מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סוזוקי בורגמן העתידי – היברידי 2WD
גיא בן ברק
צילום: יצרן
סוזוקי מוכיחה את עצמה כיצרן אקולוגי מוביל, בתוך זמן קצר מוצגים שני חידושים משמעותיים בתחום: החודש תתחיל סוזוקי ניסוי בטוקיו עם מספר יחידות של קטנוע מסוג סוזוקי בורגמן בעל מנוע חשמלי, כאשר אספקת החשמל נעשית באמצעות תאי דלק;
היום נחשף חידוש נוסף של סוזוקי, גם הוא מתבסס על הסוזוקי בורגמן הקטנוע הוותיק והמצליח, וגם הוא בסדרת אבי הטיפוס החדישים האקולוגיים – בקשה לפטנט שמגישה סוזוקי בארה"ב חושפת קטנוע חדיש של סוזוקי עם הנעה כפולה ייחודית (2WD) בה מותקן מנוע חשמלי בתוך הגלגל הקדמי, בעוד מנוע בעירה פנימית מניע את הגלגל האחורי כמקובל.
בכך מתקבל קטנוע הנעה כפולה לכול דבר, עם היתרונות הידועים בתחום האחיזה, כושר תאוצה יוצא דופן ויתרון בטיחותי במקרים של לכלוך או מים על הכביש. בנוסף כמובן שההנעה היא היברידית אולם זו הפעם הראשונה בה מפרידים ממש את שני סוגי המנועים כול אחד על גלגל נפרד משלו. מעבר להנעה כפולה ושני סוגי המנועים מציגה סוזוקי מתלה קדמי אלטרנטיבי לקטנוע העתידי הזה, יש לציין כי התרשימים שהגישה סוזוקי יאפשרו לה להשתמש בפטנט של הנעה כפולה משני סוגים גם בדגמים נוספים ולא רק בבורגמן.
בבורגמן עם גיר שלא מתפרק אחרי 80k לפני שרצים להיברידי