חיפוש כללי

דף הבית  >>  דו"גרי פלוס
אודי להמונים / סיאט אטקה במבחן דרכים אודי להמונים / סיאט אטקה במבחן דרכים
  שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
רוצים אודי Q3 או Q5 אבל הבנק לא מרשה? את הפתרון תמצאו באטקה של סיאט
סיאט אטקה נתונים טכניים:

מנוע: טורבו-בנזין 4 צילינדרים, 1395 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 150/5000-6000

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 25.5/1500-6000

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים

האצה 0-100: 8.6 ש'

מהירות מרבית: 198 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 436.3/ 184.1/ 161.5

בסיס גלגלים (ס"מ): 263.8

משקל (ק"ג): 1375

מיכל דלק (ליטר): 50

נפח תא מטען (ליטר): 510

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 18.2 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 12.4 קמ"ל

מחיר: 165,900 ש"ח לרכב המבחן 





השורה התחתונה
סיאט אטקה הוא ג'יפון משפחתי מרווח, איכותי ביותר, חזק ומפנק, כאשר רק הנסיעה הקשיחה וה"גרמנית" מונעת ממנו לקבל מאיתנו את הציון המקסימאלי האפשרי. למרות זאת, עם מחיר המתחיל ב- 139,900 ש"ח, מדובר באחת מהעסקאות המשתלמות ביותר בשוק- והמומלצת ביותר, נכון לעכשיו. כשלוקחים בחשבון שהגרסה המפוארת והמאובזרת ביותר של האטקה עולה בדיוק כמו מחירו של פולקסווגן טיגואן בסיסי- מבינים שמדובר בעסקה משתלמת עוד יותר. 


קצת יותר בהרחבה
סיאט הצטרפה באיחור ניכר לטרנד המשתולל של רכבי הפנאי הקומפקטיים, למרות שכבר לפני 10 שנים היא הוציאה את גרסה מוגבהת וכפולת הנעה לאלתיאה (שהצליחה בחו"ל אך לא ממש בארץ) שנקראה פריטרק. האטקה הוצגה לפני כשנה ומבוססת על פלטפורמת ה- MQB הגמישה של קבוצת פולקסווגן. למרות שבחו"ל האטקה נמכרת עם מגוון מנועי בנזין ודיזל (כולל מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.0 ל' שנמצא גם באיביזה!) ואפשרות להנעה כפולה, לארץ היא מגיעה עם הנעה קדמית ומנוע אחד בלבד בנפח 1.4 ל' המשודך לתיבת ה- DSG המוכרת. רכב המבחן הגיע בגרסת ה- XCELLENCE המאובזרת יותר שעולה 165,900 ש"ח. בואו נתחיל בנסיעה.




עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
אי אפשר לטעות לגבי הקשר המשפחתי של האטקה, כיוון שהיא נראית בדיוק כמו אחותה הגדולה של הלאון. יש כאלה שיטענו שהאטקה נראית מעט משעממת, אך אנחנו לא מאותם אנשים- בעיקר לא כשהיא מגיעה בצבע שחור בולט וברמת הגימור הגבוהה שמוסיפה מסגרות כרום מסביב לחלונות, גלגלי "18, מסילות גגון כסופות ופנסי הלד המעולים והבולטים המוכרים מהלאון. 

תא הנוסעים מוכר גם הוא מהלאון, וגם כאן מדובר על מקום טוב מאוד להיות בו. העיצוב מוכר וארגונומי, איכות החומרים וההרכבה מהשורה הראשונה, כאשר רמת הגימור הגבוהה מוסיפה מערכת שמע עם מסך "8, תאורת אווירה בצבעים משתנים, מושבי אלקנטרה בצבע חום-כתום עשיר, ועוד לא מעט נגיעות עיצוביות שמקפיצות את הרמה והתחושה של תא הנוסעים לכזה שיכול להתחרות בלא מעט רכבי פרימיום. כן כן, עד כדי כך. לא סתם כך הזכרנו בכותרת את השם "אודי".

האבזור המגיע ברמת הגימור ההתחלתית מכובד למדי וכולל את כל מה שבאמת צריך (בקרת אקלים ושיוט, משוטי העברת הילוכים מההגה, חיישני אורות וגשם וכו'), כאשר רמת הגימור הגבוהה מוסיפה לא מעט צעצועים שישמחו את ליבו של כל נהג: גג פנוראמי ענק, פנסי הלד המוזכרים למעלה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת לזיהוי רכב בשטח המת ותנועה צולבת בנסיעה לאחור, מראות צד עם תאורה שמקרינה את צורת צללית הרכב על המדרכה בלילה (כמו בלנד-רובר) ועוד הרבה פינוקים קטנים וגדולים שהופכים את גרסת ה- XCELLENCE למשתלמת במיוחד. 

המקום שהאטקה מציעה לנוסעים מכובד ביותר- גם ליושבים מלפנים וגם ליושבים מאחור, כאשר האטקה מפסידה ל"מצטיין המרווח" הנוכחי בקטגוריה- הפיג'ו 3008- רק בגלל שהרצפה מאחור אינה שטוחה לגמרי כמו שבפיג'ו. כך או כך, מדובר באחד מהרכבים היותר מרווחים שבנמצא (בקטגוריית הג'יפונים). המרווח ממשיך לתא המטען שמציע 510 ל' מכובדים ושימושים מאוד ושפת הטענה בגובה סביר. 




מנוע, ביצועים, התנהגות
האטקה מצוידת במנוע ה- TSI בנפח 1.4 ל' שמוצע בכל קבוצת פולקסווגן (גולף, פאסאט, טיגואן, אוקטביה, סופרב, אודי A4, Q2 ו- A3 ספורטבק, סיאט לאון) עם 150 כ"ס ו- 25.5 קג"מ שמוגשים לשימוש הנהג כבר ב- 1500 סיבובים ונשמרים עד לשיא ההספק ב- 6000 סל"ד. מדובר על עקומת (עקומת? יותר נכון לומר ישורת) מומנט מדהימה שאת תוצאותיה כל נהג מרגיש בקלות. הכוח זמין תמיד ובכל מהירות, והאטקה משדרת לנהגה הרגשה נהדרת של חוסר מאמץ וקלילות מרשימה. תיבת ה- DSG עם שבעת ההילוכים מבצעת רוב הזמן עבודה טובה וחלקה, עם החסרונות המוכרים של השהייה בתחילת הנסיעה והעלאת הילוכים מהירה מדי שמאלצת את המנוע לעבוד בסל"ד נמוך מדי- למרות מישור המומנט. דף הביצועים הרשמיים מספר על 8.6 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית שקרובה ל- 200, ותחושת הישבן מאששת את ההצהרות הללו. צריכת הדלק מסיימת את פרק התשבחות של יחידת ההנעה עם 12.4 קמ"ל בממוצע המבחן, לא מעט בזכות יכולת המחשב לנתק שני צילינדרים בשיוט.

נהיגה עירונית מגלה על האטקה מספר דברים: ההגה קל מאוד (וזה מאוד נוח) וחסר תחושה (זה באמת משנה למישהו?), ושמהנדסי סיאט כיילו את המתלים של האטקה לכבישי גרמניה החלקים למשעי. האטקה נוקשה למדי ולא נותנת לנהגה לשכוח את מוצאה הגרמני, למרות שלא מדובר בדיל-ברייקר כמו בפיג'ו 3008. יש סיכוי טוב שרמת הגימור STYLE שמגיעה עם חישוקי "17 קטנים יותר וצמיגים בעלי חתך גבוה מהצמיגים של רכב המבחן (55 לעומת 50) תהיה נוחה אף יותר.

בכל מקרה, כבר עם תחילת התנועה באטקה, התחושה המתקבלת היא של רכב ברמה גבוהה מאוד שלא נופל מרכבי פרימיום "אמיתיים" שעולים פי 2- ואף יותר. בידוד הרעשים טוב מאוד ומאפשר לשייט למרחקים ארוכים במהירות, נוחות ונינוחות. זוכרים את המתלים הנוקשים? מסתבר שאין רע בלי טוב, ובכביש מפותל מתגלים היתרונות של הכיול הנוקשה כאשר האטקה מרגישה ומתנהגת כמעט כמו רכב נמוך וקל ממנה, עם הרבה ביטחון לנהג ושקט נפשי. 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





 
תגובות 
הוסף תגובה
  •  10/05/2017 ניראת מצוין, האמת שהסיאטים תמיד נראות טוב / גל1.
  •  10/05/2017 תכלס פרייארים משלמים לדברים יקרים עם שם מותג פי 3, יש פה פתרון מצוין / גבי2.