fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

חידושים מקבוצת פולקסווגן, עם מחליף ליטי ו- UP! GTI

חידושים מקבוצת פולקסווגן, עם מחליף ליטי ו- UP! GTI

שי שיוביץ

צילום: יצרן

החבר'ה בפולקסווגן לא שוקטים על שמריהם, והציגו שני דגמים חדשים חשובים שחיכינו להם לא מעט זמן: הסקודה קארוק (karoq) שמחליפה את היטי, וגרסת ביצועים מסקרנת הנושאת את התואר GTI ל- UP! הקטנה והשובבה. 

סקודה קארוק
הקארוק החדשה מחליפה את היטי המזדקנת (שהוצגה עוד ב- 2009), והיא מיועדת להתחרות ישירות ברכבי הפנאי הבינוניים כגון סיאט אטקהפיג'ו 3008רנו קאדג'אר וקיה ספורטאז'. הקארוק החדשה גדולה יותר מהיטי, עם אורך שגדל ב- 16 ס"מ (ל- 4382 מ"מ), רוחב שגדל ב- 5 ס"מ (ל- 1841 מ"מ) ובסיס גלגלים שצמח ב- 6 ס"מ משמעותיים (ל- 263.8 ס"מ), וכעת הוא זהה לזה של הסיאט אטקה, איתה היא חולקת את פלטפורמת ה- MQB של קבוצת פולקסווגן.

העיצוב החיצוני של הקארוק מזכיר את זה של הקודיאק הגדולה (שאמורה להגיע לארץ בקרוב מאוד), עם פנסים מפוצלים מלפנים, קווים חדים ורבועים וישבן מעוצב, ועל סמך התמונות- הקארוק החדשה נראית מעולה.

בשלב ראשון, הקארוק מושקת עם חמישה מנועים: שני מנועי בנזין, 1.0 ל' עם שלושה צילינדרים ו- 115 כ"ס, ו- 1.5 ל' עם 150 כ"ס, ושלושה מנועי דיזל- 1.6 ל' עם 115 כ"ס, ומנוע 2 ל' עם 150 או 190 כ"ס. כמובן שתיבת ה- DSG תוצע לכל אורך קשת המנועים. תהיה גם אפשרות לקבל את הקארוק עם הנעה כפולה עם המנועים החזקים יותר.

אנו משערים שהמחירים של הקארוק החדשה ינועו סביב טווח המחירים של האטקה, ושקבוצת צ'מפיון תייבא אותה לארץ בהקדם האפשרי.

פולקסווגן UP! GTI
בדיוק 41 שנים לאחר הצגת הגולף GTI המקורית, פולקסווגן מציגה את היורשת הרוחנית של אותה גולף מיתולוגית. קבלו את ה- UP! GTI. 

ה- UP! הקטנה בגרסתה החמה עדיין מצוידת במנוע שלושת הצילינדרים בנפח 1.0 ל' המוכר של קבוצת פולקסווגן, אך הפעם נוסף לו מגדש טורבו שמקפיץ את ההספק מ- 75 כ"ס ל- 115 כ"ס ואת המומנט ל- 20.4 קג"מ (מותקן גם באיביזה). להזכירכם, לגולף GTI המקורית היו 110 כ"ס בלבד. מצד שני, הגולף המקורית שקלה 810 ק"ג בלבד, כאשר נינתה הרוחנית עוצרת את מחוג המשקל על כמעט טון שלם- 997 ק"ג. אין מה לעשות, הקדמה ודרישות הבטיחות המודרניות גובות את שלהן בגזרת המשקל. 

למרות ההבדלים במשקל ובזכות המנוע המתקדם, ה- UP! GTI החדשה מציגה ביצועים מעט טובים יותר משל האייקונית משנות ה-70: התאוצה ל- 100 קמ"ש מתבצעת בתוך 8.8 ש' בלבד (לעומת 9 ש' בגולף), והמהירות המרבית עומדת על 192 קמ"ש (לעומת 182 "בלבד" בגולף GTI). 
 
פולקסווגן לא הזניחה את הצד הקוסמטי: ה- UP! GTI מצוידת בחישוקי "17, מונמכת ב- 15 מ"מ, ומאחור מתנוסס לו ספויילר לא צנוע שלפי פולקסווגן מספק כוח הצמדה ולא נמצא שם למטרות קישוט בלבד. פנים ה- UP קיבל הגה מצופה עור וידית הילוכים עם הלוגו GTI, יחד עם דוגמת מושבים המזכירה את המקור.

עדיין לא ידוע אם ומתי תגיע ה- UP! GTI לישראל. אנחנו מחזיקים אצבעות שזה יקרה בקרוב. 

6 תגובות ל חידושים מקבוצת פולקסווגן, עם מחליף ליטי ו- UP! GTI

  1. הקודיאק אמורה להגיע בקרוב מאוד, ולפי מה שנאמר לנו בחברה היא תגיע עם 7 מקומות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל