fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

ללוות את החיידק בבטחה

ללוות את החיידק בבטחה

גלעד בן-זקן

צילום: יצרן


בשכונת מגוריי, בניין או שניים מביתנו חונה לו אופנוע כביש כתום, לא גדול מידי, רק RC390, אופנוע כביש ספורטיבי בפרופורציות קטנות, בהמשך אליו ומעברו השני של מעבר החצייה שוכן לו בית ספר יסודי ותיק. באחד הבקרים בתחילת החודש שחלף לקחתי את שני בניי הקטקטים לגן הילדים ולפתע חזיתי כיצד נטמע לו החיידק לפחות לילד אחד כבן עשר בקבוצת ילדים שהלכה לפנינו. הם הלכו שם שלישיה ליד האופנוע כאשר אחד מהם נעצר לידו ועשה תנועת "קיק" עם הרגל והוסיף את ה"ואן ואן" המתבקש ואז השלושה דיברו ביניהם על כמה האופנוע מגניב וכל מה שאפשר לומר על אופנוע בגיל עשר והמשיכו ללכת לבית הספר היסודי כשאחד מהם ממשיך ללכת בתנועות של רכיבה על אופנוע.

תובנות:

* אהבתי מאוד שהם רק התבוננו ולא נגעו בכלום, אני מעריך מאוד את הוריהם על כך.
* ראשית, אותו אחד שעשה תנועת קיק ורכיבה, הוא נדבק בחיידק, הוא יהיה אופנוען בבוא הזמן.
* מעניין שבעידן הסטרטרים והזרקות הדלק הילד ידע איך עושה קיק (אולי לאבא שלו יש אופנוע שטח?)


לגדול עם אופנוע
כשהייתי נער ממני ניסו למנוע את האופנוע, נאלצתי להמתין לגיל 17 ולהוציא רישיון 50 סמ"ק (דאז) בסתר ללא חתימת הורים, לאחריו רכשתי ב-2,300 ₪ כואבים מאוד TS50X משומש ובעוט מכל הכיוונים בכסף שחסכתי מהמון משמרות בורגר-ראנץ' לתוך הלילה. מספר ימים אחרי הרכישה יצאתי שלם בנס מתאונת דרכים כשעקפתי וולוו ישנה, צהובה ומזעזעת בתוך צומת. הוולוו פנתה שמאלה ואני המשכתי ישר דרכה. האופנוע הלך שמאלה עם המכונית המזעזעת ואני בגופי המשכתי ישר באוויר לנחיתת זעזועים שנחתמה בזיכרוני עד היום. איכשהו לא קרה לי כלום חוץ מפצעים ודם מהסוג שמחלימים מעצמם, לוולוו הישנה גם לא קרה כלום, פעם היו מייצרים טנקים ולא מכוניות. ה-TS כבר היה בעוט מיום הרכישה אז עוד כידון עקום ומאותת שבור לא שינו כלום. מה שאני מנסה לומר הוא שלמדתי על בשרי בטיחות ומחשבה קדימה מהי? מאותה הנקודה ואילך החלה לחלחל התובנה שצריך להשתפר. כיום אני לחלוטין טוען שעד גיל מסוים בהחלט שרדתי את הכביש בחסד. לשמחתי כיום לרוכבים הצעירים יש כלים הרבה יותר טובים ממה שלנו היה בתור צעירים עם מערכות בטיחות אקטיביות יעילות ומבורכות, אפילו ב-125 כיום. אבל יותר מזה, לפני כלי התחבורה הבטיחות מתחילה מהרוכב.

מסקנה

שיעורי הנהיגה לא יהפכו נערים לרוכבים בטיחותיים, הם יוציאו אותם לכביש עם אישור ממדינת ישראל לרכב על הכביש בתנועה, ללא שום חכמה. תאורטית, אם כל הנהגים ינהגו במדויק ככתוב בחוק אז לא יהיו תאונות אבל אי אפשר לחיות בתקוות שווא כי גם כדור הארץ לא בדיוק עגול, יש לו קצת אליפסה. אתם ההורים או הנערים שקוראים כאן, אחרי הרישיון לכו בתחושת חובה למדריך רכיבה מתקדמת, שילמדו חוכמת כביש מהי לפני שעולים על הכביש. מי שידו משגת וילדיו מעוניינים בכך, כיום ניתן כבר להתחיל לרכוש מיומנויות רכיבה החל מגיל 8 על כלי תחרותי בליווי מדריכים ובמקומות סטריליים. לוו את ילדיכם כמה שיותר, שלא יצאו לכביש עירומים, כולי תקווה שאותו ילד בן עשר מהבוקר יקבל את הליווי לחיידק הזה בעוד כ-6 שנים כשיבקש לרכב בכביש, כדי שירכב בבטחה המקסימאלית שניתן.

4 תגובות ל ללוות את החיידק בבטחה

  1. לבן שלי קניתי מיניבייק כבר בגיל 5 וזה עוד אחרי שמשכתי אותו שנתיים בהם הוא צבר מיומנות על אופניים ,מגיל שנה היה ברור החיידק שם ולי היה ברור עוד יותר שהוא חייב לצבור מיומנות וכושר מחשבה עד שיום אחד יוציא רישיון אני את האופנוע הראשון קניתי בגיל 14 יחסית מוקדם לזמני לפני 32 שנה ועדיין כמו שאתה מתאר בכתבה את השנים הראשונות שרדתי בחסד ואפשר לומר שפעמים כי אחרי הצבא כשעליתי שוב פעם על אופנוע היה צריך לאפס את המחשבה והכישורים מחדש , בקיצור מי שרואה שהבן שלו נדבק שלא ינסה למנוע ממנו זה לא עבד עלינו וזה גם לא יעבוד עליהם עדיף שיגיע ליום הזה של הרשיון מיומן ומחושב ולא עם הידע שרכש אצל מורה הנהיגה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל