fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מ-ים לים על סדרת האדוונצ'רים החדשים של KTM

מ-ים לים על סדרת האדוונצ'רים החדשים של KTM

כתב: מיקי כהן     צילום: רונן טופלרבג וגלעד קוולרצ'יק

ד.ל.ב מוטוספורט השיקו את משפחת האדוונצ'רים של KTM בקונספט מעט שונה: במקום מצגות ונאומים (שהיו, אך מעט), החליטו לתת לנו להתנסות "על רטוב" ברכיבה במגוון תנאים. מהסתובבות בעיר ובתנועה צפופה, דרך כבישים מהירים וכבישי הרכיבה של הצפון ועד לסלעים של רמת הגולן. 

לאחר יומיים של רכיבה על משפחת האדוונצ'רים של KTM, בכביש בהובלתו של גיא רדר ובשטח בהובלתם של ערן לביא וזיו כרמי, חזרנו עם תובנות.

במסיבת העיתונאים שהתקיימה בערב הראשון, אמר מר דורי מנור, מבעלי לובינסקי, כי בקרוב יחלו עבודות לשדרוג אולם התצוגה בשוקן ולהביאו לסטנדרט ארופאי. בנוסף, הוצג מר משה ראובני המנכ"ל החדש של ד.ל.ב מוטוספורט, אשר אמר כי בכוונתו לשים דגש בנושא השרות ולשפרו משמעותית.


כמו כן, התבשרנו כי ד.ל.ב מוטוספורט תחל בקרוב לשווק את אופנועי אינדיאן בארץ.

 
קטגוריית אופנועי האדוונצ'ר היא זו שגדלה בכל העולם, וב- KTM החליטו להוביל את הקטגוריה ולייצר משפחה שלמה של אופנועי אדוונצ'ר, גם לשטח וגם לכביש.

כיום משווקת KTM חמישה אופנועים בקטגוריה:
אדוונצ'ר 1090, 1090R, סופר- אדוונצ'ר 1290S, 1290R וה- 1290T.

אדוונצ'ר 1090

 

את האופנוע הזה כבר בחנו לא מזמן פה באתר. רק נזכיר כי זהו כרטיס הכניסה לעולם האדוונצ'רים של KTM. אמנם זה כרטיס הכניסה, אך זהו אופנוע כביש מצוין בעל אפשרות לשיוט ארוך ולתקיפת פיתולים עם יכולות שבילים לא רעה בכלל.

רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת מצמד מחליק, מגן רוח מתכוונן, מחשב דרך, תושבות ארגזים מקוריות ושגרת טיפולים של כל 15,000 ק"מ.

מנוע ה- 1049 מפיק 125 כ"ס ב- 8500 סל"ד ו- 11 קג"מ ב- 6500 סל"ד, חישוקים יצוקים במידות 19 קדמי ו- 17 אחורי, מתלים של WP (קדמי בקוטר 43 מ"מ בעל מהלך של 185 מ"מ ללא אפשרות כיוון ואחורי בעל מהלך של 190 מ"מ עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ), מיכל דלק בקיבולת של 23 ליטרים ומשקל של 228 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
 
אדוונצ'ר 1090 R

 

כל גרסאות ה- R בסדרת האדוונצ'ר של KTM, מכוונות שטח כיאה לחברה. ה- R בבסיסו בעל אותה שלדה ואותו מנוע כמו הגרסה הרגילה, אבל ההבדלים הם היכן שבאמת חשוב: חישורי שפיצים במידות הנכונות, 21 ו- 18, אלקטרוניקה עם מצב יעודי לשטח ומתלים מתכווננים במלואם של WP.

איך זה מרגיש? 
מלבד היותו גבוה יותר בכ- 2 ס"מ מגרסתו הרגילה, התחושה זהה לאחיו מוטה הכביש: האופנוע משתחל בעיר בקלות, שיוט בכביש מהיר מתבצע במהירות, בקלות ובנוחות, והוא אינו נופל בהרבה מאחיו בכבישים המפותלים. בשטח, המצב שונה: שם האופנוע זורח. בחירת מצב השטח בעזרת הלחצנים בצד שמאל של הכידון, הופכת את האופנוע למכונת שטח מצוינת, מין מכונת אינדורו גדולה (מאוד). אפשרויות כיוון המתלים הקדמיים תוך כדי רכיבה מאפשרת מעבר בין זחילה על סלעים לגיהוץ מהיר על השבילים הלבנים (זה הזמן להודות לזיו כרמי על הפרלל המהיר בשבילי רמת הגולן). מרכז הכובד יושב ממש בתחתית האופנוע, כך שמשקלו מורגש רק במצבים קיצוניים. המומנט הרב בטורים נמוכים מאפשר יציאה ממצבים בהם לא הערכת נכונה את השטח. יכולות האופנוע בשטח הסתיימו כאשר הגעתי אני למגבלותיי, אך האופנוע מסוגל להרבה יותר מכך. 

רשמית האבזור הסטנדרטית כוללת מצמד מחליק, מחשב דרך עם מצב Off-road המוריד את ההספק לכ- 100 כ"ס, מבטל את ה-ABS בגלגל האחורי ומאפשר כ- 2 סיבובים בגלגל האחורי לפני שבקרת האחיזה מתערבת, מגני מנוע, משכך היגוי, תושבות ארגזים מקוריות, מתלים מתכווננים במלואם ושגרת טיפולים של כל 15,000ק"מ.

נעדרת מרשימת האבזור רגלית האמצע, אך זו מוצעת כאופציה ברשימת התוספות, כמו גם אבזור רב נוסף.

מנוע ה- 1049 מפיק 125 כ"ס ב- 8,500 סל"ד ו- 11 קג"מ ב- 6,500 סל"ד, חישוקי שפיצים במידות 21 קדמי ו- 18 אחורי, מתלים של WP מתכווננים במלואם (קדמי בקוטר 48 מ"מ בעל מהלך של 220 מ"מ בעל  אפשרות כיוון מלא ואחורי עם PDS* בעל מהלך של 220 מ"מ עם אפשרות כיוון מלא), מיכל דלק בקיבולת של 23 ליטרים ומשקל של 230 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
 
 
*PDS – Progressive Damping System מערכת המגבירה את שיכוך הבולם כשהוא נדחס.
סופר-אדוונצ'ר 1290 S


זוהי מכונת התיור ש- KTM מייעדת לרכיבת כביש, ורצוי שהכביש הזה יהיה ארוך ומפותל כמה שיותר.


KTM העמיסו על האופנוע הזה את כל הטכנולוגיה העדכנית של החברה, ובראש את מסך ה-TFT החדש המכיל מלבד את מחשב הדרך ואפשרויות כיוון האופנוע, גם אופציה להתממשקות מלאה של מכשיר הסלולר עם האופנוע (כן, ממש כמו הכלים האלו שנוסעים על 4 גלגלים) ואת מערכת תאורת ה- LED החדשה הכוללת צלע קירור בתוכה. 

איך זה מרגיש?

הרכיבה על הסופר- אדוונצ'ר S מבלבלת משהו: מצד אחד, אתה על אופנוע עם מתלים גבוהים, צמיגים בגודל של כל דו"ש מצוי ותנוחת רכיבה של אדוונצ'ר. או אז, מגיעים הכבישים המפותלים, מערכת המתלים נקבעת על מצב Sport -כמו גם המנוע- ופתאום אתה מוצא את עצמך תוקף את הכבישים כאילו אתה על גבו של איזה סופרספורט כזה או אחר.

האופנוע משדר רוגע וביטחון, ואין כל בעיה ל"הפליק" אותו מפניה לפניה. האופנוע משתף פעולה ורק לוחש לך "עוד, תן לי עוד מהכבישים האלו"… ה"פס" של בית אורן מעולם לא הסתיים מהר כל כך. אבל זהו רק צד אחד של הסיפור, כי בין פס לפס יש המון קטעים מנהלתיים. בין אם זה ביחיד או בזוג, על גבו של ה- S נראה פתאום כאילו חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) סוללת כבישים כמו באירופה, והביטוי ארץ קטנה מקבל משמעות אמיתית. אין שום בעיה לרכב איתו רגוע בקטעים המנהלתיים, ובלחיצת כפתור או שניים  להפוך את עורו ולתקוף את כל פיתולי הארץ. זהו האופנוע שגורם לך לחשוב על איך עושים שלום עם שכינינו על מנת שתוכל לרכב עוד ועוד.


אופנועי המבחן צוידו באופציית ה- Travel Pack הכוללת מערכת למניעת דרדור בעליה, Quick shifter ועוד. אני שמח לדווח כי המערכות הללו עובדות ללא דופי: הקוויק שיפטר- לשני הכיוונים- פשוט תענוג ומאפשר תקיפת פניות ללא מחשבה על מה יד שמאל עושה, ומערכת מניעת הדרדור בעליה יעילה ומסייעת. אלו מסוג המערכות שאפשר לחיות בלעדיהן, אבל אחרי שניסית- אתה אומר לעצמך "דוגרי, למה לא".

רשימת האבזור הסטנדרטית ארוכה מאוד וכוללת מסך 6.5" TFT הכולל את כל המידע הדרוש ועוד ומאפשר קישוריות מלאה למכשיר הסלולרי, מפתח הנעה Keyless, מיגון רוח מתכוונן גם תוך כדי רכיבה, מערכת בקרת שיוט, פנס ראשי בטכנולוגית LED כולל גוף קירור בתוכו ופנסים עוקבי פניה, מערכת בלימה משולבת של BOSCH C-ABS כולל ABS בהטיה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מתלי WP אלקטרוניים, סמי אקטיבים, ג'ק אמצע ועוד.

שגרת הטיפולים היא כל 15,000 ק"מ.

מנוע ה- 1301 מפיק 160 כ"ס ב- 8,750 סל"ד ו-14 קג"מ ב- 6,750 סל"ד, חישוקים יצוקים במידות 19 קדמי ו-17 אחורי, מתלים של WP סמי אקטיבים עם 200 מ"מ מהלך מתלה, מיכל דלק בקיבולת של 23 ליטרים ומשקל של 238 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
סופר-אדוונצ'ר 1290 R

 

מכונת השטח האולטימטיבית. מתי הרבה כח הופך להיות יותר מידי?


ובכן, אף פעם. ה- 1290 שוקל בסך הכל 10 קילו יותר מאחיו ה"קטן", ה- 1090, אבל מביא איתו את כל הטכנולוגיה שנמצאת בגרסת ה- S: אותו מסך TFT משובח, אותו מנוע אימתני ואותן מערכות אלקטרוניות. 

איך זה מרגיש?
בכביש ההרגשה די דומה לגרסת ה- S, מלבד 2 מאפיינים אשר גורמים לשינוי: המתלים והחישוקים, הזהים לגרסת ה- R של ה- 1090, מה שאומר שכיוון המתלים מתבצע ידנית והגלגל הקדמי נותן תחושה קהה יותר בפניות. השאר זהה לחלוטין לגרסת ה- S.

ובשטח? כל עוד אנחנו במצב Off-road, התחושה די דומה ל- 1090, רק עם מומנט יותר גבוה בסל"ד נמוך. הבדלי המשקל כמעט ולא מורגשים, אלא רק במצבי קיצון שאף אדם שפוי לא יכניס את עצמו. 
השינו האמיתי מתחיל כאשר הקוף שיושב על הכתף מרים פתאום את ראשו, ומשכנע אותך לשחרר את האלקטרוניקה ולשלוח לחופשי את כל 160 הסוסים. או אז, יש צורך ברוכב מאוד מנוסה להשתלט על המכונה המטורפת הזו, ובידיים הנכונות, כמעט ואין גבול למה שניתן לעשות איתה. אך אני לא אחד מאלה. ניסיון השטח שלי לא עשיר כל כך, ולכן רק לכמה רגעים, נתתי למכונה דרור כדי לחוש את המשיכה והכח המשכרים. התחושה היא שהסלעים זזים והאדמה מרכינה ראש בפני המכונה האדירה הזו שעוברת עליה. תענוג!

רשימת האבזור זהה לגרסת ה- S כולל מסך ה- 6.5" TFT ומערכת הפנסים הייחודית.

שגרת הטיפולים היא כל 15,000 ק"מ.

מנוע ה- 1301 מפיק 160 כ"ס ב- 8,750 סל"ד ו- 14 קג"מ ב- 6,750 סל"ד, חישוקי שפיצים במידות 21 קדמי ו- 18 אחורי, מתלים של WP מתכווננים במלואם (קידמי בקוטר 48 מ"מ בעל מהלך של 220 מ"מ עם  אפשרות כיוון מלא, ואחורי עם PDS* בעל מהלך של 220 מ"מ עם אפשרות כיוון מלא), מיכל דלק בקיבולת של 23 ליטרים ומשקל של 230 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
 
*PDS – Progressive Damping System מערכת המגבירה את שיכוך הבולם כשהוא נדחס.
 

סופר-אדוונצ'ר 1290 T


מכונת תיור אולטימטיבית.


מכל סדרת האדוונצ'ר, זהו הגדול והוורסטילי ביותר במשפחה. האופנוע הוצג בשנת 2015 ונבחן אצלנו במבחן ארוך טווח . לכבוד שנת 2017 מקבל ה- T כמה עדכונים במערכות האלקטרוניקה. 
ההבדלים בין גרסת ה- S ל- T הם מיכל דלק בעל קיבולת של 30 ליטר, חישוקי שפיצים ולוח הפיקוד החדשני הנעדר מגרסה זו. 

איך זה מרגיש? 
בכביש- כמו מכונת תיור היכולה לחצות את הארץ לאורכה, בזוג, עם ציוד, כמעט בתדלוק אחד, במהירות ובנוחות. על הדרך, הוא מאבד מעט מהיכולות המחודדות של ה-S אך לא בהרבה.

בשטח? רק לפרק את המשקף הענק מקדימה, להתרגל למשקל, לזכור כי מידות הצמיגים הן של דו"ש ולא של אופנוע שטח ולתת בגז. כמו בגרסאות ה- R, גם כאן מעבר למצב שטח מספק 100 כ"ס בלבד.

רשימת האבזור גדולה ומרשימה, וכוללת מלבד מערכת בקרת שיוט גם מערכת בלימה משולבת של BOSCH C-ABS כולל ABS בהטיה וחיישני לחץ אוויר בצמיגים, ידיות ומושבים מחוממים, ועוד ועוד.
שגרת טיפולים, כל 15,000 ק"מ.

מנוע ה- 1301 מפיק 160 כ"ס ב- 8,750 סל"ד ו- 14 קג"מ ב- 6,750 סל"ד, חישוקי שפיצים במידות 19 קדמי ו- 17 אחורי, מתלים של WP סמי אקטבים עם 200 מ"מ של מהלך מתלה, מיכל דלק בקיבולת של 30 ליטרים ומשקל של 249 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
 
 

מחירי 2017:

 

1090 ADVENTURE במחיר: 104,200 ש"ח

1090 ADVENTURE R במחיר:
110,200 ש"ח

1290 SUPER ADVANTURE R במחיר: 
148,200 ש"ח


1290 SUPER ADVANTURE S לבן \ שחור במחיר: 
129,200 ש"ח

 

1290 SUPER ADVANTURE / T במחיר: 147,938 ש"ח

לכל האופנועים 24 חודשי אחריות ללא הגבלת קילומטרים.
בנוסף לסדרת האדוונצ'רים, התגנב לו לשיירה Super-Duke GT כרכב מנהלות. לא יכולתי להתאפק ולקחתי אותו לסיבוב קצר אפילו שהוא נבחן בדוגרי אשתקד


כשאתה רוכב כל היום על אופנועים עם 160 סוסים- אתה אומר לעצמך "160 זה מספיק"- לפחות עד הרגע שאתה מניח את הישבן על ה-GT. פתאום אתה חושב שעוד 20 סוסים זה בסדר- ואפילו מאוד, במיוחד אם אתה במקרה נמצא באחד מכבישי הנהיגה האהובים עליך.


איך זה מרגיש?
מיליוני תשבחות נכתבו על מנוע ה- LC8 המשרת את ה- GT, והוא בעצם האח ה"מתורבת" של ה- Super-Duke. וזה מרגיש נפלא, מרגש ושווה את כל הקלישאות המוכרות. את המושב הייתי מחליף לאחד יותר נוח כי ברכיבה מנהלתית הוא קצת קשה, אבל ב"מוד" הוא כלל לא מפריע, לא שיש זמן לחשוב על משהו אחר מעבר לפניה המתקרבת במהירות.

לסיכום, זו מכונה מטורללת לחלוטין ומהנה בדיוק באותה מידה.
 
 

גלריה

14 תגובות ל מ-ים לים על סדרת האדוונצ'רים החדשים של KTM

  1. כל אחד מהם מיוחד בעל מטרה שונה. מה שכן נראה שכולם מרגשים. מעט יקר אני מניח שתגיעו לצמרת במכירות.

  2. ככחברה שמציגה כלים מהשורה הראשונה המכירות חלשות יחסית .היה מצופה שתיתנו בראש לב.מ.וו במחיר לפחות 3 שנים כדי להשתוות.
    במחירים האלו אני עדיין יעדיף ב.מ.וו כי יש להם שוק יד 2 חזק. עם כל הכבוד כמה כלים יש לק.ט.מ ביד 2?

  3. אתה מבין שזה תכלס כמו gs1200?! אז אתה מבין מאוד לא נכון!!!!!!

  4. מעניין שה 690 לא נכנס לקטגוריית ה Adventure בעיני היבואן… האן זה קשור ל 701 או לשמועות שמפסיקים לייצר את ה 690?

  5. עמיר, 2 מערכות חדשות כאופציה, MSR למניעת נעילת גלגל בהורדת הילוך ו-HHC למניעת דרדור בעליה.
    רן, בסדרת האדוונצ'ר, גרסאות השטח הקיצוניות נקראות R.
    רוי, ה-690 לא באמת אדוונצ'ר אלא דו"ש.

  6. הבנתי שמנוע ה1290
    מפיק חום רציני ביותר המעמיד בסכנה
    את תכשיטי המשפחה
    ביום תל אביבי חם ממליץ לרכב עם מגן ביצים לא פחות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל