוע באש, היום תקלה במערכת החשמלית משביתה את הבלמים ופלמר נאלץ לפרוש.

הקפה 11 וקוויאט נאלץ לפרוש גם כן בגלל בעיות בלמים ומייד אחר כך גם הטורו רוסו של סיננז מאבדת כל אלקטרוניקה, נעצרת באמצע המסלול ומוציאה את מכונית הבטיחות החוצה. כמעט כולם מנצלים את המצב ונכנסים להחלפת צמיגים ומכוניתו של ורשטפן מרימה ידיים ברחבת הטיפולים וגורמת לו לפרוש בפעם הרביעית העונה. 

עם חידוש המרוץ, המילטון מוביל לפני וטל, פרז, רייקונן, שחלקים עפים ממכוניתו, ואוקון ומייד יוצאת מכונית הבטיחות הוירטואלית על מנת לאפשר למרשלים לנקות את המסלול מכל השברים שנשארו עליו.

שש הקפות ארוכות על לירידת מכונית הבטיחות ומייד עם הזינוק המחודש, המילטון מוביל לפני וטל, פרז, רייקונן, שחלקים עפים ממכוניתו, ואוקון ומייד מקפיץ את מכונית הבטיחות החוצה שוב לאפשר למרשלים לנקות את השאריות שנשארו על המסלול.



ממש לפני ירידת מכונית הבטיחות מהמסלול, בהקפה ה-20, המילטון בולם מעט חזק מידי וגורם לכנף הקדמית של וטל לבדוק מה מצב תיבת ההילוכים של המרצדס של המילטון. עם הזינוק המחודש עפים חלקים, הפעם מהפרארי של וטל. מכונית הבטיחות יורדת וגורמת למהומה בזינוק המחודש. מסה מצליח לעקוף את שני הפורס אינדיה ולטפס למקום השלישי, אוקון ופרז נוגעים אחד בשני ובקיר ופרז יוצא עם עם כנף קדמית שבורה, מדדה לרחבת הטיפולים רק בכדי לפרוש. בעוד אוקון חוטף תקר בגלגל הקדמי.

רייקונן חוטף גם הוא תקר בגלגל האחורי משברי חלקי הפורס אינדיה, מצליח להגיע לרחבת הטיפולים עם מכונית פצועה ושבורה רק בכדי לסיים את המרוץ מבחינתו. מכונית הבטיחות יוצאת למסלול בפעם בשלישית. 3 הקפות מאחורי מכונית הבטיחות, משכנעים את מנהלי המרוץ להוציא דגל אדום ולהפסיק את המרוץ עד לניקוי יסודי של המסלול.


בעקבות הדגל האדום הצליחו הצוותים הטכניים לתקן את המכוניות של רייקונן ופרז ולאפשר להם לשוב למרוץ.

עם חידוש במרוץ בפעם השלישית, המילטון מוביל לפני וטל, מסה, סטרול, ריקארדו, הולקנברג, מגנסון, אלונזו, סיינז וגרוז'אן.

פניה ראשונה וריקארדו צולל פנימה ומצליח לעבור את 2 מכוניות הוויליאמס למקום השלישי. סטרול עובר את מסה. אשר סובל משבר במשכך האחורי, מתדרדר לאחור ופורש.הולקנברג לוקח פניה מוקדם מידי רק בשביל לשבור את המתלה הקדמי.


בהקפה 31 נאלץ המילטון להכנס לרחבת הטיפולים לסדר את מגן הצוואר שהתפרק לו ומייד יוצאת הודעה ממנהלת המרוץ כי וטל ביצע נהיגה מסוכנת בכך שפגע בהמילטון ומקבל 10 שניות עונש.

 

שתי הקפות מאוחר יותר נכנס וטל לריצוי העונש, ויוצא מקום שביעי ממש לפני המילטון. רייקונן ופרז מקבלים עונש של מעבר ברחבת הטיפולים על כך שהמכוניות שלהם טופלו בתוך המוסך ולא ברחבה הטיפולים.

הקפה 37 ורשימת ארבעת המובילים מעניינת מאוד, ריקארדו מוביל לפני סטרול, מגנסון ואוקון. בעוד שבוטס, וטל והמילטון, מנהלים מאבק להתקדם לעמדות ההובלה.

8 הקפות לסיום ובוטס, וטל והמילטון, עוברים את מגנסון ואוקון כך שהחמישה הראשונה כולל את ריקארדו המוביל, סטרול במקום השני, בוטס, וטל והמילטון כ-10 שניות מאחורי סטרול.

נראה כי התיקונים הזריזים שעשו לפרז ורייקונן לא ממש עזרו ושניהם פורשים.

מאבק בין וטל להמילטון על המקום הרביעי וטל מצליח לשמור על מקומו. על קו הסיום מצליח בוטס לעבור את סטול למקום השני. מקלארן, לראשונה העונה, מצליחים לסיים עם 2 המכוניות ואלונזו אפילו מצליח להביא 2 נקודות ראשונות.
עשרת המקומות הראשונים:
1. דניאל ריקארדו
2. ואלטרי בוטס
3. לאנס סטרול
4. סבסטיאן וטל
5. לואיס המילטון
6. אסטבן אוקון
7. קווין מגנסון
8. קארלוס סיינז
9. פרננדו אלונזו
10. פסקל ורליין
אין ספק שאלו המרוצים שהצופים רוצים לראות בכל פעם, המון עקיפות ומהלכים נועזים גם של נהגים מובילים. האם זה ימשיך גם במרוצים הבאים?

האם מהנדסי הונדה עלו על משהו שיאפשר למכוניות המקלארן לסיים מרוצים ולאפשר לאלונזו לתת ביטוי ליכולותיו?

האם נראה עוד ועוד נהגים וקבוצות, מלבד מרצדס ופרארי על הפודיום?

נקווה לקבל חלק מהתשובות בעוד שבועיים באוסטריה.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 250
2. פרארי –  226
3. רדבול – 137
4. פורס אינדיה – 79
5. וויליאמס – 37
6. טורו רוסו – 33
7. האס – 21
8. רנו – 18
9. סאובר – 5
10. מקלארן – 2
טבלת אליפות הנהגים:
1. סבסטיאן וטל – 153
2. לואיס המילטון – 139
3. ואלטרי בוטס – 111
4. דניאל ריקארדו – 92
5. קימי רייקונן – 73
6. מקס ורשטפן – 45
7. סרחיו פרז – 44
8. אסטבאן אוקון – 35
9. קארלוס סיינז – 29
10. פיליפה מסה – 20
11. ניקו הולקנברג – 18
12. לאנס סטרול – 17
13. קווין מגנסון – 11
14. רומאן גרוז'ן – 10
15. פסקל וורליין – 5
16. דניאל קוויאט – 4
17. פרננדו אלונזו – 2

גלריה

3 תגובות ל F1: ריקארדו מנצח בבאקו במרוץ משופע בארועים

  1. גם במסלול וגם בחימום וגם בחיים עצמם, רנו זה רנו. מי רוצה רנו?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל