fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

איך מרגיש אופנוען מתחיל מנוסה – ליאור בנאי על AJP250

איך מרגיש אופנוען מתחיל מנוסה – ליאור בנאי על AJP250
צילומי תנועה: אסף (ללא) רחמים  צילום סטטי: ליאור בנאי

שנים, שנים שיש לי פחד קמאי מרכיבה על אופנוע בשטח, ושנים שאני מסרב להתמודד, אז נכון, אני רוכב על אופנועי כביש כמעט 30 שנה, מרביתם פאר תוצרת איטליה, אבל בכביש היכן שאתה שם את הגלגל הקדמי והמבט, לשם הכלי הולך, וכשאתה בולם, גם בעוצמות של מוטוג'יפי, הכלי בולם, ואם הגזמת אז יש את המלאך השומר שלך, ה- ABS, וכנ"ל מערכות בקרת המשיכה באם הגזמת בכיוון ההפוך – בחזירות על הגז.


אז כן, אחרי שנים על דו גלגלי בכביש, אחרי שנים בנהיגת שטח עם טרקטורונים, ג'יפים, רכיבת מסלול באופנועי כביש, נהיגת מסלול במכוניות ספורט, מירוצי קארטינג 2 פעימות ומה לא, הדבר היחיד שגרם לי להעיז היה… הבן שלי, רוכב מוטוקרוס צעיר (14), שביקש וביקש והתחנן והתחנן שאצטרף אליו לאימונים ולחוויה בשטח, בהתחלה הכחשתי, אבל אחרי כמה וכמה נפילות שלו, שהסתיימו בסימנים כחולים בלבד, תודות למיגון המקצועי המלא, נשברתי…

הבן, שרוכב על כלי 2 פעימות קיצוני (קטגוריית ג'וניורס, 85 סמ"ק, 32 כ"ס על משקל נוצה של 77 ק"ג) יישאר דו פעימתי, אני בחרתי להתחיל עם הכיוון ההפוך, המתון, הבטוח והסלחני, אופנוע אנדורו 4 פעימות, 250, אבל שיהיה עם שילדה ומתלים טובים, ומנוע מתון עד חלש, שיהיה גם סלחני, וגם כזה שלא יצטרך פתיחת מנוע כל 40 שעות כמו בכלים התחרותיים, וכך מצאתי את עצמי על החלופה היחידה כנראה בשוק, AJP PR5 250, כלי הרבה הרבה יותר מקצועי וחסון מכל האופנועים הדו שימושיים הכבדים ועם המכלולים הנוטים לכביש, אבל נמצא בתחילת קטגוריית האנדורו המקצועית, עם שילדת אלומיניום חסונה, מתלי זקס מאסיביים (48 מ'מ) ומשקל מעולה של 116 ק"ג…

תכלס (ליאור פה זה דוגרי..), אני רוכב כבר שבוע, ולא יכול לתת לכם סיכומים מקצועיים או נקודת מבט של בוחן מקצועי, אבל היי, כמה כיף זה להתחיל משהו חדש שעוד לא טעמתם, ולעזאזל שהכלי לא ממושמע, הגלגל הקדמי הולך לאן שבא לו ולשטח, ולא לאן שאתה מכוון, הגלגל האחורי מחליט לתפוס עצמאות בכל פתיחת גז, בעיקר בסיבובים חוליים או על קרקע רכה, והקטע הזה, של דפיקות לב ואדרנלין מכה בך בעוצמה כמעט כל 10 דקות, אז לאחר כמה וכמה "כמעטים", אני לוקח לעצמי את הזמן להתרגל לחיה הגבוהה והלא ממושמעת הזו, לחוסר האחיזה המובנה בשטח, לנופים והריחות שלא קיימים בכביש או ברכב שטח, וכבר אחרי כמה רכיבות אני מבין שאני צריך גיר מעט ארוך יותר (הבעלים הראשון החליף לגלגלי שיניים איטיים יותר לטובת כח), אולי אפילו הקשחת מתלים קטנה (הבולמים והקפיצים קדימה ואחורה עם כל הכיוונים של עומס קפיץ, שיכוך כיווץ והחזרה) לטובת תחושה ושליטה טובים יותר במצבי הנוכחי, וכנראה שבסופי שבוע הקרובים, הדילמה בין אופנוע כביש קיצוני וכוחני, לעומת מכונת אנדורו "ידידותית", תהיה דילמה קשה…


דיווחים של רוכב מעט מנוסה יותר, כשאהיה מנוסה יותר 🙂

ליאור בנאי
AJP 250 – מפרט טכני

מנוע:
צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים. מקורר נוזל.

נפח:
249 סמ"ק.

הספק:
27 כ"ס ב- 8,000 סל"ד.

מומנט:
2.3 קג"מ.

הזנת דלק:
מערכת הזרקת דלק אלקטרונית תוצרת DELPHI.

הנעה:
מתנע חשמלי.

גיר:
6 הילוכים.

מתלה קדמי: מזלג הפוך מתוצרת זאקס, בקוטר 48 מ"מ, מהלך 280 מ"מ. כיוון מלא.

מתלה אחורי:
בולם זאקס בעל מחסנית גז, מהלך 300 מ"מ. כיוון מלא.

בלמים:
קדמי, דיסק בקוטר 260 מ"מ. אחורי, דיסק בקוטר 220 מ"מ.

גלגלים: חישוקי שפיצים. צמיגים בקוטר 90/90-21 ו- 12/80-18.

גובה מושב: 950 מ"מ.


משקל:
115 ק"ג.

מיכל דלק: 7.5 ליטר.

מחיר: 40,900 שנת דגם 2017

8 תגובות ל איך מרגיש אופנוען מתחיל מנוסה – ליאור בנאי על AJP250

  1. היה כיף לקרוא את הכתבה ואת ההתרשמות הצנועה של ליאור מעולם השטח. אין ספק שתחום השטח הוא מדהים ומהנה. כל הכבוד לך על הבחירה החכמה והנכונה באופנוע אנדורו רגוע ולא באיזה מפלצת.

  2. הכי חשוב סע בזהירות שמור על עצמך וכמובן תהנה, אני גם מתעניין בקניית כלי בעל מאפיינים דומים לדוגמא wr250r. אשמח אם תוכל לפרט לגבי מרווח טיפולים ועלותם , צריכת דלק ממוצעת ונוחות רכיבה שחיקת כלי בנסיעת כביש

  3. אבל תכתוב קצר יותר ותיגע בעיניין שאותנו הקוראים זה מעניין.
    חוויות אישיות מהכל, חוויות שטח, פגישות עם אחרים בשטח,חיי חברה בשטח ועוד.
    בהצלחה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל