fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סוזוקי GSX-R750 חדש ב-2019 – GSX-R600 לא ייוצר יותר

סוזוקי GSX-R750  חדש ב-2019 – GSX-R600 לא ייוצר יותר

גיא בן ברק

צילום: יצרן


מצבם העגום של אופנועי ה-600 סופרספורט במכירות בעולם בעשר השנים האחרונות גובה מחיר. לאחר שהונדה תפסיק בסוף 2018 את ייצורו של CBR600RR, גם סוזוקי מודיעה כי תלך באותו נתיב וכי בשנת 2019 כבר לא ייוצר דגם בשם GSX-R600. הסיבה: כאשר נכנס תקן אירו4 השנה היצרנים קבלו אפשרות להמשיך לייצר מספר דגמים ללא תקן זה, בתנאי שהדגמים מוגדרים "דגמים בסוף דרכם" ושייוצרו מקסימום עד 2019. לרובריקה זו נכנסים שני הסופרספורט של הונדה וסוזוקי, אולם במקרה של סוזוקי הרי ל-600 יש תאום מפורסם מאוד, הלא הוא ה-GSX-R750; אם בתחילת דרכו של ה-600 ב-1992 הוא היה בצילו של ה-750 הרי שעם שקיעת הסופרבייקס 750 בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת והופעת סופרבייק ליטר קיצוני דור חדש ב-1998 עם הימאהה R1, התהפך המצב. אופנועי ה-600 הסופר ספורטיבים תפסו מאז תחילת שנות האלפיים יותר ויותר את מקומם של ה-750 הספורטיביים עד לאבסורד בו ייצורו של ה-R750 נמשך רק בגלל שממילא יוצרה פלטפורמה דומה רק עם מנוע קטן יותר. 

כיום שני הדגמים בדומה לכול אופנועי הסופרספורט בעולם סובלים מחוסר עניין, אולם בעוד סוזוקי מחליטה להשאיר את ה-R750 מסיבות מובנות, מיתולוגיה, מעריצים בכול העולם וכ', ואף להשקיע בו בשיפורים לקראת יציאת דגם חדש ב-2019 בהשראת ה-GSX-R1000 הכול חדש, הרי שהאח הקטן 600 בדרך המהירה להיעלמות.

גלריה

4 תגובות ל סוזוקי GSX-R750 חדש ב-2019 – GSX-R600 לא ייוצר יותר

  1. הונדה וסוזוקי חברות רכב ענקיות שברכבים עומדות בתקנות מחמירות כבר שנים אם הם אמרו את דברם כנראה שאצל כל השאר זה רק עיניין של זמן. אמר מי שאמר יפה פרישה בשיא אז הזיכרון יותר ורוד….

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל